• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.320 votes
Profile

Lost

Pi2

• 36 messages
  • 534 votes

Weet je wat ik niet snap?

Er is niemand die mij een duidelijke uitleg kan geven wat al die levens inhouden, veel gehoorde kreten zoals ze hadden een alternatief leven, het leven op het eiland was echt, ze waren dood op het eind, ze hebben de crash aan het begin van seiz. 1 niet overleefd....

Wat is het nou?!!!

Hebben ze die avonturen op het eiland nou wel of levend meegemaakt?

Is het begin van seiz.6 zien we het leven wat ze leidden als de crash er niet was geweest? Maar waarom zijn ze dan aan het einde dan toch dood? Wie kan mij hiermee helpen, ik vond het een goede serie maar blijf met een wrange nasmaak zitten.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

De makers hebben al officieel verteld dat alles wat er op het eiland gebeurt is, ook echt gebeurt is. Jack en iedereen hebben alle zes seizoenen meegemaakt. De flash-sideways daarentegen zijn gebeurtenissen in een soort universum waar doden, ongeacht de verschillende tijden van overlijden, samen komen om "verder te gaan", zoals in de serie is verteld door Christian Sheperd.
Dankzij beelden die ABC na de aflevering tijdens de aftiteling liet zien, begonnen geruchten dat niemand de crash overleeft had. Inmiddels heeft ABC gereageerd dat die plaatsjes niets te maken hadden met wat de schrijvers bedoelde.

Overigens zijn er heel veel fans die door speculeren en geen genoegen nemen met wat Jack's vader vertelde in de kerk.

Er zullen altijd theorieën en speculaties blijven over wat er nou precies in Lost gebeurde. Het bovenstaande is puur afgeleid uit wat personages in de serie en de makers van de serie in persberichten hebben uitgelegd.

Pi2

• 36 messages
  • 534 votes

Op zich snap ik die flash sideways wel, maar ik vindt het niet logisch.

Je ziet dat ze veilig landen en ieder een eigen leven hebben. Deze komen allemaal bij elkaar...... nog steeds te begrijpen, maar dan blijkt aan het einde van de rit dat ze dood zijn!! Aan het einde hebben ze elkaar allemaal nodig om "verder te gaan". Maar als ze dood zijn, hoe kunnen ze dan eerst al die belevenissen meemaken (daar doel ik dan op het feit dat Sawer een agent is, Locke geopereerd wordt door Jack, het concert etc.)?

TragieStar.*

• 3473 messages
  • 1623 votes

Pi2 wrote:

Weet je wat ik niet snap?

Er is niemand die mij een duidelijke uitleg kan geven wat al die levens inhouden, veel gehoorde kreten zoals ze hadden een alternatief leven, het leven op het eiland was echt, ze waren dood op het eind, ze hebben de crash aan het begin van seiz. 1 niet overleefd....

Wat is het nou?!!!

Hebben ze die avonturen op het eiland nou wel of levend meegemaakt?

Is het begin van seiz.6 zien we het leven wat ze leidden als de crash er niet was geweest? Maar waarom zijn ze dan aan het einde dan toch dood? Wie kan mij hiermee helpen, ik vond het een goede serie maar blijf met een wrange nasmaak zitten.

Ik hoop niet dat je iets verklapt hebt, want kan je dat niet in spoilers zetten !!! Ik moet nog beginnen met seizoen 2.

Hoop niet wat jij zegt waar is.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Het staat hier meerdere keren beschreven TragieStar, dus helaas is er al het e.e.a. voor je verklapt..

TragieStar.*

• 3473 messages
  • 1623 votes

Nahja fijn dan

Heb gelukkig maar 1 regel gelezen..

AchmedATM

• 1507 messages
  • 0 votes

Pi2 wrote:
Op zich snap ik die flash sideways wel, maar ik vindt het niet logisch.
Je ziet dat ze veilig landen en ieder een eigen leven hebben. Deze komen allemaal bij elkaar...... nog steeds te begrijpen, maar dan blijkt aan het einde van de rit dat ze dood zijn!! Aan het einde hebben ze elkaar allemaal nodig om "verder te gaan". Maar als ze dood zijn, hoe kunnen ze dan eerst al die belevenissen meemaken (daar doel ik dan op het feit dat Sawer een agent is, Locke geopereerd wordt door Jack, het concert etc.)?

Alles wat in die alternatieve wereld is gebeurt is nep, het is een ideaal beeld van hun leven. Wat toevallig een leven is waar ze nooit op het eiland zijn gekomen. En waar meerdere gebeurtenissen uit hun verleden anders zijn gelopen. Ze zaten toen vast tussen leven en dood

Pi2

• 36 messages
  • 534 votes

Ik weet het niet....nogmaals, het was een geweldige serie, maar het viel bij mij niet allemaal op z'n plek. Zo van WOW!!!

Neem als voorbeeld The usual suspects, Se7en en The sixth sense. Zo'n einde waar je een klap in je gezicht krijg en verdwaasd achter blijf. Het is dan voor mij een net niet gevoel.

En TragieStar, sorry maar in het verleden (Sopranos, Prisonbreak) maakte ik ook dezelfde fout door op zulke forums rond te kijken en heb ik ook dingen gelezen die ik niet wilde/mocht lezen. Toen heb ik me voorgenomen om eerst zo'n film/serie af te kijken alvorens me te mengen in zo'n forum. Nogmaals excuus, maar misschien is dat een tip.

snooppac

• 116 messages
  • 0 votes

dat komt omdat de makers het zich te moeilijk hebben gemaakt door dingen aan te halen die ze later niet meer konden verklaren.

en door dan zo 'zweverig' te gaan doen op het einde proberen ze te laten lijken dat al die onopgeloste vragen en dingen die niet kloppen niet hebben uitgemaakt voor het verhaal.

en het grappige is dat veel mensen dit ook gewoon slikken, sterker nog gaan zeggen dat het een goed einde was

Pi2

• 36 messages
  • 534 votes

Ben ik helemaal met je eens. Ik had al een paar keer het gevoel dat ze zelf ook niet meer wisten wat ze aan het doen waren en dat ze per afl. maar keken hoe ze verder gingen.

AchmedATM

• 1507 messages
  • 0 votes

snooppac wrote:

en het grappige is dat veel mensen dit ook gewoon slikken, sterker nog gaan zeggen dat het een goed einde was

Ik vind het zelf geen goed einde, maar ik geloof best dat mensen die in de Bijbel geloven het een goed einde zullen vinden.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

AchmedATM wrote:
Alles wat in die alternatieve wereld is gebeurt is nep, het is een ideaal beeld van hun leven. Wat toevallig een leven is waar ze nooit op het eiland zijn gekomen. En waar meerdere gebeurtenissen uit hun verleden anders zijn gelopen. Ze zaten toen vast tussen leven en dood

:/ Het sideways verhaal is niet nep, ze moesten dit beleven om verder te gaan. Ze moesten een leven zonder eiland ervaren om te beseffen dat het eiland juist de beste tijd van hun leven betekende.

AchmedATM wrote:
(quote)

Ik vind het zelf geen goed einde, maar ik geloof best dat mensen die in de Bijbel geloven het een goed einde zullen vinden.

Onzin, je hebt gewoon mensen die het om de geheimen en mysteries doen en degene die gewoon een goed verhaal willen met de personages. Het einde was perfect in mijn ogen en ik geloof absoluut niet in de Bijbel. Staat compleet los van elkaar.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

snooppac wrote:

Het einde is voor mij de slechtste aflevering van alle seizoenen. Overdreven sentiment, die belachelijke herinneringen met dat dom muziekje. Er was totaal geen beweging in die aflevering, nada spanning ook. En dan nog is die zo belachelijke conclusie. eigenlijk zijn ze allemaal dood en ze vinden elkaar terug in de hemel want ze waren toch allemaal zo lost en nu niet meer, ja whatever.

seven_of_nine

• 4 messages
  • 0 votes

Ik vond het een waardeloos eind...Misschien had ik er teveel van verwacht maar die hele serie is eigenlijk 3 aparte series door elkaar heen. Als aan het eind dan nog wat dingen verklaard zouden worden maar ook dat viel een beetje tegen. Jammer!

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Zoals zovelen vond ik het einde ook een beetje tegenvallen. Het zat er natuurlijk wel een beetje aan te komen, een grote verklaring die alle onduidelijkheden opheldert was onmogelijk. Toch vind ik nog een hoop zaken onbevredigend uitgelegd, die daardoor een nogal 'bij de haren gesleept' (willekeurig) gehalte hebben. Met name het hele Dharma-verhaal vind ik slecht uitgewerkt.
Wel moet ik zeggen dat ik, door de lange tijdspanne, het overzicht een beetje was verloren. Wat dat betreft is lostpedia een prachtige site die een schat aan informatie over de serie bevat, met werkelijk ieder detail dat je je maar kunt bedenken.

Angrod_Pallanén wrote:
:/ Het sideways verhaal is niet nep, ze moesten dit beleven om verder te gaan. Ze moesten een leven zonder eiland ervaren om te beseffen dat het eiland juist de beste tijd van hun leven betekende.
Tja, het ligt er maar aan wat je 'nep' noemt. Ik had begrepen dat de flash sideways een (ideale) wereld ná de dood voorstelden. Aangezien verschillende personen op verschillende tijden doodgaan, is het me niet helemaal duidelijk hoe ik dit moet zien; wellicht was wat wij zagen de 'afterlife' gecreeërd door/gezien vanuit Jack.
Zie ook hier.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

BlueVelvet wrote:
Tja, het ligt er maar aan wat je 'nep' noemt. Ik had begrepen dat de flash sideways een (ideale) wereld ná de dood voorstelde. Aangezien verschillende personen op verschillende tijden doodgaan, is het me niet helemaal duidelijk hoe ik dit moet zien; wellicht was wat wij zagen de 'afterlife' gecreeërd door/gezien vanuit Jack.
Zie ook hier.

Ja precies, maar dat is toch niet nep? Het was noodzakelijk en gebeurde echt. Alleen omdat wij dat niet zo ervaren (aangezien we nog al levend zijn enzo) wil niet zeggen dat het in het Lost-universe niet bestaan heeft. Maar ik ben het volkomen eens met je redenatie. Ik denk idd ook dat we het via Jack hebben gezien en dat het niet uit maakt wann. iemand dood is gegaan..

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Angrod_Pallanén wrote:
Ja precies, maar dat is toch niet nep? Het was noodzakelijk en gebeurde echt.
Nogmaals, je kunt redetwisten over wat 'nep' (/'echt') betekent: iets wat "na de dood" gebeurt kun je per definitie nep noemen omdat het niet gebeurt in het "echte leven", maar ná het "echte leven". Maar dit is semantiek, volgens mij zijn we het eens.

wenna89

• 186 messages
  • 46 votes

Ik ben nu bij seizoen 2, Ik vind het echt stom dat libby en ana lucia doodgaan wel goed bedacht, had het echt niet verwacht menn ik ben verslaafd!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Hehe, leuk dat de serie je zo goed bevalt wenna!

AchmedATM

• 1507 messages
  • 0 votes

Kon ik hem maar nog eens voor het eerst kijken

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

@BlueVelvet idd, laten we het daar op houden

@Elineloves ja, echt leuk om te lezen hoe de eerste reacties waren, ik herinner mijn reactie op dat moment nog erg goed, persoonlijk was mijn maag ondersteboven.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Mijn lijstje met favoriete seizoenen:

1. Seizoen 1
Wat een spanning en originaliteit, bijna elke aflevering is wel de moeite waard en seizoen 1 heeft een pracht finale.

2. Seizoen 3
Begon misschien wat zwakjes maar bevatte een paar vd beste momenten vd serie. En natuurlijk die uberbrute finale.

3. Seizoen 4
De Flash forwards gooien de serie overhoop en ik vond het prachtig. Het hele concept van seizoen 4 was gewoon geniaal.

4. Seizoen 6
Een mooi laatste seizoen met een paar top afleveringen, toch was het minder knallend als ik had gehoopt. Het had allemaal wel wat spannender en spectaculairder gemogen want eigenlijk gebeurde er niet zo heel veel als je het vergelijkt met de oudere seizoenen.

5. Seizoen 2
Nog steeds de moeite waard maar heeft een aantal supersaaie afleveringen. Het tempo gaat omlaag en dingen vallen in herhaling

6. Seizoen 5
Het time-travellen ligt er te dik bovenop. Het had een functie en zijn momenten maar was soms vermoeiend of ronduit saai.

Charmides

• 414 messages
  • 1305 votes

Ik ben nu bezig met seizoen 6 sinds gister.

wenna89

• 186 messages
  • 46 votes

Ik irriteer me dood aan die julliet, de ene keer is ze goed maar dan blijkt ze toch slecht te zijn maar dan komt ze weer met een goed excuus voor haar acties en ze blijft er de hele tijd zo irritant rustig onder

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Het heet mysterie. Give it a try.

Ben weer vanaf seizoen 1 begonnen met kijken, samen met m'n vriendin die het allemaal voor het eerst ziet. Haar reactie's op Locke in een rolstoel, een monster die de piloot op eet en Kate die een crimineel is herinneren me dat Lost wel degelijk antwoorden geeft en mysteries geniaal weet te verpakken in de kleinste details. Heerlijk genieten, zeker nu je het totaal plaatje weet. Overigens, het is pas in aflevering drie dat de serie begint met "lot", geesten enzo.

wenna89

• 186 messages
  • 46 votes

Mysterieuze mensen zijn irritant ik geniet er verder wel voluit van

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Ben weer vanaf seizoen 1 begonnen met kijken, samen met m'n vriendin die het allemaal voor het eerst ziet.

Pff, ik zou het niet kunnen opbrengen; ben even Lost-moe denk ik...voor de komende paar jaar!

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Ja, ik moet wel toegeven dat ik nu niet meer zo geboeid ben. Nog geen 9 maanden geleden heb ik dit voor het laatst gezien. Maar na een heel jaar "we have to go back to the island" geschreeuwd te hebben moet ik er natuurlijk wel bij zijn als m'n vriendin ziet waar het allemaal op ging.

wenna89

• 186 messages
  • 46 votes

Ik ben bij seizoen 4 en ik snap niet wat de doel van die Charles Whitmore is, ik heb begrepen dat hij de eiland wilt vinden omdat hij niet gelooft dat de overlevenden van die vliegtuig dood zijn. Ben Linus wilt juist niet dat de eiland gevonden wordt maar werkt hij nou voor die Charles of niet? En Ben zegt dat die vliegtuig onder water met die lijken nep is maar wie heeft dan dan zo in elkaar gezet? Kan iemand mij dat uitleggen?

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Charles Widmore is juist naar het eiland gekomen om Ben Linus te vinden. Ze zijn aardsrivalen van mekaar. Hij heeft juist wél dat vliegtuig daar neergelegd zodat niemand anders naar het eiland zou komen zoeken en hij Ben zelf kon inrekenen en de andere overlevenden daarbij kon gebruiken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.