- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Sopranos
The Sopranos
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
nah Yak zo snel kun je de serie niet beoordelen vind ik
"American Beauty meets Goodfellas" vind ik een mooie omschrijving, de kracht van de serie ligt in de combinatie van de gezinsproblemen en de misdaad-problemen van Tony, Gandolfini speelt geweldig goed, de rest is inderdaad een beetje cliché mafia volk (al zul je na een paar afleveringen al hun karakteristieke kenmerken gaan ontdekken en zien dat het meer is dan dat)
maar goed 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
en ik vind dus dat je dit nu nog niet kan beoordelen
Dat alles op Analyze This lijkt wordt trouwens ergens in het begin van seizoen 2 in de serie ook opgemerkt. Bovendien zitten de karakters steeds Goodfellas en Godfather te kijken, en proberen ze dat ook allemaal een beetje te imiteren
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Ja dit vind ik persoonlijk heel erg VAAG.
Dat gaat dus dan voor elke acteur op..
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
die psychiater als vorm is trouwens alleen in deze pilot, later gaat ie "gewoon" af en toe langs bij d'r, maar worden de verhalen niet meer op deze manier verteld
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Tja.. de eerste aflevering zie ik als visitekaartje, en ik heb werkelijk op geen enkel moment het idee gehad dat het meer zou gaan worden dan wat ik zag. Wat ik zag was een vlakke, clichématige, op successen uit het verleden voortbordurende aflevering. Als dat representatief is voor de hele serie, dan weet ik voldoende. Zelfs de familieproblemen werden me te eenvoudig geïntroduceerd: de manier waarop een nieuw dramatisch thema werd aangeroerd door grootmoe "don't start again about the nursing home!" te laten zeggen, zei me voldoende.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Mmm... Een beetje zoals ik dus 
Ga morgen meteen de tape kijken. 
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Dat gaat dus dan voor elke acteur op..
Kun je vinden, maar op mij komt hij echt over alsof hij constant denkt 'oh yes, ik ben een gave mafia-gast, laat ik maar eens flink mafioos van wal steken dan, en flink vloeken en moeite doen om zo Italiaans-Amerikaans mogelijk te klinken'.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
maar had je wel door dat de serie deels satirisch bedoeld is? dat het deels een parodie is op de bekende mafia films, en geen kopie ervan?
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Een te eenvoudig excuus om stijlkenmerken klakkeloos te kopiëren.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
ok jammer dat je dat vindt maar er zal wel een reden voor zijn dat de serie destijds op net5 zo flopte, misschien niet aantrekkelijk voor NL publiek, kunnen die er niet doorheen kijken
Ik vind bv Buffy supergoed, dat ook vol zit met cliché vampieren enzo... maar goed daar gaat die serie niet over. Net als Signs niet over aliens, en Sopranos niet primair over de mafia gaat (dat wordt overal maar als achtergrond gebruikt voor goede karakters enzo)... maar dat is inderdaad niet iets dat iedereen kan waarderen
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Een soort Analyze This dus?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
nee subtieler
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
maar mensen die moeder was geweldig toch? (wordt nog veel beter)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
ach weer genoeg verdedigd voor vandaag, ik ga pitten 
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Jordy, volgens mij zijn we er uit 
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Goeie aflevering ga ik zeker volgen.
Vind wel dat het erg laat komt, zo krijg je nooit veel kijkers.
GerwinF
-
- 1643 messages
- 0 votes
Vondt het wel een geslaagde 1e aflevering (heb de rest nog niet gezien). Ik ga volgende week weer kijken. Idd wel erg stom om hem op dat tijdstip uit te zenden.
Mik
-
- 1504 messages
- 1094 votes
Dude, het is een PILOT, hierin moeten ze toch gewoon iedereen voorstellen aan de kijker (en vooral aan de geldschieters). Zelf ben ik juist enorm nieuwsgierig naar hoe het allemaal verder zal gaan. Je moet denk ik niet naar de serie kijken in het verlengde van een mafia film, het is een serie die zich afspeeld in het hedendaagse leven, en hoe het nu met de mafia gaat. Als jij alles wat er nu nog gemaakt wordt in het genre mafia afgezaagd vind. Tja, I rest my case ...
Ik vond het in ieder geval een boeiende serie en ik ben erg benieuwd naar wat er allemaal nog gaat komen. Hopen dat ze bij ned 3 em niet afkappen!
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Het gaat me niet om dat ze moeten worden voorgesteld (het is overigens maar één voorbeeld), maar de manier waarop die me irriteert.
Goed punt, maar de manier waarop het verhaal verteld werd nodigt wat mij betreft wel enorm uit tot vergelijking. Los hiervan stoorde ik me ook aan de karakters an sich, en hoe het verhaal zich ontvouwde. Ik vond het gewoon weinig interessant.
Dat zijn niet mijn woorden.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Tja...ik heb de serie al een behoorlijke tijd terug gezien, maar ik vond hem erg vermakelijk. Het is echt geen absolute top-vermaak, maar voor een tv-serie is t meer dan goed. Elke dag, en dan ook de hele dag is er bijna alleen maar rotzooi op T.V.. Spelletjes, soaps, nederlandse comedy's, reality-onzin en ga zo maar door. Wat dat betreft is deze serie gewoon een verademing op de hedendaagse T.V.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Dat kan ik best geloven! Maar mag ik gelijk even flauw doen door te zeggen dat er ook wat mij betreft al te vaak mensen op tv worden afgeknald, in elkaar worden gerost en verrot worden gescholden? The Sopranos dragen ook niet bepaald bij tot verbetering daarvan --- maar dit is weer een heel andere discussie, i know.
Mik
-
- 1504 messages
- 1094 votes
Dat kan ik best geloven! Maar mag ik gelijk even flauw doen door te zeggen dat er ook wat mij betreft al te vaak mensen op tv worden afgeknald, in elkaar worden gerost en verrot worden gescholden? The Sopranos dragen ook niet bepaald bij tot verbetering daarvan --- maar dit is weer een heel andere discussie, i know.
Oh ja, jij was die gozer die die SIRE reclames ook al niks vond he ?
Geintje he,
Het enige dat ik hoop is dat deze serie niet van de buis wordt gehaald. Als ik 's avonds moet kiezen tussen herhalingen van Suddenly Suzanne, News Radio en The Nanny e.d. of the Sopranos, nou dan weet ik het voortaan wel hoor!
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
That's me: Yak, pacifist

gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
Mooie serie lijkt me dit...
Het lijkt me wel integer gemaakt, met die "normale" karakters...
Zo vind ik die hoofdpersoon nu al een soort "zielige slappeling" die via zijn duistere praktijkjes probeert om zichzelf beter te voelen...
Maar de persoon waar ik vanaf nu al naar ga uitkijken, dat is die psych.... wat een mens is dat, zeg (zucht). Ik bedoel, ze heeft toch weL IETS dat aantrekkelijk is, al is het niet direct haar uiterlijk. Maar vooral haar karakter, haar manier van praten....
Volgens mij kunnen dat nog mooie, intrigerende momenten worden met die stoere slappeling in haar kamer...
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
De officiele eerste aflevering vond ik ERG goed hoor!!
Die moeder, die natuurkundeleraar ("Uncle Pussy?"), 'Mr. Scorsese'... Echt super, eindelijk weer 's een serie die het kijken ècht waard is!! 
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Gister was het slot van het 1e seizoen, wat een heerlijke serie zeg potdimme, die Tony Soprano speelt echt zo goed.
En dat nu eindelijk zijn moeder uit de serie is kan het alleen maar beter worden, want ze komt toch niet terug he, neej verklap het maar niet 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Gandolfini is echt goed ja. Zeker toen ie onder de medicijnen zat. Errug grappige en toch serieuze serie. Jammer dat ze pas in april of zo verder gaan met t 2e seizoen. Als ze de serie al hebben en de aand8 van t publiek waarom zenden ze m dan niet meteen dr achteraan uit?
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Zou het niet weten, ze mogen het trouwens ook wat eerder uitzenden kwart over elf op een doordeweekse dag is wel iets te laat, half 10 zou beter zijn.
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
seizoensgebonden en zut. ze willen het een beetje spreiden (begrijpelijk)
28 maart gaan ze weer verder. valt nog reuze mee hoor.
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
half 10 mag niet. mag pas na 10 uur. en dan zit NOVA
en je hebt toch een video?