• 178.169 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.070 votes
Profile

Zomergasten (+Wintergasten)

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

kappeuter wrote:

Weet iemand missschien of Wouter voor of tegen Simek is?

Ik zal het je vertellen. Ik vind dat Simek ritueel van de euromast afgesodeflikkert moet worden.

kos

• 46694 messages
  • 8850 votes

[Simekstem]

Maarrrr Wouterrr, wat bedoeeeeel jai daarrrrmeee

[/Simekstem]

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Jeroen Pauw mag het van mij doen.

Simek van de... ik bedoel Zomergasten presenteren.

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

danuz wrote:

Joyce Roodnat is inderdaad ook een erg goede interviewster. Vond haar interview met David Lynch uiterst boeiend.

Voor zover ik het me kan herinneren vond ik ze juist matig interviewen. Overdreven gesteld kwam het hier op neer: "Beste meneer Lynch, ik heb de volgende vragen. Zou u ze om de beurt willen beantwoorden?" Oftewel, ze haakte nauwelijks in op het geantwoorde. Iets wat me toch nodig lijkt om een bepaalde betrokkenheid te creëren, zeker bij gasten die zichzelf niet zo gemakkelijk blootgeven.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Vond ik ook en dat terwijl ik zo had uitgekeken na dat interview.

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

Wouter wrote:

(quote)

Ik zal het je vertellen. Ik vind dat Simek ritueel van de euromast afgesodeflikkert moet worden.

Jeetje Wouter toch. Heeft hij je iets aangedaan?

Wil je erover praten?

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5073 votes

Liever ook geen Simek, die man heeft me een veel te hoog psychoanalyse-gehalte.

Als we het toch over Wereldgasten hebben, ik vond Leon Verdonschot daar wel in overtuigen. Nou is Iggy Pop een gast met wie hij ook wel wat kan en heb ik geen idee of hij uit de voeten kan met een wiskundige of zakenman ofzo. Misschien kun je trouwens net als in dat programma wisselende interviewers nemen. Van Dis bijvoorbeeld was in ongeveer de helft van de afleveringen die hij maakte goed en kon met de andere niet zoveel. Twee van de betere afleveringen van Luyendijk waren met mensen met, net als hij, een visie op het midden-oosten.

Kees Driehuis vind ik misschien nog wel de beste genoemde optie hier. Al weet ik niet zo goed wat hij kan in een meer persoonlijk gesprek.

Qua gasten zou ik Paul Verhoeven weleens willen zien. Hou ik van beta-wetenschappers die een gevoelige draai aan hun vakgebied kunnen geven. Verder zou ik graag een oud-hardcore-CPN'er (voor zover ze nog leven) willen zien. Is Hans van Mierlo trouwens al eens geweest? En Ruud Lubbers zou ik ook graag als gast hebben. Verder vooral veel wetenschappers en kunstenaars met veel passie.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Geeft al aan dat de spoeling dun is. Voor mij is er maar 1 ideale kandidaat, de enige die geen spier vertrok bij 9/11 en daardoor weg moest bij de NOS.

Maarten van Rossum.

Ben Knasterhuis en Hans Beerenkamp zijn 2 andere kandidaten

En Raymond van 't Groenewoud met zijn Ontvolkingsambtenaar weer actueel bezig

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Trouwens, wat een GeenStijl argumenten van die Wouter

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

starbright boy wrote:

Liever ook geen Simek, die man heeft me een veel te hoog psychoanalyse-gehalte.

Eens ja.

Je zou de formule kunnen wijzigen door een goede interviewer, met de juiste interesses dus, bij de hoofdkandidaat te plaatsen. Maar dan wordt het ook allemaal zo voorgeprogrammeerd... De vlakheid van laatste seizoen kan eigenlijk ook niet meer.

• 22407 messages
  • 5073 votes

Arjan Ederveen zou ook zomergast moeten worden trouwens.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

starbright boy wrote:

Als we het toch over Wereldgasten hebben, ik vond Leon Verdonschot daar wel in overtuigen.

O help nee, verschrikkelijk! Schrijven a la, maar die gozer is absoluut onverstaanbaar en heeft zo'n aardappelglimlach. Brrrrr, niks voor op TV.

Als Aaf Brandt Corstius net zo presenteert en interviewt als ze schrijft mag zij van mij ook. En ik zag hier een liefdesverklaring aan Ivo de Wijs. Als interviewer of als gast. Lijkt me beide leuk. Ik hoor net dat Ivo de Wijs als hobby heeft 'overlijdensadvertenties verzamelen'. Lijkt me voldoende stof tot gesprek. En dan als film The Loved One.

Bij Salomon Kroonenberg lijkt me een verfilming van Jules Verne wel passend. Bij Louise Fresco Kirikou et la Sorcière.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Inderdaad. Verdonschot viel door de mand bij Wat Nu.

Hij zat maar wat dom naar de camera te grijnzen. Veel te lief voor een interviewer. Durft niks.

Jeroen Pauw is de ideale kandidaat.

Aaf Brandt Corstius is op tv een stille en verlegen muis. Nee dat wordt niks Rokuro.

titia

• 601 messages
  • 1302 votes

Ik ben eigenlijk ook wel voor Jeroen Pauw. Hij kan interviewen, kan op zijn minst doen of hij geinteresseerd is en is over het algemeen goed geinformeerd, (of goed gebrieft door de redactie) en, volslagen onbelangrijk natuurlijk, niet vervelend om naar te kijken.

• 22407 messages
  • 5073 votes

Wat Nu heeft een onvergelijkbare formule. Daar was niemand echt goed uit de verf gekomen ben ik bang. Zelfs Jeroen Pauw niet (wat een prima kandidaat is trouwens, 1000x liever dan Simek in ieder geval, Pauw is volgens mij al vaker genoemd als men weer op zoek was naar iemand anders).

Verder verbaas ik me soms over het taboe op vriendelijk, lief interviewen. Ik heb menig interview finaal de mist in zien gaan omdat het te confronterend was en regelmatig prachtige interviews gezien die juist heel vriendelijk waren.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3281 votes

Verdonschots interview met Iggy Pop was in ieder geval wel goed, dus één op één interviewen kan hij wel. Als het niet in zijn straatje ligt moet dat nog maar blijken.

Overigens is hij ook prima te verstaan maar dat zal wel weer een van boven de rivieren probleem zijn.

kos

• 46694 messages
  • 8850 votes

Ik ben kennelijk de enige die Luijendijk meer dan prima vond. Het probleem ligt niet echt bij hem vind ik.

• 22407 messages
  • 5073 votes

Meer dan prima is een groot woord, maar ik vond 'm ook best goed hoor. En een verademing na Palmen in ieder geval. Maar hij gaat nu eenmaal stoppen.

kos

• 46694 messages
  • 8850 votes

Ook één van mijn grote favorieten en een supertalent voor de toekomst:

(afbeelding)

Andrew Makkinga, die mag het van mij wel overnemen. Als hij z'n slang maar achterwege laat. .

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

kos wrote:

Ik ben kennelijk de enige die Luijendijk meer dan prima vond. Het probleem ligt niet echt bij hem vind ik.

Ik ben ook zeer te spreken over hem Kos. Ik vind de stiltes die hij laat vallen trouwens ook in tegenstelling tot vele hier helemaal niet vervelend. Je ziet vaak dat de gasten juist op die momenten het even niet meer weten zeker Linda de Mol had er moeite mee.

Art

• 13507 messages
  • 3660 votes

Frénk van der Linden is mijn absolute favoriet als presentator van Zomergasten!

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Een goede interviewer op papier is het in ieder geval.

• 22407 messages
  • 5073 votes

Goeie suggestie. Volgens mij kan hij het ook wel op TV.

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

Matthijs van Nieuwkerk zou ook wel wat zijn.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

hinie wrote:

Matthijs van Nieuwkerk zou ook wel wat zijn.

Nee, samen met Ferry van Mingelen een van de verschrikkelijkste tv persoonlijkheden om aan te zien. Wel wat deskundiger dan die eerdergenoemde naar de mond pratende klungelaar, maar te gemaakt, te irritant. Echt een softie.

Het liefst een presentator die gewoon goed doorvraagt, inhaakt op gespreksstof. En niet die lijstjes afloopt, Luyendijk vond ik overigens wel goed. Soms wat te aardig, mocht zijn gasten wel eens onder vuur nemen. Beter een keer een escalatie dan 10 x oppervlakkigheid.

Verder kan het concept mij ook niet echt boeien. Ik heb er wel wat van gezien. Maar 3 uur naar een deskundige of BN `er luisteren vind ik nogal nietszeggend. De fragmenten zijn wel leuk en natuurlijk de gesprekken over film.

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

maxcomthrilla wrote:

(quote)

Nee, samen met Ferry van Mingelen een van de verschrikkelijkste tv persoonlijkheden om aan te zien.

Vind je dat echt?

Ik vind Matthijs een enorme persoonlijkheid. Kijk en luister graag naar hem. Het enige minpunt aan hem is ,dat hij soms te snel praat of wil praten. Verder niets mis mee.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Hij heeft mij nooit echt gelegen. Ik kan ook echt geen programma kijken dat hij presenteert. Zijn stem ligt mij ook totaal niet.

Sterk punt van hem is wel, dat hij goed kan samenvatten.

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

Vind hem 1 van de betere presentatoren

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Mug wrote:

Eerder angst voor slechte kijkcijfers (iets waar de publieken zich geen zorgen over dienen te maken, maar dat is een andere discussie).

Om er toch even op in te gaan; sinds het ontstaan van Talpa hebben ze de boel anders flink omgegooid en zijn ze meer gaan letten op kijkcijfers als voorheen.

Ik wil Adriaan van Dis weer terug!

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

neo wrote:

Om er toch even op in te gaan; sinds het ontstaan van Talpa hebben ze de boel anders flink omgegooid en zijn ze meer gaan letten op kijkcijfers als voorheen.

Mag ik even ?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.