- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Sopranos
The Sopranos
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Juist, terwijl het geen verschil moet maken. Maar goed, wel vrij duidelijk verder weet ik ook dat mijn ervaring bij jou tijdverspilling is.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Ik moet zeggen dat ik het wel oprecht jammer vind dat het je tegenvalt. Maar misschien komt het nog. Ik vond het per seizoen beter worden maar ik vond het eerste ook al goed.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik ook, heb tenslotte heel de box blind gekocht. Zoals ik ook al aangaf is het vooral reputatie vs mijn ervaring. Zoals ik al zei vind ik het zeker niet slecht maar helaas nog niet meer dan aardig. Asaharo zei ook dat de serie vanaf seizoen 3 evolueerd, daar hou ik me ook aan vast. Niet denken dat ik het slecht vind, dat is dan zeker niet het geval maar valt het tot nu toe alleen tegen als ik het naast mijn verwachtingen en haar reputatie leg. No worries
.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Wat een akelige vergelijking, the shawshank is toch iets totaal anders
. Hoewel ik je redenering vat kan ik het er absoluut niet mee eens zijn. Zoals mickey zegt zit er zeer veel in de serie zowel op maatschappelijk als cultureel vlak. Wanneer Anthony op het existentialisme stuit bv, en er vervolgens zowel thuis als in de therapie op verschillende manieren wordt omgegaan met deze denkbeelden gaf mij toch het gevoel dat de schrijver heel goed weet wat hij wilt vertellen. Ken ook geen enkele andere serie( edit: The Wire is wel een uitzondering, in de laatste aflevering zit er zelfs een Kafka citaat in.) waarin men op die manier zulke loodzware onderwerpen integreert in het verhaal zonder moralistisch of belerend over te komen, hier voelt dit zeer natuurlijk aan. Dit kenmerkt de serie dan ook en wijst op een sterk geschreven script. Nog even volhouden, je zult het licht wel zien.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Juist, terwijl het geen verschil moet maken..
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wat een akelige vergelijking, the shawshank is toch iets totaal anders
.
Gaat me dan niet om de inhoud maar meer om het verschil hoe ik het ervaar en de reputatie.
That's all i ask. Maar de my way or the highway approach van mikey zint me niet. Dan deert het mij niet zo, maar vindt het verre van bevorderlijk voor users die hun negatieve meningen hierdoor niet durven geven. Totaal niet wenselijk imho.
Zou kunnen, maar we moeten nu wel even uit gaan tot waar ik het gezien heb natuurlijk
. De thematieken en diepgang die nu geschetst worden herken ik eigenlijk helemaal niet in dit eerste seizoen.
Ik hoop het want dit zou heel erg goed nieuws zijn, ook The Wire één van mijn favoriete series. Dit soort zware vraagstukken zonder een standpunt intrigeren mij enorm. Ik hoop met je mee dat het nog komt.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ben je nou echt zo stom of doe je alsof? Stomme vergelijking en een keer in een auto rijden heeft dus weinig te maken met een serie van 6 seizoenen na één seizoen afschrijven. Als ik ergens aan begin, maak ik het af. Dat jij dat uithoudingsvermogen niet hebt is niet mijn probleem lijkt me.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Nee dat uithoudingsvermogen heb ik inderdaad niet maar of dat nou zo stom is?
Fortune
-
- 4311 messages
- 2769 votes
Valt mij ook tegen van jullie
. Shawshank Redemption van de series tot dusver, waar Carnivale, Deadwood, Six Feet Under, The Wire de Coppola's, Kubrick's, Antonioni's en Godards van de wereld zijn
.
Dubbel 
Douchebag filmbuff opmerking nummer 1?
Bartt88
-
- 1577 messages
- 1019 votes
Beetje jammer dat een serie niet wat harde kritiek mag hebben, want - eerlijk is eerlijk, seizoen 1 is gewoon erg matig.
Fortune
-
- 4311 messages
- 2769 votes
Harde kritiek 
Dit is toch geen harde kritiek maar eerder het tegenovergestelde. Een vergelijking die nergens op slaat vooral niet na 1 seizoen gezien te hebben.
Het ergste vind ik nog wel dat NW weer zijn series om moet noemen die zo geweldig moeten zijn en die weer moet vergelijkingen met een handjevol regisseurs die er hélemaal niks mee te maken hebben.
Ook al is het niet serieus bedoeld toch een 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Die opmerking is niet serieus (wat je zelf aangeeft) en er dan wel serieus op in gaan. Dat is op zijn zachtst gezegd niet al te snugger
. Bovendien is mijn 'commentaar' al in een eerdere post te vinden, die vergelijking was mijn commentaar niet. De series die ik opnoem is helemaal niet zo gek wat betreft de kaliteit van het netwerk. Maar goed, het zijn vaak dezelfde users die bij kritiek zich gelijk op hun pik getrapt voelen en die het vermogen niet (willen) hebben om in discussie te gaan (gelukkig maar een klein deel). Spreekt nou ook niet echt in het voordeel van de serie als dit volk deel uitmaakt van je aanhang
.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Je hebt zelf geen enkel discussie punt.. en aanhang? 
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
@ Naomi - Het gaat niet om het feit dat je kritiek hebt, maar wel om het feit dat je heel dit topic volschrijft met vage kreten van teleurstelling, zonder inhoudelijke argumenten. "Hij maakt zijn reputatie niet waar". Tja. Waarom niet?
En dat terwijl je net één seizoen achter de rug hebt.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
@Goongumpa Net als dr Melfi hoopte ik dat naomi dit zelf zou gaan realiseren 
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
@Goongumpa Net als dr Melfi hoopte ik dat naomi dit zelf zou gaan realiseren
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
In de tweede helft van Februari al genoeg aangegeven. Genoeg loze kreten hier of stukken tekst die niet zo veelzeggend zijn dus wat je stelt klopt al van geen kanten en er wordt nogal met twee maten gemeten. Ook er naar vragen kan helpen natuurlijk, of je kan ook even wat verder terug lezen. Bovendien vind ik het argument - naast mijn eerder gegeven argumenten - tussen het verschil van reputatie en hoe ik de serie ervaar zeker geen vage kreet.
Al heb ik al genoeg inhoudelijke argumenten gegeven (niet eens zo ver terug, tweede helft van februari), geef ik vandaag na een paar episodes een summiere ervaring omschrijving/wat ik van de afleveringen vond krijg je dit soort selectieve geneuzel, absolute nonsens natuurlijk. Vooral vreemde kritiek van users die zelf hun eerste onderbouwde post nog moeten typen hier. Ook erg onaangenaam opvallend dat positieve 'vage' kritieken niet tot dezelfde verontwaardiging leidt. Veelzeggend. Worden nog zware weken voor sommigen hier.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ik heb enkele posts van eind februari even doorgenomen. De karakters waren stereotiep en verder voornamelijk veel berichten over reputatie van de serie. Ik snap ook wel dat je teleurgesteld bent wanneer je een hele box koopt en dat het dan niet je verwachtingen waar maakt.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Je eigen ervaring zetten naast die van de publieke opinie is anders juist lang niet zo nietszeggend als beweerd wordt (vooral niet als je op zo'n laat punt als ik aan de serie begint). Veel stereotypering en voornamelijk erg straight forward schrijfwerk. Geen diepgaande thema's of ethische vraagstukken die aangehaald worden, de komische kant die het drama element neutraliseert en teleurstellend protagonist. Allemaal aangehaald. Wat betreft wat randfiguren ook al aangegeven dat het beter is geworden maar qua personages nergens memorabel of met sterke uitdieping. Maar goed nog alle vertrouwen erin, mede door de beleving die Asaharo had.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3030 votes
Beetje jammer dat een serie niet wat harde kritiek mag hebben, want - eerlijk is eerlijk, seizoen 1 is gewoon erg matig.
En dat representeer je als een feit?
Het enige wat ik jammer vind aan Watts kritiek is dat het overkomt als; iedereen die de serie goed/briljant vindt is een meelopertje met de massa. Zo toegankelijk vind ik The Sopranos overigens niet eens voor de massa, maar dat terzijde.
Bartt88
-
- 1577 messages
- 1019 votes
En dat representeer je als een feit?
Het enige wat ik jammer vind aan Watts kritiek is dat het overkomt als; iedereen die de serie goed/briljant vindt is een meelopertje met de massa. Zo toegankelijk vind ik The Sopranos overigens niet eens voor de massa, maar dat terzijde.
Feiten bestaan natuurlijk niet in meningen. Maar misschien dan jij het ook zo interpreteert? 
Ja, Watts generaliseert, maar de kritiek daarop is minstens zo ongefundeerd. Dat zijn stukjes niet altijd even leuk zijn voor die-hard fans kan ik begrijpen, maar om nou te doen alsof alles zo briljant is aan de Sopranos...
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Niet hetgene wat ik wil zeggen. Dat de Sopranos zijn aanhang heeft zal echt wel een reden hebben, ik zeg alleen dat ik de diepgang die vaak geroemd wordt nog niet in de serie gezien heb. k heb het dan ook vooral over wat ik tot nu toe gezien heb maar er schijnt het een en ander te veranderen in het derde seizoen. Het is gewoon kritiek op de serie zef hoor, niet de mensen die het waarderen.Waar vind je dan dat ik beweer dat jullie een stelletje meelopers zijn? Ben me van geen kwaad bewust eigenlijk.
En zoals Bartt terecht aangeeft vind ik kritiek op mijn post prima maar wel een beetje jammer als je klaagt over gebrek aan fundement als je kritiek ook niet gefundeerd is. Als iets voor de massa is of ik vind dat hoeft dta ook niet negatief te zijn.
Skycrawler
-
- 741 messages
- 0 votes
Volhouden Naomi Watts. In de laatste seizoenen wordt de duistere kant van Tony Soprano belicht, wat de serie gelijk een stuk vermakelijker maakt. De eerste seizoenen hebben niettemin een hoog Analyze This-gehalte, waar je even doorheen moet zien te bijten. Het grijpt je niet meteen naar de keel zoals bijvoorbeeld een Carnivale dat doet. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Bedankt voor het ruggensteuntje, en afkijken zal ik het
. Met die Analyze That opmerking dek je de lading perfect. Vanaf welk seizoen begon jij het goed te vinden, ook seizoen 3?
Skycrawler
-
- 741 messages
- 0 votes
Voor mij werd het vanaf seizoen 4 pas echt een serie om in de gaten te houden. Bij deze serie is elk seizoen net weer een beetje beter dan de vorige. Alsof je een muurtje metselt. 
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Met die Analyze That opmerking dek je de lading perfect.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik vind de discussies tussen Melfi en Tony toch wel erg van dat niveau. Waar juist deze relatie tussen psychiater en patient veel zou moeten verduidelijken, ethische bezwaren zou moeten aankaarten of andere maatschappelijke kwesties vind ik het tot nu (het eerste seizoen dus) erg dumbed down. Al begrijp ik van velen dat dit later veel en veel beter wordt en dat geloof ik ook wel. Gelukkig maar nu is het toch behoorlijk vlak en straightforward.
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Ik vind het ook een nogal vreemde constatering. De sessies vond ik altijd zeer sterk, het personage Anthony Soprano komt tijdens deze beter uit de verf. Maar ach, ik weet zeker dat Naomi Watts na verloop van tijd het 'licht' zal zien. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Klopt, al vind ik ze nu vaak te weinig in dienst te staan van de character development van Tony Soprano. Al zal ik het licht vast nog wel zien
.