- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Sopranos
The Sopranos
Ludovic
-
- 54 messages
- 0 votes
Ik ben nu inmiddels halverwege seizoen 4, en het blijft ontzettend goed. Opvallend vind ik dat de afleveringen die ik gezien heb, geregisseerd door Steve Buscemi, erg sterk zijn. Erg komisch overigens wanneer Junior een cartoon van zichzelf ziet.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
De sessies vond ik altijd zeer sterk, het personage Anthony Soprano komt tijdens deze beter uit de verf.
Er zit uiteraard genoeg diepgang in de serie, maar juist de sublieme momentjes zorgen juist voor het hoge niveau.
Wat ik aan seizoen 1 een nadeel vond (maar ook begrijpelijk wel) is dat de sessies van Melfi en het gehele verhaal bovendien van dat seizoen, als een cirkeltje moest worden afgerond. Dat hebben ze later laten varen. Wat de serie ten goede kwam.
Skycrawler
-
- 741 messages
- 0 votes
En dat soort momenten hebben (onbedoeld) een hoog Analyze This gehalte.
Skycrawler
-
- 741 messages
- 0 votes
Daar deed het me aan denken.
Analyze This/That gaat ook over een agressieve maffiabaas met mentale problemen, die uithuilt bij zijn psychiater, albeit in komedie vorm.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ik ken maar 1 echte referentie naar analyze this. dat was toe Carmella moest huilen bij een hondenvoer reklame. (whats wrong with me?) Die was dus echt geleend. Ze doen wel vaker een knipoogje. Die tafel symboliseerde de verhoudingen en toen dat weg was: de chaos die ontstond in dan kantoortje. Ik kan me die film niet zo goed herinneren maar eeh.
De serie geeft ook aan dat er constant wordt geleend uit eerdere films. Prince of Tides o.a.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ik ben nu inmiddels halverwege seizoen 4, en het blijft ontzettend goed. Opvallend vind ik dat de afleveringen die ik gezien heb, geregisseerd door Steve Buscemi, erg sterk zijn. Erg komisch overigens wanneer Junior een cartoon van zichzelf ziet.
Skycrawler
-
- 741 messages
- 0 votes
Ik beweer ook nergens dat de serie elementen van de films leent. Alleen dat dit soort momenten mij onbedoeld terug deden denken aan de Analyze films.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Serie leent ook elementen van films. Dus het kan heel goed.
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Nu ik eraan denk, in de serie komt er een moment waar Analyze This ter sprake komt. Christopher gaf als kritiek dat die film onrealistisch was. 
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Mijn enige probleem met de serie is dat ze nogal van de hak op de tak springt. Er zit soms nauwelijks samenhang tussen de afleveringen.
Al is dat al gebeterd in vergelijking met de eerste seizoen (nu in seizoen 4).
Soms bewandeld men ook interessante plot-pistes, ... waar men dan weer niets met aan vangt.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Bevat spoilers van seizoen 1 t/m 5 dus niet bekijken als je nog niet zover bent.
http://img850.imageshack.us/img850/9404/sopranosdeaths.jpg
(kopieren en plakken in URL-balk)
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Ja, dat voegt ie er zelf aan toe, komt denk ik door de spoilertag. Maar dat kun je zelf zo fixen.
korenbloem02
-
- 708 messages
- 1781 votes
de meeste fans zullen deze docu weleens gezien hebben, maar toch voor de gene wie nog niet van deze docu afweet:
En ik zie dat Tony Siciro (Paulie) vroeger ook een leven als mafiosi ambieerde.
DBTim
-
- 854 messages
- 1151 votes
Klopt, en hij wilde alleen de rol van Paulie spelen als het geen verrader zou zijn
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Hij was wel een verrader. Hij wilde naar de clan van die new yorkers. En gaf ook de grap door over die moedervlek.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
De docu heb ik toegevoegd van The Real Sopranos, hoop dat het goedgekeurd wordt.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
The Real Sopranos (2006)net goedgekeurd dus stemmen kan beginnen 
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Ik heb net de aflevering 'Fleshy Part of the Thigh' gekeken, seizoen 6.
Tony ligt in het ziekenhuis, is net ontwaakt uit een coma en heeft een bijna dood ervaring gehad. Hij ontmoet mensen met een verschillende levensvisie: een Einstein-achtige fysicus, een aanhanger van de bijbel en een briefje met (ik vermoed) boeddhistische spreuk (kan ook hindoeïstisch ofzo zijn - iemand die het weet mag het zeggen).
Een aflevering met levensbeschouwelijk inslag, waarin allerlei existentiële vragen gesteld worden. Geniaal verteld aan de hand van Paulie, wiens leven een grap is geworden doordat de vrouw die hem heeft opgevoed niet zijn echte moeder blijkt te zijn.
Prachtige aflevering!
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Ja mikey, zeker terecht een van jouw favoriete series! Wat vind jij eigenlijk de beste seizoenen (of afeveringen of verhaallijnen)?
H1DD3
-
- 435 messages
- 433 votes
Een mooie fan trailer van de Sopranos: YouTube - The Sopranos - I'm Not Like Everybody Else - The Kinks
Majoor Landzaat
-
- 112 messages
- 22 votes
Sopranos of the Wire, dat is de vraag. Na beide series wederom volledig gezien te hebben zeg ik toch the Sopranos. Wat een serie, op alle vlakken. De humor zit hem meestal in het realisme, of in kleine details, maar vooral in de typerende karakters die geweldig neergezet zijn. De serie is briljant uitgewerkt. De verhaallijnen worden niet altijd afgemaakt maar dat vond ik juist wel iets hebben. David Chase speelt wat dat betreft met je, en weet vaak verrassend uit de hoek te komen. Verrassend op verschillende manieren, grappig, hard, schokkend, tragisch, intrigerend, inspirerend, educatief, innovatief, hardcore, abstract, inzichtelijk, typerend, opzienbarend, nonchalant, frapant, klassiek, barbaars, cynisch, of allerdaags. En dan ben ik vast nog een heel aantal aanduidingen vergeten.
Het komt er op neer dat het een extreem goede serie is, wat mij betreft het beste wat er op televisie te krijgen is, films inbegrepen. Films missen de tijd om zoiets als dit neer te zetten.
Het enige wat eigenlijk in de buurt komt zijn wat mij betreft: the Wire, en miniseries van HBO, Band of Brothers en the Pacific.
Maar toch is het moeilijk om na de Sopranos bijvoorbeeld aan een serie als Dexter te moeten beginnen, waarbij je vrij snel door hebt dat het best aardig is maar lang niet zo sterk.
Toni is de baas der bazen.
Frozen_Devil
-
- 57 messages
- 454 votes
Ik was ook na het bekijken van The Wire en The Sopranos (wat nog steeds mijn 2 favoriete series zijn, maar mijn voorkeur gaat toch naar eerstgenoemde) begonnen met het bekijken van Dexter en halverwege moeten stoppen wegens gewoon niet goed genoeg.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Als je The Wire en The Sopranos goed vindt vraag ik me ook af waarom je aan Dexter zou beginnen. Toch totaal iets anders. Doe dan Mad Men of Treme ofzo.
Frozen_Devil
-
- 57 messages
- 454 votes
Probeer eens een Breaking Bad of Mad Men.
Vind beide een niveau onder, maar ik volg ze wel nog.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Als je The Wire en The Sopranos goed vindt vraag ik me ook af waarom je aan Dexter zou beginnen.
Waarom niet? Na een serie compleet gekeken te hebben wil ik ook wel eens wat anders.