- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Zomergasten (+Wintergasten)
Zomergasten (+Wintergasten)
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Tja, ik heb zoiets toch echt nergens gezegd maar goed.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Nee dat gaat ook niet over jou, dat is mijn maatschappelijke beschouwing van het fenomeen.
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Dr Mikey: voor al uw cultuurbeschouwingen uit naam van Kos.
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Moest wat gewicht in de schaal leggen, maar goed...ik hou op anders wordt het slowchat
Confusie
-
- 667 messages
- 0 votes
Nimmer hoeft men in mij de cynicus aan te treffen.
Gedreven mensen, hartstochtelijke mensen, sprankelende mensen.
Vrouwen.
Heb ik allemaal een zwak voor.
Dus was voor mij zeker erg innemend allemaal.
Beslist een goei gasje om eens aan te gluren.
Deze bewuste zomerse avondgloed.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Misschien ligt het aan mij, ben ik te veel kind van de moderne tijd en is mijn spanningsboog te kort, maar ik heb dit jaar nog geen noemenswaardige aflevering gezien. De aflevering met Op de Beeck (nog nooit een achternaam met Op gezien) beloofde nog het meeste, maar ook die heeft me vooralsnog niet drie uur kunnen boeien.
Wellicht dat die van gisteren beter was, maar ik heb het niet zo op een verengelst Nederlands accent (of een vernederlandst Engels accent)... En als ik haar in de samenvatting hoor spreken over een allfleshklier. Tja.
En ondanks alles ben ik enorm benieuwd naar Rutte zondag.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Ivo Opstelten. 
En bedoel je niet Duits in plaats van Engels accent?
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Vond de dame wat te lacherig (kijk maar eens een stukje fast-forward, is bijna eng) en daarnaast kan ik weinig met prietpraat over de gevolgen van mogelijke medische doorbraken waarvan we nog niet een begin weten hoe ze te bereiken. Knap dat ze zo jong al zo'n positie bekleed, maar ik vond dat ze inhoudelijk te weinig bracht en als persoon kon ze ook weinig boeien, wat helaas geïllustreerd werd door de gekozen fragmenten. Ook de zwakste avond van Erdbrink die ik tot nu toe gezien heb.
cucciolo
-
- 491 messages
- 1100 votes
- Wel positief overigens dat hij het soms best aandurft om even wat vuriger te worden bij bepaalde (uiteraard politieke, sociologische) onderwerpen.
En met die tendens wordt, over het geheel genomen, zijn persoonlijke desinteresse in zijn gasten ontmaskerd. Al zal dat deels ook komen doordat hij in beslag wordt genomen door zijn performance. Het lijkt me echt een hele leuke gozer om gezellig mee te dineren of iets dergelijks, maar voor een 3 uur lang tv interview is toch echt wat meer nodig.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik volg je redenering niet, daarnaast herken ik je observatie ook niet. (Om geïnteresseerd te zijn hoef je niet zoals Wilfried de Jong languit over de tafel te dwijlen met je hand op je hoofd.)
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Om geïnteresseerd te zijn hoef je niet zoals Wilfried de Jong languit over de tafel te dwijlen met je hand op je hoofd.
Ja dat was irritant joh. Hans had hem goed aangepakt
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Schijnbaar was Hedy D'Ancona ook niet zo te spreken over Thomas Erdbrink: Hedy D'Ancona (The Post Onl...
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Als je de vakantie van iemand er bij betrekt dan weet je het wel qua argumentatie.
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Vond ik ook wel 'n beetje calvinistisch. Alsof iemand een hele week bezig is met de voorbereiding.
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
In het geval van Erdbrink is wat extra inlezen nooit weg
nummer2
-
- 447 messages
- 29 votes
Vond ik ook wel 'n beetje calvinistisch. Alsof iemand een hele week bezig is met de voorbereiding.
Nouja...er zijn interviewers die pretenderen al het werk van de gast te hebben gelezen/bekeken/geanalyseerd. Dan heb je wel iets meer dan een weekje nodig om in ieder geval die schijn op te houden (immers, al je redactie-assistenten doen dat leeswerk voor je, gok ik zo).
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Nouja...er zijn interviewers die pretenderen al het werk van de gast te hebben gelezen/bekeken/geanalyseerd. Dan heb je wel iets meer dan een weekje nodig om in ieder geval die schijn op te houden (immers, al je redactie-assistenten doen dat leeswerk voor je, gok ik zo).
Is volgens mij écht niet meer van deze tijd. Hooguit bij een programma als 'Boeken', maar dat moet ook wel gezien het onderwerp en het beoogde publiek (lezende intellectuelen). Zomergasten kun je in theorie af met een A4-tje aan vragen. Zou me niet eens verbazen als er zeer gewaardeerde presentatoren mee weg zijn gekomen dat ze weinig voorbereiding hebben gehad. Een Adriaan van Dis ouwehoert zich bijvoorbeeld overal wel doorheen.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ben benieuwd wat we vanavond krijgen. Dixielandmuziek en leugens. wellicht. Fijn dat die knul zich niet in hoeft te lezen met deze gast.
nummer2
-
- 447 messages
- 29 votes
Oef....de keuzefilm is in ieder geval een flinke tegenvaller. Intouchables....mijn god.
De muziek moet het redden
.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
En natuurlijk inspirerende sportmomenten, individuele prestaties. en dat soort onzin 
Maffe keuzefilm... ben hem vergeten maar het was toch wel sociaal geëngageerd? Of wil rutte zeggen dat de beste zorg niet vanuit de overheid komt???
Bélon
-
- 1795 messages
- 0 votes
Maffe keuzefilm... ben hem vergeten maar het was toch wel sociaal geëngageerd? Of wil rutte zeggen dat de beste zorg niet vanuit de overheid komt???
Ik heb zo'n vermoeden dat Rutte niet zo'n filmfan is -ook vanwege tijdgebrek- dus een adviseur zal 'm wel hebben ingefluisterd dat Intouchables een policor crowd-pleaser is waar je niemand mee voor het hoofd stoot.
Qua muzikale voorkeur schat ik 'm wel hoger in dan dixieland jazz, eerder klassiek. Ik hoop dat Erdbrink ook een paar persoonlijke vragen stelt. Als hij durft te vragen: "En Marrek, heb je al een vriendin (of iets anders)?" dan vind ik het gesprek al geslaagd. Maar misschien wordt er wel 1000 euro (
) onder de tafel geschoven om al te kritische en/of persoonlijke vragen te vermijden.
Ik ga er iig straks voor zitten met een glas aardige whisky 
Basto
-
- 11920 messages
- 7397 votes
Kijk erg uit naar Zomergasten. Ben groot fan van Rutte, maar kan me ook voorstellen dat tegenstanders zich juist aan hem ergeren.
Benieuwd of het programma enige diepgang krijgt, maar vrees dat het bij oppervlakkig positivisme blijft. Als premier kun je nu eenmaal geen risico nemen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
[quote]Bélon wrote:
Of Rutte nu van films houdt of niet, dit dus precies. Stond dit weekend ook een stuk in NRC dat de VVD-campagne meer om Rutte zal draaien deze keer en minder om de partij. En daar past zo'n film helemaal binnen natuurlijk.
Basto
-
- 11920 messages
- 7397 votes
En natuurlijk inspirerende sportmomenten, individuele prestaties. en dat soort onzin 
Dat laatste lijkt mij zeker waar. Zou ook wel heel vreemd zijn als de overheid betere zorg biedt dan iemands naasten... (Hij zorgt zelf ook elk weekend voor zijn moeder die Parkingson heeft.)
En wat is er mis met individuele prestaties? Ik hoop niet op een avondje dat ekel 'VOC-prestaties' bejubelt, maar geniën als Cruijff, Van Leeuwenhoek, Erasmus, Rembrandt, Heineken, Phillips en de Ruyter zijn toch een mooie bron van inspiratie?
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Dat laatste lijkt mij zeker waar. Zou ook wel heel vreemd zijn als de overheid betere zorg biedt dan iemands naasten... (Hij zorgt zelf ook elk weekend voor zijn moeder die Parkingson heeft.
Basto
-
- 11920 messages
- 7397 votes
Nee, maar wel in de buurt. (Overigens flauwe reactie, waarmee je de inhoudelijke punten ontwijkt.)
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
A boy's best friend is his mother.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Klopt. Maar het is ook politiek. Hij gaat 'persoonlijke' praatjes houden vanuit VVD perspectief. Maar ik ga zeker kijken. Over zijn moeder: ik denk dat ze (naast familie) zeer zeker een professional nodig heeft als ze parkinson heeft.