• 178.030 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.366 votes
Profile

A Song of Ice and Fire (GoT ongemarkeerde boekspoilers)

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Mooi boek. Zal ik in het weekend eens goed doornemen.

horizons

• 5687 messages
  • 2404 votes

Is trouwens niet door George RR Martin zelf geschreven. Hij heeft wel stukken aangeleverd en de overview + editor functie gehad.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Volgens mij zijn de gekaderde teksten wel door George zelf geschreven.

Wat een prachtig boek! Gister binnen gekregen en even snel doorheen gebladerd. Ik had een boek verwacht waar ik hooguit 1 a 2 weken zoet mee zou zijn maar dit gaat wel ietsje langer duren.

Absoluut een aanrader voor iedereen die de boeken heeft gelezen.

anne J

• 1525 messages
  • 976 votes

Top! Ben heel benieuwd. Zeker ook na de posts hier.

Ik was eigenlijk van plan het boek pas in februari aan te schaffen (want ik ben tot dan niet op NL bodem, dus dat is alleen maar extra kofferruimte voor als ik terug ga). Maar ik kan mezelf toch niet inhouden denk ik Dus dat wordt een tripje naar Waterstones morgen en het boek scoren...

Ben echt, echt heel benieuwd. En ik vind het lastig om te wachten op het nieuwe boek van Martin & op het nieuwe seizoen van HBO, dus hopelijk biedt dit wat afleiding in de tussentijd.

anne J

• 1525 messages
  • 976 votes

Oké, tof boek! Veel groter dan ik dacht. En de illustraties zijn erg mooi!

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Zijn jullie het van voor naar achter aan het lezen? Want ik ben persoonlijk meteen op zoek gegaan naar Asshai.

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Yup, van voor naar achter. Ben nu door The Reign of the Targaryens heen. Aegon V en Aerys II waren mijn favoriete stukken waar Aegon V ons ook een heel interessant vooruitzicht geeft op toekomstige Dunk & Egg's.

anne J

• 1525 messages
  • 976 votes

Ja, ik ben hem ook van voor naar achter aan het lezen. Heb de eerste dag toen ik hem had wel alles doorgebladerd, alle afbeeldingen bekeken, hoofdstuktitels en kleine stukjes gelezen enz. Maar echt alles in detail lezen, op volgorde.

filmfan0511

• 1092 messages
  • 1123 votes

Hopelijk wordt dit het jaar van the winds of winter! Al hoop ik nog niet teveel, want Martin kennende zou het best nog wel eens een jaartje kunnen duren.

lilB

• 201 messages
  • 39 votes

No Winds of Winter this year, hoorde ik

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Hij is er wel hard mee bezig hoorde ik, zo laat hij ook taken bij de serie dit keer liggen om te gaan schrijven. Maar waar is je bron?

lilB

• 201 messages
  • 39 votes

Ik hoorde het in een YouTube filmpje. Heb even gezocht maar kan zo 1-2-3 niks vinden..

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Hoop dat je ongelijk hebt.

filmfan0511

• 1092 messages
  • 1123 votes

Zou best jammer zijn idd, al had ik het ergens wel verwacht. Och, binnenkort hebben we in ieder geval weer een paar maanden game of thrones op tv, dat is toch ook al iets.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Komt dit jaar inderdaad niet meer uit.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Catelyn Stark / Hooded woman - Game of thrones s05e10

Michelle Fairley - IMDB

lilB

• 201 messages
  • 39 votes

Wow! Had ik echt niet meer verwacht!

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Anders zou het hele segment mbt beric donderrion toch voor niets zijn geweest?

lilB

• 201 messages
  • 39 votes

Tsja dat weet je nog niet.

Ik had al half gedacht dat Sansa de Stoneheart rol op een of andere manier zou overnemen.

filmfan0511

• 1092 messages
  • 1123 votes

Geweldig nieuws

Was er al bijna van overtuigd dat ze helemaal geschrapt ging worden. Dat wordt in ieder geval een fantastische eindscene (?) van seizoen 5. Langs de ene kant is het wel logisch dat ze er zolang mee gewacht hebben omdat het Stoneheart materiaal vooralsnog zeer beperkt is.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Fantastisch nieuws zo net voor het begin van seizoen 5. En Fairley gaat het ongetwijfeld killen als Stoneheart.

Niet alleen blij met dit nieuws om die ene grote scene. Er zijn veel lijntjes richting stoneheart en veel is nu weer mogelijk. Small council talk, Frey's, Brienne, Podrick, Jaime en wat nog moet komen.

De reveal mag voor mij de eindscene van s5 worden.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Volgens mij is het IMDB-"gerucht" al ontkracht. Kijk maar eens op asoiaf.westeros.org.

lilB

• 201 messages
  • 39 votes

Staat ook niet meer op IMDB..

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Ik wilde het net posten inderdaad. Blijkbaar kan iedere idioot dit soort zaken op IMDB toevoegen.

Did not know that..

filmfan0511

• 1092 messages
  • 1123 votes

Interessant om te lezen. Gelukkig maar dat er na het originele plan nog veel veranderd is, anders was het nooit zo geniaal geweest. En stond er nu in dat artikel een duidelijke hint naar de R+L=J theorie? Of zou dat, zoals zoveel zaken, uiteindelijk ook aangepast zijn?

filmfan0511

• 1092 messages
  • 1123 votes

Iemand anders trouwens ook de game of thrones-special 'a day in the life' gezien? Leuk om te kijken. Het lijkt er ook op dat Jon Snow weer een uitstapje zal maken wat in de boeken niet voorkwam (Hardhome).

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Hier zakte mij de broek ook wel een klein beetje vanaf.. http://winteriscoming.net/2...

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Curly1985 wrote:

Hier zakte mij de broek ook wel een klein beetje vanaf.. http://winteriscoming.net/2...

Ik vond de laatste aflevering op zich al een rommeltje. Ik vroeg me toen het meest af waar het op gebaseerd was dat Tyrion door die tunnels meteen bij de kamer van Tywin terecht kwam.

In het boek was het de bedoeling dat Tyrion een andere tunnel nam maar Tyrion koos ervoor om de Tunnel naar de toren van de hand te nemen na dat Varys hem hier over vertelde. In de aflevering leek het juist alsof het de bedoeling was dat hij zou ontsnappen via een tunnel die bij de small council chamber uit komt. Varys stond namelijk meteen voor de deur vlak na dat Tyrion zijn kruisboog had afgevuurd.

En tjah, blijkbaar hebben ze wel geld voor skeletten en vuurballen. Bloodraven en die grot op zich zag er echt uit als theaterdecor.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Sansa en het leger van de Eyrie in Winterfell lijkt met de laatste trailer bevestigd als flinke boekafwijking.

Gezellig logeerpartijtje bij de famillie Bolton?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.