- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Wire
The Wire
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Ik ga binnenkort maar eens beginnen aan the Wire. Volgens m'n zwager de beste serie ooit.
Je zwager heeft gelijk. Je moet het zeker doen, je zult het u niet beklagen. Er zal een nieuwe wereld voor je opengaan. 
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Jo wassup mothafucka's! I'm ahead of tha game!
Fuck ik heb nu 4 seizoenen in 3 weken gekeken. Ik denk alleen nog maar in Projectterms!
Maar gisternacht aan seizoen 5 begonnen. Begon goed maar toen ineens gaat McNuddy flippen. 'Baltimore has a serial killer, targetting the weak'. Nu sta ik weer met beide benen op de grond. Ben benieuwd waar dit naar leidt.
JaNeetoch
-
- 7 messages
- 0 votes
Poeh wat een goede serie zeg, heb er enorm van genoten. Vond alleen net als een aantal andere mensen hier McNulty nogal over the top in seizoen 5. Bij het eerste gesleep met lijken dacht ik al: ojee, dit ga ik niet leuk vinden. Het ging echt ten koste van de geloofwaardigheid, wat nu juist de kracht van de serie was.
Vervelende is dat ik nu echt niet meer naar al die flut politieseries op TV kan kijken 
groente12
-
- 315 messages
- 0 votes
Geweldige serie ik ben momenteel helemaal verslaafd aan The Wire. Binnen een week tijd seizoen 1 afgekeken. Nu ben ik bij episode 8 van seizoen 2 heerlijk al dat motherf*cking gedoe!
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Heb 'm zaterdag helemaal afgekeken. Hele serie in 3 weken!
Fantastische serie. Qua verdieping en spanning absoluut de beste die ik heb gezien. Omdat ik ook groot fan ben van Breaking Bad is het moeilijk om toe te geven, maar dit is gewoon de beste serie. Ookal is het moeilijk te vergelijken. The Wire heeft echt een enorm vertrouwen gekregen van HBO om alles uit te werken. Fantastisch!
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Vandaag ook maar eens begonnen en aflevering 1 pakte me gelijk beet, dus hier ga ik zeker wel wat tijd in steken de komende tijd.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Haha, als ik deze reacties van 'newbies' hier zo lees, krijg ik spontaan zin om de hele reeks nóg een keer te kijken! 
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Fantastische serie. Qua verdieping en spanning absoluut de beste die ik heb gezien. Omdat ik ook groot fan ben van Breaking Bad is het moeilijk om toe te geven, maar dit is gewoon de beste serie. Ookal is het moeilijk te vergelijken. The Wire heeft echt een enorm vertrouwen gekregen van HBO om alles uit te werken. Fantastisch!
Ga je me nog bedanken voor alle pogingen die ik heb gedaan om deze serie bij jou te pluggen?
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Vandaag ook maar eens begonnen en aflevering 1 pakte me gelijk beet, dus hier ga ik zeker wel wat tijd in steken de komende tijd.

the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Ga je me nog bedanken voor alle pogingen die ik heb gedaan om deze serie bij jou te pluggen?
Kudos to you man. Het duurde even, maar het is gelukt. Thanks, haha
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Op naar Mad Men 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Niet aan Mad Men beginnen nog, als je dat eenmaal gezien hebt is niets goed genoeg meer
.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Laat hem, hij heeft nog 'five seasons of delight' te gaan vooraleer hij aan een opvolger moet denken. BTW, Stringer Bell (Idris Elba) gaat trouwens naast o.a. Michael Fassbender and Guy Pearce spelen in de sciencefictionprent Prometheus (Alien reboot van Ridley Scott). Qua cast kan dat alvast niet meer stuk.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik dacht al, ben ik nou gek.
En die Snoop, echt geen moment het idee gehad dat het een meid was
. Vanavond S3 afronden en een begin van S4 maken
.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Haha, ja, Snoop is in realiteit ook niet echt een lieverdje. Heeft al aardig wat vast gezeten.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik las het ja. Maar rappen en een clean record kan natuurlijk niet
. Ik vind Pearson trouwens wel een erg coole vibe hebben.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Ze heeft een rol in Criminal Empire for Dummies (2011) met o.a. Oldman, Clarke Duncan en Keitel. Benieuwd of ze weer zichzelf speelt.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Sterk seizoen.
Het seizoen dat de heerschappij van Barksdale valt. En je zag het aan komen natuurlijk. Keerpunt blijft toch wel Stringer, die is de hoofdschuldige. Wat kloot ie toch wat af dit seizoen
. Als witte boord crimineel maakt ie toch wel een enorm zwakke indruk, Avon had bij terugkomst String weer op zijn plaats moeten zetten. Dan nog met een solide Marlo als competer die zijn zaakjes beter voor elkaar lijkt te hebben. Ik had ontzag voor de Barksdale organisatie in het eerste seizoen, al is het sindsdien best een lachwekkende (des)organisatie geweest. Benieuwd wat de overige seizoenen gaan brengen en hoe het Marlo's organisatie uitdiept. Ben er iig van overtuigt dat hij het wel beter gaat doen.
Benieuwd hoe omvangrijk de rol van Carcetti gaat worden. Voor de rest weer uitstekende char development. Kima, McNulty maar vooral Omar natuurlijk weer. Wat heeft ie toch weer veel sterke scenes.Lijntjes voor de komende seizoenen worden weer goed uitgezet wat me weer deed realiseren hoe briljant de constructie van de verhaallijn wel niet is. Iets minder dan voorgaande seizoenen maar wel fijne discussiestof om Barksdale op organisatief niveau te beoordelen. Nog steeds erg briljant trouwens hoor. Benieuwd naar S4, schijnt toch wel de beste van allemaal te zijn.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Het seizoen dat de heerschappij van Barksdale valt. En je zag het aan komen natuurlijk. Keerpunt blijft toch wel Stringer, die is de hoofdschuldige. Wat kloot ie toch wat af dit seizoen
. Als witte boord crimineel maakt ie toch wel een enorm zwakke indruk, Avon had bij terugkomst String weer op zijn plaats moeten zetten. Waarom als ik vragen mag? Stringer is juist de enige die het spel wil veranderen. Zoals Mcnullty zegt in seizoen 1: waarom wordt alles in dit land verkocht zonder mensen die elkaar neerschieten maar als het om drugs gaat dan krijg je het ene lijk na het andere. Oke, zijn ondernemingszin is misschien wat stroef maar kom, die gasten zwemmen in het geld, je kunt maar proberen. Als er iemand verantwoordelijk is voor de val van Barksdale dan is het Avon zelf, met zijn megalomane machts trip om een paar hoeken. De drugs maakt niet uit, die strijd hebben ze al lang verloren, het gaat om de lijken. iets wat Colvin ook beseft.
Hij krijgt een grote rol in de 2 volgende seizoenen. Zelfs redelijk vooruitziend, daar zul je wel achter komen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Waarom als ik vragen mag? Stringer is juist de enige die het spel wil veranderen. Zoals Mcnullty zegt in seizoen 1: waarom wordt alles in dit land verkocht zonder mensen die elkaar neerschieten maar als het om drugs gaat dan krijg je het ene lijk na het andere.
True, zijn idee is goed maar zijn aanpak is dat zeker niet. Ik vond 'm in het geval met Clay Davis enorn naïef, oogde zeer wanhopig op momenten. Ook wist hij naar mensen als Brianna (vooral bij het geval Dee) niet meer geloofwaardig over te komen. Ook hier oogde hij erg wanhopig. Om het dan nog maar niet te hebben door het breken van de sunday truce. Hij houdt zich wel van de domme maar come on now, hij wist prima waar ie groen licht voor gaf.
Uiteraard.
True, maar zoals Avon ook zei: you know, i'm just a gangsta, i suppose. Al had zijn gangsta methode prima kunnen werken als hij en String op één lijn hadden gezeten. Het is hun fataal geweest dat ze beiden andere ideeën hadden. Al blijft het imho Avon's organisatie, hij had nooit zijn eigen weg moeten gaan. Dat ie Dee omlegt, Avon verraadt en Brother Mouzone wel enorm knullig uit de weg probeerde te ruimen heb ik toch wel grote vraagtekens bij zijn slagvaardigheid.
Al begrijp ik je standpunt wel overigens.
Hij krijgt een grote rol in de 2 volgende seizoenen. Zelfs redelijk vooruitziend, daar zul je wel achter komen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
"How you expect to run with the wolves come night when you spend all day sporting with the puppies"
.
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Snoop is inderdaad heftig verhaal.
Maar er zijn meerdere karakters in de serie die zelf uit het milieu komen. Zoals Donnie Andrews, hij speelt het hulpje van Omar, hij helpt hem in de gevangenis . Andrews is in real life degene geweest waarop het karakter Omar Little is gebaseerd. Wel bizar allemaal. Je weet gewoon dat Snoop en Andrews in het echt ook mensen hebben vermoord.
Dan kunnen ze tegenwoordig wel Troubled Youth helpen, maar toch. Ik vind het trouwens alleen maar toegevoegde waarde voor de serie.
De wiki van The Wire is sowieso wel interessant. Vooral ook over Baltimore zelf. De burgemeester had destijds, tijdens het uitkomen van de serie, nogal wat commentaar. Baltimore zou te negatief worden neergezet, het zou allemaal wel meevallen met corruptie en criminaliteit. Inmiddels staat ze (idd, vrouwelijke burgemeester) zelf terecht voor diefstal en machtsmisbruik.
vallend glas
-
- 29 messages
- 5 votes
Haha, ja, Snoop is in realiteit ook niet echt een lieverdje. Heeft al aardig wat vast gezeten.
Ze is pas geleden weer opgepakt.
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Jo bizar mens he. Heeft weinig met acteren te maken wat Snoop doet. Zwaar bizar om haar te zien bewegen en kijken, en dat jaknikken.
Wist dus wel van haar verleden, maar dacht wel dat ze buiten de serie die vlechten ontvlecht in als een mens zou lopen. Niet dus.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Nou nou, het mag wel wat genuanceerder. Ze was dan ook geen actrice, ze is eens uitgenodigd door Williams op de set en van het één kwam het ander. Je kan ook maar beter mensen casten die er ook daadwerkelijk wat van snappen. Ook al heeft haar leven wat raakvlakken met die van haar personage het is en blijft gewoon acteren.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Inmiddels halverwege en wat een prachtig seizoen is het weer. Erg fijne perspectieven weer. En tja, Williams als Omar, hier speelt ie toch echt de pannen van het dak. Niet normaal meer. Beste serie performance ooit? Zonder twijfel.
MB23
-
- 25 messages
- 75 votes
Heb helaas een tijdje niet kunnen kijken maar ben nu toch weer verder gegaan met seizoen 2, vanaf aflevering 5 zat ik er weer lekker in. Het blijft toch echt een toffe serie. Die Stringer is echt een cold hearted gozer en Omar blijft een baas, zoals hij met Levy omging in de rechtzaal, geweldig!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wat een heftig seizoen dit vierde seizoen.
Character development is echt off the charts dit seizoen. Zoveel characters die zoveel ontwikkeling doormaken. Ditmaal is het schoolsysteem perspectief aan de beurt met een wisselwerking met wat politiek. Enorm intrigerend concept en ook zo uitgewerkt. De verhaallijn die zich ontwikkelt rond Randy, Duquan, Michael en Namond is zeer interessant. Vooral de ontwikkeling van Namond vond ik erg sterk. De turn van Michael zag je aankomen al vond ik die iets te abrupt, maar aan de andere kant gebeuren dit soort drastische veranderingen ook wel out of the blue lijkt me. De development gaat ook kanten uit die ik totaal niet verwacht had trouwens. Sterk.
Niet een bijster grote inbreng voor heren als Wee-Bey, Bodie en Cutty maar de tijd die ze krijgen benutten ze prima. En dan de ontwikkeling van Carver, die is toch wel de klapperrrr van het seizoen. Imposant schrijfwerk. Fijn dat mijn vermoeden over Bodie ook maar eens bevestigd werd. Wat een held is het ook. Heftig drama wat betreft Randy en goeie ouwe Bubs. Voor de rest weer wat heerlijke The Bunk punchlines, zeer interessante politieke ontwikkelingen en lijnen voor S5 die uitgezet worden voor een nieuwe Wire, en nu machtiger dan voorheen. Omar in prison was ook weer zo'n zwaar hoogtepunt
. The game is changed, no code, just ruthless. Dat beloofd wat voor S5. Ook erg genoten van het Marlo kamp, die maken het allemaal toch nog bonter. Michael lijkt me erg ver van huis, benieuwd wat hij nog gaat brengen. En tja Chris & Snoop
.
Teveel om op te noemen eigenlijk maar dit is op afstand het beste seizoen. Magistrale character development en briljant geschreven storyline voeren de boventoon en de sublieme cast is weer eens de kers op de taart. Wat is deze serie toch ongelofelijk goed. Zo realistisch, zo rauw, zo confronterend. Nu op naar S5, ik heb er zin weer al is het jammer dat deze boeiende karakterstudie, deze treffende illustratie van alle facetten dat het belicht bijna ten einde is. Nog 10 episodes volop genieten
.
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Nou nou, het mag wel wat genuanceerder. Ze was dan ook geen actrice, ze is eens uitgenodigd door Williams op de set en van het één kwam het ander. Je kan ook maar beter mensen casten die er ook daadwerkelijk wat van snappen. Ook al heeft haar leven wat raakvlakken met die van haar personage het is en blijft gewoon acteren.
Je hebt wel een beetje gelijk. Maar ik vond haar echt mega heftig in de serie. Gewoon omdat ze zo'n bizarre rol had en dat juist zo goed bracht. Ik schrok er gewoon meer van dat het dus geen character is. Ze speelt zichzelf. Dat mag dan wel acteren zijn, dat vind ik ook, maar doet wel iets af aan het character. Ik hoopte gewoon dat het een lief meisje is dat fantastisch een meedogenloze moordenaar met een bizar gettoloopje kan spelen. Maar het was gewoon een meedogenloze moordenaar en nu speelt ze dat.
Dat doet niets af aan de serie trouwens, gewoon goed gecast.