- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Wire
The Wire
Kanisz
-
- 152 messages
- 0 votes
Tja dat gedoe met die havenarbeiders interesseerde me gewoon niets... Geen interessante karakters. En dat gedoe met die kerk....
Zeker blijven doorkijken. Net als het begin van seizoen 1 moet je gewoon even 'doorbijten': je kent inderdaad de karakters nog niet. Maar net als in seizoen 1 ontpopt ook dit verhaal tot iets wat blijft boeien!
Kanisz
-
- 152 messages
- 0 votes
Seizoen 3 vandaag afgekeken. Wat mij betreft de gaafste tot nu toe! Opnieuw schitterend en realistisch in beeld gebracht verhaal over het leven in Baltimore.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Seizoen 3 was voor mij net 'iets' minder maar seizoen 4 vond ik dan weer helemaal prachtig. Seizoen 1 en 4 zijn da sh!t!
Kanisz
-
- 152 messages
- 0 votes
Ha, dan heb ik wat om naar uit te kijken... vanavond maar ns beginnen aan seizoen 4 
Kanisz
-
- 152 messages
- 0 votes
Nou, Seizoen 4 maakte de verwachtingen wel waar zeg... Wat een ontzettend heftige laatste afleveringen van dit seizoen. Zeer goed in beeld gebracht hoe de kids een karakterverandering doormaken, en hoe hard het drugswereldje wel niet is... Het vele geweld en alle moorden, ook door zeer jonge mensen gepleegd, schokkend maar oh-zo realistisch verbeeld. De nieuwe rol van 'Mr. Prezbo' als docent vind ik ook wel leuk.
Super, dikke 5* ook weer voor dit seizoen. Op naar seizoen 5!
Kanisz
-
- 152 messages
- 0 votes
Seizoen 5 afgerond. Balen dat er niet meer seizoenen zijn. Beste serie ooit wat mij betreft!
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Ik baalde ook. Ik ging zelfs de volgende dag naar de winkel om te kijken of Homicide: Life On The Street (ook een reeks van David Simon)] er niet toevallig lag. Dat was spijtig genoeg niet zo.
Toch niet een klein beetje teleurgesteld door de writers strike?
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Die reeks is een verkrachting van het originele boek, veel te commercieel en inwisselbaar met elke politie-reeks die vandaag op tv is. Haal je gewoon het boek AC1, dialogen die in The Wire zitten komen er letterlijk in voor. 
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Dus het is niet zoiets als The Wire? Bedankt voor de waarschuwing, Asaharo! Ik haat inwisselbare, dertien in een dozijn-achtige reeksen.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
haha, ik ben blij dat we op dat vlak overeenkomen.
Die serie is zo een beetje inspector morse in Baltimore. Simon zelf was er ook niet echt content van, Ik dacht zelfs dat hij er niet veel mee te maken had.
de-alchemist
-
- 167 messages
- 87 votes
Zeker blijven doorkijken. Net als het begin van seizoen 1 moet je gewoon even 'doorbijten': je kent inderdaad de karakters nog niet. Maar net als in seizoen 1 ontpopt ook dit verhaal tot iets wat blijft boeien!
Pfff, ik moest ook even wennen aan seizoen 2 maar man man, heb net seizoen 2 afgekeken en zal het erg jammer vinden als de personages uit dit seizoen niet meer verder in het verhaal terug komen. Seizoen 2 is onwijs sterk. Ik heb net de eerste van seizoen3 gezien en vind het zelfs jammer dat het weer over de dealers gaat haha
Kanisz
-
- 152 messages
- 0 votes
Haha, wacht maar af, echt helemaal los staat het tweede seizoen niet hoor!
Nog zo'n goed punt aan deze serie wat mij betreft: zelfs de verhaallijnen rond kleine details worden heel goed en consistent uitgewerkt.
MB23
-
- 25 messages
- 75 votes
Net in 1x alle 5 seizoenen gekocht... ben benieuwd, ga er vanavond aan beginnen.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Hou er wel rekening mee dat het een paar afleveringen kan duren vooraleer je erin komt.
MB23
-
- 25 messages
- 75 votes
Ja dat is eigenlijk bij alle series wel zo... ik heb alle 5 de seizoenen dus tijd zat om erin te komen!
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Gek genoeg zat ik er al vanaf episode 1 helemaal in. Alleen bij episode 1 van Seizoen 2 moest ik weer ff inkomen, gek genoeg.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Ik had aanpassingsproblemen met het begin van elk seizoen omdat je telkens weer wordt geconfronteerd met een lijst van nieuwe karakters. Dat heb ik niet met elke serie. Met Rome, Carnivale, Mad Men of Breaking Bad had ik weinig moeite om erin te komen.
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
YouTube - THE WIRE - 100 Greatest Quotes (spoilers)
Ik vond deze filmpje laats en ik heb nu weer zin om de hele serie weer opnieuw te kijken.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
The Wire is echt af, net het derde seizoen gezien. De eerste twee seizoenen behoren tot het beste dat ik ooit heb gezien. Het derde seizoen was ook echt sterk, maar bij het einde heb ik echt een slecht gevoel. Colvin ontslagen is jammer want zijn plan werkte goed. Stringer Bell dood was jammer, maar eigenlijk ook goed want die kerel was wel slim, maar ook echt vals. Maar ik vind het verschrikkelijk jammer dat Avon Barksdale en zijn mannen zijn opgepakt. Avon is toch iemand die de serie aantrekkelijk maakt. Zoveel geld en in tegenstelling tot iemand als Stringer Bell is hij nog steeds iemand voor wie eer en reputatie misschien nog wel belangrijker dan geld zijn. Sowieso één van mijn favoriete personages.
Gelukkig is Omar er nog. Omar is het enige personage wiens naam ik had gehoord voor ik aan de serie begon, en hij maakt het helemaal waar. Vanaf zijn introductie weet je al dat dit iemand is die voor veel memorabele momenten gaat zorgen.
Voor de rest heeft deze serie nog veel andere personages die indruk maken. Favoriete personages buiten diegene die ik hiervoor al genoemd heb zijn Carver, Herc, Colvin, Frank Sobotka, D'Angelo, Bodie, Cutty, Wee-Bey en Bird. Ik vergeet waarschijnlijk nog wel iemand en sommigen hebben helaas maar een kleine rol. Vooral de dood van D'Angelo en Frank Sobotka vond ik echt erg.
Bij sommige personages heb ik een dubbel gevoel. Zo was Daniels ook één van mijn favorieten, tot het moment dat hij vreemdging. Door zoiets ga ik toch anders naar een personage kijken.
En natuurlijk zijn er ook personages zoals Burrel en Rawls die ik gewoon niet kan uitstaan. Wie de serie heeft gezien zal wel weten waarom dat zo is.
Tot nu toe is het echt een topserie. Morgen beginnen met het vierde seizoen. Marlo en zijn groepje zullen nu wel een grotere rol gaan spelen, jammer want ik heb er niets mee.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Marlo en zijn groepje zullen nu wel een grotere rol gaan spelen, jammer want ik heb er niets mee.
Het is werkelijk niet de bedoeling dat je iets hebt met Marlo. Hij staat voor de huidige, jonge generatie dealers. Het groteske product van vorige generaties. Eentje waar je geen touw aan vast kunt knopen. Eentje zonder enige vorm van geweten en die daardoor heel onvoorspelbaar en gevaarlijk is. Regeren met terreur en iedereen angst in boezemen is de nieuwe stijl in de straten van Baltimore. Het is een verandering die je zal voelen maar, geloof me, in seizoen 4 zitten genoeg karakters in waar je wel iets zal mee hebben. Met een ongezien bereik en draagwijdte is seizoen 4 is het meest ambitieuze seizoen van The Wire en zowat het beste dat ik ooit in een TV-serie heb gezien,
Uzza_Sparta
-
- 1195 messages
- 2138 votes
The Wire .....Tot nu toe is het echt een topserie. Morgen beginnen met het vierde seizoen....
Blijft een topserie al hadden ze van mij vijf seizoenen mogen maken omdat seizoen vier bij mij veel te gehaast overkomt
..... Marlo en zijn groepje zullen nu wel een grotere rol gaan spelen, jammer want ik heb er niets mee.
maar ....... It's all in the game 
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Blijft een topserie al hadden ze van mij vijf seizoenen mogen maken omdat seizoen vier bij mij veel te gehaast overkomt
Nee, seizoen 4 komt helemaal niet gehaast over. Dat geldt wel voor seizoen 5 maar dat kwam door de writers strike.
Uzza_Sparta
-
- 1195 messages
- 2138 votes
Nee, seizoen 4 komt helemaal niet gehaast over. Dat geldt wel voor seizoen 5 maar dat kwam door de writers strike.
sorry, dat bedoelde ik ook. Van de laatste seizoen hadden ze eigenlijk twee seizoenen kunnen maken.
The Shield had toen ook last van die writers strike maar hun hadden wel 7 seizoenen gemaakt.
Kanisz
-
- 152 messages
- 0 votes
In seizoen 4 is de rol van kinderen (schoolsysteem en leven op straat) ook veel belangrijker. Daardoor worden sommige scenes des te heftiger. Inderdaad 'een van de beste seizoenen'. Ik heb niet eens echt voorkeur, deze hele serie is subliem. Beste TVserie ooit wat mij betreft.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
The Shield had toen ook last van die writers strike maar hun hadden wel 7 seizoenen gemaakt.
Ja, HBO is cool maar ze kunnen soms hard zijn voor de fans van hun series. Kijk maar wat er gebeurd is met prachtreeksen zoals Rome en Carnivale. Gelukkig heeft The Wire meer seizoenen gekend. Ik zou het fantastisch vinden mochten ze er nog eentje maken: The Wire: 10 Years Later of zo.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Het is werkelijk niet de bedoeling dat je iets hebt met Marlo. Hij staat voor de huidige, jonge generatie dealers. Het groteske product van vorige generaties. Eentje waar je geen touw aan vast kunt knopen. Eentje zonder enige vorm van geweten en die daardoor heel onvoorspelbaar en gevaarlijk is. Regeren met terreur en iedereen angst in boezemen is de nieuwe stijl in de straten van Baltimore.
Jep, perfect verwoord!! Marlo is zonder twijfel het meest "kwaadaardige" personage van de serie. Hij heeft een soort klinische afstandelijkheid(fantastisch gespeeld door die acteur), een mens zonder enige vorm van morele gevoelens. Ik denk dat er maar 1 scene in de gehele serie zit waar hij daadwerkelijk laat zien dat hij emoties heeft Als hij samen met zijn bende in voorhechtenis zit in afwachting van de zaak, waar hij ontdekt dat Omar hem uitdaagde en zijn naam bezoedelde. Gruwelijk intense scène. Ook de eindaflevering's laatste minuten vind ik het vermelden waard. Hij heeft de droom van Stringer maar wilt het zelfs niet. De straat heeft hem zozeer vervormd of gevormd dat hij zijn eigen natuur niet kan verloochenen. Hij loopt zijn ondergang tegemoet en hij beseft dit, lacht er zelfs mee. Ongelooflijk mooi gewoon, alleen al omwille van dit einde vind ik seizoen vijf zo hoogstaand en een perfecte apotheose. De serie is af, de cirkel is rond. Misschien is het allemaal wat gehaast( de journalisten-inbreng bv. wordt beperkt tot het kantoor en een handvol thuis-scènes) maar dat heeft volgens mij meer te maken met het publiek dat doorheen de seizoenen behoorlijk verwend werd op verhalend en emotioneel vlak dan het eigenlijke niveau van het laatste seizoen.
Kanisz
-
- 152 messages
- 0 votes
Helemaal mee eens! Marlo is zoveel gevaarlijker ook dan Avon of Stringer of Prop Joe, juist vanwege die kilheid etc. De scenes waarin de groep drugsgangsters bijeen zitten worden daardoor ook zeer boeiend: altijd maar weer afwachten hoe Marlo zal reageren. De angst/
"niet weten wat je met hem aan moet" zie je af en toe ook wel bij die anderen...
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Marlo gevaarlijker dan Avon? Pfff, nog niet eens misschien. Ik heb nog niet alles gezien, ik moet nog 1 aflevering van seizoen 4 en dan seizoen 5 nog. Maar die Marlo is niet te vergelijken met Avon. Marlo is typisch zo eentje die zich achter zijn vriendjes verschuilt. Als hij Michael aanspreekt en Michael niet terugdeinst en hem gewoon strak aankijkt weet Marlo al niet meer waar hij het heeft. En Michael is maar een 14 of 15-jarige jongen.
Eerlijk is eerlijk, Marlo was nooit opgekomen als Avon en zijn mannen niet waren opgepakt. Hij heeft puur geluk dat de competitie is uitgeschakeld. Eerst waren er kerels als Avon, Stringer, Wee-bey en Bird, en nu blijven alleen jochies als Bodie en Poot over. Dan is het niet moeilijk om de boel over te nemen.
Neem nu bijvoorbeeld Avon, als je hem een wapen en een locatie geeft, dan zou hij persoonlijk Omar gaan opzoeken. Wat doet Marlo nadat hij beroofd werd door Omar? Probeert hem een moord in de schoenen te schuiven. Marlo is geen echte kerel.
Begrijp me niet verkeerd. Het personage van Marlo op zich vind ik niet slecht en het is goed geacteerd van Jamie Hector. Maar Baltimore heeft gevaarlijkere gangsters gekend.
Het is vooral dat groepje rond Marlo waar ik me aan stoor. Ergste vind ik nog die Snoop, daar kan ik me wel aan ergeren. Wat een verschrikkelijk irritant personage.
Na die staredown met Marlo werd Michael meteen één van mijn favoriete personages. Jammer dat die nu bij de groep van Marlo hoort, vooral nu Cutty is neergeschoten heb ik wat minder sympathie voor zijn personage.