- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- A Song of Ice and Fire (GoT ongemarkeerde boekspoilers)
A Song of Ice and Fire (GoT ongemarkeerde boekspoilers)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Hoe graag ik ook zou willen maar laat ook dit chapter weer aan me voorbij gaan. Ga nog geen chapters lezen, over jezelf in de voet schieten gesproken. Goed om te lezen dat het weer geweldig is. Hurry George!
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Ik ben een te grote junk. Dan maar de methadon in de vorm van previews
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik ken het. Desperate measures. Ik ben allang blij dat ik het geduld op kan brengen en ik profiteer ook van junks als jullie, nu heb ik toch een prima indicatie van de kwaliteit. Erg veel zin in.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Ik heb mezelf gisteren na 2 alinea's ook een halt toegeroepen.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Ik heb 2 maanden terug al toegegeven aan de sample chapters en heb deze dus ook gelezen.
Interessante chapter, nog meer zin in het volgende boek! (als dat al mogelijk was)
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Ach, wat maakt het uit dat ik ongeveer 6% van het boek heb gelezen.
En dan alleen nog maar het begin zonder echte spoilers.
Hoewel dit hoofdstuk wel iets bevat dat een spoiler kan zijn, Maar niet 100% conclusive.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Deze chapters waren destijds geschreven voor ADWD maar de editors hebben deze eruit gelaten en doorgeschoven naar TWOW.
Dus we zitten nog niet in full TWOW territory. 
(hoor mij het goed praten dan)
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Deze chapters waren destijds geschreven voor ADWD maar de editors hebben deze eruit gelaten en doorgeschoven naar TWOW. Dus we zitten nog niet in full TWOW territory.
(hoor mij het goed praten dan)
In basis is het rond 2011 geschreven, maar wel heel vaak herschreven begrijp ik uit George z'n blog post.
Op asoiaf forum heeft dit hoofdstuk toch al 40 pagina's gehaald. Binnen een dag, lol. Het schijnt dat er een controversieel Sansa hoofstuk in tWoW zal zijn, en als je dan Mercy leest begin je je wel af te vragen hoe ver George zal gaan.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Kan vorige bericht niet aanpassen:
In spoiler omdat er iets wordt gespoild uti dat hoofdstuk en niet iedereen dit al wil lezen.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
In de boeken raakt the hound toch ernstig gewond tijdens het gevecht in de kroeg?
Ataloona
-
- 734 messages
- 4258 votes
Ja, hij ontwikkeld volgens mij een flinke koorts (dodelijk zelfs dacht ik) door een infectie in een wond. Kan dus nog gebeuren.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Yep, Arya laat hem stervend achter op een gegeven moment.
Maar in a Feast for Crows komt Brienne tijdens haar zoektocht iemand tegen die best veel weg heeft van Sandor.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Dat gedoe met the hound in feast for crows verwarde mij enorm.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Ja, dat was mooi gedaan met die helm en ser Robert Strong enzo. Beetje die arme Sandor de schuld geven.
Dat Brienne hem (zeer waarschijnlijk dus de doodgraver) tegenkwam bij die orde vond ik een mooi moment.
lilB
-
- 201 messages
- 39 votes
Nu begint ook voor mij het lange wachten.
Wat een heerlijke epiloog! Blij dat Varys weer terug is.. en hoe!
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Mijn verwachtingen van de ADWD epiloog waren iets te hoog na die van ASOS. Maar natuurlijk erg fijn dat Varys terug is.
Een van de vele redenen waarom ik niet kan wachten op TWOW.
ADWD afsluiten met zoveel verhaallijnen op scherp heb ik George nog niet helemaal vergeven. 
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
Zo... Dat was het! Ik heb gisterenavond de epiloog gelezen van het laatste boek en nu is het finito. Nu kan ik eindelijk in dit topic. 
Wat een eind allemaal, ik was een beetje stomgeslagen ai ai oke van de laatste chapters van Jon, Barristan (toffe POV!) en Dany. En toen begon de epiloog iets meer stabieler met Kevan en dat vond ik wel prettig, maar toen opeens Varys die op is komen duiken en zegt yo: weg met de stabiliteit die je aan het opbouwen bent - Aegon! Heftig 
Bij Jon riep ik al sinds hij terug kwam op Castle Black dat ik vreesde voor hem en niet wilde dat hij doodgaat, omdat ik zijn karakterontwikkelingen echt interessant vind om te lezen. Maar telkens dacht ik met tegenzin dat hij zomaar eens dood zou kunnen gaan. En ja, toen werd hij neergestoken. Daggers in the dark. Ik geloof eigenlijk wel eerder dat hij echt dood is gestoken (in tegenstelling tot sommige anderen hier). Het werd al zo lang voorbereid in de boeken. Hij maakte keuzes en regelde dingen die vaak goed, verstandig en nobel waren, maar wat eigenlijk duidelijk te veel mensen zowel binnen als buiten Castle Black tegen hem opzette op gevaarlijke wijze.
Hoe hij werd neergestoken deed me trouwens sterk denken aan hoe Caesar werd neergestoken door zijn Senaatsleden.
En dan Dany die van het vieze water dronk, te weinig eten had en allemaal diarree en (moon)bloed kreeg. Toen begon ik opeens voor haar te vrezen, terwijl ik dat nooit eerder heb gedaan. Maar daarna vond Khal Jhaqo haar, en ja, of dit nou iets goeds is of iets slechts...? Het stelt me niet gerust als einde.
Ze kon in ieder geval niet terug vliegen op Drogon naar Mereen, temde ook Rhaegal en Viserion niet. Verder kon Quentin de draken absoluut niet aan en overleed als een klein jongetje. Jemig, Martin speelt wel lekker met je. Dat vond ik zo mooi aan ADWD al vanaf het begin: O, Dany heeft draken en is mother of dragons. Sick, nou krijgen we wat te zien! Maar dan, o shit: de draken hebben een kind opgegeten. En vanaf daar wordt het alleen maar moeilijker eigenlijk. Tja, het blijven draken... Én nu ook lange tijd zonder moeder geweest en verwilderd.
Nou... Vandaag maar eens aflevering 3 kijken van de serie
Weer even wat stapjes terugnemen in het verhaal.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
No way dat Jon definitief dood is. The red women was dichtbij.
Ik ben heel benieuwd hoe deze cliffhanger opgepakt gaat worden in TWOW. 
In ep 3 nog geen signalen van koorts bij The hound gesignaleerd. Slaat de serie met the hound ook een andere weg in? Hij had het in ep 3 over zich aansluiten bj the second sons, was dit in de boeken ook of kan dit de nieuwe verhaallijn voor the hound gaan worden?
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Geen idee over serie, maar een goede mogelijkheid voor Jon is natuurlijk de proloog van a Dance with Dragons. 
Ataloona
-
- 734 messages
- 4258 votes
Mja, genoeg opties voor Jon Snow om terug te keren natuurlijk. Melisandre is vlakbij, genoeg wildlings om zijn lichaam te beschermen, hij kan inderdaad nog als warg terugkeren enz. Hij zal vast wel in een hoedanigheid terugkomen, maar hij zal vast niet hetzelfde meer zijn. Tevens wordt het nu wel makkelijker voor 'm of richting Winterfell te trekken ipv op de Wall te blijven.
Toch ben ik vooral benieuwd naar de situatie in Essos, met Tyrion en zijn sellswords, Dany met Drogon bij Khal Jhoqo (die elkaar niet moeten, maar Dany heeft een draak...) en Barristan als hoogste autoriteit in Mereen.(hij is sowieso te nobel om echt te regeren, maar slechter dan Dany doet ie het niet
) En natuurlijk Victarion die met de Iron Fleet, Moqorro en de Dragonhorn richting Mereen trekt. Toch wel de enige kandidaat-temmer van de draken, in Danys afwezigheid. En natuurlijk hoe Arya als faceless man haar rentree maakt in Westeros. Maar genoeg om over te praten natuurlijk, ADWD is niet voor niets mijn favoriete ASOIAF boek.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Tsja en toen gebeurde dit.
Afgelopen aflevering hebben we 15 minuten naar iets zitten kijken wat niet in de boeken plaatsvindt en de aankomende aflevering zal dit ook weer veel tijd in beslag gaan nemen. Wat vinden en vonden we ervan?
Ik vond het best goed gedaan en past (goed genoeg) binnen de verhaallijn van the wall voor dit seizoen. Cool om Ghost terug te zien, maar misschien te toevallig (en noodzakelijk) om ook Summer gevangen te laten worden. Dit voelde te geforceerd aan en had Martin himself anders opgelost.
Ik vermoed dat een van de Reed's de confrontatie volgende week niet gaat overleven. De situatie is te lastig om op te lossen zonder het verlies van iemand en aangezien de Reed's verder niet heel veel meer te doen hebben.. Daarnaast is het bijna onvermijdelijk dat Bran en Jon elkaar echt zullen treffen in ep 5 en daar heb ik wel gemengde gevoelens over.
Dit kan nog weleens het grootste verschil gaan worden en een mooie scene in de toekomst de nek om doen.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Dus praten we in dit topic niet meer over de serie?
cool?

W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Daarnaast is het bijna onvermijdelijk dat Bran en Jon elkaar echt zullen treffen in ep 5 en daar heb ik wel gemengde gevoelens over.
Dit kan nog weleens het grootste verschil gaan worden en een mooie scene in de toekomst de nek om doen.
Denk dat Bran voor altijd bij die boom zal blijven
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Extract van The World of Ice and Fire uitgebracht!
http://edelweiss-assets.abovethetreeline.com/RH/supplemental/GRRM_WOIF_SellPacket_spreads-lowres.pdf
En eentje gelekt: https://www.szukits.hu/attachment.php?id_attachment=246
Veel interessante dingen in. (voor de liefhebber van de geschiedenis van Westeros)
lilB
-
- 201 messages
- 39 votes
Die scene tussen Tyrion en Oberyn in de laatste aflevering.. zo mooi, maar voelde ook zo pijnlijk als je de boeken gelezen hebt.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Wat vinden jullie van de hints die naar de toekomstige boeken worden gedaan. De kansen dat Shireen Baratheon wordt opgeofferd lijkt me heel wat groter geworden sinds de laatste aflevering.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Wat vinden jullie van de hints die naar de toekomstige boeken worden gedaan. De kansen dat Shireen Baratheon wordt opgeofferd lijkt me heel wat groter geworden sinds de laatste aflevering.
Die kans zit er dik in ja, ook vanuit de boeken. 
Althans Melissandre zal het wel willen, maar gaat Stannis zo ver?
vallend glas
-
- 29 messages
- 5 votes
Jammer dat we geen 'Only Cat' hebben gekregen. Scene was anders perfect geweest.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Meeste showwatchers only zijn heel slecht in namen. De show is niet gemaakt voor boeklezers. Maakt mij niets uit.
vallend glas
-
- 29 messages
- 5 votes
Klopt. Maar in dit geval een onnodige verandering. Cat is 3 seizoenen een van de hoofdrolspelers geweest, denk dat de showwatchers dat wel hadden begrepen. Maar je hebt gelijk, de serie is niet bedoeld om boeklezers te pleasen.