• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.059 actors
  • 9.371.622 votes
Profile

A Song of Ice and Fire (GoT ongemarkeerde boekspoilers)

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Hmmm net ff beluisterd, iets te vrolijk als stoneheart theme..

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

"Oathkeeper" lijkt me een grotere kanshebber voor de LSH reveal (als die er komt).

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Stannis is the villain of the show - stannis-is-the-villain.tumblr.com

Niet allemaal even geslaagd, maar kijk vooral eens naar Stannis vs. "Rainbow Horse"

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ataloona

• 734 messages
  • 4258 votes

Kun je wel zeggen ja, buiten al die kleine aanpassinkjes aan het boek... Hoe konden ze dit nou doen, de dialoog van Jaime en Tyrion, het hoogtepunt waar ik naar uitkeek, schrappen. Alle essentie van die personages kwam daarin haast naar voren. En dan ook nog eens die saaie scene met Tyrion en Tywin, ugh. En wat hebben ze de storyline van The Wall toch verneukt. Zelfs Stannis' arrival was totaal niet gaaf, maar gewoon enorm random. Wat hebben ze die twee storylines toch slecht aangepakt. Over de rest van episode was ik ook niet bepaald te spreken, al was het segment in Mereen wel aardig. Ook nog eens geen Stoneheart.

Maak me wel wat zorgen nu voor volgend seizoen. Kennelijk gaan er dan wel hele grote veranderingen zijn, aangezien de storylines nu wel aardig aangepast zijn. Wat een sof.

horizons

• 5687 messages
  • 2404 votes

Zei Tyrion in ieder geval zijn befaamde woorden nadat Tywin werd neegeschoten?

Ataloona

• 734 messages
  • 4258 votes

Nope

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Nope.

horizons

• 5687 messages
  • 2404 votes

Dat is wel een ontzettende faal.

Ataloona

• 734 messages
  • 4258 votes

Het was allemaal duidelijk nogal gehaast waardoor kennelijk alle dialogen vervangen moesten worden voor korte bijzonder oninteressante goodbye's. Jaime en Tyrion hebben hun liefdevolle afscheid gehad, terwijl laatste woorden tegen elkaar de twee in de boeken juist ontzettend veranderd. Tyrion vertrouwt niemand meer en speelt alleen nog maar voor zich eigen en revenge op zijn familie. En bij Jaime blijven alleen Tyrion's woorden maar door zijn hoofd spoken "she's been fucking Lancel and Osmund Kettleblack and probably Moon Boy for all I know". Erg jammer allemaal...

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

De exacte woorden kun je nog over twisten. Maar de relatie tussen Tyrion en Jaime en ook Jaime en Cersei strookt helemaal niet met de "boek versie".

vallend glas

• 29 messages
  • 5 votes

De ontmoeting met de three eyed crow was voor mij het hoogtepunt van de aflevering. Al moet ik zeggen dat de "sinterklaas die in een boom zit-look" het hem niet voor mij deed. Boekversie is vele malen indrukwekkender.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Vond Bloodraven veel te eenvoudig in elkaar gezet, daar zat weinig mysterie achter wat mij betreft.

Dood van Jojen was ook erg slordig.

D&D mogen zichzelf op de borst kloppen met hun beste aflevering ooit. Ik ben er niet kapot van.

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

horizons wrote:

Zei Tyrion in ieder geval zijn befaamde woorden nadat Tywin werd neegeschoten?

Dat zei hij ook niet in de boeken natuurlijk

horizons

• 5687 messages
  • 2404 votes

W.M.J.M wrote:

(quote)

Dat zei hij ook niet in de boeken natuurlijk

?

Wat bedoel je.

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Tywin did in the end not shit gold.

Dat bedoel je toch? Maar dat was inner monologue en zou niet werken op het scherm.

horizons

• 5687 messages
  • 2404 votes

Tuurlijk zou dat werken. Of ze hadden het hem tegen Varys kunnen laten zeggen. Wellicht volgend seizoen tegen Ilyrio.

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Zou wel erg cheesy overkomen. Ik denk dat het de juiste keus was om dat er uit te laten. Net als het schijten zelf

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Ja eazy, dat bedoelde ik.

Zou totaal niet bij het moment passen, blij dat ze dat eruit hebben gehaald.

jay73

• 1184 messages
  • 1388 votes

De Tyrion-sequence was overhaast. Met name het begin. We schakelen over naar King's Landing en meteen opent Jamie de deur van Tyrions cel. Weg spanning! We zitten nog met onze gedachten bij Arya en the Hound en Tyrion is al op vrije voeten. Dat hadden ze moeten uitstellen. Laat Tyrions wanhoop zien, met z'n hoofd in de handen, betraand gezicht weet ik veel..laat de kijker terug zijn bij de twijfel: wat hangt hem boven het hoofd? Hoeft echt geen minuten te duren, maar dit was lange-halen-snel-thuis: de misser van de episode.

En Tyrion vermoordde Shae uit zelfverdediging en niet uit boosheid/frustratie. Dat vond ik een jammerlijke wijziging. Het hele achtergrondverhaal van Tysha ontbrak ook, maar daar heb ik niet zo'n moeite mee.

En dan het einde..Arya op de boot naar Braavos was goed, maar hadden de kijkers van de serie niet ook de shock verdiend van Lady Stoneheart? Een van de beste cliffhangers aller tijden! Ongetwijfeld zal ze ergens aan het begin van Season 5 haar opwachting maken, maar aan het einde van S4, dat was het perfecte slot van dit sterke seizoen geweest.

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Had de caverliecharge van Stannis naar episode 9 gedaan. Het had allemaal wat meer tijd nodig. Iets te gehaast allemaal.

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Ze kunnen Ciarán Hinds wel voor 1 scene gebruiken maar Fairley niet?

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Wat een waardeloze reactie van Alex Graves. Hier kan ik echt helemaal niks mee. Ik snap dat het een lastige verhaallijn is, vooral omdat er nog maar weinig materiaal voor is maar ze kunnen dit toch nooit weglaten!?

Ze heeft invloed op een hoop verhaallijnen. Jaime, Brienne, The Frey's en in de toekomst ongetwijfeld ook nog op de Starks, het noorden, haar kinderen... (Ik hoopte vooral op een reunie met Jon Snow ergens further down the road. ) Is de onrust in the riverlands ook niet DE reden dat de troon zich distancieerd van de RW? Allemaal verhaal wat even in de plee wordt gegooid...

Ik weet dat niet iedereen fan is van deze twist. Personages weer tot leven wekken is normaal ook niet mijn 'cup of thea' maar omdat het met Catelyn zo gruwlijk wordt gedaan vond ik het een van DE hoogtepunten van ASOS. Nog nooit eerder heb ik een goed personage zo mooi naar de darkside zien veranderen en het was wederom uniek geweest voor TV en een fantastische cliffhanger. BAH! Ik hoop dat ze zich bedenken en seizoen 5 starten met Fairley back on board. Stoneheart was gewoon trending in de VS vannacht, zegt wel iets toch?

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Let it go jongens.

Ik ben er lang pissed om geweest, maar ik heb me er bij neergelegd dat ze er niet meer in zal komen.

Laten we hopen dat het "The North Remembers"- thema nog enigzins ter sprake zal komen. We weten dat er een fuckload aan Dornish zal worden gecast, dan mogen we toch op z'n minst de Manderlys krijgen.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Mehh... Ik zal me er uiteindelijk ook bij neer gaan leggen maar de teleurstelling is nou eenmaal groot op het moment.

Daarnaast vind ik het ook een principe ding. De finale zo hypen terwijl je weet dat je een hoop mensen teleur gaat stellen. Niet alleen door de afwezigheid van LS (Ik heb nog hoop dat ze in seizoen 5 komt. Kan ook nog prima. ) maar ook door wijzigingen in de Tywin / Tyrion scene. Ik moet de ep nog kijken en waarschijnlijk is het nog steeds een toffe scene maar als je zo een iconische scene gaat veranderen dan is hypen misschien niet helemaal op zijn plaats.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ik vraag me ook af wat ze met Jaime aan het doen zijn. De redemption arc gaat met behoorlijke horten en stoten. Zijn AFFC verhaallijn lijkt ook al te sneuvelen, gezien de geruchten (Jaime -> Dorne).

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Jups Dorne kan zijn bestemming gaan worden nu, al sluit dat zijn AFFC verhaallijn niet compleet uit. Stannis heeft ook een uitstapje gehad dit seizoen.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Blijkbaar is Riverrun al in handen van Walder Frey. The Blackfish is MIA. Jaime's hoogtepunt in de AFFC-verhaallijn was juist de Siege of Riverrun.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.