• 178.094 movies
  • 12.213 shows
  • 33.984 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.718 votes
Profile

Zomergasten (+Wintergasten)

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Vraag me wel af welke fragmenten jullie dan niet sprekend of niet interessant vonden.

filmliefhebber92

• 1196 messages
  • 2571 votes

Zijn de ander keuzefilms al bekend?

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

eRCee wrote:

Vraag me wel af welke fragmenten jullie dan niet sprekend of niet interessant vonden.

Von Trier, ballet, Kaye...

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Overigens die zgn pijlers van "vertrouwen, discipline en concentratie" is dus wat ik bedoelde, daar draait zo'n beetje zijn hele theatershow "De goeroe en de dissident" om. Ik wist soms letterlijk, voordat hij een zin had afgemaakt, als ware ik een van de drie neefjes van Donald Duck, wat zou gaan volgen. Het was dus verre van spontaan, wanneer je gewoon letterlijk uit een oude show van je aan het citeren bent. Volgens mij had De Jong dit niet door.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

otherfool wrote:

Von Trier, ballet, Kaye...

Ah, oke, dan verschillen we duidelijk van mening. Vond dat Von Trier-fragment zeerrr interessant (maar niet het gesprek daarover, dat volgens mij de essentie miste). Ballet was ook niet onaardig, en kort. Kaye weet ik even niet wat dat was.

Maar zelfs de fragmenten van dat Engelse koor konden me bekoren, terwijl ik dat in een gehele docu of film denk ik te zoetsappig zou vinden.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

thunderball wrote:

Het was dus verre van spontaan, wanneer je gewoon letterlijk uit een oude show van je aan het citeren bent.

Het kan ook aangeven dat het oprecht is: zowel de inhoud van zijn show(s) als de inhoud van zijn Zomergasten-avond gaat over zaken die hij belangrijk vind, dus het zou eerder vreemd zijn als daar geen overlap tussen is.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

We hebben het wel over een show van meer dan 25 jaar geleden, dus niet iets recents waar je nog de laatste tijd helemaal vol van bent en mee bezig bent geweest als kunstenaar. Hij vertelde zelf dat hij nooit naar oude shows terug keek, maar juist vooruit keek en ik bedoel ook letterlijk "dezelfde zinnen uit spreken" uit die show. Dat is dus gewoon je oude theatershow recyclen.

Ebenezer Scrooge

• 2150 messages
  • 3092 votes

Jim Taihuttu in Zomergasten, zeg maar.

Zandkuiken

• 1745 messages
  • 1430 votes

Ik ben niet echt een hardcore ZG-kijker, maar vind deze aflevering toch wel zeer de moeite.

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Taihuttu held. Zijn Messi bash

vallend glas

• 29 messages
  • 5 votes

Ebenezer Scrooge wrote:

Jim Taihuttu in Zomergasten, zeg maar.

Wel een leuke aflevering ofzo zeg maar.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ja lekkere avond, één van de meer bevlogen en voor mij goed inzichtelijke zomergasten. Vond Jim wel een erg gepassioneerde spreker, soms zelfs op het opgefokte af. Iets wat je trouwens ook steeds in z'n fragmenten terug zag en natuurlijk in z'n eigen Wolf.

Een kleine topper binnen de zomergasten-avonden.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Ik vond dit een goede aflevering van Zomergasten. Dit is eigenlijk wat ik mij er altijd bij voorstel: een interessante gast, die iets te vertellen heeft en fragmenten laat zien, waar van ik het meeste niet ken en er wat boeiends bij weet te vermelden.

Het maffe is dat ik bij Freek mij van te voren er erg op verheugde en dat viel behoorlijk tegen en bij de aflevering van vandaag dacht ik juist: "Zal wel niks worden, laat ik het heel even aan zien en dan ga ik wat anders doen....!" maar de tijd vloog om en heb het uiteraard tot de laatste minuut bekeken.

Op naar Saskia Noort...!

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Had ook het idee dat Wilfried hem erg mocht. Houdt volgens mij wel van die vastbijters die helemaal voor iets gaan (kijkende naar zijn passie voor sportlui).

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Eh... Wilfried bedoel je toch?

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Jup

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Maar je hebt gelijk. Er was een groot verschil met de vorige aflevering, dat liep veel stroever tussen presentator en zomergast. Ik vond deze uitzending echt stukken beter dan vorige week.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik dacht ook kijk even een stukkie, maar hele avond blijven kijken. Hij had interessante fragmenten. Zelfs bij de gabbers moest ik even glimlachen. Was ze al bijna weer vergeten. Leuk zo'n jonge gepassioneerde gast die veel filmfragmenten liet zien die in mijn straatje lagen.

kos

• 46690 messages
  • 8847 votes

Respekked wrote:

Taihuttu held. Zijn Messi bash

.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Opzich goed dat hij zelf geen Zomergastenkijker is zodat hij inderdaad puur volgens de regels gaat voor een verzameling van de tofste stukjes tv (en film, muziek, sport) die hem altijd zijn bijgebleven, waardoor er van te voren geen lijn of verhaal is, maar in principe aan het einde van de avond toch een goed beeld van de gast moet ontstaan... helaas bleek hij zich vooral aangetrokken te voelen tot idioten. En ik vond dat de presentator hier iets te veel in mee ging, het gesprek kende nauwelijks verdieping (veel onbegrip en weinig kritische noten) en de conclusie dat het misschien over anti-helden ging, ofzo, was dus al even weinig verheffend... gelukkig was er met Miles Davis aan het eind toch wel weer één mooi fragment.

Alle stukjes die over film (en acteren) gingen waren van een stuitend simplistisch niveau. Het begon al met de onzin rond Melies, maar ook voor de keuzefilm wilde hij geen oudere film, want het moest wel gewoon leuk/kijkbaar blijven. En de verering van het method-acting concept sloeg zodanig door dat ik hoop dat hij niet ooit een film over een moordenaar gaat maken, dan gaan er doden vallen!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Straffe analyse, ik kan er deels wel in meegaan, al ben ik denk ik wat milder. Heb het eerste uur overigens gemist - dus helemaal goed kan ik het niet inschatten.

Maar als ik kijk wat ik wel zag: met het geval Audiard is mij volkomen niet helder geworden waarom hij hem nu zo goed vindt. En wat hij dan doet. Ja toevallig eén scène behandelde hij intuïtief. Maar daar onderscheidt Audiard zich toch niet in?? Hij vertelde wel bevlogen over dingen, maar echt helder werd het niet.

't Is weer eens wat anders.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Kwam dit tegen, een online variant van Zomergasten, gevuld met (vaak al offline gehaalde) youtube-fragmenten: http://nazomergasten.blogspot.nl/

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

beavis wrote:

helaas bleek hij zich vooral aangetrokken te voelen tot idioten.

Jammer inderdaad, een best enthousiast joch dat dan weer zo nodig de zelfkant van de samenleving moet opzoeken en tonen, of het nu gabbers, rappers of criminelen zijn (of een mix daarvan), mijn interesse wekt dat niet echt zegmaar ofzo weetje. Wat een accent ook, zeer irritant maar goed, zelfs dat begon te wennen zullen we maar stellen. Ik vond hem ergens ook wel sympathiek maar alleen niet echt boeiend, en het avondje nodigde al met al ook niet direct uit zijn films (die ik beide niet heb gezien) eens op te snorren. Iets meer intellectuele bagage had ook wel gemogen, maar gelukkig wist hij wel te vertellen dat er na de oorlog nog één en ander in Indië is gebeurd, terwijl dat 'niet in de geschiedenisboekjes staat' De fragmenten waren verder wel redelijk boeiend en (voordeel jonge gast) soms zeer herkenbaar. Met All I Need heb ik bijna dezelfde relatie, en ja ook ik had al eens opgezocht of ze nog bij elkaar waren Nee dus

2,5*.

Teunnis

• 769 messages
  • 519 votes

Dan heb je niet goed gezocht, ze zijn nog steeds bij elkaar. Sterker nog, ongeveer een maand geleden hebben ze nog een album (Music for Museum) uitgebracht (wat niet de moeite schijnt te zijn; een experimenteel ambient album bedoeld voor musea).

EDIT: Je bedoelt natuurlijk het stelletje van de clip

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Eens met otherfool. Geen onsympathieke man, maar kon het gesprek absoluut niet genoeg diepgang geven ofzo. Deel z'n mening over kunst ook in het geheel niet, en heb eigenlijk nauwelijks een echt interessant fragment gezien. Al met al niet onaardig, maar de eerste avond was toch een stuk boeiender.

cucciolo

• 491 messages
  • 1100 votes

Denk omdat hij zich nergens echt liet kennen (kreeg zelfs de indruk dat hij daar heel erg zijn best voor deed ook) dat het een beetje monotoon werd. Hoewel het denk ik best een interessante man is.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Vergeten hierop te reageren, maar deel toch veel van de meningen van de laatste berichten hier. Taihattu is een beetje als zijn films: sympathiek, bevlogen, interessant, maar net niet diepgaand genoeg en kennelijk nog getrokken tot één soort onderwerp en type persoon. Zag net als Mochizuki Rokuro het eerste uur niet, maar van wat ik zag waren het vooral stoere mannen aan de onderkant van de samenleving. Boeiende types, maar is dat alles wat we krijgen in twee uur? Bizar dat dan kennelijk Air is langs gekomen.

Grappig dat ik dezelfde gedachte had bij Beavis over zijn verering van method acting. Ik snap waarom hij wil dat zijn acteurs cocaïne nemen als ze iemand spelen die cocaïne gebruiken, maar werkelijk... Niet om hier de moraalridder uit te hangen, maar cocaïne is natuurlijk geen wiet of zo en het is bijna onverantwoord om als regisseur te eisen dat je acteur zoiets neemt. Als je acteur een aidspatiënt speelt ga je toch ook niet eisen dat ze aids krijgen zodat ze voelen hoe dat lichamelijk is. Hoop ik. Een beetje acteur kan research doen en zoiets gewoon overtuigend acteren. Het zal wel bij de hang naar het extreme horen, voor Taihattu.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Hele prettige vrouw die Saskia Noort. Heb er erg van genoten. Wilfried zat er ook wel lekker in en probeerde soms iets meer de diepte in te gaan. Heb in ieder geval een goed beeld gekregen van de gaste. En vind het ook wel een mooie vrouw eigenlijk.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Op deze uitzending had ik mij van te voren wel weer verheugd. Saskia Noort vind ik een geweldige vrouw. Het eerste uur was ik wel een beetje bang dat het zich alleen op schrijven en de misdaad zou focussen, maar hier na kwamen ook meer andere onderwerpen aan bod.

Verder was ze een zeer prettig en sympathiek iemand om naar te luisteren en ze durfde zich zeker ook een aantal keer kwetsbaar op te stellen.

Presentator De Jong zat weer een stuk beter in zijn vel. Bij hem is ook dit seizoen een stijgende lijn voelbaar.

Voor mij een geslaagde avond.

Volgende gast, die dirigent, zegt mij helemaal niets. Ik weet nog niet of ik daar naar ga kijken.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Fijne avond, met veel goed gekozen fragmenten en een mooie discussie daaromheen.

Eindelijk!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.