- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Spuiten en slikken
Spuiten en slikken
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Klopt. "Heinrich Dreser, of Bayer in Elberfeld, Germany, noticed that diacetylmorphine was more potent than morphine. Bayer registered Heroin (meaning 'heroic treatment' from the German word heroisch) as a trademark. From 1898 through to 1910 it was marketed as a non-addictive morphine substitute and cough medicine for children." (bron)
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Komt de naam heroïne niet zelfs van Bayer?
Ja. Ze produceerden het als eerste fabrieksmatig. En ze zouden er echt geen probleem mee hebben om het weer te produceren, ze produceren nog tal van andere verslavende middelen.
Nergens worden zoveel 'drugs' geproduceerd als in de farmaceutische industrie.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
je kan dan de sterkte en zuiverheid controleren, Kijk eens wat er met XTC gebeurt is toen het illegaal werd. Pas toen vielen de slachtoffers.
Maar bon, als je inderdaad over de (werkelijke) cijfers heen wil kijken en je je liever baseert op onbetrouwbare, dan heeft verdere discussie idd niet veel zin meer.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Indirecte XTC slachtoffers, wat moet ik me daarbij voorstellen?
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Bijvoorbeeld wanneer iemand een pilletje wegwerpt en iemand op zijn slaap treft, de dood tot gevolg hebbende.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes

Dat nam ik ook aan maar ik hoor t graag nog van djelle. Ik denk niet dat er in de afgelopen 5 jaar een persoon omgekomen is omdat hij met XTC op is gaan rijden.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Gezien Djelle het over 'op termijn' heeft, neem ik aan dat hij mensen bedoelt die overlijden als gevolg van jarenlang XTC-gebruik.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
-kankers (safrol -het aanmaakproduct van XTC- is kankerverwekkend)
-hersenbloeding
-hartaanval
-nierziekte
-leveraandoening
-slachtoffers van geweld of agressiviteit (regelmatig gebruik kan leiden tot paniekstoornissen of agressiviteit)
-verkeersongevallen onder invloed van het spul
-ongevallen ten gevolge van psychose of paniekaanval
De meeste kunnen zich al voordoen bij matig gebruik, op korte termijn. En dan hebben we het enkel over de slachtoffers met dodelijke gevolgen.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ik geef het op. Tegen zoveel onbenul kan ik niet meer op.....
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
[quote]djelle wrote:
En dat is bij alcohol minder ?
Edie
-
- 3185 messages
- 1220 votes
Bijvoorbeeld wanneer iemand een pilletje wegwerpt en iemand op zijn slaap treft, de dood tot gevolg hebbende.

Beter stoppen, hier word toch niemand het met elkaar eens.
Ieder heeft z'n eigen mening over deze 'producten'.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ik geef het op. Tegen zoveel onbenul kan ik niet meer op.....
En dat is bij alcohol minder ?
Bedenk trouwens eens hoe weinig slachtoffers alcohol jaarlijks zou hebben, mocht men al de indirecte doden er niet bijtellen (leverziekten, drink and drive, kankers....) Heel dubieus en gevaarlijk dat men in veel landen niet net hetzelfde doet met drugs.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
-kankers (safrol -het aanmaakproduct van XTC- is kankerverwekkend)
-hersenbloeding
-hartaanval
-nierziekte
-leveraandoening
-slachtoffers van geweld of agressiviteit (regelmatig gebruik kan leiden tot paniekstoornissen of agressiviteit)
-verkeersongevallen onder invloed van het spul
-ongevallen ten gevolge van psychose of paniekaanval
Heel leuk. Nu nog eens kleine blijkjes van bewijzen. Enge dingen opsommen, dat is niet moeilijk.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Och, kijk gewoon even op jellink.nl, drugsinfoteam.nl of andere sites. Staat er allemaal in. Dat safrol kankerverwekkend is, zal je ook wel ergens terugvinden.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Er is echt niemand die kanker krijgt van XTC hoor. Het is hetzelfde als met aardappels, die zijn ook kankerverwekkend. Moet je er wel elke dag 100 kilo van eten.
Ook is er niemand die met XTC op nog gaat rijden, daartoe ben je dan niet echt in staat.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Och, kijk gewoon even op jellink.nl, drugsinfoteam.nl of andere sites. Staat er allemaal in. Dat safrol kankerverwekkend is, zal je ook wel ergens terugvinden.
Tja, maar alcohol veeg je steeds weg. Daar staat kanker toch ook echt bij.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Er is echt niemand die kanker krijgt van XTC hoor. Het is hetzelfde als met aardappels, die zijn ook kankerverwekkend. Moet je er wel elke dag 100 kilo van eten.
Ook is er niemand die met XTC op nog gaat rijden, daartoe ben je dan niet echt in staat.
Niet minder dan bij alcohol. Dat er niemand gaat rijden met een pilletje op is een naieve gedachte,
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Misschien. Ik kan me alleen niet voorstellen dat iemand er nog zelfs maar aan denkt om auto te gaan rijden.
Bovendien komen mensen vaker in een situatie terecht waarin ze met glaasje op gaan rijden dan met een pilletje.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ik ken er anders genoeg die achter het stuur kruipen terwijl ze een pil geslikt hebben die avond. Je mag niet vergeten dat de bijwerkingen wel enkele uurtjes blijven hangen. Net hetzelfde met alcohol: ik kan me ook niet voorstellen dat je in (half)dronken toestand achter het stuur kruipt, en toch zijn er.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Voor iemand die zo ontzettend anti drugs is ken je opvallend veel mensen die allerlei onverantwoorde dingen met drugs doen. Misschien dat je je eerst eens over die mensen moet ontfermen.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Mensen rijden onder invloed van vanalles. Of het nu Alcohol, hasj of coke is. Waarom zou XTC daar een uitzondering op zijn? Ik snap niet dat dit zo verwonderlijk is voor jou.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Tja, maar alcohol veeg je steeds weg. Daar staat kanker toch ook echt bij.
PS: ik veeg alcohol niet weg, ik zeg alleen maar dat ik het dubieus vindt dat men allerlei indirecte doodsoorzaken bij alcohol gooit, terwijl men dit bij drugs vrijwel nooit doet.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Ik ken er anders genoeg die achter het stuur kruipen terwijl ze een pil geslikt hebben die avond. .
JIj kent nogal wat mensen. Kijk je wel uit met wie je omgaat, jongen?
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Wie zegt er dat ik ze allemaal persoonlijk ken? Die gasten die XTC slikken denken dat ze ieders vriend zijn.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
PS: ik veeg alcohol niet weg, ik zeg alleen maar dat ik het dubieus vindt dat men allerlei indirecte doodsoorzaken bij alcohol gooit, terwijl men dit bij drugs bijna nooit doet.
Nee!
Jij zegt dat drugs (wat is 'drugs'?) gevaarlijk is, en verboden MOET worden, terwijl je zelf alcohol gebruikt in meer dan verantwoorde mate. En dat mag je dan voor jezelf uitmaken.
Dat is wat je zegt, Djelle!
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Het zullen er niet meer dan 1 per jaar zijn die zo sterven.
Grappig artikel haal je daar trouwens aan. Wijst eens te meer op de gevaren van slechte drugs, onstaan door de illegaliteit.
Door mensen zoals jij zullen er nog veel drugsdoden te betreuren vallen.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Dat is wat je zegt, Djelle!
*alcoholgebruik: zou ik blijven toelaten. Matig gebruik is niet schadelijk.
*druggebruik: mag verboden blijven. Zelfs bij matig gebruik is dit immers al schadelijk.
*alcoholmisbruik: veel strengere wetgeving hieromtrent, en consequente vervolging.
Ik maak dit momenteel voor mezelf uit met alcohol dus, omdat geen wet mij voldoende afschrikt. Mocht die er zijn, had ik dat probleem niet. De wet moet de zwaksten (de grootste groep) beschermen. Daarom ben ik ook tegen liberalisatie van de drugskwestie, laat staan dat ik voor legalisatie zou zijn.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
onzin.
onzin
*alcoholmisbruik: veel strengere wetgeving hieromtrent, en consequente vervolging.
fascistische onzin.
fascistisch gevaar.
Koop een huisje in Noord Korea.