- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Wire
The Wire
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Begrijp ik wel dat dan erg tegenvalt. Het schrijfwerk is überrealistisch maar ook erg fijn dat de makers ook veel street credit in de serie stopt. Al heb ik hier ook wel wat mee, en sowieso heeft Pearson een streepje voor omdat ik graag naar haar stem en uitspraak luister
.
Kanisz
-
- 152 messages
- 0 votes
Nice dat ook jij seizoen 4 zo super vond... Ik vond dat ook het beste seizoen, vooral omdat de rauwheid en lompheid van het leven op de straat daar zo maximaal realistisch wordt verbeeld. zelfs de jongeren/kinderen komen hier zo hard mee in aanraking. Echt heftige scenes zaten erbij... wow... De verandering van Michael vond ik hier wel een sterk voorbeeld van. Duquan is ook een leuk karakter, en ook die maakt trouwens grote veranderingen door.. En niet te vergeten hetgeen bubbles doormaakt, heftig!
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Mij werd zelfs verteld dat de Priester, degene dat Cutty helpt en een vriend is van Colvin, in het echte leven een drugsbaron was in New York. Van de jaren '70 tot '90. Dankzij Ed Burns is hij zelf in de gevangenis terecht gekomen. In dat laatste kan ik mij wel vergissen maar staat bij de extra's bij één van de 2 laatste seizoenen dacht ik. Veel van leden van de cast hebben een verleden, rapper Method Man zal daar ook wel bij horen.
Thomas83
-
- 4024 messages
- 3630 votes
Klopt. Zoiets las ik ook ergens. Al weet ik de exacte details niet meer. Maar het ging in elk geval om die priester.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
S5 nog niet afgerond maar toch even wat geweldige zaken die ik kwijt moet.
Hmm, snap de kritiek op McNulty niet zo. Hij wordt er wel toe gedwongen natuurlijk. Ook is ie zelfvernietigender dan ooit, ook neukt ie niet meer in slaapkamers maar gewoon buiten
. Butch
. Daar tegenover staat een geweldige comeback van Omar
. Ja, S5 is weer lekker op gang, vanavond het hele seizoen er doorheen jagen
.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ben nu bij de laatste aflevering van S1. Ik vond de scenes met McNulty en Rawls na de schietpartij met Kima ontzettend sterk. Wat zijn die twee goed op elkaar ingespeeld.
Het sterke aan The Wire is dat ik me nog geen seconde heb gestoord aan het acteerwerk. Het is allemaal zo geloofwaardig. Het is net of je een documentaire volgt.
Fans van Wallace kunnen zich trouwens wenden tot Friday Night Lights seizoen 4 en 5. Daar speelt hij heel sterk in, en zijn gastrolletje in Parenthood is ook prima.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Wat begint seizoen 2 heerlijk met die lekkere fuckyous van McNulty naar Rawls. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Toch niet helemaal afgekregen gister, en daar ben ik niet rouwig om. Ik heb voor komende week gewoon nog wat episodes te gaan, en zie af van het feit afscheid te gaan nemen en dat ik geen nieuwe episodes meer heb
.
Enorm fijn seizoen tot nu toe. 3 episodes voor het einde nu, erg benieuwd naar de ontknoping. Maandag mijn laatste The Wire ritueel. Lekker met een KFC bucket The Wire kijken. Journalisten perspectief ook wel erg boeiend trouwens en de wisselwerking tussen McNulty en The Bunk was nooit zo briljant.
DBTim
-
- 854 messages
- 1151 votes
Het sterke aan The Wire is dat ik me nog geen seconde heb gestoord aan het acteerwerk. Het is allemaal zo geloofwaardig. Het is net of je een documentaire volgt.
Inderdaad! Daarnaast vind ik het meest knappe dat er zoveel personages in de serie zijn, maar dat ze allemaal zo goed worden belicht dat je altijd weet over wie ze het hebben als ze het over elkaar hebben in de serie. Je raakt nooit echt de weg kwijt, tenminste.. ik dan. Ik vind het altijd irritant als er in series/films veel personages zijn dat je op een gegeven moment niet meer weet waar ze het allemaal over hebben. En dat is hier totaal niet. Echt ontzettend knap
mnrk
-
- 1876 messages
- 1733 votes
Iemand heeft mij seizoen 1 gegeven van deze serie....ik ben deze serie maar eens gaan kijken !!
En ja hoor, binnen no time moest ik ze allemaal zien...wat een top serie !
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
S5, aflevering 1 of 2: Ah, dus Snoop is een vrouw. Ik had het echt niet door... 
Leuke serie verder. Grotendeels erg sterk (bij wijlen Shakespeariaans gewoon), af en toe wat saai (en wel een erg brede dwarsdoorsnede van de inner workings of a city). Ben er vanaf seizoen 2 ingevallen. Misschien nog eens in zijn geheel proberen te kijken zonder telkens een week te moeten wachten.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
En het is klaar, nooit meer een nieuwe The wire episode
. Shiiiiiiiit.
Voortreffelijke afsluiter. Lastig om het vierde seizoen op te volgen maar dat doet dit vijfde seizoen dan erg sterk. Nu krijgen we het journalistieke perspectief voor de kiezen en is toch behoorlijk intrigerend. Zelfde geldt voor de onwtikkelingen rond Stanfield (die het wel heel bont maken) en natuurlijk de desperate measures van McNulty. De dood van Omar was erg slikken. Had niet verwacht dat ie zo zou gaan maar dit is wel tekenend voor de serie. De rauwe en realistische benadering van de serie. Niet geforceerd spectaculair willen doen.
Ook op politiek gebied veel interessant. Carcetti en de zijne vond ik al een hele interessante invalshoek maar wordt nu nog stukken interessanter, ook de verschillende lagen van de politiek van Baltimore en Maryland worden zo uitstekend uitgediept dat deze voor sommige saaie materie toch erg intrigerend aanvoelt. Erg sterk uitgediept van de Mayor tot aan de commissioner. Erg sterk einde ook, erg effectief en overobvious aangegeven dat de vicieuze cirkel niet te doorbreken is. Elke positie die vervangen wordt door een ander personage, erg sterk.
Het waren vijf mooie seizoenen. Elk seizoen die weer een ander facet van Baltimore sterk belichtte, we hebben één mogen worden met de personages en we zijn getuige geweest van het meest sterke geconstrueerde verhaal in tv geschiedenis. Zo rauw, zo realistisch. Eén grote aanklacht, één grote rechtvaardiging, soms één grote veroordeling maar vooral één grote karakter studie. Een enorm capabele cast waarbij je nooit het gevoel had dat je naar acteurs zat te kijken. Uit het leven gegrepen. Zonder meer één van mijn favoriete series geworden. Wat ik ook zeg, elk woord schiet te kort voor alles wat deze serie vertegenwoordigd. Op elk vlak is er in de verste verte geen gelijken te vinden in zijn soort.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Inmiddels al bij 210 aangeland en het blijft een zeer goed seizoen alleen ik ben bang dat ze te weinig tijd hebben om de hele havenzaak op tijd af te ronden en dat het niet in de laatste paar afleveringen allemaal wat gehaast uitgelegd wordt.
Toch geweldig die McNulty weer, al is hij wat minder te zien dit seizoen. Als hij naar dat bordeel moet,
Ook Bunk en Freamon zijn zo gortdroog, zodat er toch nog genoeg humor in dit seizoen zit.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
You'll see, komt helemaal goed. S2 toch denk ik wel mijn favoriete seizoen (al is het maar om Andy Bellefleur
), close gevolgd door 4. Heerlijke humor idd, helaas komt dat niet meer terug. Hoe McNulty fucked met Rawls in het begin, de kroegavond die daar op volgt met Bunk en Freamon en natuurlijk die prostituee idd 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
S2 je favoriet? Hmm... ik vind tot nu S1 nog wel beter, maar wie weet wat 3 4 en 5 nog brengen. Andy Bellefleur ja, het duurde wel tot ik True Blood 401 zag dat ik hem herkende.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Allemaal sterke seizoenen, en veel vinden 2 toch één van de minste. Ik weet ook niet wat het is met dit seizoen dat mij zo intrigeert.
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Grappig toch hoe Carcetti en Obama ontzettend op elkaar lijken. Ook eens gehoord dat de favoriete serie van Obama The Wire is. Zijn favoriet personage zou Omar Little zijn. 
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Allemaal sterke seizoenen, en veel vinden 2 toch één van de minste. Ik weet ook niet wat het is met dit seizoen dat mij zo intrigeert.
Ook mijn favoriet seizoen, al is het moeilijk om er een favoriet seizoen uit te kiezen. Vooral de gedachte dat de dood van Sobotka de schuld is van de politie, met alles wat daarop volgt. Was wellicht het ontroerendste stuk in de gehele serie.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
. Vond ik ook het meest indrukwekkende, samen met Randy zijn situatie die escaleert in S4.
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Eens. De verschillende scenes tussen Carver en Randy zijn er ook om nooit te vergeten. Ook erg om te zien hoe die instelling (?) Randy gevormd heeft tot wat hij in seizoen 5 is.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Inderdaad, ook stevige kritiek op de Fosterhome procedure, en terecht. Vond trouwens Carver op dit vlak echt indrukwekkend. Vooral als je Randy in S5 ziet, terwijl Carver een veel beter alternatief had. Ook die reactie van Carver in zijn auto toen. Kippenvel.
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Geniale scene, al vind ik die in het ziekenhuis beter. Daar had ik een kippenvelmoment, plus een brok in mijn keel. Er zijn natuurlijk genoeg memorabele scenes op te noemen, maar die met Carver in S4 behoren toch tot de beste. De metamorfose dat hij door de reeks heeft ondergaan is geweldig om te volgen. Van straatjongeren in elkaar rammen tot zelf een 'straatkind' willen adopteren. Heeft zich zo tot één van mijn favoriete personages gekatapulteerd.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Eensch. OOk enorm sterk. Maar zoals je al aangaf zijn we bedolven onder sterke scenes. Carver is zonder meer het personage met de meeste development. In de eerste twee seizoenen is ie bijne een grap, in 3 zijn tussenstation en in 4 en 5 ontwikkelt ie zich enorm op humaan vlak. Ook één van mijn favoriete personages.
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 messages
- 5070 votes
Pas "per ongeluk" zomaar een aflevering gezien. Vond het echt steengoed. Ik ben niet zo'n seriekijker maar hier ga ik me zeker toch nog een keer aan wagen.
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Seizoen 2 afgerond. Best een goed seizoen, maar niet zo sterk als S1. Seizoen 3 begint meteen al goed met McNulty's What the fuck did I do? 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Pas "per ongeluk" zomaar een aflevering gezien. Vond het echt steengoed. Ik ben niet zo'n seriekijker maar hier ga ik me zeker toch nog een keer aan wagen.
Ga je geen spijt van krijgen! 
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 messages
- 5070 votes
Ik doe eens gek, heb de hele box besteld.