• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.528 votes
Profile

A Song of Ice and Fire (GoT ongemarkeerde boekspoilers)

Eerst maar zien hoe JS uit DWD is gekomen

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Zijn er nog mensen die geloven dat hij echt dood is (of blijft).

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Jon Snow blijft zeker niet dood. Hoop alleen niet dat hij weer tot leven wordt gewekt. Vind dat altijd z'on goedkope truc. Hopelijk is hij enkel zwaargewond.

Stannis IS de rechtmatige koning als erfgenaam van Robert. Bovendien wilt hij een Stark in winterfell. Enkel als onderdeel van het koninkrijk, niet als een onafhankelijk land. Vandaar dat zijn hand Rickon gaat terughalen zodat Rickon de Lord of Winterfell wordt.

P.s Hoop dat Rickon en Shireen met elkaar gaan trouwen. Hoop echt op een alliantie tussen de Starks en Stannis.

Tja we hebben het hier wel over George RR Martin.

Maar nee ik denk zelf ook dat ie het gaat halen of als zombie terugkomt.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ik vind het iets te toevallig dat ze in het afgelopen seizoen van Game of Thrones een ontmoeting plaats hebben laten vinden tussen Melisandre en Thoros waarin Thoros' mojo vrij expliciet wordt behandeld.

Klopt, dat heeft mij dus ook overtuigd.

Mooie lijst met zo'n beetje alle theorieën:

http://asoiaf.westeros.org/index.php/topic/79775-a-compendium-of-theories/

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

3 battles in het noorden in S4. Castle Black, On the Wall, en met Stannis. Hoe gaan ze dat oplossen in de show denken jullie. Zou mooi zijn als ze er allemaal in zitten maar dat word lastig met het budget lijkt me.

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Denk dat ze Castle Black gaan skippen. Jon Snow is , met "Orell en 20 good men" de muur overgeklommen. Uiteindelijk zijn daar enkel Thormund en Ygritte van overgebleven. Dus de battle of castle black zullen ze denk ik overslaan.

Daarnaast denk ik dat ze de battle on the wall en Stannis zullen combineren tot 1 aflevering. Aflevering 9 heeft Neil Marshall als regisseur, die ook Blackwater heeft gedaan.

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Aflevering 9 gaat dus weer knallen. Zou The Wall centraal gaan staan zoals Blackwater destijds?

En het duel klinkt ook als een mooie Ep 9 mogelijkheid.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

W.M.J.M wrote:

Denk dat ze Castle Black gaan skippen. Jon Snow is , met "Orell en 20 good men" de muur overgeklommen. Uiteindelijk zijn daar enkel Thormund en Ygritte van overgebleven. Dus de battle of castle black zullen ze denk ik overslaan.

Daarnaast denk ik dat ze de battle on the wall en Stannis zullen combineren tot 1 aflevering. Aflevering 9 heeft Neil Marshall als regisseur, die ook Blackwater heeft gedaan.

Het samenvoegen van die 2 battles lijkt me een nette oplossing. Castle black kunnen ze ook een stuk kleinschaliger doen.

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

En nu hoop ik niet dat ze Ygritte de rol van Val geven...

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Denk het niet. Ygritte moet dood gaan. Als Stannis Winterfell en Ygritte als vrouw aan zou bieden zou hij het zeker doen.

Ben wel benieuwd of ze Val überhaupt gaan casten. Het enige echt belangrijke wat ze tot nu toe heeft gedaan is het halen van Thormund Giantsbane waar je niet echt een apart karakter voor nodig hebt.

Als ze volgend seizoen niet in Game of Thrones zit, weet je ook dat ze niet erg belangrijk gaat worden in de laatste twee boeken.

Ataloona

• 734 messages
  • 4258 votes

Ygritte gaat gewoon dood natuurlijk. Jon's enorme trouw aan de Night's Watch (idd, als Ygritte nog zou leven, dan had Jon gewoon voor Winterfell gekozen) en zijn samenhangende schuldcomplex zijn allemaal gevolgen van Ygritte's dood. Gewoon een te essentieel deel van zijn karakteruitdieping.

Val zal nog wel belangrijk worden. Jon - als hij het heeft overleefd natuurlijk - heeft nu een makkelijkere uitweg uit zijn functie als Lord Commander

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Jon is denk ik wel dood maar ik gok dat Melisandre 'm in de vlammen gooit en zijn geest weer oproept. Zoiets gok ik, in ieder geval krijgt Melisandre nog wel een grotere rol.

Verder hoop ik dat Daenerys nou eindelijk eens richting Westeros komt maar nog wel even met Tyrion praat voordat ze gaat. En hopen dat 1 van mijn favo karakters (Ser Opa / Barristan Selmy) alles overleeft!

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Eazy wrote:

De Jaime chapters behoren tot de beste uit de serie imo. Alleen Brienne hoofdstukken zijn wat saai, daar had gewoon geknipt in moeten worden.

Helemaal mee eens, zo zonde dat Arya zo weinig hoofdstukken heeft en Sansa helemaal niet voorkomt in ADWD. Hij had beter die dames wat meer hoofdstukken kunnen geven en veel van Briënne kunnen schrappen.

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Curly1985 wrote:

(quote)

Het samenvoegen van die 2 battles lijkt me een nette oplossing. Castle black kunnen ze ook een stuk kleinschaliger doen.

Ben ik eigenlijk niet mee eens. Het belang van al die aanvallen zit in het feit dat Jon goede leiderschapskills heeft. Vandaar dat ik liever heb dat ze dat laten zien dan wanneer Stannis tot de redding komt. Dat mogen ze van mij doen zoals het einde van Blackwater (enkel het begin van de cavaleriecharge met Stannis aan het hoofd). Het verloop van het gevecht maakt niets uit, enkel de uitslag.

Als je dat vergelijkt met Blackwater zie je tijdens de veldslag bv. Tyrion zijn slimheid, Stannis zijn moed en doorzettingsvermogen, The Hound zijn angst voor vuur, Joffrey zijn lafheid ect.

Zie dus liever de kleinere battles dan Stannis zijn overwinning. Kunnen ze ook wat geld besparen voor the battle on the Ice en the battle of Mereen.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Op zich heb je daar wel een punt W.M.J.M. wellicht vinden ze het alleen wat teveel worden. Teveel kleine battles etc. Er zijn namelijk tot nu toe niet echt veel battles geweest dus willen ze misschien 1 grote battle maken.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

De Jaime chapters behoren tot de beste uit de serie imo.

Hoop dat ze het onderonsje tussen hem en the Blackfish in AFFC ook zullen gebruiken in de serie. Prachtige passage.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Curly1985 wrote:

Ook erg benieuwd naar hoe het verder zal gaan met Cersei

Die gaat het loodje leggen.

Nicholas wrote:

(quote)

Hoop dat ze het onderonsje tussen hem en the Blackfish in AFFC ook zullen gebruiken in de serie. Prachtige passage.

"You always disappoint, Kingslayer."

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

En vervolgens het stukje met Edmure in bad.

Ze zouden die zanger dan niet moeten laten zingen maar viool laten spelen. Zouden de seriekijkers The Rains of Castamere nog herkennen? De bruiloft had een behoorlijke impact.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Nicholas wrote:

Die gaat het loodje leggen.

Ik denk juist dat George R. Martin haar laat leven, al is ze nu wel behoorlijk alleen dankzij Varys zijn move aan het einde van het laatste boek.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

En hopelijk eerst nog een reunie met Tyrion in TWOW.

JohnWilliams wrote:

(quote)

Ik denk juist dat George R. Martin haar laat leven, al is ze nu wel behoorlijk alleen dankzij Varys zijn move aan het einde van het laatste boek.

Ik verwacht dat Jaime of misschien zelfs Tommen haar "valonqar" uit de profetie zal zijn. Tyrion is te veel voor de hand liggend.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ik ga voor Loras Tyrell

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Loras had ik niet eens aan gedacht. The Hound (mocht die nog leven) heb ik al voorbij zien komen en nu schiet Stannis mij ineens te binnen.

Stannis verdient het wel. Head on a spike above the gate.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ik vind de gravedigger theorie een mooie, dus ik geloof wel dat Sandor Clegane nog leeft.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

vallend glas wrote:

Ik verwacht dat Jaime of misschien zelfs Tommen haar "valonqar" uit de profetie zal zijn. Tyrion is te veel voor de hand liggend.

Jaime zou geweldig zijn, hij begon als een eikel maar net zoals in de boeken als in de films is hij nu uitgegroeid tot een baas. Zijn hoofdstukken zijn ook altijd leuk om te lezen.

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Mads Mikkelson als Euron zou een mooie zijn.

http://img545.imageshack.us/img545/9176/j11y.png

Victarion:

http://i.imgur.com/EEdt2Hb.png

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Ja, te duur helaas.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.