- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Wire
The Wire
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Simon wist zelfs niet dat er op dat moment nog een tweede of derde seizoen zou komen.
Maar goed, als we met smileys gaan gooien laat ik de discussie voor wat het is, want dat is meestal een teken dat het onvriendelijker gaat worden.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Helemaal niet Nomak, dat was zeker geen belediging. Ik moest eventjes lachen om je redenering. Misschien had ik beter die andere Smiley gepakt (
) want ik vond het wel grappig. Maar als je het zo uitlegt dan begrijp ik wel wat je bedoelt en akkoord, daarin heb je gelijk.
Uzza_Sparta
-
- 1195 messages
- 2138 votes
ik zie dat Felicia Pearson (die Snoop speelde in deze series) weer is opgepakt door politie in Baltimore en de DEA
zo te lezen was ze geen actrice voordat ze in The Wire mee deed 
Uzza_Sparta
-
- 1195 messages
- 2138 votes
Stringer Bell the business man, Avon the power man en Marlo the street-smart......
Stringer en Avon zouden in het begin net zo street-smart zijn geweest 
wel grappig om te zien dat Stringer Bell en McNulty allerbij gespeeld worden door engelse acteurs die hiervoor nooit in Baltimore waren geweest! 
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Stringer en Avon zouden in het begin net zo street-smart zijn geweest 
In een zekere zin ja. Maar Avon heeft het volgens mij puur op status en vele manschappen voor elkaar gekregen. Marlo is meer een planner.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Helemaal niet Nomak, dat was zeker geen belediging. Ik moest eventjes lachen om je redenering. Misschien had ik beter die andere Smiley gepakt (
)

Maar als je het zo uitlegt dan begrijp ik wel wat je bedoelt en akkoord, daarin heb je gelijk.
DBTim
-
- 854 messages
- 1151 votes
ik zie dat Felicia Pearson (die Snoop speelde in deze series) weer is opgepakt door politie in Baltimore en de DEA
zo te lezen was ze geen actrice voordat ze in The Wire mee deed
Geloof nog steeds niet dat het een vrouw is, haha
Thomas83
-
- 4025 messages
- 3631 votes
Snoop stelt niet veel voor. Heel grote bek, maar de eerste keer dat ze Chris niet langs zich heeft wordt haar kop aan flarden geschoten door Michael. Mannen als Wee-bey en Bird zouden nooit geïntimideerd zijn door Snoop.
Ik vind je echt een beetje verblind door je voorkeur voor het Avon-kamp. Vraag me af of een van die echte muscles wel zo snel echt geïntimideerd van elkaar zou raken. Ze voelen zichzelf allemaal wel de sterkste en de grootste volgens mij. Die straatmentaliteit zeg maar.
Snoop en Chris waren echt een beetje een gouden duo wat betreft het werk dat ze voor Marlo moesten doen, en hun zeer goede reputatie hebben ze zelf opgebouwd. Snoop ging dood ja, maar werd verrast door Michael. Het heeft natuurlijk niks te maken met het niet alleen af kunnen. Een van de meest gevreesde personages van allemaal, Omar, werd nota bene door een kind verrast.
Snoop accepteerde haar dood ook direct. Zoals ze zelf vlak voor haar dood in een gesprek met Michael zegt, op een gegeven moment is het met die levensstijl op straat "je tijd". Verder weet ik niet hoe oud Marlo precies was, maar volgens mij nog behoorlijk jong om al echt een grote speler te zijn op de straat. The Wire liet goed zien hoe kinderen al heel jong begonnen, maar in seizoen 1 was hij wellicht nog een stuk te jong om al zijn eigen mensen te hebben en daarmee een serieuze concurrent te zijn van de Barksdales en de rest.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Snoop accepteerde haar dood ook direct.
Wat ik ook lachen vind zijn haar laatste woorden. Ze manifesteert zich als een halve jongen maar haar uitspraak voor ze sterft is zoiets typisch vrouwelijks.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Inmiddels tegen het einde van S1 en wat is dit briljant. Ingenieus geconstrueerd verhaal, ijzersterk acteerwerk en gewoon briljant schrijfwerk overall. Ongelofelijk dat ik hier zo lang mee gewacht heb. De character development is ook belachelijk sterk. Erg fijne cast ook. Omar Little is zonder twijfel mijn favoriete character, wat een kerel. Die conflicten tussen Rawls en McNulty zijn ook zo epic. Die geïrriteerde expressie dan ook bij Rawls
. Als de serie de komende seizoenen ook zo sterk blijft (wat ik ook verwacht) zie ik wel een toekomst in mijn top 5 favo series.
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Kan je alleen maar aanraden om ook de volgende seizoenen te bekijken, blijven ijzersterk!
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Als de serie de komende seizoenen ook zo sterk blijft (wat ik ook verwacht) zie ik wel een toekomst in mijn top 5 favo series.
Je zult het zien, eens alle 5 seizoenen achter de rug liggen kun je The Wire nog moeilijk een "serie" noemen maar eerder 'een belangrijk document voor alle toekomstige generaties'. 
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Seizoen 2 is mogelijk even doorbijten, maar de rest is geweldig.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Nee, Glacius. Alsof het geweten is dat seizoen 2 het lelijke eendje van de reeks is. Waarom zeg je dat nu?! En waarom ga ik hier op in?!!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
En nog meer goede hoop voor het restant van de serie. Ook wel benieuwd naar jullie volgorde van de seizoenen per kwaliteit. Door Glacius en AC1 word ik ook wel erg benieuwd naar S2
.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Zo helemaal klaar, en ben er stiekem wel blij van dat het afgelopen is. Droomde er zelfs 's nachts van. Maar dit is, seizoen 1 t/m 4, de beste serie die ik tot nu toe heb mogen aanschouwen. Seizoen 5 vond ik iets minder omdat het me allemaal wat te teveel van het goede werd. De kracht van de serie lag juist in de weinig opgeblazen verhaallijn en de identificeerbare karakters. In 5 gaan de makers toch net iets sensationeler verder, hoewel de journalisten verhaarllijn wel weer een hele interessante is.
Seizoen 1: geniale kennismaking, ik had nog nooit zo'n soort serie gezien. 4,5*
Seizoen 2: Vooral bij vlagen erg grappig, maar met een zeer sterke afsluiter. 5*
Seizoen 3: Ook zeer sterk, alleen is de rek uit het Barksdale verhaal en komt Marlo pas net opzetten. 4,5*
Seizoen 4: Briljante nieuwe verhaallijn met de kinderen. Tevens is de ontwikkeling van Marlo erg interessant en is het goed dat McNulty even wat minder aanwezig is. 5*
Seizoen 5: Sterk, maar onwerkelijk. 4*
4,6* totaal. Favoriete personage is 'The Bunk'
Mijn volgorde 
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Het is zoals je zegt Naomi, de personages worden zeer goed uitgewerkt waardoor ze na ieder seizoen een beetje meer onder je huid kleven. Het is een beetje zoals een goed boek waarbij ieder hoofdstuk bijdraagt tot de volledige beleving. Maar als ik echt zou moeten kiezen dan zijn seizoen 2 en 4 mijn favorieten, alhoewel dat s4 dan weer zo geniaal is omdat alles van de voorgaande seizoenen briljant in elkaar overgaat.
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Mijn volgorde
Jo, spekkie. Ja Bunk is de held. Vindt tot nu toe seizoen 1 en 2 briljant, 3 wat minder. Kan Avon niet goed luchten, dat gedoe rond 'D' ook niet. Vind Marlo idd wel vet en Proposition Joe is ook wel een held.
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Haha, ja gelijk heb je! Omar is natuurlijk een redelijke cultheld. Een homoseksuele shotgun held wel te verstaan!
Aan de andere kant heb ik de LT niet genoemd, die vind ik als enige in de serie niet echt lekker acteren.
Waar zit jij nu in de serie?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
In S1 op het punt dat Omar's moordpoging op Barksdale niet slaagt en dat Stringer de regels flink aanscherpt.
Thomas83
-
- 4025 messages
- 3631 votes
Wat ik ook lachen vind zijn haar laatste woorden. Ze manifesteert zich als een halve jongen maar haar uitspraak voor ze sterft is zoiets typisch vrouwelijks.
Dat zegt me even niks eerlijk gezegd. Waren haar laatste woorden niet de vraag of dr haar goed zat? Vond dat ze zich daarmee juist even van haar meisjeskant liet zien, die blijkbaar toch nog ergens zit achter de facade van het stoere meisje. Dat maakte wel indruk.
Nee, Glacius. Alsof het geweten is dat seizoen 2 het lelijke eendje van de reeks is. Waarom zeg je dat nu?! En waarom ga ik hier op in?!!
Een hoop mensen noemen seizoen 2 een doorbijtmomentje. Het is even flink wennen dat de focus van de straat en het politiebureau opeens voor een groot deel op het havengebied ligt. Ik moest er ook echt aan wennen. Maar uiteindelijk vind ik het een van de beste seizoenen. Vooral het einde is echt geweldig. Misschien wel het sterkste seizoenseinde uit de serie.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Jo, spekkie. Ja Bunk is de held. Vindt tot nu toe seizoen 1 en 2 briljant, 3 wat minder. Kan Avon niet goed luchten, dat gedoe rond 'D' ook niet. Vind Marlo idd wel vet en Proposition Joe is ook wel een held.
Seizoen 4 zal je denk ik zeker kunnen waarderen. Integreert onderwijs in het hele probleem. Erg fascinerend en weer een berg koningskarakters die verder worden uitgewerkt. Slim Charles 
Kanisz
-
- 152 messages
- 0 votes
Wat seizoen 2 betreft, worden daar tevens wat personen en verhaallijntjes geintroduceerd die in latere seizoenen terug komen. Denk bijv. aan hoe de drugs Baltimore binnnen komt, via 'the Greek' - "... and i'm not even Greek"
Natuurlijk zijn de Sobotka's ook gave karakters...
Ik moet toegeven dat ik ook wat afleveringen nodig had om te wennen aan die haven-verhaallijn, maar uiteindelijk is het een zeer sterk seizoen!
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Een hoop mensen noemen seizoen 2 een doorbijtmomentje. Het is even flink wennen dat de focus van de straat en het politiebureau opeens voor een groot deel op het havengebied ligt. Ik moest er ook echt aan wennen. Maar uiteindelijk vind ik het een van de beste seizoenen. Vooral het einde is echt geweldig. Misschien wel het sterkste seizoenseinde uit de serie.
Op die manier. Ja, je moet er altijd even inkomen want je wordt in elk seizoen geconfronteerd met een hoop onbekende karakters. Het is een beetje het aard van het beestje. Je moet toch ook wennen aan die journalisten of die senator of die kinderen in seizoen 4? Heck, ik moest zelfs wennen aan het eerste seizoen. Wie zijn die al die mensen? Over wat gaat het? Is het een ordinaire flikkenshow? Enzovoort... Bon, dat wennen duurt 2 afleveringen. Daarna is het volop genieten. De ster van de show blijft toch David Simon en zijn schrijvers.
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Ja, elk seizoen is het inkomen. Toch zijn de afleveringen met al die onbekende types niet echt saai ofzo, er gebeurt vanalles.
Ga over uurtje laatste aflevering van seizoen 3 kijken! Heel benieuwd, zeker ook niet verwacht dat Stringer er aan zou gaan, vond ik best een held in tegenstelling tot Avon
Seizoen 3 is tot nu toe de minste, wel is het interessant om te zien hoe die Amerikanen in de politiek omgaan met het hele Hamsterdam experiment.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Wat seizoen 2 betreft, worden daar tevens wat personen en verhaallijntjes geintroduceerd die in latere seizoenen terug komen. Denk bijv. aan hoe de drugs Baltimore binnnen komt, via 'the Greek' - "... and i'm not even Greek"
Natuurlijk zijn de Sobotka's ook gave karakters...Ik moet toegeven dat ik ook wat afleveringen nodig had om te wennen aan die haven-verhaallijn, maar uiteindelijk is het een zeer sterk seizoen!
Ja, The Greeks komen terug in Seizoen 4 of 5.
Thomas83
-
- 4025 messages
- 3631 votes
Op die manier. Ja, je moet er altijd even inkomen want je wordt in elk seizoen geconfronteerd met een hoop onbekende karakters. Het is een beetje het aard van het beestje. Je moet toch ook wennen aan die journalisten of die senator of die kinderen in seizoen 4? Heck, ik moest zelfs wennen aan het eerste seizoen. Wie zijn die al die mensen? Over wat gaat het? Is het een ordinaire flikkenshow? Enzovoort... Bon, dat wennen duurt 2 afleveringen. Daarna is het volop genieten. De ster van de show blijft toch David Simon en zijn schrijvers.
Ja, ik moest elk seizoen wel wennen, maar seizoen 2 is het eerste nieuwe seizoen nadat je er al 1 hebt gezien, dus zijn daar de veranderingen in invalshoek en vele nieuwe personages het meeste een momentje van gewenning. Later weet je al dat het wel eens met een nieuw seizoen weer zo kan gaan.
Aan seizoen 1 moest ik ook wel wennen met al die personages die gelijk worden geïntroduceerd, maar dat duurde niet al te lang, en ik had na 1 seizoen echt binding met al die personages, waardoor de veranderingen in seizoen 2 echt even wennen waren. Ben het met je eens dat David Simon en zijn schrijvers de grootste sterren zijn. En de stad, die echt tot leven komt zoals in geen enkele andere serie.