- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Nauw, lastig te zeggen welke van de twee saaier is, het laatste hoofdstuk van haar in AFFC en the broken man speech vond ik gewoon erg goed. The Broken Man speech is misschien wel mijn favoriete monoloog uit de gehele serie.
Het hoofdstuk waar ze Randyll Tarly tegenkomt vind ik ook niet slecht. De rest van haar hoofdstukken waren inderdaad verschrikkelijk saai en nutteloos, aangezien je weet dat haar quest hopeloos is, aangezien Sansa in the Vale is.
In AFFC heeft ze in ieder geval 2 en een halve goede hoofdstukken en dat zijn er meer dan Dany in ADWD.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Vriendelijk verzoek aan de gebruikers om hier ook even beter op te letten:
Kan het Game of thrones-topic wat meer in de gaten gehouden worden? Het gaat daar meer over de boeken, inclusief spoilers, dan over de serie. BoekMeter is er niet voor niks.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
True. Ik kom helaas al veel te veel boekspoilers tegen hier. Niet fijn om te lezen.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ik heb alle afleveringen gezien dus dan zou ik überhaupt niet op spoilers moeten hoeven letten. Bespreek die boeken lekker op BoekMeter.
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
Spoilers hoef je toch niet te lezen?
Uiteraard, maar er wordt soms buiten de spoilertags om te veel gezegd, geïnsinueerd en ge-hint. Snap je
Bepaalde woorden en/of zinnen die dan nog buiten worden de spoilertags worden gelaten, maar die er veel beter nog in kunnen staan. Waardoor ik nu bijvoorbeeld al van bepaalde dingen weet dat die gaan komen. Of over karakters etc. Ook al zijn het maar kleine dingen. Terwijl ik dat helemaal nog niet wil weten (ik ben nu bijna op het eind van Storm of Swords deel 1).
Ik moet wel zeggen, dit 'probleem' was een paar maanden geleden veel erger. En nu komt dat wel een stuk minder voor. Dus wel echt super bedankt iedereen die nu alles wel steeds tussen de tags zet
Hoewel het soms dus nog liever gewoon ALLE zinnen die over de spoilers gaan ertussen moeten, en niet alleen de precieze woordjes. Want ook die zinnen ervoor/bij/na geven al info weg.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Hizdahr zo Loraq is gecast http://insidetv.ew.com/2013...
Redelijk vreemd dat er nu een typisch boek 5 personage gecast wordt terwijl er nog boek 4 personages ingevuld moeten worden.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Ik had ze dit seizoen al verwacht, maar de Greyjoys worden bewaard voor S5.
Dragonslayer
-
- 236 messages
- 111 votes
Uiteraard, maar er wordt soms buiten de spoilertags om te veel gezegd, geïnsinueerd en ge-hint. Snap je
Bepaalde woorden en/of zinnen die dan nog buiten worden de spoilertags worden gelaten, maar die er veel beter nog in kunnen staan. Waardoor ik nu bijvoorbeeld al van bepaalde dingen weet dat die gaan komen. Of over karakters etc. Ook al zijn het maar kleine dingen. Terwijl ik dat helemaal nog niet wil weten (ik ben nu bijna op het eind van Storm of Swords deel 1).
Ik moet wel zeggen, dit 'probleem' was een paar maanden geleden veel erger. En nu komt dat wel een stuk minder voor. Dus wel echt super bedankt iedereen die nu alles wel steeds tussen de tags zet
Hoewel het soms dus nog liever gewoon ALLE zinnen die over de spoilers gaan ertussen moeten, en niet alleen de precieze woordjes. Want ook die zinnen ervoor/bij/na geven al info weg.
Eigenlijk zijn spoiler tags helemaal niet voldoende. Mensen die de boeken niet lezen maar wel helemaal bij zijn met de series kunnen toch niet weten of alles wat tussen tags staat om een boekspoiler gaat of een spoiler voor de serie? Dat probleem had ik ook voordat ik begon met de boeken te lezen. Dat is hetzelfde als je een spoiler van een andere film hier neer zou zetten, of je het nou tussen spoilertags zet of niet.
Misschien dus even aangeven dat het om een boekspoiler gaat als men een bericht plaatst?
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Die afspraak is een tijd geleden ook al gemaakt en blijkbaar voldoet het nog steeds niet of de alertheid is weer verslapt.
Ik had ook al het idee om een apart topic te openen voor de mensen die ook de boeken lezen maar daar wilde de modjes niet aan beginnen. Jammer, want de vertaling van de boeken naar de TV-serie is interessant en biedt heel veel discussie en speculatiepunten.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Voordat je een boekenspoiler plaast kan je wel aangeven dat het een boekenspoiler gaat, kleine moeite. Al zorgt kennis van de boeken en bepaalde vooruitzichten voor een zeer vruchtbare insteek tot discussie, het verbieden lijkt mij niet wenselijk. Dat de boekenlezers wat meer rekening mogen houden met de kijkers vind ik dan wel een mooie handreiking.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Lol, bij Game of Thrones doen ze er echt alles aan om happy ends te voorkomen, geloof ik. 
Inmiddels alweer toe aan de laatste aflevering van seizoen 3.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Veel reacties tegengekomen voor aflevering 3x09,
"lol" heb ik echter nog niet vaak tegengekomen 
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Waarom kan er dan niet een topic worden geopend waar over alle boeken open gepraat kan worden (maar nog steeds over de show gaat)?
Iedereen wint dan toch. Aantal andere fora waar ik wel eens zit hebben ook twee topics. Serie only en serietopic met boekspoilers.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Probleem is denk ik dat je dan bij zoveel films/series die discussies krijgt waardoor het wel heel massaal topics aanmaken wordt.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Probleem is denk ik dat je dan bij zoveel films/series die discussies krijgt waardoor het wel heel massaal topics aanmaken wordt.
Dus, Eazy, graag! Ga je gang.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Setfoto's uit Kroatië. Opnames in Kroatië zijn nu klaar, op naar Noord-Ierland.
http://4.bp.blogspot.com/-fZL6Uwbhb6I/Ul19rjB4TgI/AAAAAAAA8L8/tX6D1VSTVe8/s1600/gotb1.jpg
http://1.bp.blogspot.com/-pxRqBvtMuuc/Ul19792jwYI/AAAAAAAA8Mc/wIGgCI7yf5k/s1600/gotb2.jpg
http://4.bp.blogspot.com/-cbx6rf2R5IA/Ul19toSwgtI/AAAAAAAA8ME/I4BkzX9n-dw/s1600/gotb3.jpg
http://4.bp.blogspot.com/-CoFOYk8lQQs/Ul19uj_eaCI/AAAAAAAA8MM/kEUmqoh1u58/s1600/gotb4.jpg
http://4.bp.blogspot.com/-6BGBttML2EQ/Ul1-BJalc5I/AAAAAAAA8Mk/hcP_8qpzdtA/s1600/gotb6.jpg
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
For the night is dark and full of terrors.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Ik had ze dit seizoen al verwacht, maar de Greyjoys worden bewaard voor S5.
Zolang ze er maar niet teveel over vertellen, wat een saaie verhaallijn was dat in de boeken zeg! Eén van de weinige minpuntjes van de boeken.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
BOEKEN:
Spraken mij ook in eerste instantie niet aan, maar aan het einde van ADWD/TWOW zijn ze toch in the thick of it (in het geval van Euron extrapoleer ik dan misschien een beetje). De Battle van Meereen wordt sowieso interessant met al die POV's ed. die daar samen komen.
Ik ben sowieso niet zo van het schrappen van personages. Voorbeeld: D&D hebben in de serie Loras heir van Highgarden gemaakt, terwijl hij 2 broers heeft die volgens Martin zelf belangrijke rollen gaan vervullen in de laatste boeken. En zo gaan er nog wel een paar situaties komen waarin het boek en serie niet overeenkomen en waar het misschien handiger was geweest om je aan de boeken te houden.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Three-Eyed Raven cast - WinterIsComing.net
Bloodraven 
Dragonslayer
-
- 236 messages
- 111 votes
Voor de zekerheid de hele zooi tussen spoilertags geplaatst. Alleen voor boeklezers:
Zolang ze er maar niet teveel over vertellen, wat een saaie verhaallijn was dat in de boeken zeg! Eén van de weinige minpuntjes van de boeken.
Het probleem met de Greyjoys vond ik vooral de té lange intro in AFFC. Er gebeurde in het begin gewoon te weinig. Ook vond ik dat er te veel Greyjoy-POV's waren. Dat werkte voor mij niet. Op die manier voelde ik verder niets voor de personages. ADWD heb ik nog niet gelezen dus weet niet of het daar beter wordt.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Euhm is daar nou niet een apart topic voor aangemaakt?
Dragonslayer
-
- 236 messages
- 111 votes
Euhm is daar nou niet een apart topic voor aangemaakt?
Ik kom er net achter
origineelhe
-
- 60 messages
- 1292 votes
Ik denk dat dit topic wel een beetje zal uitdoven nu alle boekfanaten naar het nieuwe topic gaan...
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Komt met het nieuwe seizoen wel weer. Nu houd je de spoilerpraat even apart.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Ik denk dat dit topic wel een beetje zal uitdoven nu alle boekfanaten naar het nieuwe topic gaan...
Link?!