• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.192 votes
Profile

Game of Thrones

PrinceOfDeath

• 74 messages
  • 253 votes

Dit is werkelijk een fantastische serie. Top! En wat een cliffhanger in de laatste episode tot nu toe..

alcapachino

• 293 messages
  • 108 votes

Heerlijke serie met een geweldige entourage (niet te verwarren met een andere geweldige serie )

Acteerwerk is erg goed. JE moet wel een beet in het verhaal komen maar als je er in zit ben je hooked.

Nu weer wachten tot volgende week

Man, man, wat is het spannend. Zonder twijfel een van de beste series die ik heb gezien.

alcapachino

• 293 messages
  • 108 votes

ga zo 8 kijken, hij heet 'the pointy end' . Ben benieuwd!

JaNeetoch

• 7 messages
  • 0 votes

Ik zit er echt elke week helemaal in, en baal als het er weer op zit. Erg goed!

JB.

• 149 messages
  • 293 votes

Ik kan ook niet wachten tot de volgende aflevering. Jammer dat er nog maar 2 te gaan zijn

Ook een leuke tip is om na de aflevering de review te kijken van OtakuASSEMBLE op youtube.

Die kerel zit er geregeld naast wat betreft inhoud, maar is lekker enthousiast over de show. Ik moet er in ieder geval vaak om lachen.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Zit er ook goed in. Lijkt stiekem weer een HBO toppertje te kunnen zijn dit.

korenbloem02

• 708 messages
  • 1781 votes

Macmanus wrote:

Zit er ook goed in. Lijkt stiekem weer een HBO toppertje te kunnen zijn dit.

stiekem?

de meest gehypte serie dit jaar!! wel terecht hoor!

alcapachino

• 293 messages
  • 108 votes

Wat een geweldige aflevering, de actie gaat nu eindelijk een beetje komen. Spannend!

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

korenbloem02 wrote:

(quote)

stiekem?

de meest gehypte serie dit jaar!! wel terecht hoor!

Moet toch een paar seizoenen goed zijn om het een echte HBO topper te noemen imo.

jester

• 806 messages
  • 1245 votes

Musicer wrote:

Weer 2.4 miljoen kijkers op Memorial Day Weekend, toch wel mooi hoe stabiel de kijkcijfers blijven.

Een stijging zou mooi zijn, maar kijk maar hoe de True Blood hype pas echt zijn effect toonde in seizoen 2.

2,7 miljoen kijkers deze week: Game of Thrones ratings | Inside TV | EW.com - insidetv.ew.com

korenbloem02

• 708 messages
  • 1781 votes

Macmanus wrote:

(quote)

Moet toch een paar seizoenen goed zijn om het een echte HBO topper te noemen imo.

mee eens, ben benieuwd wat ze het 2e seizoen gaan doen. maar tot nu toe loopt het verhaal prima

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Pfff in een ruk de eerste 6 afleveringen bekeken, vanavond 7 en 8! Dit is een hele gave serie zeg! Het heeft wel wat weg van de serie "Rome" maar dan in de middel-eeuwen en in een niet bestaand land.

Helaas ben ik te vroeg achter het bestaan van deze serie gekomen, ik zit er nu zo in dat ik in een ruk door 2 seizoenen zou kunnen en willen zien! Hopelijk blijft het van dit niveau en word er geen einde aan geraffeld, dat zou heel erg zonde zijn!

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Sterke aflevering 9, met de langverwachte cliffhanger, maar er gebeurt te veel off-screen.

Niet dat ik er moeite mee heb dat de twee grote gevechten niet te zien waren, maar als je daarnaast ook niets laat zien van het ritueel in Drogo's tent of de onthoofding van Ned, dan kun je wel verwachten dat kritiek krijgt en dat de serie goedkoop lijkt. De opbouw van de hele aflevering was goed, maar als je niets laat zien van alles waar naar opgebouwd wordt, tja...

De Targaeryen verhaallijn blijft toch m'n favoriete, leuk om te zien hoe de macht naar Dani's hoofd stijgt. Hetzelfde geldt voor Joffrey. Ik kan die jongen niet uitstaan, maar nu hij ook z'n moeder begint te klooien vind ik 'm wel leuker

jester

• 806 messages
  • 1245 votes

Wat wil je zien van de onthoofding van Ned? Ik vond het indrukwekkend genoeg zo. En het ritueel in Drogo's tent. ik neem aan dat dit in de de volgende aflevering nog komt, inclusief het ontwaken van de draken. Het enige stuk wat ik wat minder vond was het spelletje tussen Shae en Tyrion, duurde me allemaal wat te lang.

Glacius

• 4297 messages
  • 3030 votes

Dat er aantal dingen off-screen gebeurden vond ik ook enigszins een tegenvaller. Misschien dat ze aantal gevechten willen bewaren voor de laatste aflevering om daadwerklijk indruk te maken en hier gebruik wilden maken van het verassingselement van de Winterfell's tactieken. Het kwam inderdaad wel een beetje cheap over, maarja. Verder niks mis met de onthoofding behalve dat één van m'n favoriete karakters weg is.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

@Jester: ik wilde niet per se de onthoofding zien, maar het viel gewoon op dat 4 belangrijke zaken off screen gebeurden. Bij de onthoofding was dat begrijpelijk, aangezien het als soort van cliffhanger fungeerde - en zo geil voor afgehakte hoofden ben ik ook weer niet - maar het was te veel (of net te weinig) van het goede.

En dat Tyrion K.O. ging voordat de strijd begon, om dan wakker te worden wanneer alles voorbij is, is zowat het meest gebruikte en flauwe excuus om iets niet te tonen.

Het was een goeie aflevering, maar wanneer het merkbaar wordt dat er niet genoeg budget is, of wanneer het zo lijkt, dan is er iets mis. Da's alles

the new guy

• 1731 messages
  • 1591 votes

Nou, zit er nu eindelijk lekker in. Ik vond dat de serie wel wat opstartproblemen kende met een aantal afleveringen waarin geen reet gebeurde. Nu moet ik toch zeggen dat ik het toch wel een heftige serie vind.

Heb zelf nooit van de boeken gehoord, maar het verhaal is zeker interessant!

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Er gebeurde mij inderdaad ook te veel off-screen, zeker de slag vond ik een gemis. Het hoefde helemaal niet uitgebreid in beeld, maar er had wel wat gevechten mogen zijn. Al was het maar de charge en de clash van de legers.Wat betreft Ned's onthoofding, ik vraag me af of hij wel onthoofd ís! Na het splah geluid zie je Arya toch een soort van opgelucht kijken en een zucht van opluchting slaken. Als hij daadwerkelijk onthoofd is zou je toch, zeker van een kind, een andere reaktie verwachten. Ook hoor geen vallend hoofd of iets dergelijks. Maarja dat ia allemaal speculeren, volgende week zullen we het weten. Ik denk dat de serie met een heel vervelend open einde gaat sluiten, er moet nog te veel gebeuren voor 1 aflevering....
-Wat gebeurd er met Kal Drogo en gaan ze nog proberen de troon te veroveren?
-Er blijkt nóg een Targaeryen te zijn. Wat gaat daar het verhaal van worden?
-Gaat de broer van Baratheon nog betrokken raken?
-Hoe lang heeft Joffrey het nog maken en wat gaat zijn moeder doen?
-Hoe verloopt de mars naar het zuiden?
-Waar blijven de White Walkers?
-Wat word de beslissing van Jon Snow?
En zo kunnen we nog wel even door gaan, te veel voor 1 aflevering dus...

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

the new guy wrote:
Nou, zit er nu eindelijk lekker in. Ik vond dat de serie wel wat opstartproblemen kende met een aantal afleveringen waarin geen reet gebeurde. Nu moet ik toch zeggen dat ik het toch wel een heftige serie vind.
Ik vond nu bij aflevering 9 pas de eerste tegenvallers komen. En niet eens omdat er niets gebeurd, maar juist omdat er veel gebeurd en je het niet ziet.

Heb zelf nooit van de boeken gehoord, maar het verhaal is zeker interessant!
Die ga ik ook maar eens opzoeken! Lijkt me wel wat voor op vakantie.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

2.664 miljoen kijkers voor de eerste uitzending van aflevering 9.

Iets minder dan vorige week, maar een zo goed als verwaarloosbaar verschil

JB.

• 149 messages
  • 293 votes

Wat maakt het uit dat de gevechten tussen de legers niet in beeld waren? Voor het verhaal maakt het niets uit lijkt me. Natuurlijk zou het mooi zijn om te zien, maar ik heb het niet gemist. De makers hebben besloten het eerste boek in 10 afleveringen te verfilmen en dan kan niet alles erin. Ik begrijp wel dat ze kiezen om zulke dure scenes dan niet te maken. Het is natuurlijk al een erg dure serie op zich.
Verder inderdaad nog een hoop cliffhangers en ik verwacht wel dat de belangrijkste volgende week aan bod komen.
Voor mij was aflevering 9 top en ik baal nu al een beetje dat het bijna afgelopen is.

alcapachino

• 293 messages
  • 108 votes

Ik snap de opmerkingen we enigszins. Voor mij drukt dit de pret niet. Eerste afleveringen moet je doorheen knagen maar wordt steeds vetter!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Die Jaime Lannister lijkt akelig veel op Prince Charming uit Shrek. Leidt vreselijk af. 101 was best interessant, op naar de 102.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

En toch geloof ik pas dat Eddard echt weg is tot ik de volgende aflevering gezien heb.
Het zou me ook niet verbazen als er in de slot aflevering helemaal geen gevechten meer zitten.
Dat er zoveel off-screen gebeurd vind ik wel degelijk een smet op de serie!

FlyLo

• 1070 messages
  • 745 votes

Het is gewoon allemaal gebaseerd op het boek hoor. Daar laten ze ook veel gebeurtenissen weg die je zelf maar moet invullen.

Veel dingen worden trouwens wel iets vrolijker voorgesteld dan in het boek, vind ik.

atosan

• 8 messages
  • 7 votes

Super serie, veelal worden fantasy boeken verfilmd meestal slecht en veelal b kwaliteit, maar dit niet echt geweldig, goed acteerwerk! goeie special effects. must see!

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Best goede finale. Sommige dingen leken niet echt een nut te hebben en waren nogal misplaatst (Pycelle die z'n verhaal over koningen doet tegen Roz , Cersei in haar slaapkamer en die scène met Littlefinger en Varys), maar vooral Jon bij de Night's Watch en (alweer) Daenerys waren goed. Verrassend goede CGI voor de draken ook.

Hoogtepunten voor mij waren toch wel Robb en Cat in het bos (begin v/d aflevering), Joffrey en Sansa op de brug en Drogo's 'begrafenis'. De overgang naar de laatste scène voelde wel wat onnatuurlijk aan, maar er komt duidelijk wat schot in de zaak hiermee, dus ik ga niet klagen

En nu een jaartje wachten

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Heerlijke finale!

Kan niet op season 2 wachten!

mrdig

• 499 messages
  • 2687 votes

Same here! Prima finale! Nu helaas wachten tot het voorjaar van 2012, zelf ga ik nog ff door met de boeken...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.