• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.160 votes
Profile

Zomergasten (+Wintergasten)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Mug wrote:

Ik blijf altijd hopen op 'de mens' als gast, niet 'het personage' als gast.

Dit dus.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

iets meer dan 600 euro. Vast wel een sigarettenfabrikant die die cheque wil oppakken. Goedkopere reclame kun je niet krijgen....

kos

• 46692 messages
  • 8849 votes

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

Reinbo wrote:

En dat je geen idee hebt waar het fabeltje vandaan komt is omdat het geen fabeltje is. Kijk maar eens naar de positie van vrouwen in Afghanistan, Pakistan en andere van die fijne islamitische landen.... Werkelijk absurd om zoiets te willen ontkennen. Alsof je de holocaust ontkent.

Inderdaad ja. Politiek correct struisvogelgedrag ten in het karikaturale doorgevoerd.

Heerlijke aflevering verder, maar voor mij staat Hans Teeuwen als komiek dan ook torenhoog verheven boven alles wat in Nederland leuk denkt te zijn.

kos

• 46692 messages
  • 8849 votes

Redlop wrote:

(quote)

Inderdaad ja. Politiek correct struisvogelgedrag ten in het karikaturale doorgevoerd.

Volstrekte onzin. Niemand ontkent wat er in Islamitische landen gebeurt. Alleen de oogkleppen-alles-komt-door-Islam mensjes als Teeuwen en co doen net alsof het alleen Islamitische landen zijn, geen landen met een geschiedenis vol geweld, landen met een groot deel van de bevolking in armoede, landen met een grote mate van ongeletterdheid en geen educatie, landen die door (onder meer het Westen) bewust eeuwen dom zijn gehouden en onderworpen aan dictatuur etc..

Misschien dat die dingen er ook iets mee te maken hebben ipv een religie .

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

kos wrote:

Volstrekte onzin. Niemand ontkent wat er in Islamitische landen gebeurt.

Nou het werd eerder nog een fabeltje genoemd, daar reageerde Reinbo op.

kos wrote:

Alleen de oogkleppen-alles-komt-door-Islam mensjes als Teeuwen en co doen net alsof het alleen Islamitische landen zijn

Volgens mij heeft Teeuwen sowieso een hekel aan onderdrukking en dus ook van de vrouw. Hij ontkende ook niet dat er in andere religies ook een statusverschil is, maar in de islam is de ondergeschiktheid een regel.

Je zou kunnen denken dat het allemaal met armoede en domheid te maken heeft, maar Saoudie-Arabie is een van de rijkste landen op aarde.

Dus resteert de domheid.

kos wrote:

landen die door (onder meer het Westen) bewust eeuwen dom zijn gehouden en onderworpen aan dictatuur etc..

Dom gehouden dus inderdaad. Het grootste moslimland ter wereld Indonesië (sinds 1945 onafhankelijk) kent sinds een paar jaar de Sharia. Daar heeft geen enkel westers land aan bijgedragen.

kos

• 46692 messages
  • 8849 votes

Precies, een al eeuwen verscheurd land zoekende naar een eigen identiteit.

Overigens is aan The Act of Killing te zien dat de gruwel in zo'n maatschappij niet bepaald is voorbehouden aan moslims..

kos

• 46692 messages
  • 8849 votes

Redlop wrote:

[Hij ontkende ook niet dat er in andere religies ook een statusverschil is, maar in de islam is de ondergeschiktheid een regel.

Christendom ook.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Het was het een mooie start van het seizoen. Beide moesten elkaar een beetje aftasten (nee, geen referentie aan het vingermoment). Wilfried moet nog even wennen aan de manier van live interviewen, maar weet over het algemeen interessante vragen te stellen. Het ligt alleen vaak aan Hans die kortaf antwoordt, waarmee hij hem een beetje voor het blok zet. Nog te vaak valt Wilfried dan terug naar spieken op zijn briefjes en springt naar het volgende onderwerp. Iets waar Hans hem dan ook op wijst.

Erg leuk om de stukken over Hitchens terug te zien, met name over Moeder Theresa. Er mag van mij wel vaker 'de andere kant van de waarheid' vertoond worden en niet enkel de reportages die klakkeloos de voorgekauwde 'waarheid' overnemen van de grote meneren. (GeenStijl was daar in de beginjaren goed in, maar is nu helaas veelal alleen een zere-schenen-schop-blog geworden.)

Hitchens was een geweldige debateerder en wist overtuigend en recht voor zijn raap religie te definiëren voor wat het is. Penn & Teller hebben een geweldige show genaamd Bullshit!, waarin zij naast Moeder Theresa ook Ghandi en andere 'heiligen' en publiekelijk verheerlijkte persoonlijkheden onderuithalen. Dit soort tv is helaas alleen op internet terug te vinden, er zijn maar weinig zenders die dit durven uit te zenden. Hierdoor blijft het voor het grote publiek verborgen. Wellicht dat Hans Teeuwen hier nu een nieuwe groep mensen voor heeft geïnteresseerd.

De eerste Zomergasten verveelde mij in elk geval geen moment.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

kos wrote:

(quote)

Volstrekte onzin. Niemand ontkent wat er in Islamitische landen gebeurt. Alleen de oogkleppen-alles-komt-door-Islam mensjes als Teeuwen en co doen net alsof het alleen Islamitische landen zijn, geen landen met een geschiedenis vol geweld, landen met een groot deel van de bevolking in armoede, landen met een grote mate van ongeletterdheid en geen educatie, landen die door (onder meer het Westen) bewust eeuwen dom zijn gehouden en onderworpen aan dictatuur etc..

Misschien dat die dingen er ook iets mee te maken hebben ipv een religie .

Ja, dat heeft er zeker mee te maken. Maar verandert dat iets aan de analyse van de huidige situatie? Daar ligt nu net het verschil. "Wij' staan wel open voor het erkennen van schuld en het afleggen van rekenschap. Verder dus ook compleet logisch dat Wilders die cultuur achterlijk noemt. Dat is ook 'onze' schuld, maar daarom niet minder waar. Overigens ook zat landen die net zo zielig en misbruikt zijn als de Islamitische wereld en nu toch een stuk toleranter in het leven staan.

kos wrote:

(quote)

Christendom ook.

Daar gaf hij dus ook op af in het fragment dat daarna kwam. Kortom weer enorm treurig hoe er selectief op gereageerd wordt en we vooral geen kwaad mogen spreken over de Islam.... De arme stakkers. Laten we ze vooral nog 1000 jaar voor de gek houden en ze als tweederangs burgers behandelen die niet om kunnen gaan met de waarheid.

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

kos wrote:

Overigens is aan The Act of Killing te zien dat de gruwel in zo'n maatschappij niet bepaald is voorbehouden aan moslims..

Vreemd dat je uitgerekend dit voorbeeld neemt?

In The Act of Killing zie je dat de grootste beul van toen Anwar Congo door de huidige Indonesische jeugdbeweging de Pancasila Youth als mythische held wordt onthaald. De Pancasila Youth zijn veelal radicale moslims. Ik herinner me een scene uit de film voordat ze gaan eten en ze Allah bidden hun vijanden te vermorzelen.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

riesma wrote:

Penn & Teller hebben een geweldige show genaamd Bullshit!, waarin zij naast Moeder Theresa ook Ghandi en andere 'heiligen' en publiekelijk verheerlijkte persoonlijkheden onderuithalen. Dit soort tv is helaas alleen op internet terug te vinden, er zijn maar weinig zenders die dit durven uit te zenden.

Ja zo heb je ook the nonstampcollector op youtube met filmpjes die behoorlijk strak ageren tegen opvattingen van het christendom. Als je atheïst of agnost bent ben je trouwens in grote delen van de (ook westerse) wereld een loner of persona non grata.

Reinbo wrote:

Daar gaf hij dus ook op af in het fragment dat daarna kwam. Kortom weer enorm treurig hoe er selectief op gereageerd wordt en we vooral geen kwaad mogen spreken over de Islam....

Exact. En het ging er ook voornamelijk om dat culturen waarbinnen de Islam domineert hard kunnen botsen met westerse opvattingen, zeker als die twee naast elkaar leven. Al dacht ik dat het wel eens voorkwam dat wanneer ergens boze islamieten vlaggen verbranden vanwege een spotprentje dat het vaak ophitserij of zelfs grotendeels geënsceneerd is door de betreffende regimes. Over dom houden gesproken...

Trouwens is het hier makkelijk afgeven op iemand als je eigen beste vriend niet op straat een mes in z'n pens en nek heeft gekregen omdat-ie een mening heeft.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Een mening had.....had.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Bottleneck wrote:

(quote)

Ja zo heb je ook the nonstampcollector op youtube met filmpjes die behoorlijk strak ageren tegen opvattingen van het christendom. Als je atheïst of agnost bent ben je trouwens in grote delen van de (ook westerse) wereld een loner of persona non grata.

Die kende ik nog niet, er zijn ook zo veel kanalen met ditzelfde onderwerp. En met de andere kant, waar ik vaak de filmpjes niet van kan afkijken, zo krom en wanhopig beredeneerd ze zijn.

Hier in Nederland merk ik het zelf ook de bijna afkeer tegen atheïsten, terwijl je zou verwachten dat wij hier een stuk opener voor zouden staan. Zelfs door mijn directe omgeving krijg ik wel eens de kaart van racist, fascist, nazist, egoïst, Wilders-stemmer, asociaal en/of lompe schoft toegespeeld. Omdat ik op de tere tenen van religie stap. Let wel, geen van de mensen in mijn omgeving is religieus. Dat is in mijn ogen soms nog erger: de mensen die verontschuldigingen maken voor religie. Dat voetstuk mag van mij heel gauw afgebroken worden: kom niet aan religie, dat is heilig en kan mensen beledigen. Nee hoor, zoals Hans Teeuwen het eens zei: je laat jezelf beledigen. Het onvoorwaardelijk respect moeten hebben ervoor is belachelijk. Recpect voor gelovige mensen uiteraard wel, respect voor het geloof, nee.

Daarnaast ben ik het eens met wat hij zei in het interview over de term atheïst (citeerde van Hitchens). Het is wel erg raar dat je een term moet hebben voor iets dat je niet doet, alsof je afwijkt van de normaal wanneer je niet gelooft. In die zin zou ik mijzelf ook moeten identificeren als apostzegelverzamelaar, amosseleter, akinderverkrachter etcetera.

Jimmiie

• 586 messages
  • 51 votes

Op zich is er weinig mis met religie, van mij mag iedereen geloven waarin 'ie wil zolang een ander er maar geen last van heeft.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Maar helaas is er dus vrijwel alles mis met de Kerk en de Islam aangezien dat laatste hun voornaamste bezigheid is. En ze bovendien ook nog eens de hand boven het hoofd houden van pedofielen en terroriisten. Geldt natuurlijk niet voor elke katholiek of moslim, maar wel voor de top van de organisatie. Lijkt me dat je daar niet bij zou moeten willen horen.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

riesma wrote:

(quote)

Die kende ik nog niet, er zijn ook zo veel kanalen met ditzelfde onderwerp. En met de andere kant, waar ik vaak de filmpjes niet van kan afkijken, zo krom en wanhopig beredeneerd ze zijn.

Hier in Nederland merk ik het zelf ook de bijna afkeer tegen atheïsten, terwijl je zou verwachten dat wij hier een stuk opener voor zouden staan. Zelfs door mijn directe omgeving krijg ik wel eens de kaart van racist, fascist, nazist, egoïst, Wilders-stemmer, asociaal en/of lompe schoft toegespeeld. Omdat ik op de tere tenen van religie stap. Let wel, geen van de mensen in mijn omgeving is religieus.

haha herkenbaar ja, de Wilders-card wordt altijd gauw gespeeld.

(ps Paul Haenen )

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Dominee Gremdaat Tof stukje is dat ja!

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Haenen is een held.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Gisteren dan toch nog Teeuwen kunnen kijken (was bang dat uitzending gemist geen sjoege gaf maar zo'n uitzending blijft er 1 week op staan). Vond het begin wel aardig (lees over een moeizame start maar viel wel mee imo). Paar mooie fragmenten (Die Antwoord, pianist, Fortuyn) en het blokje religie was precies wat je er van mag verwachten, het blijft een pijnlijk issue. Daarna meanderde het wel wat, laatste uur vond ik het minste.

Wilfried deed het wmb prima, al moet hij wat minder op z'n briefjes koekeloeren.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Waarom blijft religie een pijnlijke issue?

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Heb je de krant nog gelezen de afgelopen 50 jaar?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ja, hoezo? Kun je misschien gewoon uitleggen wat je er pijnlijk aan vindt. Of doel je op het feit dat de gelovige idioten met bommen gaan gooien wanneer je je niet naar hun dogma's richt. Want dat is idd pijnlijk. De discussie erover an sich niet. Maar helaas staan ze daar niet voor open. Overigens begrijpelijk wanneer je je levenswijsheden op gedateerde boekjes baseerd.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Nou, dat dergelijke discussies zich überhaupt hier in de 21e eeuw nog (moeten) afspelen vind ik vrij pijnlijk om te zien. Treurig en zielig zelfs. Geen verwijt aan Teeuwen, mocht je daaraan twijfelen.

Laat ik het zo zeggen: het engelengeduld (npi) van Hitchens zou ik niet kunnen hebben.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Als je het zo omschrijft ga ik daar grotendeels in mee, al besef ik me terdege dat de moderniteit nog lang niet overal is doorgedrongen. Maar gelukkig komt binnenkort de googlephone voor weinig op de markt.

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

Reinbo wrote:

Maar gelukkig komt binnenkort de googlephone voor weinig op de markt.

Internet en mobiele telefonie brengen niet per se werelden dichter bij elkaar. Technisch gezien wel, maar het contrast kan ook averechts werken.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Dat is wel zo, maar zie kennis toch als de grootste overwinnaar van het (opgelegde) geloof. Verwacht daarom dat daardoor de revolutie die feitelijk al begonnen is in Noord Afrika sneller zal ontketenen. De jeugd van morgen groeit op in EEN wereld en krijgt kennis van overal en laat zich daardoor minder makkelijk indoctrineren door de dorps sjamaan.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Sterker nog, er zijn tal van verhalen van kinderen, jongeren en ouderen en zelf priesters/dominees die door de vrije informatievergaring via het internet van hun geloof zijn gevallen. In de westerse, maar ook in de islamitsche wereld.

(Het gaat nu wel erg offtopic, jammer dat hier nog steeds geen apart topic voor mag zijn.)

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

Tal van verhalen?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.