• 178.035 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.629 votes
Profile

The Wire

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Seizoen vier is ongelooflijk qua vertelling en een climax na 3 seizoenen van karakter ontwikkeling. Het blijft ook allemaal brandend actueel, afgelopen week een toespraak bekeken van een of andere bekakte politieker wiens leus was Meer met minder. Tja, wie het laatste seizoen bekeken heeft weet dat je dan gewoon nog minder presteert.

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

The Wire Seizoen 1 juist afgerond. Sublieme serie die geen onderscheidt maakt tussen wat goed en slecht is. The Wire is samen met Carnivalé ook één van de meest ontoegankelijkste series dat ik tot nog toe heb gekeken. De eerste afleveringen waren moeilijk om in te komen, de makers gooien je direct in de ring zonder te weten wie voor je staat. Personages worden niet geïntroduceerd wat ook al voor problemen zorgde. Na zo'n paar afleveringen wist ik nog steeds niet wie wie was. Maar een minpunt is dat zeker niet. Zelden heb ik zo kunnen meeleven met de personages. En niet alleen met degene die wij als 'goede' zien (de politie) want zoals gezegd maakt deze serie daar geen onderscheidt in. En dat is meteen ook waar de serie zo uitspringt boven alle andere series. De personages zijn geen personages maar echte mensen, van vlees en bloed. Dat zie je, dat voel je. Ook wordt er geen gebruik gemaakt van muziek wat de rauwheid alleen nog extra benadrukt. Deze serie wekt ook emoties bij je op, waar ik spontaan denk aan de latere afleveringen. Greggs wordt geraakt tijdens een undercoveroperatie. Als ik een film kijk heb ik het altijd moeilijk om mee te kunnen leven als iemand sterft doormiddel van het overbodig of teveel gebruik van muziek. Hier wordt daar geen beroep opgedaan en wat krijg je dan? Een hartverscheurende scene, een scene die ik al meerdere malen terug heb opgezet en nog steeds geëmotioneerd door raak. The Wire heeft me letterlijk van mijn stoel geblazen desondanks het een zeer rauwe, harde en compromisloze serie is. Ik zit al met smakkende lippen te wachten op seizoen 2. 5.0* en tevens mijn nummer 1 qua series.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Naast The Sopranos het beste dat televisie tot nu toe heeft kunnen bieden! Wat een overdonderend relaas over de corruptie en misdaad in Baltimore! Iedereen die iets met drugs of politiek heeft moet dit zien! Daarnaast biedt het meer dan genoeg voor kijkers die gewoon verhalen van mensen willen zien en de teloorgang van alles wat goed is, met een cynische knipoog!

Da G

• 18 messages
  • 37 votes

Zonet de laatste aflevering gezien van het laatste seizoen. En eigenlijk pijnlijk om te weten dat dit het was, maar wat een ongelofelijk FANTASTISCHE serie is dit zeg! Ongelofelijk sterk.

Vanaf volgende week maar beginnen aan The Sopranos.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Destijds afgehaakt bij aflevering 1 van Seizoen 2. Nu 2 weken terug opnieuw begonnen met deze serie (Seizoen 1 vind ik overigens fantastisch) en ik kom gewoon niet door die 1e aflevering van Seizoen 2 heen. Wat een saaie troep. Zo erg dat ik niet eens de drang voel om de volgende episode nog te kijken, zeker na het briljante eerste seizoen. Is die aflevering een maatstaaf voor de rest van het seizoen of niet?

trebremmit

• 3014 messages
  • 1465 votes

Daar snap ik helemaal niks van, weinig verschil tussen het eerste en tweede seizoen wat mij betreft. Absoluut niet saai, mischien moet je even doorzetten, zoveel moeite kost het toch niet om nog een aflevering te kijken

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Tja dat gedoe met die havenarbeiders interesseerde me gewoon niets... Geen interessante karakters. En dat gedoe met die kerk....

Beste serie ooit.

trebremmit

• 3014 messages
  • 1465 votes

catdog wrote:

Tja dat gedoe met die havenarbeiders interesseerde me gewoon niets... Geen interessante karakters. En dat gedoe met die kerk....

En dat weet je al na 1 aflevering? Die karakters die groeien juist per aflevering.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Elk seizoen van The Wire introduceert zoveel nieuwe karakters en een nieuwe invalshoek dat het altijd wel eventjes duurt voor je in het verhaal kan komen. Maar na een tijdje wordt je beloont voor de moeite. Alle seizoenen van The Wire zijn fantastisch.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Zojuist nogmaals even de 1e aflevering bekeken. Kom terug op mijn eerdere oordelen. Ik moest er blijkbaar gewoon even inkomen want nu ik eenmaal een beetje wist hoe het een beetje zn gangetje ging zo ver na seizoen 1 kwam ik er met de minuut meer in. Nu aflevering 2 zometeen even doen.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

The Wire

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Kinda sucks that D'Angelo vermoord is in opdracht van Stringer.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Ah, ben je op dat punt aanbeland.

Nou, dan staat je nog genoeg te wachten!

catdog wrote:
Kinda sucks that D'Angelo vermoord is in opdracht van Stringer.

Dat is precies wat deze serie briljant maakt. Het doet niet aan compromissen voor de kijker en happy ends. Het geeft gewoon het leven weer zoals het is. Hard en oneerlijk voor de meesten.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Gister de eerste episode dan eindelijk gezien en ik zie het al gebeuren; dit gaat gewoon één van mijn favoriete series worden. De grenzen tussen goed en kwaad vervagen totaal (groot pluspunt aan de serie), enorm sterke performances, toffe characters en idem cast en tja, McNulty vs Rawls . Het zal niet al te lang duren voordat ik door die 5 seizoenen heen ben denk ik.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Hmm...dan moet ik dit ook maar eens op gaan duiken.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Ik benijd jullie hoor, wou dat ik ook opnieuw deze serie kon bekijken zonder voorkennis. Die eerste keer is echt magisch.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Volgens mij is het de tweede keer net zo goed. We beleven echt gouden tijden wat TV-series betreft. Film kan er niet meer tegen op (tenzij het iets doet wat TV niet kan). Ik zit nu volop te genieten van Breaking Bad (S2).

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Sowieso, alleen jammer dat het visuele (bijna) altijd ondergeschikt is aan het vertellen. Het valt toch op terwijl er de ene geldbeluste flutfilm na de andere uitkomt in Amerika het creatieve en baanbrekende werk wordt verricht (op kleine schaal) in een ander medium. Het spijtige is dus wel dat sommigen (zowel makers als publiek) het blijkbaar nog altijd niet door hebben dat TV wel wat meer kan zijn dan de gemiddelde sitcom of soap. Breaking Bad ken ik eigenlijk niet, binnenkort maar eens checken.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Eens. Tv serie als medium is behoorlijk ondergewaardeerd terwijl er toch wat briljante series zijn waar weinig films zich mee kunnen meten. Wel blijft het inderdaad jammer dat je visueel bijna nooit iets interessants ziet.

Gister weer twee episodes gezien, wat blijft dit toch een enorm sterke serie. McNulty en Bunk als tag-team in de interreogation room . Ook vind ik Gilliard erg sterk spelen .

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

Dan heb je nu ook al kennis gemaakt met Omar Little?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ja zeker, en wat een entrance . Lijkt me ook wel een personage die ik erg kan gaan waarderen. Williams heeft qua uitstraling al veel mee in ieder geval.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Asaharo wrote:

Sowieso, alleen jammer dat het visuele (bijna) altijd ondergeschikt is aan het vertellen.

Het is dan ook precies op dat vlak dat film zich moet onderscheiden want twee uur is echt niet veel om te gaan wedijveren met de tijd die een TV-serie kan besteden aan karakters en karakterontwikkeling. Het lijkt mij bijna zinloos om nog een film te maken die volledig op karakters voortdrijft.

TV-series beginnen er ook steeds beter en beter uit te zien: Mad Men, Rome, Carnivale, ...

Bij The Wire is het wel zo dat het visuele volledig ten dienste staat van de karakters maar ik heb nooit begrepen waarom ze zo vasthielden aan het 4:3 formaat.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Eens, bij die series zit dat wel snor inderdaad.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Niettemin allemaal HBO-producties die je noemt, je hebt wel gelijk ja, ze investeren ook heel wat in de authenticiteit van een serie. De decors van Mad men en Carnivalé zijn zeker de betere in het TV-landschap.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

En een serie van AMC (Mad Men).

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Mad Men is van AMC, dat wist ik niet. Was in de veronderstelling dat de schrijver na the sopranos zijn huzarenstukje mocht maken bij HBO maar het is dus bij een ander productiehuis.

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

Naomi Watts wrote:

Ja zeker, en wat een entrance . Lijkt me ook wel een personage die ik erg kan gaan waarderen. Williams heeft qua uitstraling al veel mee in ieder geval.

Ik kan niet wachten tot je Omar's meest geniaalste quote hier plaatst. Met afstand mijn favoriet personage uit deze reeks, al zijn de andere toch ook memorabel op hun eigen wijze.

Kanisz

• 152 messages
  • 0 votes

Ik ben na de vele lovende reacties op deze serie in andere forumtopics van HBO series ook maar begonnen aan The Wire. Na een weekje of 2 inmiddels aan het eind van seizoen 2. Geweldige serie. Ik kan me slechts aansluiten bij bovenstaande commentaren over de kwaliteit van vertellen, good vs. kwaad etc. Schitterend hoe realistisch (en dus ook hard) de wereld wordt geschetst.

@ Comments op Breaking Bad: ik kan niet wachten op seizoen 4! Ook een super gave serie

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.