• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.299 votes
Profile

Zomergasten (+Wintergasten)

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Zit hem nu pas te kijken. Griet Op de Beeck is de eerste gast waarmee Thomas Erdbrink een chemie heeft.

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Erdbrink kon het ook niet verbergen, hij raakte steeds meer een beetje #VerliefdopGriet

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Die Erdbrink is best een emotionele gast, mooi zeg.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

de grunt wrote:

mikey de sinicus in jou kan deze orkaan aan positivisme gewoon niet verteren

Ik haat gewoon mensen die zichzelf heel wat vinden omdat ze zo positief zijn en dan dingen gaan overwinnen. Ronduit irritant. Vooral als ze ook nog gaan preken.

Het heeft me 20 jaar gekost om Stallones' winners-dingetje te accepteren, die geef ik haar nooit.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Ik vond het een bijzonder sterke aflevering. Mooi hoe ze speels laveert langs de grote thema's des levens (schaamte, innerlijke pijn, zelfmoord, gevangenschap, religie etc) maar ze bespreekt het op een niet-sentimentele, analytische manier. Ze heeft weet van de onderwerpen waar ze over vertelt, maar ze verzandt niet in theoretisch gezwam om haar eigen vermeende importantie te accentueren. Een fijne balans ook tussen het persoonlijke en het inhoudelijke. Ze vertelt over heftige passages uit haar eigen leven en toch weet ze empathie te hebben naar mensen met compleet andere ervaringen. Het nodigt zeker uit om eens een boek van haar op te pakken (ondanks de afgrijselijke titels die zij ze geeft!)

D-ark

• 1755 messages
  • 420 votes

Hoe vreselijke de hashtag #VerliefdopGriet van half middle aged vaderend Nederland ook is was ik positief verrast door een onderhouden persoonlijke zomergasten na 2 net niet afleveringen. Ik mag Lubach erg als progamma-maker maar als persoon heb ik hem altijd saai gevonden, het zal een erg aardige man zijn maar echte diepte miste.

Griet had al het voordeel dat er veel onderwerpen/fragmenten(John Baldessari is geweldig, zijn stukken zijn o.a in Nederland te zien in het van abbe) langskwamen die mij interesseren en ze met haar vlotte Belgische charme als een verademing voelde tussen de nogal saaie Nederlandse gasten zover. Vooral mooi dat ze het stukken van Gardenia - Before the Last Curtain Falls, prachtig veels te onbekend en Eye of the Storm van William Peters laat zien. Gigantische aanrader net als het 'vervolg' a class divided. Overal een persoonlijke rappe maar niet gehaaste zomergasten met een boeiende gast, moeten ze vaker doen zeker met het steeds dichtbij komende eindpunt van saaiheid met Rutte.

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

Geen slechte aflevering: Op de Beeck is de meest charmante Zomergast van dit seizoen maar komt op mij soms een beetje te "blij" over (zie onder)

Donkerwoud wrote:

Ik vond het een bijzonder sterke aflevering. Mooi hoe ze speels laveert langs de grote thema's des levens (schaamte, innerlijke pijn, zelfmoord, gevangenschap, religie etc) maar ze bespreekt het op een niet-sentimentele, analytische manier.

Ik vond haar juist soms wat afstandelijk en te rationeel overkomen doordat ze veel op een (weg)lachende manier vertelde ook bij zware thema's waar luchtigheid niet zo past omdat de luchtige manier van vertellen onderliggende emoties maskeert. Maar goed dat is voor haar misschien de (enige) manier om over zware onderwerpen te (kunnen) praten, in zoverre is het wel begrijpelijk.

Deze aflevering heeft iig interessant kijkvoer opgeleverd: Ne Me Quitte Pas (2013)

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Ik zit op mijn vrije nacht 'The Bridge' te kijken. Bedankt Griet...

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Vond Erdbrink wel scherp: waarom worden er bij jullie wél goede films en documentaires gemaakt?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Berichten verplaatst naar Film > Genres en landen > De Belgische film, omdat de laatste discussie grotendeels gaat over Belgische films (vs. Nederlandse films) , nav "waarom worden er bij jullie wél goede films en documentaires gemaakt?"

D-ark

• 1755 messages
  • 420 votes

Trouwens ik heb het idee dat de aflevering met Rutte zo ontiegelijk saai word. De man buiten zijn politieke loopbaan en voorkeuren is zover naar buiten gekomen als een van de meest saaie mensen waar ik ooit interviews mee heb gezien. Mening gebonden dit allemaal maar ik vrees voor een vacuum van interesse 3 uur lang

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

Ik denk dat Rutte de Zomergast alleen maar mee kan vallen; hopelijk verschuilt hij zich niet te veel achter zijn functie en blijkt hij net een mens te zijn.

nummer2

• 447 messages
  • 29 votes

Bélon wrote:

Ik denk dat Rutte de Zomergast alleen maar mee kan vallen; hopelijk verschuilt hij zich niet te veel achter zijn functie en blijkt hij net een mens te zijn.

Hij heeft volgens mij grote interesse in klassieke muziek en Duitse literatuur. Denk dat hij wel een meevaller kan zijn, maar tegelijkertijd gaat hij niet persoonlijk worden. Ik denk dat er mooie fragmenten komen, maar een afschuwelijk interview.

D-ark

• 1755 messages
  • 420 votes

Bélon wrote:

Net is nog het engst, dan komt het allemaal in de uncanny valley. Mwahja we gaan het zien ik weet zoals nummer2 zegt dat hij redelijk interesse in klassieke muziek heeft maar ik vrees gewoon voor een vreselijk saai interview

Dievegge

• 3166 messages
  • 8191 votes

Met Rutte krijgen we voor de verandering eens iemand die gelooft in positief denken.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Alsof Griet op de Beeck, Arjen Lubach en Hedy D'Ancona van de negatieve soort waren.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Even inhaalslagje gemaakt:

Arjen Lubach bood een prima avondje, met wederom een goeie Erdbrink (goeie mix van inhoudelijke sturing maar ook persoonlijke benadering).

Door D'Ancona kom ik niet heen, ontzettend saaie opeenstapeling van platitudes.

GodB heb ik niet op kunnen nemen.

Ben benieuwd naar vanavond, de laatste ZG van dit seizoen.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

En wederom een leuke en afwisselende uitzending: vrouwen van onder de vijfenveertig liggen Thomas Erdbrink kennelijk toch het best. Wat mij betreft mag hij volgend jaar terugkomen. Zou hem graag zien groeien in zijn rol als zomergasten-presentator.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Dievegge wrote:

Met Rutte krijgen we voor de verandering eens iemand die gelooft in positief denken.

Oh, en wederom een gast die je vreemde stelling tenietdoet: deze dame was één brok (wetenschappelijk gefundeerde) opgewektheid.

Confusie

• 667 messages
  • 0 votes

Skat van 'n vrouwke was het me weer wel.

Hele tijd alles vertellen met de allerliefste sprankeling, een onweerstaanbaar bekoorlijke tongval bovendien.

En d'r haar zat leuk.

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

Erdbrink hoefde dan ook niet echt te werken: die Frau was erg charmant en vulde zelf het programma in of Erdbrink of een Smurf er had gezeten had niet veel uitgemaakt denk ik. Toch ben ik ook wel gecharmeerd van hem omdat ik hem niet kende en het geen 60+ jaar oud coryfee is.

Was niet van plan te blijven hangen maar heb toch zowat de hele uitzending gezien.

Dievegge

• 3166 messages
  • 8191 votes

Donkerwoud wrote:

(quote)

Oh, en wederom een gast die je vreemde stelling tenietdoet: deze dame was één brok (wetenschappelijk gefundeerde) opgewektheid.

Mijn stelling was ironisch. Vorige week was zo'n beetje een masterclass positief denken. Het lijkt wel een rode draad.

nummer2

• 447 messages
  • 29 votes

In de korte clips die ik voorbij zag komen kwam ze op mij nogal over als een 'scientist' (in de zin van 'sciëntisme'). Absoluut niet mijn ding, maar juist daarom probeer ik de aflevering komende week eens ergens terug te kijken.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Dievegge wrote:

(quote)

Mijn stelling was ironisch. Vorige week was zo'n beetje een masterclass positief denken. Het lijkt wel een rode draad.

Ohhhh...sorry.

Stiekem wel een beetje met je eens trouwens. Twee weken op rij aantrekkelijke vrouwen die het duisterste opzoeken met hun gekozen fragmenten, maar het dan vervolgens verkopen vol blijmoedigheid en levenslust. Ergens had er wel een azijnpisser tussen mogen zitten. Al was het er eentje.

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

Eens ik mis wel een azijnpisser, maar dan wel een originele: niet dat ze weer een Van Rossem of Brusselmans uit het Pleistoceen gaan uitgraven -or worse Freak the Young One-

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Zihni Özdil lijkt me wel een leuke gast, die is nog soort van 'een azijnpisser'

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Erg fijne televee-avond hoor. Opgewekt en interessant. Mijn favoriet dit jaar met afstand, sowieso. Niet om de fragmenten (die vond ik zelden echt fascinerend, maar wel om haar commentaar/verschijning)

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Confusie wrote:

Skat van 'n vrouwke was het me weer wel.

Hele tijd alles vertellen met de allerliefste sprankeling, een onweerstaanbaar bekoorlijke tongval bovendien.

En d'r haar zat leuk.

Dit is cynisch neem ik aan.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Nee hoor, ik vond haar ook cute. Smart is sexy.

en ze deed me denken aan Brigitte Nyborg.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

je hebt gelijk hoor, zomergasten wil graag jong, cute en sexy zijn. Dat is nu heel inspirerend. Als er een d'Ancona zit dat is het bij voorbaat al een mislukt gesprek.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.