Lost
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1622 votes
De flash backs waren natuurlijk makkelijker te begrijpen voor mij dan de flash forwards maar vond de flash backs ook een stuk leuker. Op den duur wist ik niet meer of het nou een flash back of een flash forward was. Maar dat is ook niet zo moeilijk, op den duur worden de flash backs gewoon vervangen door flash forwards wat uiteindelijk weer word vervangen door flash sideways. Het laatste vond ik vrij irritant en minder leuk.
Maar ik vind seizoen 1 t/m 3 ook het beste.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Er zat in seizoen 4 volgens mij nog wel een locke aflevering met traditionele flashbacks.
Op een gegeven moment was de koek qua flashbacks een beetje op en nu terug kijkend hebben wel heel veel flashbacks gezien die niks toevoegde.
Dat ze deze hele manier van verhaal vertellen omgooide na seizoen 3 was enorm verfrissend.
Ik was groot fan van de flash forwards maar het time-travel gedoe en de flash sideways waren wat minder mijn ding.
Voor mij zijn seizoen 1,3 & 4 de beste seizoenen. De laatste afleveringen van seizoen 3 waren ijzersterk en van seizoen 4 had haast elke aflevering wel iets interessants.
Seizoen 1 blijft het spannendst en misschien ook wel het beste seizoen.
Nostalgie ten top: YouTube - 6 YEARS of LOST Music - A Piano Medley of Michael Giacchino's Themes (part 1 of 2)
Heer-lijk!
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Sit back and relax 
Een dik 2 uur durend interview met Damon Lindelof: YouTube - KPCS: Damon Lindelof #117
Damon Lindelof 
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Ja lost komt uiteraard aan de orde maar het interview gaat meer over hem als schrijver.
Studietijd, Lost, toekomstige projecten etc..
We kunnen een hoop van hem verwachten qua films. Oa 1 van de schrijvers voor cowboys & Aliens, werkt die met Ridley Scott aan een nieuwe Alien film en gaat een film doen voor Disney.
Is dus goed bezig 
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1622 votes
Nou, dan hoef ik het dus niet meer te zien. 
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Had ik het ff tussen spoiler tags moeten zetten..? 
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1622 votes
Neehoor
Het ging bij mij erom dat hij wat over Lost ging vertellen, maar dat valt dus wel mee. Dus vandaar dat ik het niet ga kijken, want ken hem verder ook niet echt.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Ze hebben het denk ik een kwartiertje over lost maar ze gaan niet in detail over het laatste seizoen ofzo. Vond ik ook wel jammer.. 
snooppac
-
- 116 messages
- 0 votes
De einddatum van de serie was rond het einde van seizoen drie al aangekondigd, hoe snel is drie jaar tijd?
Met 'snel' bedoel ik, ondanks dat ze 3 jaar de tijd hadden, ze het zichzelf met alle mysteries zo moeilijk gemaakt hebben dat het onmogelijk was om daar binnen de einddatum een einde aan te brijen. Vooral duidelijk zichtbaar aan het laatste seizoen. ik had tot het laatste seizoen nergens het idee gekregen dat het einde van de serie naderde. In het laatste seizoen overheerst het ineens duidelijk van 'dit is het laatste seizoen' en is gewoon duidelijk afgeraffeld.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Je hebt je goed ingelezen dus. De makers hebben rond seizoen 3 zelf aan de zender gevraagd of ze een einddatum mochten krijgen. Die hebben ze in de vorm van 3 kortere seizoenen gekregen. zo hadden de makers nog zo'n 40 afleveringen de tijd om er een waardig eind aan te breien. Alle losse vragen zijn bewust open gebleven en het einde was drie jaar in de maak. Die afgeraffelde sfeer was denk ik vooral bij je zelf te vinden.
snooppac
-
- 116 messages
- 0 votes
Vandaar dat het laatste seizoen zo slecht wordt beoordeeld
. Losse vragen zijn inderdaad bewust open gebleven omdat ze geen antwoorden hadden en anders toch onbevredigend zouden zijn. Ze vergeten echter dat 80 procent van de kijkers (als het niet meer is) de serie volgde voor het mysterie en niet voor de personages. Natuurlijk moeten de personages ook intressant zijn, maar ze stonden toch vooral in het teken van het mysterie van het eiland en alles er omheen.
sangha
-
- 605 messages
- 517 votes
Ik vind het niet zozeer een probleem dat ze wat vragen hebben opengelaten, wat mij irriteert is dat de vragen die ze wel beantwoorden vaak vol met plotholes zitten.
In het begin keek ik de serie voor de personages (al werkten Kate en Jack al snel op mijn zenuwen) en ook voor het mysterie. Helaas hebben ze de meeste personages zodanig verkracht dat ik er in seizoen 6 echt geen drol meer om gaf. Ben die Hurley's little helper wordt, wat een grap. Dit is de man die een heel volk heeft uitgemoord, niet een of ander zielig ventje dat graag goed wil doen. Uiteindelijk gaf ik alleen nog om Desmond en Hurley. Ik vind het erg jammer dat de serie op deze manier is geëindigd, ik vond het echt teleurstellend. Hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat ik alles slecht of teleurstellend vond uit het laatste seizoen, maar ik kan minder positieve dan negatieve dingen vinden.
Hier kan ik dan wel weer hartelijk om lachen (en Mark Pellegrino is gewoon super):
Lost 'deleted' scene
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Vandaar dat het laatste seizoen zo slecht wordt beoordeeld
. Losse vragen zijn inderdaad bewust open gebleven omdat ze geen antwoorden hadden en anders toch onbevredigend zouden zijn. Ze vergeten echter dat 80 procent van de kijkers (als het niet meer is) de serie volgde voor het mysterie en niet voor de personages. Natuurlijk moeten de personages ook intressant zijn, maar ze stonden toch vooral in het teken van het mysterie van het eiland en alles er omheen.
Procenten daargelaten keek ik wel degelijk voor de personages. Ik ben ook meer dan tevreden met de antwoorden die we wel gekregen hebben en de mythologie die wel uitgelegd is. Al het anderen is imo verwerpelijk. Maar het is me inderdaad wel duidelijk dat degene die wel keken voor de mysteries zich bedrogen voelen.
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
ik vind het niet zozeer een probleem dat ze wat vragen hebben opengelaten, wat mij irriteert is dat de vragen die ze wel beantwoorden vaak vol met plotholes zitten.
Noem een plothole.
In het begin keek ik de serie voor de personages (al werkten Kate en Jack al snel op mijn zenuwen) en ook voor het mysterie.
Ben ik het niet mee eens (van Kate en Jack bedoel ik), maar ieder zijn eigen mening
. En ik denk dat het mysterie zo interessant was omdat de personages zo goed waren. Een film of serie is niet spannend of boeiend als je geen reet om de personages geeft. Helaas hebben ze de meeste personages zodanig verkracht dat ik er in seizoen 6 echt geen drol meer om gaf.
Buiten Ben... wie vind je dan dat ze nog meer hebben verkracht?
Ben die Hurley's little helper wordt, wat een grap. Dit is de man die een heel volk heeft uitgemoord, niet een of ander zielig ventje dat graag goed wil doen. Uiteindelijk gaf ik alleen nog om Desmond en Hurley.
Klopt, maar mensen veranderen. Je zag eigenlijk al dat Ben veranderde op het moment dat zijn dochter voor zijn ogen werd neergeschoten, dat deed een lampje branden. Daarna veranderde het Smoke Monster in zijn dochter en op die manier werd Ben geconfronteerd met zijn dochter. Vervolgens doodde hij Jacob, waar hij later ook nog eens heel veel berouw voor voelde. Op die manier wilde Ben uiteindelijk iets goeds doen en dit deed hij in de vorm door Hurley te helpen. Ik vond Bens verhaal juist een erg mooi verhaal (de aflevering 'Dr. Linus' raakt me nog keer op keer). Ook denk ik dat Ben het eiland niet meer wilde verlaten en wat dat betreft is dit een heel mooi gebaar omdat normaal Ben zoveel van het eiland hield omdat hij daar de macht had en hij daar de baas was, maar nu liet hij die leiding juist over aan Hurley.
Ik vind het erg jammer dat de serie op deze manier is geëindigd, ik vond het echt teleurstellend. Hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat ik alles slecht of teleurstellend vond uit het laatste seizoen, maar ik kan minder positieve dan negatieve dingen vinden.
Hier kan ik dan wel weer hartelijk om lachen (en Mark Pellegrino is gewoon super):
Lost 'deleted' scene
Klopt! Awesome! "Why not? That's your name... BARRY!"

Wat ik ook niet snap is dat mensen zeggen dat Lost bijna niets van zijn mysteries heeft beantwoordt en heel veel heeft open gelaten. Dit valt namelijk heel erg mee. Kijk dit: Portal:Mysteries - Lostpedia - The Lost Encyclopedia - lostpedia.wikia.com
sangha
-
- 605 messages
- 517 votes
Noem een plothole.
Er zijn een aantal kleine plotholes, zoals Daniel Faraday's achternaam. Zijn moeder heet Eloise Hawking en zijn vader Charles Widmore dus waar komt dat Faraday vandaan? Verder klopt het hele idee met de nummers niet. Er zijn twee mogelijkheden: Jacob zocht een opvolger, maar wist niet wie het meest geschikt zou zijn, dus hij had een hoop kandidaten, en streepte een naam door zodra diegene ongeschikt bleek of stierf. Op zich is dat niet zo gek, behalve dat de nummers van Jack, Hurley etc al in 1977 (of wanneer dat precies was) op de hatch verschenen. Dan kun je zeggen: misschien wist hij altijd al dat het op die zes zou uitdraaien, maar waarom heeft hij dan al die andere nummers nodig? En waarom ging hij naar Kate toe als kind, als hij altijd al wist dat zij niet zijn opvolger zou worden? Trouwens, die hele reden voor Kate's ongeschiktheid als opvolger is natuurlijk ook belachelijk. Ze heeft een kind, dus kan ze hem niet opvolgen, maar voor Sun en/of Jin maakt het blijkbaar niet uit dat ze een kind hebben.
Nog een raar punt is dat de personages tig keer over dat hele eiland hebben gerend, maar het enige personage dat ooit ook maar iets van die grot heeft gezien is Locke. En dat terwijl de grot dichtbij het strand lag. Sure.
Er zijn nog een paar dingen, maar die ben ik alweer vergeten. Het is alweer een jaar geleden sinds ik seizoen 6 zag.
Locke bijvoorbeeld. Hij was een ongelooflijk sterk personage, iemand die zich voorbereidde op een walkabout, ook al zat hij in een rolstoel. En dan krijgt hij een missie: Dwe Oceanic Six ervan overtuigen dat ze terugmoeten naar het eiland en zodra dat niet helemaal soepeltjes verloopt wil hij zelfmoord plegen. Dat vond ik niet bepaald bij het personage passen. Dit is trouwens nog een plothole: waarom moet alles precies nagebootst worden zoals het was, maar Aaron hoeft niet mee terug naar het eiland? Of er hoeft geen zwangere vrouw aan boord te zijn? Beetje vreemd.
Ik vind the Others over het algemeen een beetje een gemiste kans. In het begin was het een heel gevaarlijk volk, en dan blijkt dat ze eigenlijk niemand kwaad willen doen. Want blijkbaar moeten wij als kijker maar gewoon even vergeten dat ze mensen ontvoerd en verwond hebben. En die ontvoerde mensen zijn dat blijkbaar ook weer vergeten, want ze zijn toch o zo gelukkig bij die psychopaten. Nee, dat gaat er bij mij toch echt niet in.
Sawyer is nog een voorbeeld. Hij begon als lekker sarcastisch "love to hate him" personage en eindigt als een soort van familie man. Dit kan ook aan Josh Holloway's acteerkunsten (of het gebrek daaraan) liggen, maar ik vond die switch niet bepaald overtuigend.
Over Ben: ik vind het leuk dat ze proberen om een personage "redemption" (sorry, ik kon zo snel geen passend Nederlands woord verzinnen) te geven, maar sommige dingen zijn niet zo snel te vergeven. Het is niet alsof hij oude vrouwtjes beroofde, hij heeft zeker honderd mensen, waaronder zijn eigen vader vermoord. Dat is toch wel van een hele andere klasse.
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Faraday’s achternaam:
Widmore en Eloise zijn nooit getrouwd geweest en waren in de huidige tijdlijn uit elkaar. Dit werd uitgelegd in The Variable (seizoen 5). Nu is er nooit een ‘Faraday’ genoemd. Maar je hoeft niet lang na te denken voordat je tot het idee komt dat Eloise eerder of later met een andere man is getrouwd die Faraday heette. In The Variable bleek ook dat Eloise het geheim wilde houden dat het kind van Widmore was, oftewel: Daniel was een ‘ongelukje’
.
De nummers:
Het is bevestigd door de schrijvers dat de nummers een vergelijking zijn waarin het einde van de wereld wordt voorspeld. Het Dharma Initiative probeerde deze vergelijking te veranderen, daarom kwamen de nummers terug op the Hatch. Dit staat dus los van het feit dat 4 8 15 16 23 42 ook de nummers van de overgebleven kandidaten waren. Dit was dus puur toeval en gekozen door de schrijvers omdat de nummers een terugkerend motief zijn in de serie. Jacob wist dus niet wie er uiteindelijk over zouden blijven.
Flight 316:
De survivors moesten ‘zo goed mogelijk’ hun eerste vlucht nabootsen, ze hoefden hem dus niet exact na te bootsen. Daarbij was dit denk ik gewoon een smoes van Eloise om ervoor te zorgen dat alle kandidaten terug zouden keren naar het eiland.
Kate’s ongeschiktheid:
Jacob koos zijn kandidaten omdat ze kortgezegd een kutleven hadden. Jacob koos ervoor om Kate door te strepen omdat, toen ze van het eiland ontsnapte, een goed leven kreeg met Aaron. Omdat Kate vervolgens weer terugkwam en Aaron had achtergelaten bij zijn oma bood Jacob dus alsnog het werk aan Kate aan (omdat Aaron nu in goede handen was en Kate het moederschap afstond). Sun was ook doorgestreept toen ze haar dochter kreeg. Dit wordt nooit letterlijk gezegd, maar er wordt wel gezegd dat ze niet weten of Sun de kandidaat is, of dat dit nu Jin is. Maar als iedereen door de tijd gaat reizen in seizoen 5 is het wel érg opvallend dat elke kandidaat door de tijd reist, behalve Sun...
De grot:
Er werd letterlijk in de serie gezegd dat die grot alleen gevonden kan worden door de beschermer van het eiland, of als de beschermer van het eiland wil dat je hem kunt zien. Anders is het slechts een bamboeveld
.
Wat verkrachte personages betreft. Daarover kan ik niet meer zeggen dan dat ik het er gewoon niet mee eens ben. Ik vind het logisch dat Locke zelfmoord wil plegen, omdat hij op dat moment denkt dat het eiland hem in de steek heeft gelaten. Dat van Sawyer vond ik wel mooie character-development en in seizoen 6 is hij weer aardig de oude, als Juliet dood is. En over Ben had ik me in het vorige bericht al uitgelaten en daar blijf ik bij
.
Ik heb voor het gemak maar gewoon even alles gespoilertagd 
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Ik kan me zeker vinden in een aantal van sanghas genoemde punten. Sommige dingen waren gewoon niet zo sterk zoals the others die eerst mensen ontvoerde en daarna een redelijk normale gemeenschap bleek te zijn.
Ook was er een scene waarin je ze op hun blote voeten door de jungle zag lopen, past niet meer in het plaatje wat je later van ze krijgt.
En zo zijn er zeker nog een aantal voorbeelden, helaas...
Wat betreft het verpesten van personages deel ik je mening niet. Ik vind sawyer een van de best geschreven personages in de serie en na het killen van zijn pa veranderde hij gewoon.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Dat Locke verkracht werd is imo helemaal niet correct. In mijn ogen was Locke nooit een sterk personage. Hij wilde die Walkabout maken maar kreeg de kans niet, was hopeloos geobsedeerd met z'n pa, zelfs toen hij een gelukkig leven met een vrouw was, en dat terwijl z'n pa zijn nier kon stelen en zijn relatie met zijn moeder was ook geen feestje. Vanaf zijn allereerste flashback was Locke een loser en zo is hij ook gestorven. Niets verkracht aan. Hij had dan wel gelijk wat het eiland betreft ,maar alleen omdat hij naar meer zocht..
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
The Others hielden de survivors voor de gek door zich te kleden als - met een gebrek aan een beter woord - holbewoners xD. Je zag in een aflevering in seizoen 2 ook allemaal van die kostuums (ook de baard van Tom bleek nep te zijn). Verder werd iedereen die ontvoerd werd ontvoerd met een reden (Walt was speciaal, Claire werd ontvoerd omdat ze dat gedoe met dat moeders doodgaan op het eiland wilden onderzoeken en Sawyer, Kate en Jack werden ontvoerd omdat ze op 'Jacob's List' stonden - nu werd Jack vooral ontvoerd omdat hij Ben moest opereren). Het punt dat The Others dit gewoon niet allemaal vertelden was omdat Jacob wilde dat ze het zelf uit zouden zoeken. Zoals Jacob in seizoen 6 zei wilde hij niet dat iemand zomaar vertelde wat het lot van de survivors was, hij wilde dat ze er zelf achterkwamen, een soort test dus.
The Others werden later meer naar de achtergrond geduwd, omdat Ben, hun leider, gevangen werd genomen en Widmore naar het eiland kwam om iedereen te doden. De meeste Others trokken zich daarom terug in de tempel, zoals je in seizoen 6 zag.
Ook nu weer alles gespoilertagd
.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3123 votes
Had de eerste twee seizoenen op goed geluk aangeschaft via movieminutes. Had af en toe eens een aflevering gezien, maar kon me toen niet echt boeien. Echt wel een serie die je vanaf het begin moet volgen, anders kun je er geen touw aan vast knopen. Had niet verwacht dat de serie me zo goed zou bevallen. Echt een verslaving geweest. Ik kon niet ophouden met kijken. Vanaf het begin met de sterke pilot tot The End van seizoen 6 boeiend, mysterieus, spannend maar vooral erg leuk. Sterke punt zijn toch wel het verhaal en de personages. Elk seizoen brengt ook weer iets nieuws, en dat houd de serie ook onderhoudend. Vond vooral 5 erg leuk, waarin het Dharma initiatif wordt uitgediept. Overall zijn er natuurlijk ook mindere afleveringen, maar weten toch altijd goed af te sluiten met een leuke cliffhanger. Wel frustrerend dat ze soms een aflevering daarna niet verder borduren op die cliffhanger en zo de kijker in spanning houden, om helemaal aan het eind weer terug te vallen op dat moment uit de vorige aflevering. Zo houden ze je soms twee afleveringen in spanning om ze tot de conclusie te komen. Seizoen 3 is wel wat minder, en dat komt vooral omdat het in het begin allemaal wat te lang duurt, maar desondanks nog een sterk seizoen. Het einde is een beetje dubbel. Aan de ene kant een waardige afsluiting en erg jammer dat het was afgelopen, aan de andere kant erg frustrerend dat alles gebeurd met een reden, en dat ze allemaal dood zijn op het eind.
Ja, erg goede serie, en dat had ik niet verwacht.
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Mooie Lost review over de serie finale. Ben het er helemaal mee eens! De recensie
TomPSV
-
- 503 messages
- 445 votes
Wat een geweldige serie is dit zeg. Tot nu toe de eerste 10 afleveringen van seizoen 1 gezien, dus ik heb nog wel even te gaan 
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1622 votes
Wat een geweldige serie is dit zeg. Tot nu toe de eerste 10 afleveringen van seizoen 1 gezien, dus ik heb nog wel even te gaan
Je hebt idd nog een lange weg te gaan, maar dat is zeker de moeite waard
. Ik ben benieuwd of je het na een tijdje nog steeds leuk vind. Ook al kan dat bijna niet anders denk ik.
TomPSV
-
- 503 messages
- 445 votes
Je hebt idd nog een lange weg te gaan, maar dat is zeker de moeite waard
. Ik ben benieuwd of je het na een tijdje nog steeds leuk vind. Ook al kan dat bijna niet anders denk ik.
Heb inmiddels alweer heel wat gekeken en ben nu bij de 5e aflevering van seizoen 3. Ik vind het eigenlijk alleen maar beter en spannender worden. De meeste personages zijn ook erg leuk. Sawyer vind ik de beste, echt een held is dat.
JustMike
-
- 3218 messages
- 751 votes
Vonden jullie de finale goed? of juist niet?
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Vonden jullie de finale goed? of juist niet?
Slaapverwekkend, sentimenteel, vergezocht, typerend, afgrijselijk, langdradig,...