- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Zomergasten (+Wintergasten)
Zomergasten (+Wintergasten)
Ghola
-
- 427 messages
- 937 votes
Verbrugge staat in mijn top 5 aller tijden van zomergasten.
Mag ik vragen hoe die top-5 eruit ziet? (Ik kijk het programma zelf nog niet zo lang.)
catweasel
-
- 1571 messages
- 951 votes
Even een vraag voor de echte fans of de kijkers met het geheugen van een olifant. Een aantal jaar geleden was Katja Schuurman te gast in het programma. Een van de fragmenten waarvan ze gebruik maakte was afkomstig uit een documentaire van de BBC. In deze documentaire komen diverse prominente figuren aan het woord om te spreken over de operalegende Maria Callas.
Kan iemand zich dit fragment herinneren en weet iemand nog waarom Schuurman voor dit fragment koos?
arkadi
-
- 1029 messages
- 0 votes
http://www.vpro.nl/programma/zomergasten/afleveringen/?programs=22644990
Kijk de aflevering nog een keer
catweasel
-
- 1571 messages
- 951 votes
thanks!
Maar is het niet zo dat bij de internet afleveringen de werkelijke fragmenten weggeknipt zijn?
arkadi
-
- 1029 messages
- 0 votes
Niet bij de laatse die ik nog een keer heb gezien van Jeltje v Nieuwenhoven.
catweasel
-
- 1571 messages
- 951 votes
Het is geloof ik helemaal niet mogelijk om de aflevering met Schuurman online te bekijken.. 
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Volgend jaar wat meer humor waarschijnlijk want Paul de Leeuw gaat de nieuwe serie presenteren.
Wat denken jullie ervan?
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Ai, die is voor die formule uitermate ongeschikt.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Ah nee, méén je niet.... 
Ik zou nog bijna gaan terugverlangen naar Madam Palmen.

timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Ben er eigelijk wel benieuwd naar. Denk dat het wel eens kon meevallen.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Dat denk ik ook. Maar de meeste mensen walgen van die vent
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Walgen... vaak wel, een enkel keertje kan ik hem voor een minuut of 5 waarderen. Maar ik geloof echt niet dat die man in staat is om drie uur lang een boeiend gesprek te voeren met een wetenschapper, gerenommeerd schrijver of doorgewinterde politicus etc.
Spartaan1986, waar had je die info vandaan eigenlijk? Linkje?
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
De Leeuw gaat alleen de 100e aflevering presenteren, waarvoor kijkers de fragmenten kunnen aandragen, zo vertelde hij zojuist bij Pauw & Witteman. De andere afleveringen worden door Joris Luyendijk gepresenteerd.
kos
-
- 46692 messages
- 8849 votes
Ik walg niet van hem, maar voor iets als dit lijkt hij me totaal ongeschikt.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
zojuist uit mijn mailbox gevist:
Nieuwsbrief Zomergasten 2 maart 2007: Word zelf Zomergast
*Paul de Leeuw presenteert 100ste Zomergastenuitzending*
Ter gelegenheid van het 20ste seizoen van het programma Zomergasten zendt de VPRO een extra, zevende aflevering uit.
In deze jubileumuitzending, de 100ste aflevering van Zomergasten, staat de keuze van de kijkers centraal. Kijkers worden uitgenodigd hun favoriete televisiefragment te laten zien en te komen toelichten. Deze jubileumuitzending wordt gepresenteerd door Paul de Leeuw, die zelf Zomergast was in 2003. Het programma wordt rechtstreeks uitgezonden vanuit de Zomergastenstudio op 2 september.
U kunt zich nu via de Zomergastenwebsite aanmelden met uw favoriete televisiefragment. Ga naar www.zomergasten.vpro.nl
Zomergasten 2007
De 20ste editie met zes afleveringen Zomergasten wordt dit jaar voor de tweede keer gepresenteerd door Joris Luyendijk. In de loop van april worden de Zomergasten 2007 bekend gemaakt. U wordt dan natuurlijk als nieuwsbrieflezer als eerste op de hoogte gebracht.
Uitzending Zomergasten: zondagavond van 22 juli tot 26 augustus 20.30-23.30 uur, Nederland 2
Uitzending 100ste aflevering: zondag 2 september, 20.30 uur op Nederland 2.
Gelukkig maar 1 aflevering. Ik schrok al... 
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Nou, van mij mag ie het altijd doen, lijkt me veel leuker dan die kneus Joris Luyendijk.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
En als het moet is Paul de Leeuw ook erg stil en betrokken. Dát levert juist mooie tv op.
kos
-
- 46692 messages
- 8849 votes
Het is sowieso iemand die zichzelf absoluut nooit kan wegcijferen voor een gast, dus wat dat betreft is het een kansloze presentator voor dit progamma.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Als hij nu zichzelf als gast uitnodigt kan het nog wel iets erg leuks worden. 
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
In zijn amusementsprogramma wil men lachen om zijn botte opmerkingen etc. maar bij Zomergasten zal hij zich heus wel weten in te houden.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Het is sowieso iemand die zichzelf absoluut nooit kan wegcijferen voor een gast, dus wat dat betreft is het een kansloze presentator voor dit progamma.
Dat is precies wat ik op hem tegen heb. Hij vindt zichzelf belangrijker dan zijn gasten, althans zo komt hij op mij over. Altijd het laatste woord willen..... brrr
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Ik ben een behoorlijke liefhebber van Paul de Leeuw en ik denk dat hij in een serieuzere setting best weleens iedereen flink zou kunnen verbazen. Je krijgt een heel andere benadering (veel minder journalistiek en veel persoonlijker) maar dat had heel spannende TV kunnen opleveren. Ik had het wel een zeer interessant idee gevonden. Die ene uitzending zal het niet bewijzen, want die wijkt sterk af van de normale Zomergasten-uitzendingen. Maar ik denk serieus dat De Leeuw het zou kunnen.
Niks mis met Luyendijk trouwens. Ik heb het idee dat die weleens per seizoen beter kan worden.
Als ik iets vervelend vind is het wel een presentator van een interviewprogramma die zichzelf wegcijferd. Zeker bij een programma als Zomergasten zou dat juist een ramp zijn. Al werkt het andere uiterste (Schippers, De Jonge) ook niet. Ik wil ook juist een uitgesprokener Luyendijk in de volgende reeks.
gotti
-
- 14075 messages
- 5886 votes
Lijkt mij ook leuker dan zowel Palmen als Luijendijk. Volgend jaar Matthijs van Nieuwkerk?
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Laten we 't hopen. Hij is er uitermate geschikt voor.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Matthijs van Nieuwkerk lijkt me geschikter dan Paul de Leeuw, maar het nadeel is wel, dat hij niet erg meer kan verrassen omdat hij geen 'nieuw gezicht' is op tv. En juist Zomergasten wil ik graag gepresenteerd zien door iemand die doorgaans geen of nauwelijks tv-werk doet.
Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar Emile Fallaux, de huidige hoofdredacteur van Vrij Nederland en voorheen de directeur van IFFR. Ik denk dat zijn inbreng erg boeiende gesprekken kan opleveren.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Pfff. lijkt me juist een hele saaie. Denk dat De Leeuw er wel eens verrassend goed in zal blijken te zijn.