• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.158 actors
  • 9.373.535 votes
Profile

Zomergasten (+Wintergasten)

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Rutger Hauer, Derek de Lint of Paul Verhoeven zullen eens een keer uitgekozen moeten worden voor zomergasten. Das tenminste beter dan die eeuwige commerciele Nederlanders.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Wat zijn commerciële Nederlanders?

Klinkt als krom Nederlands.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

sinterklaas wrote:

Rutger Hauer, Derek de Lint of Paul Verhoeven zullen eens een keer uitgekozen moeten worden voor zomergasten. Das tenminste beter dan die eeuwige commerciele Nederlanders.

Paul Verhoeven is dus niet commercieel?

Maar wel een interessante man die erg boeiend kan vertellen. Dan weet ik in elk geval de keuzefilm. Volgens mij is Rashomon zijn favoriete film.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Die drie namen lijken me nu nou niet direct interessant, en Rutger Hauer en Paul Verhoeven niet commercieel?? Hmm, gedurfde stelling

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Witness for Prosecution De keuzefilm is alvast erg sterk gekozen.

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Het zijn film acteurs en een regiseurs, daarom zouden ze eens gekozen moeten worden als zomergasten.

Art

• 13507 messages
  • 3660 votes

Ik zou zelf dan eerder gaan voor een Alex van Warmerdam of een Frank Lammers, vooral die laatste kan voor een leuk gesprek zorgen Al vind ik Verhoeven overigens ook een boeiend persoon.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

sinterklaas wrote:

Het zijn film acteurs en een regiseurs, daarom zouden ze eens gekozen moeten worden als zomergasten.

Waarom moet je als acteur of regisseur een zomergast zijn ? Begrijp die beredenering voor geen meter.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Die regisseur van Paradise Now is toch zomergast dit jaar. Je wordt dus op je wenken bediend.

Art

• 13507 messages
  • 3660 votes

Ik zie overigens dat van Warmerdam al eens een Zomergast is geweest

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

danuz wrote:

(quote)

Waarom moet je als acteur of regisseur een zomergast zijn ? Begrijp die beredenering voor geen meter.

Ik zeg dat ze ZOUDEN gekozen moeten worden. Dus dat het wel leuk zou zijn als ze eens te gast komen.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Ben benieuwd welke hoofdfilm Hany Abu-Assad zal kiezen. misschien wel La Battaglia di Algeri (1966) hetgeen niet over de Palestijnse kwestie gaat maar wel in het verlengde het thema "bezetting" behandeld.

Ondanks de zwaar gekleurde opvatting van regisseur Gillo Pontecorvo betreft La Battaglia di Algeri een uitzonderlijk goeie film.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Dat zou inderdaad wel een sensationeel goede keuze zijn maar acht de kans klein.

maaikita

• 1 messages
  • 0 votes

De keuzefilm van Hany Abu Assad is een oude van Kiarostami: Where is the Friend's Home uit 1987 (Khane-Ye Doust Kodjast?). Mooie keuze, lijkt me. Zag dat Moszkowicz ook wel aantal mooie fragmenten heeft: Wallace and Gromit (niet the curse of the were rabbit maar de - vind ik persoonlijk - veel betere Wrong Trousers), Ascenseur pour l'echafaud, WItness for the Prosecution (keuzefilm, met Marlene Dietrich)...

Bettine Vriesekoop zegt op het weblog van Zomergasten trouwens dat ze het 'een prachtige ervaring' vond (http://weblogs.vpro.nl/zomergasten/). Ben benieuwd of de uitzending van zondag eenbeetjegaat doen denken aan die met Leon de Winter, die ik, ondanks dat ik bepaald geen fan van De Winter was noch ben, erg geslaagd vond...

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

maaikita wrote:

De keuzefilm van Hany Abu Assad is een oude van Kiarostami: Where is the Friend's Home uit 1987 (Khane-Ye Doust Kodjast?). Mooie keuze, lijkt me.

Da's ook mooi. Maar La Battaglia di Algeri had ook top geweest.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Maar die film van Kiarostami heeft nergens ter wereld een dvdrelease gehad, dus ik vind dit een FANTASTISCHE keuzefilm.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Geweldig ja, lijkt me een reuze boeiende film. Na The Taste of Cherry en Ten ben ik absoluut benieuwd!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ja, dat is natuurlijk ook weer heel erg waar. Ik heb er ook veel moeite voor gedaan, om m te zien te krijgen. Het is in veel opzichten een echte Kiarostami, maar wel uit de periode dat de Iraanse films nog allemaal films met kinderen leken.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Geweldige keuze! Hier ben ik echt serieus blij mee.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Ik heb eigenlijk nog nooit naar Zomergasten gekeken maar het concept klinkt wel boeiend. Praten over film en het leven.

De keuzefilm mag er trouwens zijn zeg. Leuk, dat onbekendere films zo wat meer aandacht krijgen.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

maxcomthrilla wrote:

Ik heb eigenlijk nog nooit naar Zomergasten gekeken maar het concept klinkt wel boeiend. Praten over film en het leven.

Misschien een tikfout van je maar om allicht een teleurstelling te voorkomen; de tv in algemene zin is de leidraad in het gesprek, niet film.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

otherfool wrote:

(quote)

Misschien een tikfout van je maar om allicht een teleurstelling te voorkomen; de tv in algemene zin is de leidraad in het gesprek, niet film.

Nee, ik dacht serieus dat men vooral over film praatte. Gebaseerd op de populariteit onder veel MM `ers hier.

Maar bedankt voor de info, nu zal ik in ieder geval niet met verkeerde verwachtingen het programma tegemoet treden.

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2168 votes

Weet iemand wat dat nou is met Paul de Leeuw? Eerst zou hij het overnemen van Luyendijk, toen zou hij mogelijk tafelgast worden en nu zie ik hem nergens staan bij de toekomstige gasten?

• 22407 messages
  • 5072 votes

Paul de Leeuw zou van begin af aan toch alleen maar de 100e zomergasten doen? Met "de kijker"als "gast".

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2168 votes

Ik had vernomen dat ie het over zou nemen van Luyendijk. Waarschijnlijk was daar dan alleen in het begin sprake van

Maar die 100e zomergasten wanneer word die precies uitgezonden?

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

2 september. Meer basisinformatie: de website van Zomergasten

• 22407 messages
  • 5072 votes

Hooguit een gerucht. Er is nooit sprake van geweest dat hij het zou overnemen. Misschien dat mensen die conclusie trokken door slecht gelezen persberichten. En gast was De Leeuw al eens in 2003.

De De Leeuw-uitzending is de allerlaatste. Op 2 september.

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2168 votes

Ok bedankt

Ondanks dat Luyendijk het geweldig doet ben ik toch ook wel benieuwd of De Leeuw dit aan kan zonder overal schunnige opmerkingen over te maken.

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

Dat lijkt me sterk.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Ja, mij ook. Ik vind overigens dat Luyendijk steeds sterker wordt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.