- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- A Song of Ice and Fire (GoT ongemarkeerde boekspoilers)
A Song of Ice and Fire (GoT ongemarkeerde boekspoilers)
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Mooi boek. Zal ik in het weekend eens goed doornemen.
horizons
-
- 5687 messages
- 2404 votes
Is trouwens niet door George RR Martin zelf geschreven. Hij heeft wel stukken aangeleverd en de overview + editor functie gehad.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Volgens mij zijn de gekaderde teksten wel door George zelf geschreven.
Wat een prachtig boek! Gister binnen gekregen en even snel doorheen gebladerd. Ik had een boek verwacht waar ik hooguit 1 a 2 weken zoet mee zou zijn maar dit gaat wel ietsje langer duren.
Absoluut een aanrader voor iedereen die de boeken heeft gelezen.
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
Top! Ben heel benieuwd. Zeker ook na de posts hier.
Ik was eigenlijk van plan het boek pas in februari aan te schaffen (want ik ben tot dan niet op NL bodem, dus dat is alleen maar extra kofferruimte voor als ik terug ga). Maar ik kan mezelf toch niet inhouden denk ik
Dus dat wordt een tripje naar Waterstones morgen en het boek scoren...
Ben echt, echt heel benieuwd. En ik vind het lastig om te wachten op het nieuwe boek van Martin & op het nieuwe seizoen van HBO, dus hopelijk biedt dit wat afleiding in de tussentijd.
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
Oké, tof boek! Veel groter dan ik dacht. En de illustraties zijn erg mooi!
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Zijn jullie het van voor naar achter aan het lezen? Want ik ben persoonlijk meteen op zoek gegaan naar Asshai.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Yup, van voor naar achter. Ben nu door The Reign of the Targaryens heen. Aegon V en Aerys II waren mijn favoriete stukken waar Aegon V ons ook een heel interessant vooruitzicht geeft op toekomstige Dunk & Egg's. 
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
Ja, ik ben hem ook van voor naar achter aan het lezen. Heb de eerste dag toen ik hem had wel alles doorgebladerd, alle afbeeldingen bekeken, hoofdstuktitels en kleine stukjes gelezen enz. Maar echt alles in detail lezen, op volgorde.
filmfan0511
-
- 1092 messages
- 1123 votes
Hopelijk wordt dit het jaar van the winds of winter! Al hoop ik nog niet teveel, want Martin kennende zou het best nog wel eens een jaartje kunnen duren.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Hij is er wel hard mee bezig hoorde ik, zo laat hij ook taken bij de serie dit keer liggen om te gaan schrijven. Maar waar is je bron? 
lilB
-
- 201 messages
- 39 votes
Ik hoorde het in een YouTube filmpje. Heb even gezocht maar kan zo 1-2-3 niks vinden..
filmfan0511
-
- 1092 messages
- 1123 votes
Zou best jammer zijn idd, al had ik het ergens wel verwacht. Och, binnenkort hebben we in ieder geval weer een paar maanden game of thrones op tv, dat is toch ook al iets.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Anders zou het hele segment mbt beric donderrion toch voor niets zijn geweest?
lilB
-
- 201 messages
- 39 votes
Tsja dat weet je nog niet.
Ik had al half gedacht dat Sansa de Stoneheart rol op een of andere manier zou overnemen.
filmfan0511
-
- 1092 messages
- 1123 votes
Geweldig nieuws 
Was er al bijna van overtuigd dat ze helemaal geschrapt ging worden. Dat wordt in ieder geval een fantastische eindscene (?) van seizoen 5. Langs de ene kant is het wel logisch dat ze er zolang mee gewacht hebben omdat het Stoneheart materiaal vooralsnog zeer beperkt is.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Fantastisch nieuws zo net voor het begin van seizoen 5. En Fairley gaat het ongetwijfeld killen als Stoneheart.
Niet alleen blij met dit nieuws om die ene grote scene. Er zijn veel lijntjes richting stoneheart en veel is nu weer mogelijk. Small council talk, Frey's, Brienne, Podrick, Jaime en wat nog moet komen.
De reveal mag voor mij de eindscene van s5 worden.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Volgens mij is het IMDB-"gerucht" al ontkracht. Kijk maar eens op asoiaf.westeros.org.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Ik wilde het net posten inderdaad. Blijkbaar kan iedere idioot dit soort zaken op IMDB toevoegen.
Did not know that..
filmfan0511
-
- 1092 messages
- 1123 votes
Interessant om te lezen. Gelukkig maar dat er na het originele plan nog veel veranderd is, anders was het nooit zo geniaal geweest. En stond er nu in dat artikel een duidelijke hint naar de R+L=J theorie? Of zou dat, zoals zoveel zaken, uiteindelijk ook aangepast zijn?
filmfan0511
-
- 1092 messages
- 1123 votes
Iemand anders trouwens ook de game of thrones-special 'a day in the life' gezien? Leuk om te kijken. Het lijkt er ook op dat Jon Snow weer een uitstapje zal maken wat in de boeken niet voorkwam (Hardhome).
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Hier zakte mij de broek ook wel een klein beetje vanaf.. http://winteriscoming.net/2...
Dragonslayer
-
- 236 messages
- 111 votes
Hier zakte mij de broek ook wel een klein beetje vanaf.. http://winteriscoming.net/2...
In het boek was het de bedoeling dat Tyrion een andere tunnel nam maar Tyrion koos ervoor om de Tunnel naar de toren van de hand te nemen na dat Varys hem hier over vertelde. In de aflevering leek het juist alsof het de bedoeling was dat hij zou ontsnappen via een tunnel die bij de small council chamber uit komt. Varys stond namelijk meteen voor de deur vlak na dat Tyrion zijn kruisboog had afgevuurd.
En tjah, blijkbaar hebben ze wel geld voor skeletten en vuurballen. Bloodraven en die grot op zich zag er echt uit als theaterdecor.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Sansa en het leger van de Eyrie in Winterfell lijkt met de laatste trailer bevestigd als flinke boekafwijking.
Gezellig logeerpartijtje bij de famillie Bolton?