- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- A Song of Ice and Fire (GoT ongemarkeerde boekspoilers)
A Song of Ice and Fire (GoT ongemarkeerde boekspoilers)
vallend glas
-
- 29 messages
- 5 votes
Vind dat geen rushen, er is qua Dany materiaal maar genoeg voor 1 seizoen over. Zal me niks verbazen dat we de Battle of Mereen volgend jaar al krijgen te zien.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4258 votes
Mja, Battle of Mereen wellicht als cliffhanger van het seizoen, dus dat de battle komende is zoals in ADWD. Denk dat Dany's verhaallijn volgend jaar gewoon eindigt met Drogon bij het Khalasar van Jhoqo en dat we wat meer focus krijgen op Barristan the Bold (hoop ik). Al beginnen de makers nu natuurlijk een beetje te spelen met de verhaallijnen en differentiëren ze zo nu en dan steeds meer. Ik ben benieuwd in ieder geval. Ik wacht vooralsnog met smart op nieuws over Greyjoy castings en natuurlijk de Griffs'. Al heb ik er een hard hoofd in...
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Vind dat geen rushen, er is qua Dany materiaal maar genoeg voor 1 seizoen over. Zal me niks verbazen dat we de Battle of Mereen volgend jaar al krijgen te zien.
Ik trek eigenlijk meteen de conclusie dat AFFC & ADWD in 1 seizoen gedaan wordt. Dat is best wel rushen in vergelijking met ASOS.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Safe to say dat hij het niet gaat worden. Afschuwelijk.
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Past eigenlijk wel bij het tragische personage dat Quentyn Martel is.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Ai, het is te hopen dat er nog flink wat rollen bij gaan komen. Ik mis er namelijk nogal wat.
Pryce lijkt me prima. Siddig ken ik van Da Vinci.
Maar zoals gezegd: als dit de lijn van D&D vertegenwoordigt, dan ziet het er vrij somber uit.
vallend glas
-
- 29 messages
- 5 votes
Ben wel enthousiast over de nieuwe cast leden.
Helaas geen Arianne en ik ben er heel bang voor dat de Greyjoys en Manderly ook worden geschrapt. En ik twijfel zelfs al over de Griffs.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Ik vind de Myrcella recasting nog steeds een beetje vreemd en jammer.
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
Nah, Myrcella is ouder dan Tommen.. En Tommen is inmiddels ook alweer wat ouder geworden in King's Landing. Is bovendien al een hele tijd terug dat we Myrcella weg hebben zien gaan per boot in de serie. Dus ik vind het eigenlijk vrij logisch allemaal. En ze is nou eenmaal de troonopvolger volgens Dornish rules, dus mag ze ook zeker wel duidelijk ouder zijn dan Tommen. En dat is nu wel.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Je hebt een goed punt denk ik.
Wel sneu voor de vorige Myrcella, die was volgens mij nog wel behoorlijk dedicated.
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
De casting van Pryce & Siddig (Deep Space Nine, yeah) is wel top.
De aandacht op Trystane, die in boek niet 1 woord spreekt of direct in een scene voorkomt, betekent dat serie en boek twee compleet verschillende identiteiten worden.
Zelfs de sand snakes komen slechts summier aan bod. Maar tja, Dorne heeft dan ook maar drie point of views verdeeld over vier hoofdstukken, en ook een klein beetje Proloog.
En dan laten ze Arianne weg, die in Winds of Winter al twee hoofdstukken krijgt.
Nee, plot zal compleet anders gaan, volgens mij gaat in de serie Jaime zelfs naar Dorne...
Dus boek en tv = geen echte verfilming meer maar eerder is tv serie gebaseerd op.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Het weg laten van Manderly en de aftermath van de RW voor het Noorden zou voor mij reden zijn om de serie op een laag pitje te zetten.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Gebeurt niet. Tijdens de red wedding zag je al een Manderly zien zitten. Gaat niet gebeuren. Net zoals uncat. Komt allemaal nog wel mensen
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Dat klopt. Ze laten alleen nieuw gecaste mensen zien. Personen die er al bij waren kunnen ze weer laten opdraven mits ze geen recasting doen.
En toch gaat het verhaals technisch heel anders worden.
Hadden ze eigenlijk Victarion al eens in de TV serie?
Ataloona
-
- 734 messages
- 4258 votes
Nope, dacht van niet.
Manderly zie ik wel in de serie komen, essentieel in ''The North remembers'' en Davos' verhaallijn en is ook betrokken met de Stannis - Bolton verhaallijn. Die gaat wel gecast worden.
Ik begin me wel steeds meer zorgen te maken over de Greyjoys en de Griffs. Het zijn de karakters die je (voorlopig gezien de huidige vijf boeken) wel kunt uitsluiten in de serie, hoe gaaf ik ze ook vind. Vooral Victarion vind ik wel nodig straks in Slaver's Bay. En ik wil ook gewoon zo graag de Kingsmoot zien.
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Ben benieuwd wie dan de draken hoorn naar Danaerys brengt als Victarion niet meedoet.
En het is toch wel essentieel voor westeros als Aegon met Conneghem en de golden company daar aankomt en zelfs Storm's End al inneemt.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4258 votes
Ik heb ze er heel graag in, maar de tijd moet leren hoe dat zich nog gaat uitspelen. Zou niet de eerste keer zijn dat Martin een ''smokescreen'' opzet. Genoeg personages die heel belangrijk waren, maar voor het plot toch al snel aan hun einde moesten komen. Gelukkig gaat Arianne natuurlijk wel richting Aegon, dus daarmee heb ik wel hoop voor de tv-serie, maar we zullen zien. Ook hoeft niet per se iedereen al gecast te worden voor dit seizoen, al gaat zich al wel een hoop afspelen in Essos met een aantal personages die daar samen gaan komen. Verwacht wel dat D&D daar naartoe werken.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4258 votes
Hopelijk betekend dit dat Martin dit jaar in ieder geval heel dicht bij het afronden van TWOW komt.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Geen Bran & Hodor in seizoen 5?
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Yup, geen Hodor & Bran is seizoen 5 zoals het ernaar uitziet. Nu waren ze in de serie wel buh Brynden RIvers aangekomen en in boek waren er nog 2 hoofdstukken volgens mij daarna. Maar dat ze dat voor seizoen 6 bewaren kan ik begrijpen.
Daarnaast schijnt Euron Greyjoy wel in de serie te komen maar Aeron & Victation niet. Plus geen Arianne zoals het ernaar uitziet, en een overdreven focus op Trystane. Epic fails.
Ben trouwens tijdje, geleden alweer, klaar met herlezen boeken en daarbij moet ik zeggen dat A Feast for Crows nog sterker is geworden en ik a Dance with Dragons ook beter ben gaan vinden (maar dan wel Quentyn & Danaerys alleen maar geskimmed, op haar laaste hoofdstuk na).
Ataloona
-
- 734 messages
- 4258 votes
Geen Damphair en Victarion
Ik ben wel blij met Euron als toevoeging, aangezien het er behoorlijk op leek dat de Ironborn tamelijk genegeerd zouden worden. Dan zal Euron's rol wel met Victarion worden samengevoegd en zal Euron wel richting Slaver's Bay reizen. Nog steeds jammer dat badass Victarion er dan niet inzit, maar goed.
Focus op Trystane lijkt mij bijzonder oninteressant. Wellicht dat Martin hem later in de boeken nog betrekt (kan het me bijna niet voorstellen, in ieder geval niet in een grote hoedanigheid), maar om daarvoor Arianne eruit te schrijven? Pfff. Vond haar een bijzonder fijn personage, een soort vrouwelijke Oberynn en had wel gehoopt op een charismatische vrouwelijke add in de serie, maar helaas dus, kennelijk. Kan me dan ook niet voorstellen dat Trystane Quentin in de serie vervangt, aangezien je dan straks zonder Dornish heirs zit.Wel fijn dat er dan in ieder geval nog een paar Sand Snakes in zitten. Anyway, ik zie wel hoe het straks gaat lopen.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
De acteur die Bran speelt heeft inmiddels wel laten weten dat hij in seizoen 5 zal verschijnen.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Enige goede dat ik tot nu toe heb gezien of gehoord van seizoen 5 is de Arya-storyline. House of Black and White ziet er goed uit.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Eind volgende maand komt het World of Ice and Fire boek uit. Ga ik zeker halen.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Wie goed zoekt vindt een naakte Cersei in deze foto. 
http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xpf1/t51.2885-15/1971425_716616241754777_818252985_n.jpg
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Lancel Lannister keert terug in seizoen 5. 
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Ugh. Bij het lezen van de titel van dit bericht veerde ik eindelijk weer eens op. Toen kwam ik er achter dat hij geen Moqorro zou spelen.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
De 1e Game of thrones flashback is ook confirmed. http://watchersonthewall.co...
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
The World of Ice & Fire is vandaag officieel uitgekomen.