- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- A Song of Ice and Fire (GoT ongemarkeerde boekspoilers)
A Song of Ice and Fire (GoT ongemarkeerde boekspoilers)
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Ik zie het ook niet gebeuren maar dromen mag. 
Dominic West was almost Mance Rayder - WinterIsComing.net
Dit is ook zonde
vallend glas
-
- 29 messages
- 5 votes
Ben blij dat Dominic West geen Mance is geworden. Wat hebben ze die personage verneukt in de serie zeg.
Ik hoop West als Euron te zien eerlijk gezegd en idd Stevenson als Victorian. Al verwacht dat we geen een van deze acteurs in de serie zullen zien incl Mikkelson.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
emotionally on the artistic spectrum - peterrumanceks.tumblr.com
Eerste 5 seconde van Seizoen 4!
Aanval van de kampioen van Mereen Oznak zo Pahl bij de belegering van Mereen
Joffrey tijdens de Purple Wedding
Tyrion in handboeien
Een gladgeschoren Jaimie en het witte boek
en een shot van Sansa (Iemand een idee wat de achtergrond moet voorstellen?) Het ziet er behoorlijk rijk uit voor Littlefingers oorspronkelijke stuk land in the Vale, maar Sansa's haar is niet geverfd, dus het is niet the Eyrie?
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Op uiterlijkheden van de karakters zou ik niet te veel uit gaan. Jaime had vorig seizoen kaal moeten zijn.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Ahwww!!! Waarom zo kort. Ik kan niet wachten!
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Misschien binnenkort een teasertje. Daarna wat production videos. Een echte trailer kan nog wel eens eventjes duren. Ben wel benieuwd; onder andere naar de eerste bewegende beelden van Oberyn.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Hopelijk een trailer van hetzelfde niveau als die van afgelopen jaar. 
De Filmkabouter
-
- 13 messages
- 0 votes
Ik kijk gruwelijk uit naar de Braavos sets met Arya!
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Ik ook. O.a. House of Black and White leent zich uitstekend voor een creepy sfeertje. Weet alleen niet of we dat aankomend seizoen al gaan zien.
Verwacht aankomend weekend overigens de eerste échte beelden te zien.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Hebben jullie nog hoop dat 'The winds of winter' dit jaar uitkomt of is dat wishfull thinking? 
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Ik niet in ieder geval. Zou me al meevallen als het volgend jaar uitkomt.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Ik blijf koppig en wil hem onder de kerstboom dit jaar. 
Nee zonder gekheid, ik heb geduld en hoop vooral dat Martin op tijd is voor de TV-serie. Een aantal verhaallijnen lopen nu al op hun eind en hebben TWOW na seizoen 4 gewoon nodig.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Ter beantwoording van je vraag bij het game of thrones topic: @ Nicholas Dat zijn Stannis zijn mannen die aan de Muur de wildlings aanvallen
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Wat is dit voor artikel?? Komt me nogal amateuristisch over.. Vooral het gegooi met spoilers. En 2014 wordt toch nog even als mogelijke datum genoemd op het eind. Schreeuwende koppen en weinig boeiende inhoud.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4258 votes
Eens verder, maar Martin kennende (en ook dat hij een maand of twee geleden al aangaf: ''I wish the fans would stop pressuring me'' - http://www.hypable.com/2013/11/04/game-of-thrones-winds-of-winter-release-date-author-interview/) kan het maar zo zijn dat het nog tot 2017 kan duren, of dat ie het boek plots dropt in 2015. Ik zie het wel, maar ik mag toch hopen dat het niet weer zo lang wachten wordt als met ADWD.
Dragonslayer
-
- 236 messages
- 111 votes
Leuk nieuws -_-
Dat de tv-serie de boeken in haalt weet ik zo goed als 100% zeker. Ik twijfel er zelfs aan of GRRM ooit aan het laatste boek toe komt. En GRRM weet zelfs al niet eens zeker of hij niet toevallig meer dan 2 boeken nodig heeft om heet verhaal tot een einde te brengen. Ik heb DWD net uitgelezen, en het is goed te merken dat er meerdere hoofdstukken op het einde uitgeknipt zijn. Dit is het eerste boek waar het verhaal niet min of meer tot een tussentijdse conclusie komt (of hoe moet ik dat zeggen?) Het voelt alsof het boek midden in het verhaal plots uit was.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Lijkt mij ook een bron om serieus te nemen. Toch kan ik me voorstellen dat de uitgever enkel kijkt naar de release-dates van de vorige boeken.
Is ze ervan op de hoogte dat Martin de boeken sneller wil schrijven ivm de TV-serie en weet ze de status op het moment van TWOW?
Dragonslayer
-
- 236 messages
- 111 votes
Het laatste wat GRRM zelf heeft aangegeven (kort geleden nog) is dat het manuscript grotendeels klaar is maar dat het editten nog een hoop werk is. Ik denk zelf eind 2015. Als het voor 2016 nog niet uit is komen ze met de serie in de problemen omdat seizoen 6 zeker TWOW zal bevatten. Maar zelfs als TWOW op tijd komt heeft GRRM nog minder dan 3 jaar om ADOS te schrijven.
Ze willen 8 seizoenen... dus:
2014 Seizoen 4 - Rest van book 3 + kleinde delen van 4 + 5
2015 Seizoen 5 - Rest van 4+5
2016 Seizoen 6 - Ongeveer 60 - 70% van boek 6
2017 Seizoen 7 - Rest van boek 6 en 30-40% van boek 7
2018 Seizoen 8 - Rest van boek 7
Dus boek 7 moet begin 2017 af zijn. Dat zie ik echt niet gebeuren.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4258 votes
Ze zouden natuurlijk nog wat prequels kunnen maken, om GRRM wat tijd te geven. Robert's Rebellion bijvoorbeeld lijkt me een goed plan voor een prequel. Zou erg cool zijn om dat als serie te zien te krijgen en het bevat nog genoeg bekende personages om het aantrekkelijk te houden voor de kijkers. Al moet je dan wel weer een jonge én magere Robert casten 
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Dat lijkt mij geen oplossing en ik zit er ook niet op te wachten eerlijk gezegd. 
Dan zet je de huidige cast een jaar 'on hold' wat niet iedereen leuk zal gaan vinden.
Dan zie ik liever dat Martin de TV-serie prioriteit geeft. Hopelijk kan die dan eerst TWOW afmaken om vervolgens zijn pijlen te richten op de TV-serie. Daarmee voltooid hij dan het verhaal voor het eerst om later met het boek te komen.
Dat zie ik liever dan Dave & Dan die zonder de boeken verder gaan, wat ik ook al weleens als optie heb gelezen.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Script van de serie word al een jaar eerder gemaakt. Betekend dus dat het boek In principe een jaar eerder klaar moet zijn
korenbloem02
-
- 708 messages
- 1781 votes
Dat zie ik liever dan Dave & Dan die zonder de boeken verder gaan, wat ik ook al weleens als optie heb gelezen.
Dave en Dan weten al hoe het verhaal zich zal ontwikkelen in grote lijnen, voor het geval Martin bijvoorbeeld vroegtijdig overlijdt. Daar is al rekening mee gehouden i.v.m de populariteit van de tv-serie. Maar ik denk dat Martin wel alles op zijn tijd afkrijgt.
Ik denk dat de tv-serie eerst zich focust op de huidige 'main-characters' en daarna pas de andere families die in boek 4 en 5 voorkomen gaat inbrengen. Hierdoor krijg je een vloeiender verhaal in de tv-serie, wat voor de tv-kijker prettiger is en voor de contracten van de acteurs.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
In Overigen > Televisie > Game of Thrones:
Heb je de Mereneese Blot gelezen Naomi? Heeft mijn kijk op haar verhaal in het laatste boek wel veranderd
Wel interessant dat je een quote van bad ass motherfucker Stannis gebruikt
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Heb je de Mereneese Blot gelezen Naomi? Heeft mijn kijk op haar verhaal in het laatste boek wel veranderd
Ja, mij ook. Vind het qua karakterontwikkeling essentieel, of het nou negatief of positief is.
. Wat een blunder, het was duidelijk te laat. De verkeerde quote gecopied/pasted. Het moest deze zijn:
Aan de andere kant is mijn fout wel toepasselijk, want de claim van Stannis is de enige legitieme bedreiging.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Ja, mij ook. Vind het qua karakterontwikkeling essentieel, of het nou negatief of positief is.
. Wat een blunder, het was duidelijk te laat. De verkeerde quote gecopied/pasted. Het moest deze zijn:
Aan de andere kant is mijn fout wel toepasselijk, want de claim van Stannis is de enige legitieme bedreiging.
En Young G? 
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Bij het game of thrones forum
Wat een onzin. Die hebben echt geen idee over wie het gaat.
Eazy, valid point .
We hebben het over personen met een legitieme claim op the iron throne, waarna vervolgens een nieuwe naam komt. Toch een dikke hint dat er nog iemand is met een legitieme claim. Tuurlijk weten ze niet wie young griff is, maar het is wel een hint dat er nog iemand is met een claim op Westeros.
Is ook geen grote spoiler, maar wel een hint op toekomstige gebeurtenissen.