Lost
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Iemand al afl. 18 gezien?
Ik zal niet gaan spoilen, maar dat hoeft ook niet.
Heb er namelijk maar 3 woorden voor: what the f#????
Lost is weer helemaal terug van weggeweest. Super!
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Ik kan het in twee woorden: Compulsive liar
Wel jammer dat 'Henry Gale' nauwelijks iets heeft losgelaten.
narva77 (crew films)
-
- 12723 messages
- 6540 votes
Kijk, dit is veel beter; tussen spoilertags. Dank 
salvatore
-
- 1937 messages
- 3236 votes
waarschuw anders gewoon ff de moderators. Heb ik nu ff gedaan want ik ben gelukkig al wat verder 
narva77 (crew films)
-
- 12723 messages
- 6540 votes
Ja nou, ik bedoelde eigenlijk een paar berichten op de vorige pagina, over de verhaalijnen van Sawyer en Locke enz.
Dat wil ik gewoon nog niet lezen, dus ik had dat liever tussen spoilertags gezien....
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ik heb die berichten gewoon genegeerd.
Maar het is idd wel fijn als die tussen spoilertags staan.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Ja nou, ik bedoelde eigenlijk een paar berichten op de vorige pagina, over de verhaalijnen van Sawyer en Locke enz.
Dat wil ik gewoon nog niet lezen, dus ik had dat liever tussen spoilertags gezien....
Het zijn geen spoilers maar theorieën
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes

Maar dat maakt je dan wel weer erg nieuwsgierig

Waar. Maar de verhalenlijn van Locke en zijn vader is toch wel wat verder in aflevering 18 tov 9.
Nu is het wachten op een Libby aflevering.
narva77 (crew films)
-
- 12723 messages
- 6540 votes
Dat kan best zijn, maar het zijn theorieën n.a.v. afleveringen die de volgers van Lost op TV nog lang niet hebben gezien.
Want vergeet even niet: Jullie lopen vóór, en wij lopen dus NIET achter!
Maar af en toe lijkt het net alsof de TV-kijkers achter lopen, terwijl dat NIET het geval is.
Dus houd daar a.u.b. rekening mee, en zet dat voortaan tussen spoilertags. Of het nou theorieën of spoilers zijn!
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Dus houd daar a.u.b. rekening mee, en zet dat voortaan tussen spoilertags. Of het nou theorieën of spoilers zijn!
Punt. Maar jullie lopen wel achter 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Op Amerika ja. Maar we kunnen ook niet voorlopen, dus we lopen precies goed.
narva77 (crew films)
-
- 12723 messages
- 6540 votes
Punt. Maar jullie lopen wel achter 
Wat ik bedoel, beste Pascal83, is dat de TV-kijkers, in tegenstelling tot wat jullie denken, NIET achter lopen.
Degenen die de afleveringen pindakaazen van het net, synchroon met de uitzendingen op de Amerikaanse TV, zijn juist degenen die vóór lopen. Dus als jullie zo nodig willen discussieëren, zet dat dan tussen spoilertags a.u.b.
De TV-kijkers kunnen niet achterlopen, want wij lopen gelijk, in ieder geval aan de TV-uitzendingen!
Hoever ze in Vlaanderen zijn weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat ook onze Vlaamse vrienden niet zitten te wachten op spoilers of theorieën n.a.v. uitzendingen die in Nederland en Vlaanderen nog lang niet op TV zijn geweest.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Gisteren aflevering 18 gezien, toch wel erg vet.
Wel apart dat Hurley dingen ziet die er niet zijn en ook apart dat die ene vrouw met wie ie zoent bij hem in de inrichting zat. Weet nog niet wat ik er van moet denken.
Op naar aflevering 19!
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Aflevering 19: iets minder dan de vorige 2, niet?
Verhaallijn van Rose en Bernard vond ik niet echt interessant.
Maar ja, het zou ook weer net zo kunnen zijn, dat juist dit stukje flashback, een bepaalde invloed heeft in het 'complete verhaal'.
Who knows?....it's lost.......
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Wat ik bedoel, beste Pascal83, is dat de TV-kijkers, in tegenstelling tot wat jullie denken, NIET achter lopen.
Ik zat je maar wat te dollen
. Je hebt gelijk.juist dit stukje flashback, een bepaalde invloed heeft in het 'complete verhaal'.
Het staat nu vast dat het eiland een helende invloed heeft op zijn bewoners: Locke, Jin, Rose. En het feit dat Michael terug is maakt het erg interessant. Daarnaast voorzag die heler in Australië dat Rose ergens anders ('het eiland') wel genezen kon worden.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
al de preview gezien van de volgende episode? Ik denk dat 'the season finale' over een paar weken iets heel leuks gaat worden, of iets met the others of iets met die button
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
We komen in ieder geval te weten wie die kaart heeft gemaakt die John zag in de 'hatch' en onze helden lijken directer met elkaar verbonden te zijn dan tot nu toe bekend is.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Hier een duidelijker plaatje van die kaart:
http://www.thetailsection.com/uploaded_images/cleanwall-707484.jpg
maar wat bedoel je precies met directer met elkaar verbonden? we komen wel elke week te weten wie met wie is verbonden en hoe. Nu nog ff 2 weken wachten en dan weer een nieuwe aflevering. Als het goed is krijgen we dit keer ana lucia.
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Ik las ergens dat Anna Lucia een directe relatie heeft met een van de andere hoofdrolspelers (familie?).
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Voor de Net 5 kijkers, dit is hoe het uitzendschema er voorlopig uitziet:
2.11 The Hunting Party 21-04-2006
2.12 Fire + Water 28-04-2006
2.13 The Long Con 05-05-2006
2.14 One Of Them 12-05-2006
2.15 Maternity Leave 19-05-2006
2.16 The Whole Truth 26-05-2006
2.17 Lockdown 26-05-2006
26 Mei wordt dus The Final Episodes Before The Summer. Afl. 16 en 17 worden dan dus achterelkaar uitgezonden, waarna we weer een paar maanden zonder Lost zitten. Maar let op: het blijft een voorlopig schema.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Ik las ergens dat Anna Lucia een directe relatie heeft met een van de andere hoofdrolspelers (familie?).
ik ben benieuwd met wie. Wat ook leuk is bij Lost is de nicknames die Sawyer altijd geeft aan iedereen. Als je op tv.com kijkt bij episode alluisions dan zie je gelijk een hele betekenis. Bijvoorbeeld van de laatste aflevering:
Norma Rae
While Bernard is asking Sawyer's help to build the sign, Sawyer mockingly asks if he is "having union troubles down on the beach, Norma Rae." This refers to the 1978 Sally Field film of the same name, dealing with a woman's attempt to unionized garment workers.
Rose Bowl Parade
Sawyer comments "Pasadena" to Bernard when asked to volunteer for a group project. Floats in the Rose Bowl Parade held every year in Pasadena, CA use hundreds of volunteers to assemble them.
Dr. Giggles
Sawyer is referring to The comedy/horror film called Dr. Giggles about a psychopathic son of a mass-murdering doctor, who escapes from his mental institution to seek revenge on the town where his father was caught. The giggling doctor kills his victims with a surgical theme. His goal being to give one of the townfolk a heart transplant.
Zo leer je ook nog eens iets

En dit is ook wel een leuke connectie:
In this episode it seems Vincient is now following Sawyer, this is another time that Vincient is keeping the lonilest person on the island company first Shannon after she lost Boone then Ana-Lucia after she killed Shannon and now Sawyer who once again is the most hated person on the island
narva77 (crew films)
-
- 12723 messages
- 6540 votes
BTW, even iets geheel anders; WISTEN jullie trouwens al dat allebei de namen van de personages John Locke en Daniëlle Rousseau gebaseerd zijn op twee Grote Filosofen?
De naam "John Locke" is gebaseerd op de gelijknamige John Locke, een bekende Engelse filosoof uit de 17e eeuw!
De naam "Daniëlle Rousseau" is gebaseerd op de bekende Frans-Zwitserse filosoof Jean-Jacques Rousseau uit de 18e eeuw!
Beide filosofen schreven over het zogenaamde "Sociaal Contract".
Wat dat precies inhoudt, zal ik jullie besparen, maar het heeft te maken met de rechtsstaat, verantwoordelijkheid dragen, en bepaalde rechten & plichten die de mens heeft in de samenleving. Zonder deze rechten & plichten zou de mens in een natuurlijke toestand komen, waar andere wetten gelden, zoals het recht van de sterkste, jager vs. prooi enz.
Een kleine passage over het "Sociaal Contract":
Contracttheorie:
Bij Mill, Kant en Rawls is de contracttheorie aangevoerd als legitimering en fundering voor een goede samenleving. Het sociaal contract is niet nieuw: filosofen als Hobbes, Locke en Rousseau hebben deze vormgegeven. Het sociaal contract is een fundament van de huidige opvatting over de rechtsstaat. Zonder dit sociaal contract zou de mens in de natuurtoestand terecht komen, welke gevaarlijk is en instabiel. Door iets van vrijheid in te leveren krijgen mensen rechten en plichten toegewezen.
Het is overduidelijk dat dit soort vraagstukken óók in de serie "Lost" naar voren komen. Grappig toch.... 
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
ik ben benieuwd met wie.
In de volgende 'Ana-Lucia-centric' aflevering speelt niemand minder dan .... Christian Shephard (de vader van Jack) een rol ....
(Ik moet echt ophouden met het bezoeken van spoilerfix.com)
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
In de volgende 'Ana-Lucia-centric' aflevering speelt niemand minder dan .... Christian Shephard (de vader van Jack) een rol ....
(Ik moet echt ophouden met het bezoeken van spoilerfix.com)
ik geloof dan niet dat ze echt familie zijn. Sawyer had ook een toevallige ontmoeting met de vader van jack. Een hele goede Lost site is: http://www.dharmasecrets.com/forum/
Wat daar allemaal opstaat, daarvan had ik ook dat ene plaatje van die tekening tijdens lockdown. Voor de normale kijker een vlug plaatje maar op dat forum helemaal uitgemeten. Als je de vorige aflevering nog herinnerd, Rose was toen bij die ene healer en daarop de muur allemaal brieven, foto's enz. Het waren maar een paar seconde in de Lost aflevering, maar op dat forum hebben ze screencaps ervan gemaakt en helemaal uitgemeten (er zouden enkele Lost karakters erop staan). Erg leuk forum
jay73
-
- 1184 messages
- 1388 votes
Wat daar allemaal opstaat...
Ook al EM Field Theory 3.0 gelezen? 
Waar of niet, complimenten aan de makers van Lost!
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Ook al EM Field Theory 3.0 gelezen? 
Waar of niet, complimenten aan de makers van Lost!
Die theorieën zijn soms wel leuk, maar die link van jouw, dat is een erg lang verhaal. Een echte die hard fan van Lost.
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Nog meer mensen met veels te veel vrije tijd 
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
De makers liggen dubbel van alle theorieen...
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
De makers liggen dubbel van alle theorieen...
Ik denk eerder dat ze het wel leuk vinden dat hun serie zoveel invloed heeft. Sommige films en series zijn gewoon zo goed dat mensen er theorieën over verzinnen. The Matrix bijvoorbeeld, daar waren ook allemaal theorieën over. Je kan geen theorieën verzinnen bij series zoals CSI, Friends en Seinfeld
jay73
-
- 1184 messages
- 1388 votes
In het begin dacht ik dat Lost zo'n beetje per aflevering werd geschreven; dat de makers iets hadden van: we zien later wel hoe we alles aan elkaar plakken.
Maar ik ben gaan inzien dat deze serie heel intelligent in elkaar zit. In elke aflevering zitten wel subtiele aanwijzingen voor zaken die pas later, of pas veel later, gaan spelen.
Dat de makers dubbel zouden liggen van alle theorieen, ben ik dan ook helemaal niet zeker van.
Lost is geweldig. Niet alleen kijkt de serie heerlijk weg op het vlak van de personages, maar de mysterieuze voorgeschiedenis van het eiland, die beetje bij beetje ontrafeld wordt, doen mij keer op keer hunkeren naar een verse aflevering.