• 178.147 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.373.984 votes
Profile

Zomergasten (+Wintergasten)

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

kos wrote:

So what als het elitair wordt? Mag dat ook eens? Er zijn al talloze uren geneuzel en gesprekken met oninteressante figuren op TV. Wat maakt 3 uurtjes elitaire gesprekken nou uit?

Couldn't agree more. Een paar avonden (extra) in het jaar mag er wel eens "elitaire" televisie gemaakt worden, totaal geen problemen mee.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Vooral de wijziging in het format heeft nogal slecht uitgepakt. Het is nu een marathon interview hinderlijk onderbroken door TV beelden,

Helemaal eens. De beelden moeten centraal staan. Het interview moet steunend zijn.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

BlueVelvet wrote:

(quote)

Couldn't agree more. Een paar avonden (extra) in het jaar mag er wel eens "elitaire" televisie gemaakt worden, totaal geen problemen mee.

Gelukkig zijn er ook nog programma's als Het Uur van de Wolf en Het Vermoeden en dergelijke. Waar diep(er) op materie wordt ingegaan. Zomergasten mag wat mij betreft inderdaad nog wel een tikkeltje elitairder, en daarbij mogen gasten als Linda De Mol toch wel gemeden worden. Leuk experiment, maar het heeft toch wel bewezen niet super boeiende tv op te leveren. Dan liever een gestoorde professor die over zijn nachtelijke escapades met fruitvliegen komt vertellen

Het moet eens afgelopen zijn met die angst voor diepgang

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Eerder angst voor slechte kijkcijfers (iets waar de publieken zich geen zorgen over dienen te maken, maar dat is een andere discussie).

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Kijkcijfers, wat het volk wil, als iedereen het maar naar zijn zin heeft. Frasen waar ik letterlijk misselijk van wordt. Er moet gevochten worden voor programma's die slechts een klein deel van de bevolking aanspreken. Maar dat is inderdaad een andere discussie

kos

• 46693 messages
  • 8850 votes

danuz wrote:

Dan liever een gestoorde professor die over zijn nachtelijke escapades met fruitvliegen komt vertellen

.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Qua filmsmaak liggen we redelijk ver uit elkaar, kos. Maar over Zomergasten heb je toch wijzen dingen gemeld

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Gestoorde professors, geobsedeerde wetenschappers, filosofen, de man uit het fragment gisteren bij Linda de Mol ("een markant figuur", die zijn voertuig bestuurde alsof er niemand inzit, de man met zijn baronnen-lens, je weet wel wie )

dat soort mensen ja!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ongeveer zelfde gevoelens bespeur ik hier over hoe het verder moet, dus dan maar woord en daad bijeen voegen:

Wie moet presentator worden?

Welke gasten gaan de gewenste diepgang (op interessante wijze) brengen?

Kappeuter opperde Simek als presentator. Sluit ik me bij aan. Ik heb "Jakhals" Isolde haar prestaties bij Wat Heet ! niet gevolgd, maar ze kan wel scherp zijn als het maar niet te lollig wordt. Of "Jakhals" Sadeghi. Of zeg ik nu iets geks?

En gasten....????

Sandra den Hamer

Louise Fresco (edit: is die niet al geweest denk ik nu ineens...)

Neelie Kroes

Salomon Kroonenberg (die kan fantastisch vertellen, heb ik nog college van gehad!).

Wim T. Schippers

Joop Daalmeijer

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

SIMEK?!?!?!?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Wouter wrote:

SIMEK?!?!?!?

Ja leuk idee toch.

Altijd beter dan Prem Radhakishun

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Nu kan ik gelijk zeggen dat ik die Jakhalsen absoluut vervelend vond. Het met lacherigheid alles maar grappig maken. Niet mijn vorm van humor of televisie. Simek is een goede man, die waarschijnlijk ook oprecht en diepgaand kan interviewen (heb hem meermaals met tranen in de ogen zien staan), maar ik ken hem zo langzamerhand wel. Edoch zal hij geen verkeerde keuzen zijn denk ik.

Matthijs van Nieuwekerk toch maar NIET! Popie jopie gedoe van hem staat me toch echt niet aan. Alhoewel hij soms makkelijke hapslikweg TV maakt, met een serieus randje.

Ferry Mingelen ? Heb ik een soort van zwak voor, met zijn altijd verborgen genietende glimlachje.

Gek eigenlijk dat ik niet direct op meer echt goede interviewers kan komen, ze moeten er wel zijn, maar liggen diep in mijn gedachten verborgen.

Hugo Borst misschien ?

Qua gasten zou ik vooral onbekendere Nederlanders willen zien, die met gekke passies een avond kunnen vullen. Een wiskundige die geobsedeerd is door een documentaire over het getal Pi, e.d. Vriesekoop vond ik daar uitstekend in. Ex

tafeltennisster met een hart vol van passie, aparte kijk op de hedendaagse samenleving en een afwijkende visie. Dat zijn wat mij betreft echt boeiend personages.

Iemand als Kees Torn ? Misschien zelfs een Hans Dorrestijn ?

Salomon Kroonenberg lijkt me inderdaad ook boeiend, Louise Fresco eveneens.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

danuz wrote:

Matthijs van Nieuwekerk toch maar NIET! Popie jopie gedoe van hem staat me toch echt niet aan. Alhoewel hij soms makkelijke hapslikweg TV maakt, met een serieus randje.

[...]

Hugo Borst misschien ?

Nee Matthijs niet en Hugo Borst vind ik denk ik ook te popiejopie (al had ik eerst Hugo Camps op mijn netvlies, ook te zeurderig en negatief. ''t lijkt voorwaar wel een 'Ollander)

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

(quote)

Ja leuk idee toch.

Nou nee.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Waarom Van Ingen niet terug?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Wouter wrote:

Waarom Van Ingen niet terug?

O daar kan ik ook prima mee leven. Vond het altijd al een fijne interviewer.

Maar Simek brengt wel wat meer reuring natuurlijk.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Werner Herzog als interviewer, dat zou mooie televisie opleveren

Maar ik opper toch voor Ferry Mingelen (edit: wat een held)

kos

• 46693 messages
  • 8850 votes

Of Adriaan v Dis.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Of Herzog en Van Dis samen

(maar Herzog kan ook zeuren hoor!)

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Alles beter dan Simek....

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Herzog is absoluut een zeur, en zal ook niet altijd redelijk blijven. Maar hij haalt wel passies uit mensen naar boven, daar ben ik van overtuigt. Om het zo te zeggen: hij haalt het onderste uit de kan, hij zorgt ervoor dat mensen het achterste van hun tong laten zien. Echt zeker weten doe ik het niet, maar zoiets vermoed ik

En Jan Douwe Kroeske ? Of haal ik hier echt oude koeien uit de sloot ?

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Simek mijmert teveel voor dit soort werk. Kees Driehuis zou een optie kunnen zijn, al zie ik het liefst ook Peter van Ingen terugkeren als presentator.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Kees Driehuis lijkt me nieteens een slechte optie nee. Weet altijd zijn charme met diepgang te vermengen. Kan altijd wel van hem genieten in Per seconde wijzer.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Alastor wrote:

Simek mijmert teveel voor dit soort werk. .

Hij zevert vooral te veel....

Geen zin in de esotherische onzin van dat nontalent.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Wouter wrote:

Hij zevert vooral te veel....

Geen zin in de esotherische onzin van dat nontalent.

Point taken!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Weet iemand missschien of Wouter voor of tegen Simek is?

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Joyce Roodnat al was ze bij wereldgasten niet helemaal geslaagd, ze heeft tenminste al mogen oefenen. En is een kenner van film, kan fantastisch schrijven en heeft verstand van zaken. Een ideale presentatrice dus.

kos

• 46693 messages
  • 8850 votes

In ieder geval niet die Hadassah dinges. . Die is eng.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Joyce Roodnat is inderdaad ook een erg goede interviewster. Vond haar interview met David Lynch uiterst boeiend. Overigens een geweldig goed programma ook, Wereldgasten!

kos

• 46693 messages
  • 8850 votes

(afbeelding)

(afbeelding).

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.