Lost
catdog
-
- 1417 messages
- 2026 votes
Ga het over een kwartier kijken.. ik zou het eigenlijk nog branden op dvd zodat ik vanavond kon kijken via de beamer.. maar ik kan me geduld niet meer bedwingen.. hoor zoveel positieve dingen !
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Geweldige aflevering natuurlijk. Jacob is cool, Ben stort volledig in, de herrezen Locke is totaal iemand anders (beetje goedkoop trucje vond ik dat), de Egyptische/Griekse/Latijnse mythologie dringt steeds verder door en ga zo maar door...
Persoonlijk hoop ik dat de nuke inderdaad voor het 'incident' heeft gezorgd, en dat daardoor iedereen die erbij in de buurt was nu dood is, en verlost van hun persoonlijke demonen. Maar het kan natuurlijk ook dat de elektromagnetische energie de 'blast' neutraliseert en dat alleen Juliet de pijp uit is.
We zullen het over een paar maanden weten
.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Ik heb de spoilers toch gelezen zonder dat ik de aflevering gezien heb (foei Eline!) en ik snap er werkelijk waar helemaal niks van, ik laat me toch nog maar enigzins verrassen straks!
catdog
-
- 1417 messages
- 2026 votes
Het lijkt er wel op maar ik hoop dat Juliet niet dood is ! en hoe zit het met Locke en Sayid? Die moeten dan ook gewoon dood zijn.. dus 3 main characters dood ? + eventueel Desmond ? Jezus.. wat een aflevering.. fantastisch
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
ok iedereen is enthousiast
nog 3 lange uurtjes vakkenvullen, met een kratje bier terug naar huis en genieten geblazen 
JB.
-
- 149 messages
- 293 votes
Iedereen is erg enthousiast, ik ga even de chagrijn uithangen. Lost geeft mij een dubbel gevoel. De serie blijft zeer interessant om te volgen en heeft zijn sterke momenten, maar ik vind de verhaallijnen zwakker worden. Na deze finale blijf ik met een leeg gevoel achter. Ja, het was best aardig, maar hoeveel minuten heb ik nou gezien die er echt toe deden? Jacob eindelijk gezien en zeker de openingsscene was erg sterk, de bom is afgegaan, Locke is dood.
Ik moet zeggen dat het mij wel teleurstelde dat Locke in die kist lag. Ten eerste omdat hij een favoriet personage van mij is, daarnaast vond ik het wel vreemd dat die Ilana & crew daarmee liepen rond te sjouwen. Waarom hadden ze onze piloot eigenlijk nodig? Ze kwamen niet eens ruzie zoeken met the others. Wat was die hele show dan vooraf met die lui. Ik voel me een beetje in de maling genomen door de schrijvers wat dat betreft.
Ook Locke die echt als Locke overkwam en niet als die gast uit de openingsscene die nu blijkbaar in zijn lichaam zit (en dat figuur is ook het rookmonster?). Toch raar, oke een lichaam overnemen kan ik nog wel in meegaan in een serie als lost, maar ook zijn manier van doen, zoals wanneer hij tegen Ben zei in afl. 10 volgens mij: Nu weet je hoe ik me voelde toen ik niets wist! Daar sprak emotie uit, maar dat was dus niet DE Locke die dit zei.
Verder Jacob die onze vrienden bezoekt op het vaste land. Misschien blijkt het nog ergens goed voor, maar nu vond ik het meer vulling van een aflevering. Alleen bij Locke, die door Jacob werd gered na zijn val, zag ik wel de relevantie.
Juliet (en Sayid) is volgens mij niet alleen dood, ik denk dat iedereen door die bom dood is in die tijd, ik denk dat de tijdlijnen van Ben, Locke en Jack & co namelijk wel weer samen zullen komen.
Tharoy
-
- 313 messages
- 511 votes
Vond de finale ook niet zo geweldig. Ik mis een beetje het gevoel dat ik had in seizoen 1 en 2, en ook seizoen 3 voor een bepaald deel. Sinds seizoen 4 is Lost voor mijn gevoel erg veranderd.
Deze finale leek weer een beetje zoals het ouderwetse lost, maar toch blijft het wennen. Hopelijk gaat volgend seizoen wat meer terug naar de roots.
De verhaallijn van Lost wordt overigens ook hoe langer hoe complexer, ik houd daar wel van, maar je kan ook wel een beetje overdrijven.
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Wow,wat een aflevering!
Mensen die denken dat Juliet nog leeft zijn niet serieus te nemen haha.
De flashes waren al gestopt,de bom ontploft,zo simpel is het,maar goed,die discussie ga ik niet aan want alleen seizoen 6 beantwoord die.
Het begin was al erg vet.
Ik had nooit verwacht dat Jacob er zo uit zo zien,maar goed,wel vet om hem gelijk te zien,en dan the statue van zo dichtbij,en later ook alleen de voet van zo dichtbij,gewoon te cool.
Dit was de beste aflevering van seizoen 6,eindelijk was de spanning terug,en weer ontdekkingen en tochten over het eiland.
Leuk om Rose en Bernard te zien!
Zijn karakters die me weinig boeien maar vond het wel mooi om ze ff te zien zo samen met Vincent,en wat zag Bernard er uit haha.
Zowiezo moesten ze toch een keer voorbij komen en al die vragen waar ze uithangen worden dan tenminste niet meer gesteld voor de volgende 8 maanden.
Het gevecht tussen Jack en Saywer,eindelijk,want dat zat er altijd aan te komen.
Jack had gewonnen als die door was gegaan,maar hij ging lullen en kreeg een harde schop tussen z'n ballen,auw!
Jacob die iedereen aanraakt(Jack via die reep die hij geeft,het beeld staat ff 3 seconden gericht daarop om het ons duidelijk te laten zien)
Locke is dood,toch jammer,ben benieuwd of de fake Locke nog een lange rol krijgt in seizoen 6...
De fake Locke vertelde Richard om aan de echte Locke te vertellen dat die dood moest gaan.
Op die manier kon de fake Locke de gedaante van de echte Locke overnemen en zo Jacob vinden enz enz,oftwel Locke is weer gebruikt net als met z'n vader en Ben,story of his life..
Grappig dat er altijd zoveel theorien zijn en niemand ooit sprak over het feit dat Locke gewoon dood is,want opeens is het een ander persoon die alles weet.
Lost blijft verrassen...
Ik had het gevoel dat de fake-Locke Smokie is.
Gedaantes aannemen enzo,alles weten...
Was er een reden dat Ben hem moest vermoorden,kon die dat zelf niet?
De dood van Juliet was erg mooi gedaan,vond het wel zielig terwijl het zeker niet mijn favo karakter was.
Sayid Mijn favo karakter,ligt op sterven,echt klote.
Jack had gelijk moet schieten op Ben's vader.
Sayid had z'n zoon neergeschoten,natuurlijk gaat die schieten!
Vraag me af wie die gozer aan het begin was die uiteindelijk de evil Locke werd,en waarom wou die Jacob vermoorden?
Gaan we ooit een flashback krijgen waarin we een hele aflevering Jacob zien en zijn verhaal op het eiland,denk het wel....
Was weer heel vaag allemaal...
Nog maar 1 seizoen te gaan,16 afleveringen lijken toch te kort,zal zo snel gaan....
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Ik denk trouwens dat Richard op de black rock zit die we op het begin zagen,en dat Jacob hem daar ontmoet
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Dit las ik ergens,boeiende theorie :
Heel veel bijbelse verwijzingen in deze aflevering.
Die andere gast is waarschijnlijk ESAU de jongere (2 eiige) tweeling broer van Jacob.
Volgens het oude testament kregen Jacob en Esau een groot meningsverschil, waarna Esau ap de stefbed van zijn vader (Isaac) moest beloven dat hij Jacob niet zou doden.
Later probeerde Esau dat als nog te doen via huurlingen...(de loophole waar hij het over had?)
Zeker interesting...
catdog
-
- 1417 messages
- 2026 votes
Ik weet wel zeker dat die fake Locke smokey is.. de fake Locke wilde namelijk dat Ben Jacob vermoorde.. en de fake Alex had hem gezegd dat hij naar alles wat Locke zou zeggen naar moest luisteren.. en natuurlijk zou Ben naar zijn verloren dochter luisteren.. dus de fake Locke had geen problemen meer met Ben hierdoor.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
geweldige aflevering en wat een vervelende cliffhanger!
we hebben met zn 3en hier een theorie die wel moet kloppen. 
whatever happened, happened.. jack heeft altijd de bom laten ontploffen en the incident heet jack.
Daarom zal seizoen 6 beginnen met het vliegtuig wat weer neerstort.
Maar faraday had wel gelijk, de passagiers van oceanic 815 zijn de variables. Je kan het verleden niet veranderen maar de toekomst wel, daarom komen ze dadelijk weer terug bij het begin met de kennis die ze nu hebben en weten ze (ongeveer) wat ze moeten doen.
Zou ook moeten betekenen dat iedereen weer tot leven komt, wat haast onmogelijk is qua acteurs/actrices strikken.
Weet bv van mr Eko dat die uit de serie is geschreven omdat die er zelf mee wilde stoppen.
Hoe het dan precies kan dat ze weer neerstorten ipv veilig landen: Desmond.
Hij is er gewoon weer bij in seizoen 6!
echt een topaflevering, met een te genaaide cliffhanger..
maar het is zo weer januari en voor je het weet is de hele serie afgelopen 
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Nou, ik hoop toch niet dat als ze dood zijn, dat ze dan opeens een dosis kennis bij krijgen geschreven in hun geheugen nadat ze 30 jaar later zijn neergestort. Die gebeurtenis ligt nog steeds achter hun in hún leven en daar doen ze niets aan, kunnen ze ook niets aan veranderen. Ik hoop dat de levens van deze mensen nu gewoon ophouden. Maar dat zal wel niet het geval zijn.
De Esau vs. Jacob theorie klinkt erg goed. Maar er zitten nog veel meer andere religieuze en mythologische verwijzingen in. Lees bijvoorbeeld maar eens na waar "The Tale of the Shipwrecked Sailor" over gaat. En als je toch Egypte erbij pakt, het standbeeld schijnt veel te lijken op de Egyptische god Taweret, die weer een tegenpool had in Apep, de god van chaos en kwaad. Analoog aan Jacob en zijn rivaal dus. Zie verder deze gigantische lijst voor nog meer mysterie
.
Wat datfake Locke = Smokey betreft: dat zou dan betekenen dat (fake) Locke toen hij met Ben de Temple binnenging, snel even van gedaante is gewisseld, Ben zijn dochter heeft laten zien, hem heeft laten leven, toen snel weer teruggemorphed en op zoek gegaan naar een liaan zodat Ben weer omhoog kon klimmen? Klinkt mij een beetje te omslachtig in de oren. Ik denk dat Smokey weer een andere entiteit is (met weer legio mythologische thema's en implicaties.
Apollinisch
-
- 21299 messages
- 0 votes
Tsja (
), of hij kan op hetzelfde moment meerdere gedaantes aannemen..
Zie Lost meer en meer als hersenloos entertainment. Leuk zolang ik ja en amen zeg en elke gebeurtenis gewillig accepteer, minder leuk als ik de gebeurtenissen aan nadere beschouwing onderwerp. Dat laatste zou me veel meer ergernis opleveren. Ik zou bijvoorbeeld meegaan met JB. die het heeft over... ach, what the heck, ik citeer 'm gewoon: "oke een lichaam overnemen kan ik nog wel in meegaan in een serie als lost, maar ook zijn manier van doen, zoals wanneer hij tegen Ben zei in afl. 10 volgens mij: Nu weet je hoe ik me voelde toen ik niets wist! Daar sprak emotie uit, maar dat was dus niet DE Locke die dit zei."
Of ik zou nadenken over de opmerking van Faraday in een van de afgelopen afleveringen dat Oceanic Flight 815 neerstort op het moment dat Desmond niet de code in de hatch invoert. Ik meen me echter te herinneren dat Desmond daar pas mee stopt als Oceanic Flight 815 reeds lange tijd is neergestort.
Nee, veel fijner om alles simpelweg op me af te laten komen en het daarbij te laten. Aan het eind van de rit zie ik vanzelf of het tot ook maar iets heeft geleid. Zo ja: yay. Zo nee: ook yay. Vind de serie nu al vijf seizoenen vermakelijk en daar neem ik genoegen mee.
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Of ik zou nadenken over de opmerking van Faraday in een van de afgelopen afleveringen dat Oceanic Flight 815 neerstort op het moment dat Desmond niet de code in de hatch invoert. Ik meen me echter te herinneren dat Desmond daar pas mee stopt als Oceanic Flight 815 reeds lange tijd is neergestort.
.
Faraday doelt natuurlijk op het moment dat Desmond te laat terug was en de klok naar 0 was gegaan,en het vliegtuig neerstort,waarna Desmond alsnog de knop indrukt maar het te laat want het vliegtuig is al neergestort....
Dit heb je kunnen zien in de finale van seizoen 2,in de flashback van Desmond...
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
toffe theorien allemaal, ga me er vanavond eens in verdiepen 
het zal wel heel gaaf zijn als alles te maken heeft met bijbelse verhalen van heel lang geleden.
Wie weet hoe de acteur heette die Jacob speelde?
Apollinisch
-
- 21299 messages
- 0 votes
Faraday doelt natuurlijk op het moment dat Desmond te laat terug was en de klok naar 0 was gegaan,en het vliegtuig neerstort,waarna Desmond alsnog de knop indrukt maar het te laat want het vliegtuig is al neergestort....
Dit heb je kunnen zien in de finale van seizoen 2,in de flashback van Desmond...
Wie weet hoe de acteur heette die Jacob speelde?
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
De fake-Locke wou dus al die tijd al Locke vermoorden om zijn gedaante over te kunnen nemen.
Misschien werd Locke daarom aangevallen in de finale van seizoen 1?Jack en Kate kwamen toen tot de rescue.
Het huisje was omsingeld door as,waarschijnlijk om hem binnen te houden,en hij kon alleen het eiland verkennen in de vorm van Smokie.
Het as was geopend en hij kon eruit komen,alleen kon die alleen bij Jacob komen door middel van de hulp van Richard.
Maar Richard showt Jacob alleen aan de leider van the others.
Dus moest het kwaad de vorm van Locke aannemen nadat die hem vermoord had maar Locke wou maar niet dood.
Ben schoot hem al neer,en toen Locke zichzelf door zn kop wou schieten kwam Jacob(in de vorm van Walt) hem tegenhouden.
Daarna wou Jack Locke vermoordden aan het begin van seizoen 4 maar het eiland/Jacob zorgde ervoor dat het pistool niet afging.
Het kwaad wou Locke dood,Jacob hield het tegen,dus moest Locke sterven buiten het eiland.
Dus werd Locke door het kwaad in de vorm van Christiaan vertelt het eiland te verplaatsen,waardoor hij dus verdwijnt van het eiland.
Ondertussen zorgt het kwaad ervoor dat Locke vertelt word dat die dood moet gaan,in de finale zien we dat het kwaad dit aan richard vertelt.
Locke trapt erin en draait het wiel om,vlak daarvoor nog extra gepushed door Christiaan die ook bij het wiel verschijnt.
Buiten het eiland word Locke dan ook echt vermoord,en na de terugkeer met het nieuwe vliegtuig die neerstort neemt het kwaad/smokie het gelijk over en neemt de vorm van Locke aan.
De echte Locke lag al die tijd gewoon in zijn kist,dood,en na Locke's pa en Ben is er weer iemand die hem gebruikt heeft,dit keer tot de dood.
Story of his life...
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
ik heb de aflevering nog eens overnieuw gekeken en er vielen mij nog een paar dingen op.
In de openingsscene kreeg jacob gezelschap van een nog onbekende man.
Hij zei tegen jacob dat hij hem heel graag wilde doden. Ooit zou hij zijn 'loop hole' vinden.
Toen locke eenmaal bij jacob aankwam zei jacob meteen: je hebt je loop hole gevonden.
Vooral omdat deze gast nog geen naam heeft
verwacht ik dat hij nog een grote rol gaat spelen in de finale.
Misschien is hij wel de gene die controle heeft over locke.
Ook zou hij zomaar eens the black smoke kunnen zijn.
Ook las ik op internet dat elke keer als jacob een hoofdpersonage benaderde hij ze aanraakte. En dit is inderdaad zo, meestal word dit nog even duidelijk in beeld gebracht. Behalve bij Ilana maar die schenen elkaar al gekend te hebben.
Bij locke leek het zelfs dat hij hem healde.
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
ik heb de aflevering nog eens overnieuw gekeken en er vielen mij nog een paar dingen op.
In de openingsscene kreeg jacob gezelschap van een nog onbekende man.
Hij zei tegen jacob dat hij hem heel graag wilde doden. Ooit zou hij zijn 'loop hole' vinden.
Toen locke eenmaal bij jacob aankwam zei jacob meteen: je hebt je loop hole gevonden.
Vooral omdat deze gast nog geen naam heeft
verwacht ik dat hij nog een grote rol gaat spelen in de finale.Misschien is hij wel de gene die controle heeft over locke.
Ook zou hij zomaar eens the black smoke kunnen zijn.
Ook las ik op internet dat elke keer als jacob een hoofdpersonage benaderde hij ze aanraakte. En dit is inderdaad zo, meestal word dit nog even duidelijk in beeld gebracht. Behalve bij Ilana maar die schenen elkaar al gekend te hebben.
Bij locke leek het zelfs dat hij hem healde.
Die gozer op het begin met Jacob is de fake Locke ja,duh.
En dat Jacob iedereen aanraakt had ik in een eerder bericht al aangegeven.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
scherp van je
de eerste keer dat je zo een finale kijkt gaat toch een beetje als een rush, vooral als je ook nog met vrienden bier aan t drinken bent
was de moeite waard om hem nog een keer op mijn gemak te bekijken. deze dingen waren me niet meteen opgevallen.
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als locke en ben weer naar buiten komen en er ligt daar een dooie locke op de grond.
Filmfreaker
-
- 536 messages
- 328 votes
Geweldige Aflevering vol spanning en actie. De cliffhanger, had hem niet zien aankomen! Ik wil gewoon seizoen 6 zien! En dan is het afgelopen met Lost, wat ik zeer jammer vind, want het was toch wel een goede serie.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Een serie die waarschijnlijk nog beter wordt als hij eenmaal is afgelopen, ook.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
fantastisch einde voor seizoen 5, met (vind ik) één echte cliffhanger de kernbom, wat zal er gebeurd zijn, de opmerking van Miles '“So maybe the best thing to do is nothing? I’m glad you all thought this through.”, was iets waar ik ook al aan zat te denken.
De introductie van Jacob en de flashbacks waren super. En waar het allemaal naartoe zal leiden in seizoen 6...ik ben benieuwd
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
interview met damon & carlton over seizoen 5 en 6:
LOST Spoilers: Totally Lost - Doc Jensen Video - spoilerslost.blogspot.com
jay73
-
- 1184 messages
- 1388 votes
Ook las ik op internet dat elke keer als jacob een hoofdpersonage benaderde hij ze aanraakte. En dit is inderdaad zo, meestal word dit nog even duidelijk in beeld gebracht. Behalve bij Ilana ...
En Juliet had helemaal geen Jacob-moment in haar flashback. Zou zij daardoor de enige zijn die het niet overleeft uiteindelijk?
Mijn verwachtingen voor S6 zijn verder dat Jacob zijn voorbereidingen heeft getroffen voor de loophole. En dat zijn missie daardoor niet in gevaar komt. Misschien iets met Aaron?
Dit was overigens de 5e geweldige finale! Hopelijk wordt de 6e de beste van allemaal!
kos
-
- 46700 messages
- 8856 votes
Binnenkort dit seizoen maar eens rustig bekijken. Ik ben pas bij aflevering 8 en toen had ik niet zoveel zin meer.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Ik vond het al om al toch een tegenvallend seizoen. Er zaten hele vette afleveringen tussen maar ook een hoop mindere..
Ik mistte door het hele seizoen toch de nodige spanning.
Het verhaal van de oceanix 6 was niet echt boeiend. Het hele terugkeren naar het eiland was een beetje saai.
Het time-travellen in het eerste deel van het seizoen was ok maar werd er niet echt enthousiast van.
Het minste van dit seizoen vond ik het rondstruinen in dharma-ville. Een leuk idee om zo meer te leren over dharma maar het soap-gehalte werd mij een beetje te hoog.
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
Ok, dus geen strijd meer tussen mensen (widmore vs ben), maar tussen goden (jacob vs Titus/Esau/de duivel) die gebruik maken van mensen.
Jacob gelooft in de mogelijkheden van de mens (progress) en in de fataliteit, Titus wil hem bewijzen dat mensen enkel voor destructie zorgen, en Jacob uiteindelijk doden.
Al eeuwenlang (was het the black rock die daar kwam aanvaren in het begin?) "nodigt" Jacob al mensen uit naar het eiland om er vooruitgang te verkrijgen (standbeeld, dharmaville, stations,...) en Titus zet diezelfde mensen telkens weer tegen elkaar op om Jacobs plannen te saboteren (in de vorm van smokemonster die sterke personages aanpakt en de crew van Rousseau ook tegen elkaar opzet, en dooien op het eiland als Christian, locke, broer van eko, Claire ???,...).
Richard is een trouwe volgeling van Jacob en dient als advisor om Jacobs zaak vooruit te helpen. Helaas blijken de meeste “leaders” te ongeduldig. Zo wilde Ben Jacob zo graag zien dat hij hem uitvond en zich zo door de macht van Titus liet verleiden. Ook Locke kan niet wachten en is een gedroomde prooi voor Titus (“help me” in de cabin in seizoen 3, Christian en Claire die hem steunen en uiteindelijk Titus zelf in de gedaante van locke en christian die hem de dood kan inpraten).
Waarschijnlijk waren Widmore en Eloise nog het best bestand tegen Titus, maar die werden dan verbannen. Widmore waagt zich er zelf niet meer en wil (samen met Jacob) zoveel mogelijk “soldaten” op het eiland krijgen voor het finale duel tussen Jacob en Titus (die volgens mij nog moet komen !!).
Locke is volgens mij de grootste mislukking van Jacob, hij had hem echt als leider verwacht, maar uiteindelijk heeft hij zichzelf voor de verkeerde god opgeofferd.
Ben is nooit sterk genoeg geweest.
Richard is maar een uitvoerder van Jacobs wil, hij stelt geen vragen.
Ilana en haar crew zijn, net als de Oceanic hoofdrolspelers uitgekozen om de strijd uit te vechten in seizoen 6. Ik verwacht du seen ijzersterke laatste seizoen, een grote strijd zoals in de laatste harry potter, iedereen zal een kant kiezen of toegewezen krijgen.
Voor de rest: diêptepunt qua ontwikkeling van personages die opeenvolging van scenes met kate en juliet die voortdurend van standpunt veranderen, kon makkelijk weggelaten worden, het kan amper nog iemand boeien wie wat daar wil doen.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Jou misschien niet maar dit seizoen is gewoon geweldig.
Zeer sterke personages en goede dialogen.
Juist is het leuk dat de sfeer tussen rivalen Jack en Sawyer nog steeds voelbaar is.
Lost heeft nog steeds de kracht van het mysterieuze in zich.
Ook vind ik dat het nog steeds boeiend is waar sommige series zoals Heroes(Ook Leuk) en Prison toch steken laten vallen.
Abrams si gewoon geniaal en jammer dat volgend jaar het laatste seizoen is maar soms moet je er gewoon mee stoppen om te zorgen dat het goed blijft.