Lost
snooppac
-
- 116 messages
- 0 votes
De hele serie herbekeken en staat nu voor mij 100 procent vast dat (zou voor iedereen moeten ook voor mensen die het einde hoe onbegrijpelijk ook, wel goed vonden) de makers dit einde alleen bedacht hebben omdat er een einddatum is geprikt en ze het snel moesten afronden.Ze konden gewoon (nog) geen antwoorden bedenken voor alle mysteries en daarom kwamen ze maar met dit einde.Jammer want ik denk dat Lost vele malen beter had kunnen zijn.Neemt niet weg dat ik erg van de serie genoten heb en behalve het einde hou ik er toch een goed gevoel bij over 
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
de makers dit einde alleen bedacht hebben omdat er een einddatum is geprikt en ze het snel moesten afronden.
De einddatum van de serie was rond het einde van seizoen drie al aangekondigd, hoe snel is drie jaar tijd? 
Musicer
-
- 614 messages
- 652 votes
Uiteindelijk hangt het er gewoon van af hoe je de serie bekijkt: ofwel als een reis op het eiland vanuit het perspectief van de overlevenden, ofwel als een character-driven scifi-programma over het eiland. De eersten, waaronder ik, zullen het einde goed vinden, de anderen zullen er niets mee hebben.
Ik snap snooppac's standpunt (en ook dat van vele anderen) wel, het is duidelijk dat de makers na seizoen 3 zelf duidelijk de weg wat kwijt waren en niet wisten wat ze zelf nu eigenlijk wilden. Te veel vragen bijgeroepen waarvan ze waarschijnlijk zelf al wisten dat ze nooit een antwoord zouden hebben. Ik vind het ook vervelend dat er bepaalde dingen zijn die we nooit zullen begrijpen, maar als je de serie kunt bekijken als een schets van het leven van een hoop mensen gedurende een paar jaar in plaats van een serie over het eiland, zul je het wel meer kunnen appreciëren.
Ze hebben het zichzelf natuurlijk aangedaan; de eerste 3 jaar het doelpubliek zo breed mogelijk gehouden, dan in seizoen 4 en 5 de scifi toer opgegaan en een cultpubliek overgehouden, om in seizoen 6 terug te keren naar de thema's van de eerste jaren. Je schept verwachtingen waarvan je zelf weet dat je ze nooit zal kunnen inlossen, maar het publiek weet dit niet...
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
De hele serie herbekeken en staat nu voor mij 100 procent vast dat (zou voor iedereen moeten ook voor mensen die het einde hoe onbegrijpelijk ook, wel goed vonden) de makers dit einde alleen bedacht hebben omdat er een einddatum is geprikt en ze het snel moesten afronden.Ze konden gewoon (nog) geen antwoorden bedenken voor alle mysteries en daarom kwamen ze maar met dit einde.Jammer want ik denk dat Lost vele malen beter had kunnen zijn.Neemt niet weg dat ik erg van de serie genoten heb en behalve het einde hou ik er toch een
goed gevoel bij over
Uhm, de situatie van de einddatum was zo uniek OMDAT de makers zelf dit wilden. Zij hebben ABC gevraagd er een einddatum te maken. Zodat ze juist een fatsoenlijk einde konden breien. Zodat de serie kon beginnen met het beantwoorden van vragen. Het einde is niet zo door die einddatum, de einddatum was er zodat dit einde er kon zijn.
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1622 votes
Er moet weer een nieuwe soort gelijke serie komen als Lost! Ik verheug me er nu al op, al kunnen ze de vele mysteries en raadsels wel minder naar voren brengen, als ze die toch op het einde niet kunnen oplossen. Dat vind ik het enige nadeel aan Lost, ik weet nog steeds niet hoe het allemaal zat. Nu heb ik echt nog het gevoel, het is nog niet helemaal klaar. Er komt nog een nieuw seizoen, maar dat is niet zo. Erg jammer, heb ook erg moeten afkicken, al ging dat aardig want er zijn nog zooveel leuke series die ik nog moet zien! Al was Lost wel 1 van de beste, het was anders dan de andere series. Het had zijn eigen verhaal, en veel meer spanning dan de standaard detective of politie serie die je nu al wel 100 heb, het komt mijn neusgaten uit
. Er komt dus nooit een betere serie dan Lost (waarschijnlijk)
.
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Stop dan te kijken met slechte series en schakel over naar HBO. Eens je daar naar kijkt zul je meteen tot de conclusie komen dat Lost niets voorstelt. Vanwaar de vergelijking met een politie/detective serie? Doch even standaard als Lost.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
HBO heeft geweldige programma's, maar Lost was alles behalve standaard. Het hoeft niet het een of het andere te zijn. Overigens zijn er genoeg nieuwe series die proberen als Lost te zijn, maar wat mij betreft failen ze allemaal.
Musicer
-
- 614 messages
- 652 votes
^^Niet alleen wat jou betreft. FlashForward, The Event,... allemaal afgevoerd na één seizoen 
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1622 votes
Stop dan te kijken met slechte series en schakel over naar HBO. Eens je daar naar kijkt zul je meteen tot de conclusie komen dat Lost niets voorstelt. Vanwaar de vergelijking met een politie/detective serie? Doch even standaard als Lost.
Zeg ik dan dat ik slechte series kijk? Volgens mij niet. Je hebt gelijk, er zijn zat leuke series te vinden, alleen lijkt het allemaal vrij veel op elkaar. Alles is standaard, en dat is Lost niet. Lost heeft iets nieuws gecreerd. Ik vergelijk niks met een politie/detective serie. Ik zeg alleen dat het erg standaard is en dat we er daar al 1000 van hebben. En het gaat elke aflevering over 1 moord, dan gaan ze uitzoeken wat er is gebeurd, wie het gedaan heeft en dan hebben ze de dader. Er zit niks van verhaallijnen in, en echt spanning of iets dergelijks. Dat boeit me dus niet, daar ging het mij om. Je hebt: Crime Scene Investigation, CSI New York, CSI Miami, NCIS, NCIS: Los Angeles, en noem het maar op. Het lijkt allemaal op elkaar, alleen omdat ze niks beters kunnen verzinnen.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
^^Niet alleen wat jou betreft. FlashForward, The Event,... allemaal afgevoerd na één seizoen
The Event is nog niet officieel dood
Ook maar een kwestie van tijd trouwens. En V houd het ook niet lang vol.
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
The Wire, Carnivalé, The Sopranos, Treme, Generation Kill, Mad Men, Entourage,...
Je noemt ook weer de commercieelste series op. Op vlak van 'Politie'-series is The Wire de onovertroffen nummer 1.
Dat zijn ook juist de punten die me stoorde aan Lost.
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Ben nu bezig met seizoen 3 van Lost en in een of andere aflevering werd door The Others gezegd dat Jack niet op "Jacob's List" staat. Maar in seizoen 6 blijkt dat de naam Shephard wel degelijk op z'n lijstje staat en Jack volgt zelfs Jacob nog even op. Waarom zeiden The Others dan dat Jack niet op Jacob's List stond?
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Uiteindelijk bleek toch dat The Others geen idee hadden wat Jacob echt wilde? Ben had nooit met Jacob gesproken en deed gewoon wat hij zelf dacht dat goed was voor het eiland. Als The Other zeiden dat Jack niet op Jacob's lijst staat was dat dus omdat het niet Jacob's lijst was.
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1622 votes
Het word weer eens tijd dat ik Lost opnieuw ga bekijken
. Ik weet alle mysteries nu al niet meer
Hopelijk snap ik het einde dan wel een beetje.
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Uiteindelijk bleek toch dat The Others geen idee hadden wat Jacob echt wilde? Ben had nooit met Jacob gesproken en deed gewoon wat hij zelf dacht dat goed was voor het eiland. Als The Other zeiden dat Jack niet op Jacob's lijst staat was dat dus omdat het niet Jacob's lijst was.
Oh ja, daar staat me wel iets van bij...
Maar (ik heb seizoen 3 nog niet helemaal afgekeken, hoor) hebben Richard en Ben ook niet direct contact? Was Richard niet degene die al Jacob's wensen aan The Others door moest geven? Dat bleek toch uit de Richard-aflevering van seizoen 6.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Dat weet ik ook niet meer precies, maar volgens mij was Richard gekozen om het eiland te bewaken, maar deed dat op een andere wijze dan Ben. Hoewel Ben lang bij team Richard bleef week hij vervolgens af om zijn eigen "Others" te beginnen. Dat waren de idioten die tot S3 iedereen terroriseerde. Daarna kwam Richard's crew te pas. Maar dit kan ik fout hebben. Wel heerlijk dat alles nu een beetje een waas wordt. Betekend alleen maar dat de volgende keer dat ik Lost ga kijken (circa 2015) ik weer geheel overdonderd kan worden!
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Richard was de vertegenwoordiger van Jacob.
Door Richard kon Jacob zoveel mogelijk een terug getrokken bestaan hebben en liep hij minder gevaar.
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Oke. En Ben doet dus gewoon waar ie zelf zin in heeft
, terwijl de 'echte' Others nog ergens anders zijn. Nou ja, eerst maar eens S3 afkijken
.
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Na nogal onlogisch te zijn begonnen met het kijken van seizoen 4 tot en met 6 van Lost, heb ik nu dan ook seizoen 1 tot en met 3 gezien. Ik neem nu hierbij de conclusie dat Lost de beste tv-serie is die ik ooit heb gezien. Geweldig. Ik vind dat qua niveau alle seizoenen erg dicht bij elkaar liggen; ik kan niet zeggen dat ik het ene seizoen stukken beter vind dan het andere. Elk seizoen heeft wel minstens een paar afleveringen te bieden die werkelijk fenomenaal zijn. Zo heeft seizoen 1 Exodus (de suspensevolle finale) en zijn creepy pilot. Vervolgens heeft seizoen 2 Live Together, Die Alone en Lockdown. Dan komt seizoen 3 met het interessante Flashes Before Your Eyes, The Man Behind The Curtain en de ongelooflijk coole finale Through The Looking Glass. Seizoen 4 laat ons genieten van afleveringen als The Constant en There's No Place Like Home. Dan komt seizoen 5 met The Life and Death of Jeremy Bentham, LaFleur en zijn actievolle en openbarende finale, The Incident. Tenslotte hebben we seizoen 6 met Ab Aeterno, Happily Ever After en hét einde van Lost: The End.
Als ik een top 6 van alle Lost-seizoenen moet maken, kom ik (voorlopig) hierop uit:
1. Seizoen 3 (een spannend seizoen, maar het is vooral het briljante einde dat het naar de top brengt)
2. Seizoen 4 (compact, actievol en bevat natuurlijk The Constant)
3. Seizoen 5 (ook korter dan de eerste drie seizoenen, maar wel een constant niveau en de introductie van Jacob)
4. Seizoen 1 (de geweldige introductie van Lost, het begin van alle mysterie)
5. Seizoen 6 (zeer sterk en inzichtvol seizoen, alleen het gebrek aan sommige antwoorden is frustrerend en de openbaring dat ze in de Flash-Sideways allemaal dood waren, vond ik ietwat teleurstellend)
6. Seizoen 2 (ook een geweldig seizoen, maar wel te lang en niet zo spannend als de andere seizoenen).
Jammer dat het allemaal is afgelopen, maar deze briljante serie zal ik nóóit vergeten!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Seizoen 3 was juist de zwakste. De hele intro met de gevangengenomen Kate en Jack was echt heel vervelend en aangezien het seizoen niet zo lang duurde was het een sof, ondanks een zeer goed slot.
Seizoen 2 vond ik juist erg cool. Dat hele gedoe in The Hatch was zenuwslopend.
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Seizoen 3 was juist de zwakste. De hele intro met de gevangengenomen Kate en Jack was echt heel vervelend en aangezien het seizoen niet zo lang duurde was het een sof, ondanks een zeer goed slot.
Seizoen 2 vond ik juist erg cool. Dat hele gedoe in The Hatch was zenuwslopend.
Het seizoen niet zo lang duurde? Seizoen 3 was toch net zo lang als seizoen 1 en 2? En ik ben het niet met je eens over de gevangenneming, dat vond ik juist erg gaaf en spannend. Maar ieder z'n eigen mening he
.
En seizoen 2 vond ik ook heel erg goed, maar als ik dan toch moet kiezen tussen alle seizoenen (en het was echt niet makkelijk om een top 6 te maken), dan komt seizoen bij mij gewoon op de laatste plek, omdat het verhaal me daarin toch het minst boeide - alhoewel het me alsnog heel erg boeide
.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nee, seizoen was een stuk korter omdat die gemaakt werd in het jaar dat in Amerika een grote schrijversstaking was. Geloof dat dat seizoen net 18 afleveringen had ofzo, itt de rest met een aflevering of 24.
Ik vond Lost seizoen 1 tot 3 me het beste gevoel geven. Daarna werd het wel enorm uitgebreid met alles. De 1e drie seizoenen gaven me nog echt dat schipbreuk gevoel.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ah, was seizoen 4 het korte seizoen. Dan excuses 
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Ik mis het nog steeds een beetje... Het eiland, de personages, de mindfucks.. heerlijk 
snooppac
-
- 116 messages
- 0 votes
Ik mis het nog steeds een beetje... Het eiland, de personages, de mindfucks.. heerlijk
welke mindfucks? fouten in de serie bedoel je zeker 
Mr. Jack
-
- 19 messages
- 43 votes
Net seizoen 4 weer afgekeken. Vind ik toch ook een heel erg sterk seizoen. Het is korter, maar heeft daardoor ook een lekker tempo. Afleveringen als The Constant, The Shape of Things To Come en There's No Place Like Home zijn ronduit geweldig en de onbetwiste hoogtepunten van het seizoen. The Constant bevat prachtige emoties en mooie muziek, terwijl The Shape of Things To Come de heerlijke, duistere actie van Lost laat zien. De finale sluit alles erg mooi af, met in het midden van de finale een heerlijke quote tussen Locke en Ben: "You just killed al those people on the boat, Ben!" "So?"
De flashforwards zijn verfrissend en geven soms heerlijke mindfucks (@ snooppac: jawel!), zoals in de aflevering Ji Yeon, waarin je heel de aflevering denkt dat Sun en Jin allebei in een flahsforward zitten, terwijl Jin in een flashback blijkt te zitten en Sun in een flashforward. Op naar de rewatch van seizoen 5!
the-real-tiete
-
- 53 messages
- 40 votes
seizoen 6 nog maar 1 keer bekeken en ik vind hem behoorlijk vaag.
seizoen 1 tm 5 2keer bekeken en vind eigenlijks de eerste 3 seizoenen het leukst, komt waarschijnlijk mmeeer door de flash backs. die flash forwards vond ik maar niks.
maaar toch blijft het een goeie serie ,helaas is het einde wat afgeraffeld.