Lost
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Sawyer had al diepgang gekregen, en hoewel de flashbacks eigenlijk overbodig waren, heeft hij nu gewoon een ziel. Het stuk dat Kate riep "I Love Him" en "Live Together Die Alone" waren het best, maar ook de verhaallijn van Jack was écht goed. Benjamin wordt met de aflevering enger, en Juliet wordt met de aflevering "beter".
Het was overigens de bedoeling dat Jack in de pilot al dood zou gaan, dus als hij het loodje legt verbaasd me dat niet. Charlie lijkt me out of the question, hoewel hij weinig toevoegd is hij het type personage dat bij toeval alle gevaren overleefd. En herinner wat Boone zei: Met Claire, Aaron en Charlie gebeurd er voorlopig niets. Ik zet mijn geld dus op Eko, die Locke moest redden.
[edit]Vanaf 8 november gaat Lost op ABC een winterbreak in. Vanaf 7 Februari 2007 gaat het dan weer verder.[/edit]
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Godkelera, echt? Dus we hebben nog maar 2 afleveringen weer te goed?:S
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Mocht het waar zijn, dan lijkt Eko degene te zijn die het loodje gaat leggen. Mede omdat het zijn flashback-aflevering is. Jack lijkt mij onwaarschijnlijk, omdat zijn flashback-story nog lang niet af is (nog even buiten het feit of je de hoofdrolspeler zomaar ineens laat omkomen).
Maar van de doden, is alleen Anna dood gegaan in haar flashback aflevering. Het zou verhaaltechnisch ook enorm slecht zijn om iemand van de tailsection te laten sterven.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Van de tailsection zijn alleen Bernard en Ecko nog over, en aangezien we van Ecko al hebben gezien hoe hij op het vliegveld kwam, is het vrezen voor zijn leven niet zo raar, dat deed ik dus ook al toen we zagen hoe hij op Flight 815 kwam.
jay73
-
- 1184 messages
- 1388 votes
Maar van de doden, is alleen Anna dood gegaan in haar flashback aflevering.
en Shannon!
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
we van Ecko al hebben gezien hoe hij op het vliegveld kwam, is het vrezen voor zijn leven niet zo raar, dat deed ik dus ook al toen we zagen hoe hij op Flight 815 kwam.
Hoe kwam hij op het vliegveld en hoe bedoel je hij deed zo raar ik ben de afleveringen van seizoen 3 allemaal goed aan 't volgen maar dat weet ik precies niet meer
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ik heb werkelijk geen idee hoe, maar het kwam door zijn broer ofzo. Ik weet alleen nog dat ik Eko in een zwart pak zag staan, en vanaf dat moment dacht ik dat hij dood zou gaan, eigenlijk die aflevering al.
jay73
-
- 1184 messages
- 1388 votes
De tweede promo van episode 5 is inmiddels verschenen. Daarin hoor je de voice-over duidelijk zeggen: "Wednesday..one of the survivors will die."
Voor mij reden genoeg om daar dus aan te twijfelen. Waarom zouden ze zoiets weggeven? Vast een dubbele bodem.
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Ik wil het niet weten, dus ik lees de spoilers niet.
Word liever weer helemaal verrast....want daar is Lost zo goed in!
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
Lost:
Ik mog van iemand Lost seizoen 1 & 2 lenen. Nu moet ik wel zeggen dat Lost geen serie is waar ik special mij pc voor uitzet en elke week de tv aan om het te kunnen zien. Ik heb nog maar 5 afleveringen gezien van seizoen 1 en mischien beland hij wel in mijn top 5 series.
Maar wat ik wel de allergrootste teleurstelling vond bij Lost was wanneer je na 5 afleveringen te zien komt wat het "beest"was. Het was iets heel vaags en onnatuurlijks, wat het stomme was was dat ik van Lost verwachte dat het een orginele serie was. Niet iets dat echt 100% nooit zou gebeuren. Ik moet nog wel de rest zien dus misschien vergis ik me nu wel.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
We hebben het beest tot op de dag van vandaag nog niet gezien. De ijsbeer is namelijk niet het beest.
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
We hebben het beest tot op de dag van vandaag nog niet gezien. De ijsbeer is namelijk niet het beest.
Jawel, de 'zwarte rook' is het zogenaamde beest.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Brulde die rook? Trok die rook de bomen naar beneden? Die rook was wel iets, maar was niet hetgeen dat Locke of Charlie, Jack en Kate achterna zat, of dat de piloot op at en dat de eilanders de eerste nacht wakker hield.
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Brulde die rook? Trok die rook de bomen naar beneden? Die rook was wel iets, maar was niet hetgeen dat Locke of Charlie, Jack en Kate achterna zat, of dat de piloot op at en dat de eilanders de eerste nacht wakker hield.
Jawel, het was tenslotte ook de zwarte rook die Locke de grond introk ergens in seizoen 1.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Heb binnen 2 weken alle afleveringen tot en met 3.04 gezien, dus ik durf eindelijk alle spoilers te lezen
. Ik weet alleen nog niet of ik het internet wil opduiken op zoek naar theorieën over hoe het allemaal in elkaar zit. Aan de andere kant is het idee dat ik hints gemist heb ook nagenoeg ondraaglijk
.
Het is voorlopig even voldoende te zeggen dat dit de eerste serie is waarvan ik daadwerkelijk een box heb gekocht (season 2). Zo goed vind ik het dus. Soms erger ik me er wel aan dat de overlevenden echt NIETS aan elkaar vertellen, en heb ik het gevoel dat ze elkaar veel ellende hadden kunnen besparen als ze elke dag gewoon even in een kring waren gaan zitten en open kaart hadden gespeeld. Maar achteraf hebben de meeste personages er toch goede redenen voor, en dan geeft de ergernis die ik heb alleen maar blijk van de mate waarop ik meeleef met ze.
Over dat beest: Het lijkt er op dat er een soort ondergronds gangenstelsel is waarin dat beest zich voortbeweegt. Waar ik nogal van schrok is dat je toen Locke werd meegesleurd een takelgeluid hoorde. Nogal tegenstrijdig met het gasachtige wezen wat ze later zagen.
Over Locke gesproken, dat vind ik het intrigerendste karakter van de serie. Tevens iemand die volgens mij al veel meer weet dan wij als kijker (zo heeft hij bijvoorbeeld ook het monster al gezien, "the eye of the island" zoals hij het noemde). Moet wel erbij zeggen dat Benjamin/Henry snel omhoog gaat, wat een macht straalt dat kleine kutkereltje uit!
Het spreekt voor zich dat ik niet kan wachten op de volgende aflevering.
De tweede promo van episode 5 is inmiddels verschenen. Daarin hoor je de voice-over duidelijk zeggen: "Wednesday..one of the survivors will die."
Voor mij reden genoeg om daar dus aan te twijfelen. Waarom zouden ze zoiets weggeven? Vast een dubbele bodem.
Ja, ik denk dat die dubbele bodem wel eens waar kan zijn. Misschien komen we wel te weten dat de "others" ook ergens overlevende van zijn, en dat één van hun het loodje legt (Danny ofzo, in een gevecht op leven en dood met Sawyer).
Mocht het toch een "gewone" survivor zijn dan zeg ik Mr. Eko of misschien Aaron? Dat zou ook wat zijn, en niet helemaal wat je verwacht na zo'n promo.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
er was toch ook een aflevering waarin mr eko rechtsstreeks in het zwarte rook keek? ik heb nooit echt gedacht aan een beest maar dat je het meer moest zien als de geest van het eiland
2 leuke links:
Een plaatje van hoe iedereen met elkaar is verbonden:
http://www.wildeggplant.com/images/lost-character-chart.png
En een plaatje van hoe het eiland in elkaar zit:
http://www.vakaruge.com/temp/LOST/Lost-Island.jpg
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Die connectie kaart is niet echt duidelijk. Vooral niet met de verschillende kleuren, maar er staan wat connecties op die ik nog niet had gemerkt.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Weer een ouderwetse ijzersterke Lost aflevering (muv de 'nieuwe hoofdrolspelers'). Het is helaas toch Eko geworden die dood gaat, toch jammer dat we een van de meest interessante karakters moeten gaan missen. Daarnaast was de onthulling in 'The Pearl' bijzonder interessant, ik vermoed dat 'eenoog' niet bij 'the others' hoort. Vermoedelijk werkt deze man voor 'Dharma' in een ander station, hij had namelijk hetzelfde pak aan als Kelvin en Desmond.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Een erg schokkende aflevering, op alle verhaallijnen die o zo saai begonnen.
Ecko vond ik nooit echt interessant, maar het werd naarmate het eindigde erg interessant. Erg goed ook. Ik was fout wat de rook betreft, zie ik nu
En het plan van Juliet was echt geweldig! Ik zat er nog over na te denken of het een test was van Henry, om te kijken of Jack bereid was zijn leven te redden, maar nu weet ik niets meer zeker.
En die twee nieuwe karakters zijn ook best vet.
Echt goed.
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
En het plan van Juliet was echt geweldig! Ik zat er nog over na te denken of het een test was van Henry, om te kijken of Jack bereid was zijn leven te redden, maar nu weet ik niets meer zeker.
Het zou ook goed kunnen dat Juliet de 'slechterik' is.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Volgens mij is alles een plot om Jack's vertrouwen te winnen. Ze proberen hem te pakken met alles dat zijn identiteit vormt.
Enerzijds zijn wens om alles te fixen. De dood van Colleen was hierbij een erg toevallige maar niet minder bruikbare test. Jack zou dus ook een eventuele tumor in Ben's ruggegraat willen verwijderen. Eventueel, omdat ik niet geloof dat die kerel inderdaad een tumor heeft. We hebben nog geen écht bewijs gezien dat het zijn röntgenfoto's zijn. Het enige waar we ons aan vast kunnen klampen is de bekentenis van een geniaal man die zelfs niet door een Irakese martelaar tot praten is gebracht.
Daarnaast de hele situatie rond zijn ex-vrouw. Ze sturen een vrouw die er op lijkt naar binnen om zijn vertrouwen te winnen. Die vrouw geeft vervolgens blijk van onenigheid binnen de "others", en bedenkt een plan waarbinnen Jack een belangrijke rol speelt. Volgens mij zit Ben hier ook gewoon achter. We hebben al verschillende keren gezien hoe geslepen deze man is en hoe snel hij situaties in zijn voordeel kan ombuigen.
Jammer van die twee nieuwe karakters. Ik heb helemaal geen zin om weer 3 á 4 afleveringen met flashbacks van personen te zien die er pas net bij zijn gekomen.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Niet als ze dood gaan nee. Maar als ze gewoon blijven en echt iets bijdragen, maakt het niet uit. De flashback van Rose en Bernard vond ik ook erg interessant, en hoe gewoon deze twee nieuwkomers ook zijn, ze mogen van mij best hun verhaal vertellen 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik vond dit momenteel de beste aflevering van seiz 3 en het planvan Julliet is geniaal gevonden maar je weet niet of het allemaal een idee van Henry is maar ban mij mogen ze gerust een flashback van de 2 nieuwe personages geven maar nu schiet er wel niet veel meer mensen over van de tail section 
jay73
-
- 1184 messages
- 1388 votes
Ik heb me ook een paar keer afgevraagd waarom de Lost-schrijvers nou zo per se Paulo en Nikki moesten introduceren.
Ik heb ergens gelezen dat er nog een flashback-aflevering met deze twee op stapel staat. En dan een van op het eiland. Dus het zou heel goed mogelijk zijn dat Paulo en Nikki dingen gezien hebben waar niemand nog weet van heeft maar die wel belangrijk zijn voor de plotontwikkeling. Een encounter met Smokey in welke vorm dan ook?
Episode 5 was inderdaad de beste van Season 3 so far.
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Ik heb me ook een paar keer afgevraagd waarom de Lost-schrijvers nou zo per se Paulo en Nikki moesten introduceren.
Ik heb ergens gelezen dat er nog een flashback-aflevering met deze twee op stapel staat. En dan een van op het eiland. Dus het zou heel goed mogelijk zijn dat Paulo en Nikki dingen gezien hebben waar niemand nog weet van heeft maar die wel belangrijk zijn voor de plotontwikkeling. Een encounter met Smokey in welke vorm dan ook?
Klopt. Persoonlijk denk ik dat bepaalde karakters of gebeurtenissen totaal anders belicht gaan worden, waardoor wij als kijkers een andere kijk op het verloop van het verhaal gaan krijgen. Immers, in Lost is niets wat het lijkt. Het gerucht gaat bijvoorbeeld al, dat een van de hoofdrolspelers homoseksueel zou zijn. Place your bets.
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Sneak Peeks met een geweldige Jack.
http://www.youtube.com/watch?v=qVoHd6KUsH4&eurl=
http://www.youtube.com/watch?v=QMPCPtp3_sU&eurl=
Well Ben, at least you won’t be disappointed very long.
koffieleut
-
- 9 messages
- 0 votes
weet er iemand wanneer we hier in nederland weer kunnen gaan genieten van seizoen 3 ?
ewalk
-
- 767 messages
- 1059 votes
Dan pas? Ik ben nu bij 2-5 en baal alweer dat hij bijna weer voorbij is. Ik kan niet wachten op seizoen 3.