• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.802 votes
Profile

Lost

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Ik hetzelfde als Stu-Pot maar daarom vond ik hem juist geniaal. Precies zoals ik hem wilde hebben. Een van de betere uurtjes televisie. Foutloos.

sangha

• 605 messages
  • 517 votes

Ik vond de finale zelf op zich nog best wel aardig. Alleen jammer dat daarvoor al zoveel schade was aangericht (imo) aan het verhaal dat dat weinig verschil uitmaakte in mijn oordeel over de hele serie. Ik vond het wel een mooie afsluiter, ondanks dat ik niet zo'n fan was van de laatste twee seizoenen.

catdog

• 1417 messages
  • 2023 votes

Vond t een heerlijke afsluiter. Je moet er even op kauwen, maar voor een serie als Lost was was dit einde gewoon perfect. En daar ligt tegelijk ook het struikelblok voor veel mensen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Bij de finale ging het laatste sprankje hoop verloren dat de makers hun pretenties waar kunnen maken. LOST is een geval van teveel hooi op de vork nemen en iets wat je krijgt als simpele schrijvers iets ingewikkelds proberen te maken. Thank god for Evangeline Lilly.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Lost had een schitterende finale. Uitstekend slot van een briljante serie. Misschien overdreven ze wel wat in de laatste seizoenen, maar het was altijd erg boeiend. Het is een afsluiter geworden waar je je enorm aan kan storen, maar ik vond het prima. Sowieso is een ingewikkelde serie als Lost afsluiten bijna niet te doen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Niet als je niet het geheel in kaart hebt. Lijkt me dat je zo'n serie begint als je alles van begin tot eind constructief in orde hebt. Wat helaas niet het geval is, nu moesten de makers constant draaikonterige gegevens gaan verzinnen om de boel een beetje sluitend te krijgen, waar ze bovendien ook plat op hun bek gingen. Veel beloften maar weinig die echt nagekomen zijn.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ze zijn helemaal niet plat op hun bek gegaan.

Wel heeft de serie misschien wat te lang geduurd. Maar ze hebben geweten wat ze gingen doen. In seizoen 4 werd al bekend gemaakt dat Lost nog een x aantal afleveringen over 2 seizoenen nog ging krijgen. Wat ook gewoon uitgekomen is.

Ik denk alleen dat ze nooit hadden verwacht dat het 1 van de best bekeken series ter wereld zou worden, misschien wilden ze het wel bij seizoen 1 en 2 houden totdat gemerkt werd dat er veel meer potentie nog in zat.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Ik heb hetzelfde gevoel over de finale als stu-pot en Naomi Watts, een ongelooflijk platvloerse en sentimentele aflevering waarin ze dan nog eens het tempo verkloten door na een halfuur de bad guy te vermoorden. En dan heb je nog die belachelijke flash-backs en huilende personages die in een alternatief universum toch terug bij elkaar komen omdat ze allemaal zo verloren waren en nu zijn ze dat niet meer. Afschuwelijk geschreven en geacteerd. zo kun je die laatste aflevering wel samenvatten.

catdog

• 1417 messages
  • 2023 votes

Tja, we hebben toch zes seizoenen meegeleefd met de personages? De hele serie worden de personages op een manier al op de proef gesteld. En de serie finale geeft een prachtig slot voor de personages. Misschien niet voor alle plot-lijntjes, maar voor de personages is dit een perfect einde.

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

catdog wrote:

Tja, we hebben toch zes seizoenen meegeleefd met de personages? De hele serie worden de personages op een manier al op de proef gesteld. En de serie finale geeft een prachtig slot voor de personages. Misschien niet voor alle plot-lijntjes, maar voor de personages is dit een perfect einde.

Maar een serie moet niet draaien rond de personages. Personages dienen het verhaal en niet andersom zoals hier het geval is.

Ajax&Litmanen1 wrote:

Sowieso is een ingewikkelde serie als Lost afsluiten bijna niet te doen.

Deze serie kun je niet echt meer ingewikkeld noemen. Zoals ik eerder zei, vergezocht. De serie kampt dan ook nog eens met tal van plotgaten.

catdog

• 1417 messages
  • 2023 votes

Je personages zijn het belangrijkste aspect van het verhaal. In LOST gaat het meer om ieders persoonlijke verhaal dan om een groot plot eromheen wat veel veronderstellen van deze serie. Natuurlijk vormt het wel een groot deel maar het is niet het centrale uitgangspunt. Waarom denk je dat er flashbacks zijn? Om het mysterie te vergroten of om een verhaal te geven aan ieder personage?

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

In LOST gaat het meer om ieders persoonlijke verhaal dan om een groot plot eromheen wat veel veronderstellen van deze serie.

En dat persoonlijk verhaal moet het plot ook dienen.

Natuurlijk vormt het wel een groot deel maar het is niet het centrale uitgangspunt. Waarom denk je dat er flashbacks zijn? Om het mysterie te vergroten of om een verhaal te geven aan ieder personage?

Klopt, de grootste tekortkoming van deze serie. Als je alleen maar focust op je personages en de populariteit ervan bij het grote publiek gaat het verhaal daaronder alleen maar lijden. Dan krijg je uiteindelijk allerlei belachelijke plot-twists en is de spanning heel ver te zoeken door de voorspelbaarheid. Eén van de punten waar Lost de laatste 2 seizoenen de mist inging.

catdog

• 1417 messages
  • 2023 votes

Ik vond het persoonlijk verhaal het plot anders prima te dienen. Soms de ene keer beter dan de andere.

Waarom het misging voor vele mensen in Seizoen 5 en 6 is dat het toen pas duidelijk werd waar de serie echt naar toe ging. Als je dan een verkeerde perceptie hebt over waar de serie uiteindelijk echt over gaat, gaat het inderdaad niet lang goed. Maar ben je een liefhebber van hetgeen waar Lost uiteindelijk heenging en om draaide dan stellen ook de latere twee seizoenen je niet teleur.

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

Ik vond het persoonlijk verhaal het plots anders prima te dienen. Soms de ene keer beter dan de andere.

Wanneer dan? De personages stonden het verhaal alleen maar in de weg.

Waarom het misging voor vele mensen in Seizoen 5 en 6 is dat het toen pas duidelijk werd waar de serie echt naar toe ging. Als je dan een verkeerde perceptie hebt over waar de serie uiteindelijk echt over gaat, gaat het inderdaad niet lang goed. Maar ben je een liefhebber van hetgeen waar Lost uiteindelijk heenging en om draaide dan stellen ook de latere twee seizoenen je niet teleur.

Ik vond heel die draai juist enorm interessant, mythologie e.d. Carnivalé handelt daar ook over en is één van mijn favoriete series aller tijden. Ik was echt benieuwd naar het laatste seizoen, ik weet dat nog zeer goed dat ik iedere dag het internet zat af te speuren naar wat nieuws. Vooral het verhaal rond Jacob en 'de man in het zwart' vond ik enorm intrigerend. Maar helaas heel weinig mee gedaan. De keuzes van de makers waren duidelijk niet mijn keuzes. Ik zou wat meer aandacht gegeven hebben aan het mythologische aspect van de serie i.p.v. personages de serie in te schrijven en ze na een aflevering of 3 er meteen weer uit te schrijven. Ondertussen zit je al 6 seizoenen lang met karakters wiens verhaal al lang vertelt is en er slechts bij staan als een zak patatten die elk ogenblik herenigt kan worden met zijn/ haar grote liefde wat dan ook bij de kijker tal van emoties losmaakt. Of nee, nog erger. Je laat een belangrijk personage sterven maar schrijft hem er toch weer in om het publiek te plezieren. Tja...

catdog

• 1417 messages
  • 2023 votes

Tja, de serie is je gewoon eenmaal anders bevallen. Ben het niet ermee eens. Ik zou op het moment zelf misschien ook wel wat meer in die mythologie willen duiken, maar bekijk deze serie eens opnieuw van begin tot het eind en je komt tot de conclusie dat dat niet had gepast en dat de weg die ingeslagen is, oke is. Het is niet een weg die voorafgaand verwacht werd, en daarom wat moeilijker verteerbaar maar daarom, iig voor mij, niet minder goed.

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

De manier waarop de serie wel is ingeslagen vind ik ongepast, dan kom ik tot de conclusie dat Lost heel veel potentie maar ze voor de mieterige uitweg gekozen hebben: het publiek plezieren. En ja hoor, seizoen 1 ligt al klaar om herbekeken te worden, al heb ik daar momenteel echt de fut niet voor. Die 24 afleveringen hadden best ingekort kunnen worden tot zo'n 15-tal. Zitten ongelooflijk veel saaie irrelevante afleveringen tussen.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Herkennen we hem nog wel..?

(afbeelding)

(afbeelding)

Matthew Fox in zijn nieuwe film Alex Cross.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Albus Dumbledore wrote:
The Others hielden de survivors voor de gek door zich te kleden als - met een gebrek aan een beter woord - holbewoners xD. Je zag in een aflevering in seizoen 2 ook allemaal van die kostuums (ook de baard van Tom bleek nep te zijn). Verder werd iedereen die ontvoerd werd ontvoerd met een reden (Walt was speciaal, Claire werd ontvoerd omdat ze dat gedoe met dat moeders doodgaan op het eiland wilden onderzoeken en Sawyer, Kate en Jack werden ontvoerd omdat ze op 'Jacob's List' stonden - nu werd Jack vooral ontvoerd omdat hij Ben moest opereren). Het punt dat The Others dit gewoon niet allemaal vertelden was omdat Jacob wilde dat ze het zelf uit zouden zoeken. Zoals Jacob in seizoen 6 zei wilde hij niet dat iemand zomaar vertelde wat het lot van de survivors was, hij wilde dat ze er zelf achterkwamen, een soort test dus.

Ook nu weer alles gespoilertagd .

Het is ook allemaal wel verklaard, maar ik vond het gewoon niet zo een sterke plot-twists. Vooral niet toen je the others leerde kennen. Een beschaafde samenleving met een ietwat verknipte leider

Ik ben op het moment de serie opnieuw aan het kijken samen met mijn vriendin en ben inmiddels bij seizoen 4 beland. Ik vermaak me weer kostelijk met de serie maar het is allemaal een stuk minder interessant als je weet wat er komen gaat. Lost keek je voor de verassingen en het mysterie en ik weet natuurlijk wat er komen gaat.

Wat is seizoen 4 trouwens een ijzersterk seizoen. Met de flash forwards en een paar van de beste afleveringen van de gehele serie weer een genot om te kijken.

The Constant
The shape of things to come
There's no place like home

TragieStar.*

• 3473 messages
  • 1621 votes

Ja, hij is idd erg veel veranderd. Zijn borsthaar/buikhaar is er igg af, wel een verbetering hoor. En op de onderste foto kijkt hij best wel eng. Maar, ben er opzich wel benieuwd naar aangezien ik Matthew Fox best nog wel te doen vind.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Inmiddels weer aanbeland bij seizoen 5 en moet mijn mening over dit seizoen toch wat positiever bijstellen.

Toen ik het voor het 1e keer keek was het gewoon niet wat ik voorgeschoteld hoopte te krijgen. Ik wilde vooruitgang in het verhaal en antwoorden over de mythologie. Seizoen 5 is een en al time-travel en het verhaal kent weinig vooruitgang. Je gaat terug in de tijd en het voelde de 1e keer alsof de serie op pauze stond. Ik zat te wachten op het moment dat de oceanic six weer terugkwamen en ze weer vertrouwd de jungle in gingen om whatever the f*** te doen

Toch zit seizoen 5 uitstekend in elkaar. Hoe de verhalen van de verschillende groepen toch nog samen hangen is uitstekend gedaan op wat enkele minpunten na. Lost is een serie die ik veel beter tot zijn recht vind komen als je het in 1 ruk door kan kijken op DVD ipv elke week een aflevering.

kleez

• 849 messages
  • 1207 votes

Blijft voor mij echt de beste serie ooit. Vrees met grote vrezen dat ik nooit weer zo'n goede serie zal kijken.

Natuurlijk speelt het ook mee of je een serie in de loop der jaren kijkt, of later (wanneer de gehele serie op DVD is) in een paar weken uit kijkt! Met LOST begonnen toen seizoen 3 aan brak. Ik kon dus in korte periode seizoen 1 en 2 kijken, en toen elke week / maanden lang wachten

Zit momenteel in Game of Thrones, mag er ook zijn. Maar de sfeer van LOST, poe, dat word moeilijk evenaren!

Joy4ever

• 4609 messages
  • 1832 votes

kleez wrote:

Blijft voor mij echt de beste serie ooit.

+1

Lewis-06

• 396 messages
  • 0 votes

Heb net de laatste aflevering gezien, en je had 3 verhaallijnen: 1.vliegtuigcrash 2.de redding van oceanic six 3.Vliegtuig is nooit gecrasht.

Dus mijn vraag is: wat hebben we nou zitten kijken, wat gebeurde echt en wat niet ?

TragieStar.*

• 3473 messages
  • 1621 votes

Ik kan me de laatste aflevering niet goed meer herinneren maar, ze zijn zoiezo allemaal gecrasht met het vliegtuig en overleden. Dat is echt. Daarna zie je hun hele eilandleven en noem het maar op, dat was nep en dat hebben ze niet echt meegemaakt, omdat ze dus al dood waren. Al leek het voor hun echt, omdat ze niet besefte dat ze dood waren of niet wilden geloven dat ze dood waren, iets in die richting denk ik. En dat het vliegtuig nooit gecrasht is, dat is ook niet echt gebeurd, want je ziet alleen maar hoe het gelopen zou zijn als ze niet gecrasht zouden zijn, wat dus wel gebeurd is.

Als dit niet klopt, dan moet ik de serie ook maar eens opnieuw bekijken

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Haha dat klopt dus niet

Ze zijn gecrasht en hebben deze crash overleefd, een aantal zijn van het eiland vertrokken en ook weer terug gekomen. Ze zijn door de tijd gereist etc etc. De flash sideways van seizoen 6 bleken uiteindelijk geen flash sideways te zijn maar het hiernamaals. In de laatste aflevering zien we Jack sterven en onthuld zijn vader in de flash sideway dat iedereen dood is. Sommige waren al dood voordat Jack stierf (boone, shannon, locke), anderen leefde daarna nog op het eiland (hurley, ben) en anderen ontsnapte (sawyer, kate) etc.. Maar uiteindelijk gaat iedereen dood en vinden ze elkaar weer in de flash sideways.

Veel mensen hebben de laatste aflevering verkeerd begrepen en trekken de conclusie dat ze zijn gestorven in het vliegtuig ongeluk. Iets wat natuurlijk best een kwalijke zaak is en de schrijvers te verwijten valt.

TragieStar.*

• 3473 messages
  • 1621 votes

Nou, nu snap ik er echt helemaal niks meer van.

Dus degene die de crash hebben overleefd hebben op het eiland alles meegemaakt? Alles wat ze daar hebben gezien is ook allemaal echt? En iedereen die daar doodging is doodgegaan, en degene die in de laatste aflevering het eiland hebben verlaten met het vliegtuig hebben het dan wel overleeft? Ze zien elkaar weer in het hiernamaals en komen weer samen, maar in die flashsideways kennen ze elkaar volgens mij niet meer, dus hoe kan dit dan? Degene die dus wel van het eiland zijn gekomen en wel bleven leven, zijn dan hoogstwaarschijnlijk gestorven uit ouderdom ofzo en hebben gewoon een leven gehad? Maar ze hebben gewoon nog dezelfde leeftijd als toen ze het eiland verlieten.

Nahja, het blijft gewoon een vage serie. Sorry voor al die vragen

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Allemaal goeie vragen waar ik ook even over moet nadenken.

Al om al blijft de conclusie inderdaad dat het een vage serie is

Lost ending explained

catdog

• 1417 messages
  • 2023 votes

Het is ook alweer een tijdje geleden voor mij om t exact te herinneren.

TragieStar.*

• 3473 messages
  • 1621 votes

Curly1985 wrote:

Allemaal goeie vragen waar ik ook even over moet nadenken.

Al om al blijft de conclusie inderdaad dat het een vage serie is

Lost ending explained

Bedankt.Ik begrijp het nu wat beter. Al is de video gemaakt door een fan die misschien ook niet de juiste verklaring geeft dan de schrijvers bedoelen.

Ataloona

• 734 messages
  • 4258 votes

Opzich heb ik ook wel meerdere theoriën. Ik denk nog steeds dat de flash-sideways gewoon afterlife zijn. Sommigen zijn dood gegaan op het eiland zoals wij gezien hebben, anderen later weer in het leven na het eiland. Echter is het eiland uiteindelijk het meest belangrijke uit hun leven geworden. Ze hebben daar zoveel meegemaakt, vrienden gemaakt, liefde gekregen, ze hebben er geleefd en we moeten niet vergeten dat ze allemaal voor het eiland, outsiders waren. Niemand begreep ze en ze waren allemaal op hun eigen manier alleen en niet begrepen. Het eiland heeft ze gevormd, al vanaf jongs af aan (bezoek van Jacob bijvoorbeeld). Alles in hun leven werkte op naar het eiland en zelfs nadat ze van het eiland waren, beseften ze wat het eiland kan, is en wat het betekent voor ze.

Omdat het eiland hun belangrijkste ''houvast'' was in het leven ziet men elkaar ook zoals ze elkaar hebben ontmoet op het eiland. Dat geeft Christian Shephard ook aan in de finale episode. Nu kunnen ze eindelijk allemaal het vagevuur verlaten.

Dat allemaal buiten beschouwing gehouden kan het ook zo zijn dat de waterstofbom uit seizoen 5 alle eilandbewoners al heeft gedood

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.