- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Zomergasten (+Wintergasten)
Zomergasten (+Wintergasten)
cucciolo
-
- 491 messages
- 1100 votes
Helemaal mee eens! Die twee staken er voor mij ook bovenuit. Van Reybrouck vooral om zijn uitgekozen fragmenten en De Leeuw om zijn persoonlijkheid.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Zo op het eerste gezicht eigenlijk geen een gast die me aanspreekt. Of ik heb de vibe nog niet te pakken, dat kan ook..
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Vind het juist wel een leuke lijst. Zeker om dat landschap al sinds mijn studie en lange periode van werk een belangrijk issue is. Verder wel benieuwd naar de filmkeuze van enkelen.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Sterker, ik vind het een extreem leuke lijst, zit wmb op voorhand geen zwakke gast tussen.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Ja die landschaparchitect trekt me dan nog het meest, benieuwd met wat voor fragmeten hij zou komen (ook kunst hoop ik > Robert Smithson bijvoorbeeld).
Het zal wel het regenachtige weer zijn van de afgelopen dagen... 
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4513 votes
Van Saarloos sla ik over. Drie kolommen in haar column in NRC vervelen al, laat staan drie volle uren. Heeft weinig te zeggen.
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Hm, Aboutaleb en de laatste spreken me wel aan, rest nog niet zo.
Donkerwoud
-
- 8662 messages
- 3941 votes
Aboutaleb en Peter Buwalda blijf ik spreekwoordelijk voor thuis. De landschapsarchitect en de psychiater zou ik graag beter leren kennen. Annejet van der Zeijl en van Saarloos zijn mij een fractie te licht om drie uur van mijn leven aan te besteden.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Aboutaleb sla ik denk ik volledig over: politici zijn sowieso al zelden een interessante gast, en ik denk dat dit voor Aboutaleb nog sterker geldt dan voor de gemiddelde politicus. Verwacht een avond die vooral bedoeld is als politieke profilering van de man.
De rest is interessant genoeg om tenminste te proberen.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Politici in Zomergasten is echt no go voor mij, zoooo boring..
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
“het belooft een avond te worden met een aboutaleb die de kijker nog niet kent”" staat op de site, laten we hopen dat dat zo is. Voordeel van de twijfel en hopen op een mooie politieke Turkse film. 
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik vind 's mans geaffecteerde manier van praten ("nog luider laten klinken, NOG luider laten klinken") sowieso maar moeilijk om aan te horen, waar hij het ook over heeft.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Ben blij met het rijtje. Alleen die van Saarloos zegt me niks.
Basto
-
- 11931 messages
- 7402 votes
Verwacht vanavond de saaiste zomergast van het seizoen. Heb die Aboutaled altijd veel te onkreukbaar en politiek correct gevonden.
En zijn keuzefilm doet ook vermoeden dat hij nooit film kijkt en deze op basis van de titel heeft geselecteerd...
Basto
-
- 11931 messages
- 7402 votes
De 'andere Aboutaleb' die we vanavond te zien krijgen, blijkt nog saaier en politiek correcter dan de Aboutaleb die we al kenden...
93.9
-
- 3124 messages
- 4209 votes
Plaats dat ze nou eens films aanvragen die nooit op dvd zijn uitgebracht.. Nee weer zo'n makkelijk te krujgen film....??
Donkerwoud
-
- 8662 messages
- 3941 votes
Veel interessanter en leuker dan verwacht. Ik kan vooral zijn passie voor mij onbekende Arabische poëzie/ muziek waarderen. Weinig scherpe randjes, maar het heeft ook iets om voor de verandering eens naar een genuanceerde intellectueel te luisteren.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4513 votes
Plaats dat ze nou eens films aanvragen die nooit op dvd zijn uitgebracht.. Nee weer zo'n makkelijk te krujgen film....??
Dit dus ja. Als iemand nu eens Idi i Smotri heeft. Of Carice toen met The Last Picture Show, was ik ook blij mee.
Beetje saaie aflevering tot nu toe, vooral door de onderwerpen. Net over die Nederlandse taal was wel interessant maar weer vrij kort.
93.9
-
- 3124 messages
- 4209 votes
Chere Inconnue.. Daar was ik lang geleden blij mee
Donkerwoud
-
- 8662 messages
- 3941 votes
En zowaar een spannend een-tweetje tussen interviewer en geïnterviewde.
Basto
-
- 11931 messages
- 7402 votes
Veel interessanter en leuker dan verwacht. Ik kan vooral zijn passie voor mij onbekende Arabische poëzie/ muziek waarderen. Weinig scherpe randjes, maar het heeft ook iets om voor de verandering eens naar een genuanceerde intellectueel te luisteren.
Die ons vervolgens Vader Abraham voorschotelt... 
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4513 votes
Pfft Mandela, die komt standaard elk jaar langs. Hebben we hem nu maar vast gehad.
Allicht ben ik ook te jong om te begrijpen waarom hij zo belangrijk is voor velen (doordat ik die periode niet heb meegemaakt), maar ik zie het niet.
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Plaats dat ze nou eens films aanvragen die nooit op dvd zijn uitgebracht.. Nee weer zo'n makkelijk te krujgen film....����
Ja! (al is dat soms veel minder eenvoudig dan het misschien lijkt, rechten zijn vaak ingewikkelde dingen).
Maar ik ben bijvoorbeeld Hany Abu-Assad nog steeds dankbaar voor zijn keuze. De fijnste ooit: Khane-ye Doust Kodjast? (1987) .
Marc-Marie Huybregst koos Chere Inconnu ook bewust om die reden trouwens (vond ik geen geweldige film verder).
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Pasqualino Settebellezze van Lina Wertmuller was in dat jaar van Chere Inconnue volgens mij ook. De laatste interessante film die geweest is volgens mij.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Beetje wisselende avond. Met afwisselende interesse wel en niet gekeken. Hij stond op en soms keek/luisterde ik 20 minuten geboeid en soms kon ik prima een whiskey gaan inschenken en hier op de site wat updates checken.
Ik heb de andere kant niet leren kennen, in het begin het idee dat hij vooral erg slim en 'nerdy' wilde overkomen. Later werd het wat 'echter'. Veerde even op toen hij het over circulaire economie en hernieuwbare energie ging hebben, maar het liep niet ergens naar toe en zijn pleidooi over de stad was warrig en hield geen steek (denk ik).
Vind het ook moeilijk om naar hem te luisteren, omdat zijn stem heel monotoon is en hij gehaast spreekt.
Er was denk ik wel een klik tussen deze Rotterdammers, maar we zullen er allemaal uiteindelijk weinig van herinneren. al-Risalah zag ik ooit met godsdienst les, maar waarom we Out of Africa te zien krijgen en niet al-Risalah of Gandhi zal wel nooit opgehelderd worden. Want die redenering ging ook nogal mank. Er werd wel nog even een interessant onderwerp (Chinezen in Afrika - ik heb het in mei nog 'live' meegemaakt in Zambia) aangesneden, maar wat dat met Karen Blixen van doen heeft....
Op naar Buwalda!
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Die Lina Wertmuller was ook een fijne keuze inderdaad.
Beetje wisselende avond. Met afwisselende interesse wel en niet gekeken. Hij stond op en soms keek/luisterde ik 20 minuten geboeid en soms kon ik prima een whiskey gaan inschenken en hier wat updates checken.
Behalve dat ik geen whiskey drink vat dit het voor mij wel samen.
Weet iemand al wat de keuzefilm van Buwalda is trouwens?
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
We zagen overigens een fragment van de Engelstalige remake van al-Risalah van dezelfde regisseur. En daarmee is weer genoeg gezegd over de rechten kwestie.
Inderdaad wisselvallig. Ook hier werd het stukken saaier toen de politiek in beeld kwam. En daarmee ook de politicus...