- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- True Detective (HBO)
True Detective (HBO)
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
De slechtste zin in seizoen 2 was:
'Never do anything out of hunger, not even eating'.
Meestal begrijp ik bij een zin wel wat de achterliggende gedachte of bedoeling is maar die quote slaat echt nergens op.
Dat heeft te maken met wanhoop. Doe niks uit wanhoop ook geen simpele voor de hand liggende dingen. Slaat ook weer op het persoange van Vince Vaughn.
Majestics
-
- 322 messages
- 43 votes
Dat heeft te maken met wanhoop. Doe niks uit wanhoop ook geen simpele voor de hand liggende dingen. Slaat ook weer op het persoange van Vince Vaughn.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
WTF! wat een einde..
Major WTF, en niet als in 'wauw wat een wending, dat had ik nooit verwacht', maar meer als in 'what the hell kinda storytelling is this!?' Wat is het nut?
waarom zou je een karakter überhaupt introduceren als je hem doodmaakt voor je publiek een band met dat karakter op hebt kunnen bouwen? Het was nu echt zoiets van 'oh.... Okee? Nou dat was dat blijkbaar', zo der dat het veel indruk maakte...
Waren anderen wel impressed?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Major WTF, en niet als in 'wauw wat een wending, dat had ik nooit verwacht', maar meer als in 'what the hell kinda storytelling is this!?' Wat is het nut?
waarom zou je een karakter überhaupt introduceren als je hem doodmaakt voor je publiek een band met dat karakter op hebt kunnen bouwen? Het was nu echt zoiets van 'oh.... Okee? Nou dat was dat blijkbaar', zo der dat het veel indruk maakte...
Waren anderen wel impressed?
Ik zit in jouw kamp. Zeer slechte storytelling, maar dit was een zeer geforceerde poging een WTF moment te veroorzaken. Duidelijk slecht nageaapt van George RR Martin's model. Daar hebben we gelijk het probleem van dit seizoen i.t.t. het vorige, het heeft geen eigen identiteit. Geen build up en dus heeft die scene geen enkele impact.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Eerder op de Psycho-manier. Hoe erg is het dat je bij a geen band met 'm hebt nu eigenlijk?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Tuurlijk heeft Hitch het uitgevonden, maar GRRM en D&D hebben het toch tot een kunst verheven en laten zien wat voor impact het heeft in een tv-serie.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Volgens mij is dat al zo oud als dat er tv series zijn.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Afgaande op jouw WTF blijkbaar niet (en volgens mij kijk je ook Game of Thrones niet?). Toch onvergelijkbaar met your traditional way of killing off characters.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Dat het WTF is betekent niet dat zoiets nooit gebeurt.. Ik noem maar een Dallas of Miami Vice of wat dan ook.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Nope, maar wel dat je het nooit zag aan komen en dat je er op zijn minst zeer positief door verrast bent.
Euhm, Johnson & Thomas zijn in heel de serie te zien o.a. (In Miami Vice's geval). Het gaat om killing off leads. Dallas nooit gezien.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
haha wat een waardeloos gebruik van spoilertags in dit topic
ik denk, laat ik eens even kijken of het nieuwe seizoen een beetje de moeite waard is, maar er gaat dus een hoofdpersonage dood 
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Ik vind jouw spoilertag anders ook weinig aan de verbeelding overlaten, Jordy

chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Zeer slechte storytelling, maar dit was een zeer geforceerde poging een WTF moment te veroorzaken. Duidelijk slecht nageaapt van George RR Martin's model. Daar hebben we gelijk het probleem van dit seizoen i.t.t. het vorige, het heeft geen eigen identiteit.
)
Ik zou je aanraden gewoon te stoppen met kijken, want je vindt er blijkbaar weinig aan, maar wil toch iedere keer weer kijken en laten zien waarom het ook alweer kut is. Voor wie eigenlijk?
Deze quote spreekt wmb boekdelen: This season we have those obsessed with insisting that it's not exactly the same as season 1 and therefore is awful.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Aanvallend bericht verwijderd.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Mensen, klik even door naar 00:39 en leg me even uit waar deze scène in voorkomt......
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Mensen, klik even door naar 00:39 en leg me even uit waar deze scène in voorkomt......
Uhhh Spring Breakers ?
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Maar wat vonden jullie er nou van (het einde van epi 2), zonder in te gaan op voorgaande berichten ? Ik ben echt benieuwd.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Ik heb een paar recensies gelezen en gekeken op YT; veel kijkers denken niet dat Ray echt dood is.
Dan begin ik te vrezen dat de makers er op één of andere manier onderuit gaan proberen te komen (ik heb verhalen gehoord over losse flodders en kogelvrije vesten).
In deze 2e aflevering kom je er ook achter dat die Caspere z'n zaakje er af is geknald. Niet alleen zou je daardoor volgens mij ook leeg bloeden, de dader leek hoger te richten. Een point blank shotgun shell in de maag is normaal gesproken in ieder geval een killing blow.
Wellicht gaan de makers voor een detective in een detective. Ray maakt gebruik van een bandrecordertje, misschien dat de overgebleven agenten daar gebruik van gaan maken.
Even los van het einde, ik vind seizoen 2 tot nu toe overdreven zwartgallig en depressief. Seizoen 1 kreeg het stempel donker, maar ik heb wel erg het gevoel dat de makers per se de overtreffende trap willen bereiken met dit 2e seizoen. Kitsch, Farrell, McAdams, allemaal hebben ze gigantisch veel shit achter de rug, allemaal zijn ze gebroken. Zoals ik al eerder aangaf: het zijn stuk voor stuk mini Rust Cohltjes. Daarnaast is zo'n beetje iedere agent corrupt en een zuipschuit. Iets meer balans was fijn geweest.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Ja dat heb ik ook nogal, hoewel ik het nog best de moeite waard vind. Het voelt allemaal een beetje als een nieuwe serie van andere makers die mee willen liften op het succes van True Detective en dan alle elementen in de overtreffende trap tegenaan gooien.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
De vergelijking met Game of Thrones raakt echt kant, noch wal. Hij is in ieder geval net zo treffend als de vergelijking met Spring Breakers ("I think that's the secret to life - being a good person", wat een slechte dialogen heeft die film toch
)
Daar zijn we het over eens, ik geef alleen aan dat ik het donkerbruine vermoeden heeft dat GoT een aandeel heeft gespeeld dat Pizzolatto deze twist uitspeelt.
Mijn kritiek op de dialogen mag je weerleggen maar door mijn favoriete film erbij te pakken en die onderuit te halen zit er natuurlijk geen vriuchtbare insteek in deze discussie. Vooral erg laf en totaal irrelevant. Net als dat het irrelevant is dat ik het niet eens ben met de stelling dat de dialogen van Spring Breakers slecht zijn.
Dat zeg ik niet, ik geef alleen aan dat ik niet verrast ben, enorm nuanceverschil. Ik vind sterke uitdieping nou net iets waar Hollywood niet uitblinkt, alles wat jij omschrijft is nou ook niet wat ik wens in True Detective. Als je mijn posts lees zou je weten dat ik juist ontraditionele elementen wil zien, zoals seizoen 1 had.
Deze quote spreekt wmb boekdelen: This season we have those obsessed with insisting that it's not exactly the same as season 1 and therefore is awful.
Dat is ook weer zo typisch, als je kritisch bent moet je maar lekker oprotten, want kritiek geven mag niet, en om het nog erger te maken worden er ook niet eens inhoudelijk gereageerd. Zoals je al leest ben ik een enorme fan van het eerste seizoen (waarom zou ik niet verder kijken, nog maar 2 episodes gehad en beter worden kan het altijd). Ik heb gewoon high standards, en jij bent wat sneller tevreden. Prima.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2563 votes
Hmmm dat het eerste seizoen van een hoger niveau zou zijn als de tweede die nog zou komen
was bij voorbaat al bekend en is ook helemaal niet te evenaren en maakt het eerste seizoen gewoon uniek.
Om dan te gaan zeiken over dat dit zo slecht zou zijn(het tweede)vind ik dan ook een beetje zeiken om het zeiken......en het zijn ook vaak diezelfde MM gebruikers. (no offence)
Zeuren dat de acteurs en of actrices in dit seizoen B zouden zijn slaat natuurlijk helemaal nergens op,dat ze minder zijn als het eerste is duidelijk maar B serious?
Dat zegt mij meer over de MM gebruiker dan over dit seizoen.
Maar goed....even over de nieuwe afleveringen.
Wat mij ten eerste opviel is dat er weer voor een sterke intro plus introsong is gekozen.....toch wel lekker duister en blijft goed hangen.
Aflevering een was even wennen en een beetje zoeken naar de verhaallijn wat nog komen zou gaan(welke kant gaat dit op) maar in de tweede aflevering word alles al duidelijker en leert men de personages een beetje kennen......en ze hebben allemaal hun rare eigenschappen.
Ik vind ze allemaal wel goed van het scherm afkomen alleen aan Vince Vaughn moest ik even wennen.
Als ik een cijfer aan deze twee afleveringen zou geven dan zou ik op een 7 zitten waar het eerste seizoen gelijk tussen een 9 en een 10 zat.
Voor mij boeiend genoeg om verder te kijken.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Nouuuu 'natuurlijk onzin' zonder een hint van weerlegging is een beetje een dooddoener, tattoobob
Maar je legt wel de vinger op precies de reden dat sommige mensen (en ik reken mezelf er zeker toe) zeiken. Het gaat van een 9-10 naar een 7 en je haalt je schouders op en denkt: that's still pretty good. Voor mij is er dan ten eerste écht wel een flinke knauw van teleurstelling en ten tweede (en dit klinkt misschien heel, heel afgrijselijk): ik heb geen tijd voor zeventjes. Ik moet nog zoveel zien waarvan ik op een hogere waardering hoop, maar anders zou ik alsnog liever voor de derde playtrough iets van een 9 of tien kijken dan iets nieuws van een 7
Echter: het is nog steeds vroeg en ook ik blijf voorlopig kijken, aangezien ik nog steeds hoop dat ik er alsnog in kom en het beter ga vinden. Ik zou op dit moment niet eens weten wat voor cijfer ik eraan zou moeten geven. Mijn laatste woord over de acteurs: ik vind Kitsch en Mcadams prima, en er zitten ook prima bijrollen in (Deadwood's Dan the bartender), Farrel heb ik gewoon niet zoveel mee, maar al vind ik hem niet heel geweldig, ik zou hem niet overtuigd een B-acteur noemen, net als bovengenoemden dat niet zijn. Maar Vince Vaughn is in mijn volle overtuiging een enorme prutskoning die daar in komedies goed mee wegkomt (misschien is zijn stijl er zelfs geschikt voor? Ik ben geen komedie fan) maar nauwelijks in staat is zijn lines naturel af te leveren. Gewoon geen talentje.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Wat een stom bericht en dan met name het eerste gedeelte. Slaat op een tang als een varken. Ik heb de tweede aflevering nog niet gezien maar dat jij dit duister vind slaat nergens op en zelfs de vergelijking is nergens te vinden. Wat ik vreemd vind is dat jij seizoen 1 kwa begin een 9/10 geeft en dit tot nu een 7 dan is mij conclusie hieruit dat jij bijna 3 punten lager zit.
Ik zelf heb dan zoiets omdat ik een zeikerd ben dat het toch een behoorlijke daling is zeker gezien je positieve bericht.
Het is tegenstrijdig omdat de daling behoorlijk is maar je vind het prima. 
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2563 votes
Wat een stom bericht en dan met name het eerste gedeelte. Slaat op een tang als een varken. Ik heb de tweede aflevering nog niet gezien maar dat jij dit duister vind slaat nergens op en zelfs de vergelijking is nergens te vinden. Wat ik vreemd vind is dat jij seizoen 1 kwa begin een 9/10 geeft en dit tot nu een 7 dan is mij conclusie hieruit dat jij 3 punten lager zit.
Ik zelf heb dan zoiets omdat ik een zeikerd ben dat het toch een behoorlijke daling is zeker gezien je positieve bericht.
Het is tegenstrijdig omdat de daling behoorlijk is maar je vind het prima.
Vervelend voor je .......kep het over de intro he!!!!!!
Ik zit zeker lager dan het eerste seizoen maar het eerste was belachelijk goed dus hij kan wat daling hebben zonder dat het echt slecht word.
Ik vond het prima wegkijken klaar........maar dat is mijn mening.
Ik kijk trouwens nooit series dus ik ben niet goed op de hoogte wat een beetje de standaard is kwa hoe goed het moet zijn of hoe goed het over het algemeen is.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Jou mening geeft niet maar je komt ongeloofwaardig over als je bijna 3 punten minder geeft en dan nog beweerd dat het goed is. Met zo'n daling kwa rating zou ik eerder zeggen redelijk maar ik vind het een mager zesje tot nu toe.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2563 votes
Jou mening geeft niet maar je komt ongeloofwaardig over als je bijna 3 punten minder geeft en dan nog beweerd dat het goed is. Met zo'n daling kwa rating zou ik eerder zeggen redelijk maar ik vind het een mager zesje tot nu toe.
Misschien is een 7 dan iets te hoog inderdaad. .....misschien is een 6.5 meer op zijn plaats om mee te beginnen
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Shit, wat is Frain slecht. In the Tudors was hij prima, maar met dat Amerikaans accentje. Brrr..
Reilly aan de andere kant is wel een lust voor het oog zeg.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Het is echt all over the place. Slecht acteerwerk, slechte dialogen, slechte editing (de hele tijd die vervloekte PCH-shots). De eerste 2 afleveringen boeiden me niet gigantisch, maar ik keek ze wel af.
Nu moet ik het na een half uur opgeven.
De openingsscène leek wel aardig, daarna was het voorbij.
Misschien probeer ik het morgen nog een keer.