Lost
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
aflvering 1 vond ik een tegenvaller. Had al veel in trailers gezien, te veel waardoor ik al een heel eind wist wat me te wachten stond.
In de eerste aflevering komt iedereen even aan bod waardoor ik niet echt in de aflevering kwam. Dit in combinatie met het time-travellen op het eiland maakte het voor mij een beetje te rommelig. Het ging wel heel erg van de hak op de tak.
Het time-travellen kan wel heel erg tof worden. Ik las een aflevering review van iemand op internet en die zei het volgende over het time-travellen: Het is de ultieme flashback en geeft de schrijvers de mogelijkheid om de hele geschiedenis van het eiland te laten zien aan het publiek. Tot aan hoe de black rock op het eiland is beland.
Niets is meer onmogelijk..
Aflevering 2 vond ik een stuk beter wegkijken. En vond vooral het einde tof. Mevrouwtje Tijd staat zeker hoger in rang dan Benjamin Linus ben benieuwd naar haar rol dit seizoen.
Volgende week een Desmond aflevering en dan zullen we het time-travel concept in volle glorie gaan meemaken 
kleez
-
- 849 messages
- 1207 votes
En vond vooral het einde tof. Mevrouwtje Tijd staat zeker hoger in rang dan Benjamin Linus ben benieuwd naar haar rol dit seizoen.
Hehehe idd
!!! En ik ga voortaan geen trailers etc. meer kijken! Bevalt me vaak slecht, nu ook weer! Ik wil niet teveel, het liefst niks, van te voren weten
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Uitstekend begin voor seizoen 5, er werd een goede basis gelegd voor wat ons staat te wachten. Het komt nu nog een beetje chaotisch over, maar dat is blijkbaar wat je krijgt wanneer je met tijd en ruimte speelt .
En ook weer mooie quotes,dialogen
"Where we going?"
"You're going home and find yourself a suitcase. If there is anything in this life you want, pack it in there because you're never coming back."
"Good."
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
The Other lijken wel deel uit te maken van één of ander geheim genootschap of zo. Compleet met pijen en Middeleeuwse instrumenten (Foucault's pendulum). Met de eeuwenoude taak om het eiland te behoeden van ontdekking oid?
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Het enige wat mij stoorde was het begin van ongeveer 10 minuten waarin zeer slecht werd geacteerd. Nu zijn het ook niet de hoofdrol spelers maar toch jammer. Had iets meer in kunnen zitten.
Voor de rest is het wel weer een sterk vervolg en blijven ze rustig doorgaan met het heen en weer schuiven van het heden en verleden.
Ook Lost 5 afl. 1&2 is ijzersterk zoals van ouds.
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
tijdreizen is zowiezo my cup of tea, dus ik ben wel gediend met het begin van het nieuwe seizoen. Wisselwerking toekomst, eiland is leuk en nu blijkt dat het feit dat er in de "echte" wereld 3jaar zijn voorbijgegaan NIET noodzakelijk betekent dat er op het eiland ook drie jaar zijn verstreken, voor hetzelfde geld is hun volgende warp naar het tijdstip dat de O6 terugkomen.
Wel wat zwak hoe ze zich van de onbekende survivors hebben afgemaakt met die vuurpijlenaanval...
JB.
-
- 149 messages
- 293 votes
Aflevering 3 is de beste aflevering van het nieuwe seizoen wat mij betreft! Een hoog tempo, actie, spanning en nieuwe ontwikkelingen....
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Het wordt allemaal steeds vager. Nadeel en voordeel, het blijft boeien en verbazen maar ik snap er steeds minder van. Ep 3 was wel goed, maar ik smacht naar het einde van de serie, dan heb ik als het goed is de antwoorden die ik zoek.
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Jughead was toch weer een steen goede aflevering. Nu weet ik het bijna zeker: de stemmen die we in het bos hoorden zijn Losties zelf, maar dan in een andere tijd.
Ook interessant om de jongere Widmore te zien op het eiland en daarnaast lijkt me ook dat Ellie een persoon is die we ook in het heden al hebben gezien. We weten nu ook waarom Alpert bij de geboorte van Locke was en ook het feit dat de zoon van Desmond en Penny Charlie heet zal niet voor niks zijn.
JB.
-
- 149 messages
- 293 votes
Ellie is waarschijnlijk de moeder van Daniel Faraday. Ellie = Eloise Hawking. Ze noemt Daniel in de scene dat zij hem onder schot houdt een romeo, maar Daniel zegt: far from it. Hij vermoedt/weet al dat dit zijn moeder is. Daniel weet nog veel meer dan hij tot nu toe laat weten.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Jughead was een toffe aflevering. Veel eiland verhaal op een toffe manier. Leuke charles widmore momentjes, is dus ook al heel oud en was een other onder leiding van richard. En vond de scene tussen desmond en widmore erg tof.
De hele Elly faraday theorie klinkt erg logisch. De theorie dat Faraday Penny's broertje is lijkt dan ook niet meer onmogelijk 
We weten nu idd waarom richard john kwam bezoeken op jonge leeftijd. Erg tof momentje. Iets wat dus in het heden gebeurt heeft blijkbaar toch invloed op het verleden, ofja.. het is maar hoe je t bekijkt....
ben benieuwd wanneer ze volgende week zijn 
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Goede episode weer, leuke momenten (vooral op het eiland). De connecties tussen de karakters worden ook steeds interessanter. ik ben erg benieuwd hoeveel jaar terug ze nu zijn, zal Richard Alpert er al zijn, is Jacob er ook, staat het standbeeld er al van einde seizoen 2
En dan nog de bom, is dat misschien een mogelijk einde van Lost volgend jaar
en ook het feit dat de zoon van Desmond en Penny Charlie heet zal niet voor niks zijn.
Desmond and Penny's child is named Charlie, sharing a name with the man who kept them apart and the man whose actions helped them reunite.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
had ik nog niet over nagedacht, tof! 
ben benieuwd hoe het verhaal van desmond verder gaat. Zal die teruggaan of niet..? hij lijkt erg belangrijk maar wil denk ik nooit meer terug.
kleez
-
- 849 messages
- 1207 votes
Eens met bovenste reacties over aflevering 3!! Klein detail: Wanneer Desmond het kantoor van Wildmore binnen valt, hanger er schilderijen.. Tijdens het gesprek tussen hun, op de achtergrond staat op 1 van die schilderijen: Namaste Vond ik wel grappig stukje 
catdog
-
- 1417 messages
- 2026 votes
Gister toch eindelijk alle 3 de afleveringen bekeken !
Wat een geweldige opener weer toch.. vanaf het moment dat de wekker overgaat van 08:14 naar 08:15, de briljante hint naar "the numbers", zit ik er weer helemaal in. Eerst onder de impressie dat ik naar een flashback van Ben zat te kijken bleek het uiteindelijk dr. Marvin Candle te zijn !. De hele aflevering gaat met een hoog spanningsniveau door.. iedereen komt eventjes voorbij en het is leuk om iedereen na maanden wachten weer terug te zien waar we ze achterlieten. Verder helaas niet echt wat schokkends in de aflevering te vinden al vond ik het Ethan moment wel echt vet !
We gaan weer verder met Aflevering 2.. Hurley staat centraal.. een karakter dat nu wat meer een andere kant van hem laat zien.. erg vermakelijk om te zien maar het tempo waar aflevering 1 mee begon daalt een beetje.. wel geweldig om Ana Lucia weer terug te zien ! Het blijft toch mooi om oude karakters weer terug te zien.. ze hebben toch een ietwat bijzondere waarde. Één van de laatste scenes van de aflevering toen Hurley niet wou luisteren naar Ben was echt geweldig.. ik leefde helemaal mee.. en ik ging helemaal meepraten tegen het scherm. !
In aflevering 3 zien we echter niets van de Oceanic 6 maar staat Desmond centraal.. hij weet toch de gehele aflevering te boeien. Hij heeft nou eenmaal iets speciaals en houdt de aandacht. Een aantal antwoorden krijgen we in deze aflevering, maar ook weer meer vragen.. iets wat ik ontzettend leuk vind om mee bezig te houden. Het later er over hebben met mijn vrienden.. met onze eigen theorieen komen..
Lost blijft nog steeds een fantastische serie dat nog steeds met een mindere aflevering kan boeien door de geweldige sfeer die de serie ademt en de vermakelijk karakters en de vaak goeie acteerprestaties.
Ik ben het er wel mee eens dat het verhaal iets teveel gerekt wordt nu, maar ik stoor me er niet veel aan nu ik weet dat het einde in zicht is. !
Ik ben benieuwd naar volgende week.. ik zit al de hele dag met de vraag hoe het nu zal gaan met Charlotte. Zal ze het overleven?.
jay73
-
- 1184 messages
- 1388 votes
Volg ook vooral The Lost Initiative van Sky One. Dat geeft het kijken naar Lost weer een extra dimensie:
Enjoy!
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
kijk ik ook weleens, erg leuk om te zien ja van die vette lost-geeks 
tukkerstein
-
- 2219 messages
- 3469 votes
Eerste aflevering gezien, valt me vies tegen. Alles is nu een grote chaos, het is vaak niet duidelijk wat zich wanneer en waar afspeelt, daarnaast is het nogal onduidelijk welke richting de serie op wil, een echt groot spannend doel is er niet. Dat komt de spanning ook niet ten goede. Daarnaast vond ik dat geflits in de tijd de hele tijd een beetje lomp en knullig.
Nee, ik ben er niet kapot van.
JB.
-
- 149 messages
- 293 votes
Zoals ik had verwacht was aflevering 4 weer een doorsnee, noodzakelijke aflevering. Niet vervelend, voornamelijk de scenes die zich afspelen op het eiland zijn echt interessant en leuk om te zien. Maar de avonturen van Jack, Kate etc. vind ik toch niet zo boeiend eigenlijk. We weten toch al dat ze terug gaan. het wachten is daarop. Dat Jin levend blijkt te zijn vond ik aan de ene kant jammer, niet omdat ik hem niet mag maar het is vrij onrealistisch als je ziet waar hij was tijdens die enorme explosie. En hij lag weer zo mooi op een stukkie hout, dagenlang zonder water (nou ja) etc.Maar goed de tijd vliegt toch weer snel voorbij en het blijft een goede serie. Sun heb ik altijd al een van de minst aantrekkelijke karakters gevonden en dat zal wel niet snel veranderen. Die is vrij kansloos bezig volgens mij. Maar dat is voor volgende week waar Ben haar verteld dat Jin nog leeft en ze dus uiteindelijk toch met de anderen terug gaat naar het eiland.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Godverdomme anders spoiler je het effe! Dat van Jin had ik dus pas straks willen ontdekken!
Jesus....
JB.
-
- 149 messages
- 293 votes
Sorry heb net die spoilers neergezet, was mijn bericht nog aan het bewerken. Drukte al op plaatsen daarvoor. Helaas dat jij hier net aan het lezen was.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Mm, nja kan gebeuren. Wel jammer dat ik het zo dadelijk pas ga kijken. Maar goed, excuus aanvaard 
JB.
-
- 149 messages
- 293 votes
Gelukkig 
Benieuwd wat jij van deze aflevering vond.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Vond het een hele boeiende aflevering. Mooi dat Jin leeft, al had ik dat wel verwacht eerlijk gezegd. Verder interessante ontwikkelingen rondom de groep van Ben en Jack. Was trouwens de slotscene van de aflevering met Jack, Kate, Ben en Sayid bij elkaar niet de flash forward die we in de slotseconden van seizoen 3 kregen te zien?
En wat ik ook apart vond was Jins ontmoeting met de jonge Rousseau. Zij zat toch al 17 jaar ofzo op het eiland toen ze in seizoen 1 of 2 gevonden werd? Gaat de tijd dan zo erg terug naar het verleden ?
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Is Jin blijkbaar vlak voor de explosie teruggewarpt, inclusief mooi stukkie wrakhout
.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Kan toch ook gewoon de knal overleefd hebben? Was er belabberd aan toe. Anders was hij niet zo uitgeput.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Dagen op zee ronddobberen heeft inderdaad geen enkele invloed op je gezondheid...
We zullen het wel zien. Als ik er zo over nadenk is het toch niet zo waarschijnlijk, aangezien de boot eerder de lucht in ging dan dat Ben het eiland in timetravel-modus zette.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
vind het wel een beetje raar de helicopter was dichterbij het eiland toen het verdween en jin zat blijkbaar wel in de radius.
Vond het een supertoffe aflevering! Veruit de beste tot nu toe.
Vond het time-travellen heel erg tof deze keer. Dat ze terugkwamen op de avond dat boone overleed was interesting. Ze kunnen dus hunzelf gaan tegenkomen op het eiland. 
Verder ben ik erg blij dat Jin terug is en vind de nieuwe Rousseau er een stuk beter uitzien
Ben weer benieuwd naar volgende week maar kijk vooral uit naar de daarop volgende aflevering: The life and death of jeremy benthem 
sangha
-
- 605 messages
- 517 votes
@ Ajax&Litmanen1:
In de vorige aflevering zijn ze een jaar of vijftig terug gegaan, dus 16 jaar kan zeker
.