• 178.405 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.671 actors
  • 9.378.203 votes
Profile

Lost

LEIDENAAR187

• 993 messages
  • 0 votes

Ik dacht eerst ff dat het Jin was na de finale van seizoen 1,je zag hoe michael en sawyer terugkwamen van de vlot naar het eiland nadat het explodeerde maar niet hoe Jin daarkwam.

Maar ik zat ernaast.

kleez

• 849 messages
  • 1207 votes

Asjeblieft mensen denk nou eens om die spoilers, stel je voor dat je nog niet begonnen bent met seizoen 5 :

Komop leidenaar187 dit is nou al de 2e keer dat je gigantische spoilers niet plaatst!

JB.

• 149 messages
  • 293 votes

Curly1985 wrote:
Ben weer benieuwd naar volgende week maar kijk vooral uit naar de daarop volgende aflevering: The life and death of jeremy benthem

Daar kijk ik ook erg naar uit. In deze aflevering krijgen we ook Walt weer eens te zien!

Filmfreaker

• 536 messages
  • 328 votes

Goede, spannende aflevering. Die weer veel vragen brengt en ook een aantal oplost. Maar goed, de serie blijft aldus weer, interessant en stoppen is voor mij onmogelijk.

Op naar de volgende afleveringen.

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Ik las een blogpost (http://ken-jennings.com/blog/?p=1195) waarin de schrijver niet zo blij is met het tijdreizen, omdat het de mysterie van Lost verminderd. Mysterieuze gebeurtenissen in de eerdere episodes kunnen worden verklaard door het tijdreizen. En ook de stemmen in de jungle wat pascal83 eerder zei kan zo worden verklaard

Ik ben benieuwd wanneer we weer iets van Jacob en ook de zwarte rook monster weer zien.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

kan ik begrijpen, het mysterie word zo wel minder.
lost seizoen 5 voelt ook wat raar aan omdat een van de hoofddoelen niet meer is om van het eiland af te komen. Denk sowieso dat het het een of het ander is, of antwoorden of mysterieus blijven. Als dadelijk belangrijke dingen verklaard en beantwoord zijn zal lost niet meer zoveel tot de verbeelding spreken als dat het nu doet.

jay73

• 1184 messages
  • 1388 votes

Wat een geklaag toch weer: eerst was Lost niet goed omdat het alleen maar vragen opriep en nu ze bezig zijn met de antwoorden is het ook niet goed, omdat het mysterie verminderd wordt.

Geef dan echte kritiek. Dit is azijnpisserij.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Idd Jay73

Ik vind het nog steeds gruwelijk goed.

Voor mij de beste tv serie die ik ooit gezien heb tot nu toe.

Het is nog steeds mysterieus.

Wat betreft het ...... is dat alleen mogelijk op het eiland.

In LA is het tegenwoordige tijd en volgens de tijd van het eiland 3 jaar later. Dus het .... heeft geen invloed op de rest in LA.

Voor de rest vind ik ook dat mensen niet moeten zeuren want deze serie is gewoon geniaal.

Stap je er nu pas in dan zou ik aanraden om eerst alles te kijken alvorens een oordeel gegeven wordt dat het niet klopt of te vaag is.

Ik kijk al uit naar aankomende afl.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

aan de poll op darkufo te zien is ep 5 een hele brute aflevering.

heeft iemand hem al gekeken?

ga hem vanavond kijken, heb er zin in

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ben ermee bezig, hoop hem ergens vanmiddag even te zien. Ben benieuwd.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

hij staat 3e op darkufo. Na the contstant en through the looking glass.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Nou, het eiland staat weer recht op de tijdsas (of zo ) als het goed is. Het lijkt er op dat het eiland schokkend door de tijd bewoog, waardoor de mensen die het eiland bewandelen door een soort van G-krachten heen en weer werden geslingerd? Nu eens kijken hoe Locke van het eiland af is gekomen. Waarschijnlijk dezelfde route als Ben en co. moeten bewandelen om terug te gaan.

Faraday zal ooit ook nog wel een keer terug in de tijd gaan (misschien vraagt hij het zijn moeder wel) om Charlotte te waarschuwen niet terug te keren naar het eiland, maar uiteindelijk als een crazy person in die tijd blijven steken.

Gave aflevering, wel. Brandende vragen:

- Wat gebeurde er met die Fransozen na contact met het monster?
- Wat of wie is Jacob nou in godsnaam? Is hij echt Pa Shepard? Of misschien de personificatie van het lot dat af en toe een handje toesteekt zonder echt fysiek in te kunnen grijpen (Locke vraagt tevergeefs om hulp bij het opstaan)?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Inderdaad Phoenix, veel vragen.

Vond het een erg boeiende aflevering, zoals ik heel seizoen 5 weer super vind. De serie blijft een stijgende lijn vertonen, al vind ik het vaak wel wazig. Ik mag hopen dat het einde van seizoen 6 ons een verklaarbare uitleg heeft opgeleverd, anders heb ik heel veel uren van mn leven verkloot

Tharoy

• 313 messages
  • 511 votes

Hell, wat een aflevering.. Ik ben er sprakeloos van. Sinds de vorige season finale niet meer zo geboeid geweest. Klasse.

Heerlijk horrormomentje met de Fransozen, de 'flashback' van Rousseau ziet er precies uit zoals ik altijd had gedacht. Donker, en met veel horror. Ook de dood van Charlotte was aangrijpend. Toch vond ik het stuk met Locke en Jack's vader echt fenomenaal. De metaforen die in dat stukje zitten(Jack's vader geeft Locke geen hand)... En dit zijn maar een paar dingen die ik kan bedenken.. Wat een klasse.

jay73

• 1184 messages
  • 1388 votes

Tharoy wrote:

Hell, wat een aflevering..

agreed!

Kaaasgaaf

• 12 messages
  • 12 votes

Tharoy wrote:

De metaforen die in dat stukje zitten(Jack's vader geeft Locke geen hand)...

Die snap ik niet. Waar is dat dan een metafoor voor?

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

dikke vette donkere aflevering, hoeveel kan je in 40 minuten stoppen
rousseau verhaal was vet, lekker gewelddadig. Gelukkig werd Jin snel gevonden door de groep, had verwacht dat dat een paar afl ging duren.. Alles wat bij de orchid gebeurde was echt supervet. Mooie conversaties. Vooral tussen Christian en John maar ook toen ze met zn allen bij de put stonden. En toen dat touw in de grond, wtf!
Veruit de beste afl tot nu toe, vind het elke week beter worden.
Volgende week niet de Jeremy benthem afl zoals ik hier eerder verkondigde, die komt daarna.

gondwana

• 1212 messages
  • 1464 votes

echt my cup of tea tegenwoordig!

wel een ontzettend verschil in niveau tussen scenes faraday - charlotte (prachtige liefdesverklaring, link met zus die hij wél achterliet, de onmogelijkheid om haar te beschermen, enz.) , en de Rousseau-flashback (slechte dialogen -"looking for my camp" "who are you expecting to find there?" , z'n vrienden, d'uh...-, slecht frans/quebecs.

+ een groot aantal zaken waar ze nogal makkelijk komaf mee maken: de "onbekende" Oceanic overlevenden, moedertje tijd heeft al de O6 nodig, kheb ze niet allemaal, ah ook goed...

de Locke - Shepard scène vond ik prachtig, ik hou van dat decor, + "I guess that's why they call it 'sacrafice'--> Locke verwachtte al de hele tijd op dat eiland dat hij een belangrijke rol ging spelen voor het eiland, blijkt dat hij zich vooral moet opofferen, en dat aanvaardt hij met trots.

en once again: wat is dat toch met die gebrekkige vaderfiguren in Lost, nu blijkt dat Charlotte ook een afwezige vader had...

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Tharoy wrote:

(Jack's vader geeft Locke geen hand)... En dit zijn maar een paar dingen die ik kan bedenken.. Wat een klasse.

Ik denk dat dat meer te maken heeft met de regels voor Christian's verschijning op het eiland, hij kan niet fysiek met mensen omgaan.
Aardige aflevering, maar was lang niet zo geboeid als de reacties hieronder. Jin's verhaal kon me niet zo veel boeien en de oplossing voor Rousseau's achtergrond verhaal was lang niet zo machtig als ik altijd gedacht had. Vond het eerder een haastige uitkomst zodat het verhaal kon worden afgesloten. Charlotte's dood deed me ook vrij weinig, zeker aangezien ze duidelijk meer te maken heeft met het eiland en we haar vast nog wel terug zullen zien.

LEIDENAAR187

• 993 messages
  • 0 votes

Ben benieuwd waarneer we teruggaan in de tijd naar de echte ' henry gale' en zien wat er met hem gebeurde.

JB.

• 149 messages
  • 293 votes

Eens met Angrod. Dit was een prima aflevering en hij was weer veel te snel voorbij, maar......zo super als de meeste Lost fans hem vonden, nee.
Jin vind ik ook niet zo interessant. Is hij voor mij nooit geweest, net zoals Sun (en nog wel meer karakters) eigenlijk. Hij was ooit geweldadig en nogal een eikel in het begin op het eiland. Maar nu is het een beetje een watje. Hij heeft nauwelijks diepgang. Alles overkomt hem en verder zie je weinig emotie. Karakters als Sawyer, Locke, Desmond, Ben, Kate & Sayid zijn veel beter geschreven en interessanter. Maar ja, kan die acteur ook niets aan doen.
Ook vond ik het Rousseau verhaal wel erg gehaast gedaan. Wel interessant dat die mensen zo veranderde door het rookmonster, welk verhaal zit daar achter?
Dat Charlotte dood ging was een beetje haar eigen schuld bleek dus, maar wel te begrijpen dat ze het eiland weer wilde zien.
Wat ik mij afvraag bij het hele tijdreizen-gebeuren......als Jin opduikt in het verleden bij Rousseau, waarom herkent ze hem dan al die jaren later niet meer? Of waarom heeft ze het nooit aan Sayid verteld? Want blijkbaar herinnerde ze hem nog wel nadat hij verdween want ze zei dit nog later tegen Jin met geweer in de aanslag. Daniel Faraday vertelde eerder dat je niets kunt veranderen in het verleden wat al gebeurd is, maar blijkbaar probeert hij dit nog met Charlotte straks? Dus kan eventueel de toekomst wel veranderen als je terug in de tijd gaat?

Filmfreaker

• 536 messages
  • 328 votes

Zeer goede aflevering. Weer een aanrader en ik verheug me al op de aflevering: "The Life and Death of Jeremy Bentham". Lijkt me een zeer interessante aflevering. Ook de volgende aflevering, lijkt me weer interessant. Ik hoop het maar! Dit seizoen is weer echt goed. Hopelijk krijgen we een knallend einde van dit seizoen. En natuurlijk ook een knallend einde van de hele serie in seizoen 6.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

JB. wrote:

Dat Charlotte dood ging was een beetje haar eigen schuld bleek dus, maar wel te begrijpen dat ze het eiland weer wilde zien.
Wat ik mij afvraag bij het hele tijdreizen-gebeuren......als Jin opduikt in het verleden bij Rousseau, waarom herkent ze hem dan al die jaren later niet meer? Of waarom heeft ze het nooit aan Sayid verteld? Want blijkbaar herinnerde ze hem nog wel nadat hij verdween want ze zei dit nog later tegen Jin met geweer in de aanslag. Daniel Faraday vertelde eerder dat je niets kunt veranderen in het verleden wat al gebeurd is, maar blijkbaar probeert hij dit nog met Charlotte straks? Dus kan eventueel de toekomst wel veranderen als je terug in de tijd gaat?

Dit is wat ik er van begreep; je kan het verleden níet veranderen. We weten nu dat Daniel terug gaat in het verleden om Charlotte te vertellen dat ze niet naar het eiland moet gaan, maar het veranderd niets, want Charlotte gaat alsnog terug en sterft alsnog. Daniel was dus, ondanks dat Charlotte hem uiteindelijk herinnert, niet in staat om haar lot te veranderen. Wat Rousseau betreft vond ik dat ook heel raar. Na vijf jaar op het eiland te zitten herinner je toch wel die ene Koreaan die nog steeds leeft nadat al je vrienden zijn gestorven (of vermoord)? Maar tegelijkertijd; Charlotte was Daniel's grote liefde, en misschien ook andersom, toch kon Charlotte hem nooit herinneren als de man die haar had gewaarschuwd niet terug te keren, laat staan dat ze uberhaupt herinnerd had dat ze niet mocht terug keren, dus misschien kunnen ze mensen wel herkennen, maar, in Charlotte's geval, niet tot op het laatste moment van haar leven, als het te laat is. Blijkbaar had ze al die tijd de herinnering aan Daniel die haar waarschuwde verdrongen, en misschien was dat ook met Rousseau die de herinnering aan Jin verdrongen had, omdat dat hun lot was. Beetje vaag, maar hé het is Lost, wat kan je nog meer verwachten?

noedell

• 17 messages
  • 309 votes

ik vraag me eigenlijk af of de oceanic6 nog terug gaat naar et eiland..en iedereen moet terug dus kan sunny eerst naar zuid korea vligen om die baby te halen neem ik aan...met dat tijdreizen vind ik ook wel boeiend..zolang sayer en locke maar niet sneuvelen vind ik alles goed!

JB.

• 149 messages
  • 293 votes

Weer een (hele) hoop nieuwe vragen na aflevering 316:
1. Wat is er met Ben gebeurd?
2. Waar is Aaron?
3. Wat is er met Sayid gebeurd?
4. Wie heeft Hurley overgehaald?
5. Is de opa van Jack nog belangrijk (Jacob)?
6. Wat doet Jin in een Dharma outfit?
7. Waar is het vliegtuig gecrasht?
8. Wie is die arabische gast die Jack condoleerde en ook meevloog?
9. Waar zijn deze gast, Sayid, Ben & Sun terechtgekomen?
10. Ben kon toch nooit meer terugkeren naar het eiland?

Een goede aflevering, maar vooral een set up voor de aankomende afleveringen. Waarschijnlijk worden met flashback de meeste vragen dan beantwoord.
Wat ik iets minder vond in deze aflevering was het moment dat Kate op Jacks bed lag, ik zou als Jack zijnde toch verdomme willen weten wat er met mijn neefje gebeurd zou zijn. Daarnaast Sun die haar kind wel erg gemakkelijk achter laat ogenschijnlijk.
Zou Ben door Desmond in elkaar geslagen zijn, hij belde vanuit de haven (waar boot Desmond ligt?) en hij wilde nog altijd wraak op Widmore door Penny te vermoorden.
Er was ook nog een moment waar Ben verteld over Thomas de apostel en jezus. Dit deed wel erg denken aan Jack en Locke in deze rollen, leuk gedaan.
Zou nog meer kunnen schrijven, maar het belangrijkste is dat ik weer niet kan wachten tot volgende week!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Geniale 6e aflevering!

Eindelijk gebeurd waar we al sinds vorig seizoen naar uitkijken, de terugkeer van de Oceanic 6 op het eiland. Echt heel gaaf allemaal! En uiteindelijk komen ze meteen Jin tegen. Benieuwd wat er nu gaat gebeuren nu ze teruggekeerd zijn. Kan niet wachten tot de komende aflevering!

Zelden een serie gehad die me zolang kon boeien op een manier als deze!

Promo voor ep 7:

Dailymotion - LostS05E07Promo, een video van 09TVSC. lost, s05e07, 5x07, 507, promo

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

geen spanning of aktie, wel interessant en verassend.

Jin had een leuke comeback in de vorige aflevering, maar die van Frank Lapidus was veel beter (h) geweldig personage! geweldige acteur..
leuke aflevering ze zijn terug! weer gecrasht, maar nog een hoop gaten, we weten nog steeds niet hoe en wat..
Heeft Ben penny vermoord? hij ging een belofte nakomen die hij had bij een oude vriend. Zwaar mishandeld en onder het bloed belt hij vervolgens jack vanuit een haven..

Volgende week eindelijk de aflevering waar ik op zat te wachten. Na een slow-start zit ik er weer helemaal in dit seizoen

gondwana

• 1212 messages
  • 1464 votes

Zalige terugkeer van Lapidus ("we're not giong to Guam, are we?"!!!

De nieuwe passagier, die arabier is die uit Vantage Point, misschien heeft jack een goed woordje gedaan bij producenten van LOST om hem erbij te halen. Is Said uit LaHaine, ik hoop dat hij het maakt.

en Jin als Dharma: Volgens mij is de time-travel gestopt in het begin van Dharma, en zijn een aantal personages (Jin, Daniel,...) geïnfiltreerd bij Dharma, (daarom werkt Daniel daar wanneer de hatch wordt gebouwd, en daarom komt hij Charlotte als kind tegen), kan nog héééél cool worden!!

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Goede episode, met een potentie voor nieuwe verhaallijnen. Ik ben benieuwd of Walt ook op het vliegtuig was, dit zou een ideale mogelijkheid zijn voor een terugkeer.

Verder lees ik ook theorieën over Ben en dat hij Penny zou hebben vermoord, wat weer een opening geeft voor Desmond om terug te keren naar het Eiland voor wraak.

En deze episode geeft ook weer de kans op flashbacks: hoe zijn Sayid en Hurley op het vliegtuig gekomen?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.