- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Hans Teeuwen
Hans Teeuwen
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
gister zijn dvd live in london gezien.
Was best leuk, niet echt spectaculair.
nieuwe en oude stukjes en duurt ongeveer 1 uur en 10 minuten. vrij kort dus..
Zandkuiken
-
- 1745 messages
- 1430 votes
Iemand hier al naar Spiksplinter geweest? Topgebeuren?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ja, was absoluut top. Een van zijn beste shows. heb 'm een dikke maand geleden in het Nieuwe Luxor gezien. Ben compleet platgewalst.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Ik ook 2 weken geleden gezien. Topshow. In het begin even inkomen, maar het grote middenstuk was niets minder dan geniaal, met vele hoogtepunten. Vormt samen met Hard&Zielig en Dat Dan Weer Wel de top 3, en misschien, als ik Spiksplinter nog een paar x gezien heb, komt laatstgenoemde show wel op 1 te staan.
Hij doet eigenlijk precies hetzelfde wat hij al deed, maar dan heeft hij het beste eruit gehaald. Zou zo nog een keer betalen voor dezelfde show.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Heeft iemand enig idee wanneer Spiksplinter op tv komt?
blisteringdude
-
- 457 messages
- 1567 votes
De nieuwe show Spiksplinter is al te pindakazen.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Heb net de show op dvd gezien. Viel erg tegen. Vond het bij vlagen nogal waardeloos. Veel lawaai, weinig nieuws. Nogal laf gebracht. Er waren absoluut grappige momenten, maar te weinig. Zijn minste voorstelling.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik heb hem al gezien, ouderwetse Teeuwen humor. Niet briljant (ik ben nooit zo'n fan van Hans als hij gekke geluiden maakt, liever hoor ik een grappige dialoog), maar het was wel weer vermakelijk.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Er zijn maar twee mensen die wat mij betreft mogen denken dat ze daadwerkelijk grappig zijn op het podium: Hans Teeuwen en stiekem ook Jimmy Carr. Verder nog nóóóit een constante factor tegengekomen. Binnenkort deze aanzetten 
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Ik heb deze show ook in het theater gezien, waar ik het nog wel aardig vond. Ook toen al verre van briljant. Maar nu ik deze show terugkijk blijft er nog maar bar weinig van over. Ik kreeg ineens het gevoel dat het kunstje van Teeuwen voor mij niet meer zo goed werkt. Een beetje over zijn houdbaarheidsdatum heen zeg maar.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik vond het in het theater fenominaal, al was het idd weinig vernieuwend. Ben benieuwd hoe het op dvd overkomt. Gaat vrees ik toch een hoop van de energie verloren.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Op zich is dat ook wel inherent aan cabaret denk ik. Ik moet de voorstelling nog tegenkomen die op dvd leuker was (bij een tweede kijkbeurt) dan in het theater. Alleen vond ik het verschil bij deze Teeuwen wel heel schrijnend.
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Als ik KRO Profiel moet geloven trok Teeuwen, naar eigen zeggen, het verkeerde publiek. Het publiek was te jong of zou alleen komen voor het schofferen en de platte en absurde humor, zonder te begrijpen wat daar achter schuil ging.
Teeuwen heeft zich met Spiksplinter neergelegd bij het 'verkeerde publiek' of is in ieder geval hard gefaald het 'juiste' publiek te trekken. Bijzonder zwakke show met fantasieloze sketches. Alleen de manier waarop Hans zijn verhaal doet is vermakelijk, qua vorm en inhoud is er (vergeleken met zijn vorige shows) veel minder te beleven. Als je onder het motto "Ik kan alles vertellen, men vindt het toch wel leuk" met een sprookjesbos en wat diertjes of Für Elise op de proppen moet komen is voor mij de lol er snel van af.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Is er een heel andere show op de geripte dvd te zien ofzo?
Live was hij geweldig. Niets nieuws, maar wel bij vlagen perfect uitgevoerd. Niets te beleven? 
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Nee, is gewoon precies dezelfde matige show op DVD. Met hier en daar wat leuke uitschieters.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik weet niet waar het is opgenomen (Hoorde dat het in Den Haag in het World Forum niet goed was omdat de afstand met het publiek te groot was) maar in het Nieuwe Luxor was hij top.
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Wel opgenomen in het World Forum Theater te Den Haag.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Maar goed, het komt wat mij betreft gewoon overeen met zijn live-optreden die ik gezien heb in Groningen. Sowieso denk ik dat je er op een DVD weinig van merkt dat de afstand met het publiek te groot is.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Met afstand de slechtste show van Hans Teeuwen. Nog steeds aardig kijkhaar in een theater waarschijnlijk, waar de sfeer ook fijn is, maar hier valt te veel op hoe voorspelbaar het allemaal is.
Men pakt wat minderheden, mensen met ernstige ziektes, andere culturen en behandeld vrouwen wat lomp en dan moet daar maar gewoon een goede show uitkomen. Oja hij kan ook goed piano spelen, dat zijn de mensen vast vergeten. De sketch waar een vos in voorkwam is ook al veel te lang geleden, dus dat kan wel weer een keer.
Inspiratieloos/voorspelbaar vaak ja, met wat kleine lichtpuntjes. Het is net alsof hij wil zeggen, als ik nou maar hard genoeg overal tegenaan schop, lachen de mensen vanzelf wel. Hoef ik ook geen moeite meer te doen. Dit wordt pijnlijk duidelijk als ik halverwege de show denk, goh ik mis een Hitler sketch....hoezo voorspelbaar.
Meer nog dan met de grappen, heb ik problemen met de structuur van de show. Deze kon ik goed volgen namelijk. Goed afgebakende sketches met kop een staart. Was er een sketch af, begon er een nieuwe. Dit is vrij uniek voor een Teeuwen show, waar een sketch vaak onderbroken wordt door een andere sketch, om vervolgens "misschien" weer terug te komen op het onderwerp waar het eigenlijk over ging.
De leukste momenten zaten nog wel in de interactie met het publiek. Momenten die vooral aan de Hard En Zielig dvd deden denken, waar Hans vrolijk het publiek in duikt om de meest onzinnige taferelen uit te halen. Ook de laatste 5 minuten van de show verraste me wel een beetje. Even niet zo lomp en toch leuk.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
De laatste sketch waar een vos in voorkwam
Laatste sketch?
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
dat woord "laatste" stond daar een beetje stom inderdaad
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Ik dacht al, misschien heeft Hans de sketchtjes door de war gegooid, of had je de helft gezien. 
(verwijderd)
-
- 720 messages
- 0 votes
't was echt verschrikkelijk slecht,
en ik spreek als 'kenner' en normaal liefhebber
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
GOUD WAARD
Heb zitten janken van het lachen. Teeuwen blijft koning. Niets anders dan normaal, precies wat ik ervan verwachtte.
Black Math
-
- 5430 messages
- 1753 votes
Zo ben ik blij dat ik dit ben misgelopen. Destijds vond ik het jammer dat de show al meteen de eerste dag uitverkocht was, zeker nadat ik de positieve reactie van een vriendin hoorde. Maar deze show is nog slechter dan Industry of Love. Die had tenminste nog een aantal sketches die echt grappig waren. Hier vooral af en toe een glimlach. Ik had ook vaak het idee dat hij bepaalde grappen uit vorige shows aan het recyclen was. Nee, blij dat ik hier geen geld aan heb verspeeld.
(verwijderd)
-
- 720 messages
- 0 votes
je slaat de spijker op zijn kop, black math,
dat idee is ook volkomen gerechtvaardigd,
zo zit er in het begin een stuk in over 'dat we mensen niet te snel moeten beoordelen', een stuk dat exact dezelfde opbouw kent als 'positief denken' uit dat dan weer wel, bovendien gooit hij er ook nog 'wat een rare man' door heen, iets wat 'we' ook al hebben gehoord in Industry of love.
Daarna heb je nog een stuk over fantasie, met een haai, dat was wel grappig, maar hij sluit af met WELTERUSTEN HE JONGEN, een zinsnede die ook letterlijk zit in Industry of love, en tevens wordt gezegd door hetzelfde karakter.
Maar ik heb 't hier nog niet over de opvallendste dingen,
Over wereldmuziek 'lijkt' hij een positief verhaal te vertellen om vervolgens te zeggen dat het TYFUSHERRIE is, jostieband uit dat dan weer wel kent bijna exact dezelfde grap, alleen dan over ja de jostieband (iets wat overigens ook een beter onderwerp is om een grap over te maken, want wie boeit het in vredesnaam dat je wereldmuziek afkraakt), dan hebben we nog het sprookjesbos, wat hij bijna exact hetzelfde inleidt als jawel het sprookjesbos uit trui. Ook doet het refrein van broodje worst mij nogal denken aan duits bier uit poelmo. Daarbij zitten de coupletten vol met (bedoelde?) verwijzingen naar zijn oudere werk, alleen dan zonder de grappen. Dit allemaal mierenneuken noemen, en zeggen 'je weet toch wat je kan verwachten bij hans teeuwen' lijkt me een beetje misplaatst.
Los van al deze recycling, heeft hans teeuwen wel het woord kanker ontdekt. Dat woord opzichzelf is niet heel hilarisch, maar hans teeuwen lijkt het woord komisch genoeg te vinden om er af en toe lukraak er door heen te gooien. Hij eindigt overigens met een barbapapa pop, dat vond ik niet leuk, maar dat moeten anderen maar voor zichzelf beoordelen.
(verwijderd)
-
- 720 messages
- 0 votes
dat deze show 'spiksplinter' heet, getuigt dan weer wel misschien van een bizar soort humor die ik kan waarderen
(verwijderd)
-
- 720 messages
- 0 votes
toch blijf ik hans teeuwen de beste komiek in nl vinden ooit, en ach iedereen maakt wel eens uitglijder niet waar
en die bizarre artiest wiens subsidie werd gestopt, en het liedje met zelfverzonnen politie quotes, reken ik dan wel weer tot de beste dingen van hans teeuwen
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Zo ben ik blij dat ik dit ben misgelopen. Destijds vond ik het jammer dat de show al meteen de eerste dag uitverkocht was, zeker nadat ik de positieve reactie van een vriendin hoorde. Maar deze show is nog slechter dan Industry of Love. Die had tenminste nog een aantal sketches die echt grappig waren. Hier vooral af en toe een glimlach. Ik had ook vaak het idee dat hij bepaalde grappen uit vorige shows aan het recyclen was. Nee, blij dat ik hier geen geld aan heb verspeeld.
Ach, het is allemaal niet nieuw meer, dat is ook erg lastig na 5 shows (inmiddels kennen we Hans Teeuwen wel), maar het was nog steeds een erg vermakelijke avond. En als je naar een concert gaat, klaag je toch ook niet dat de band nog steeds hetzelfde klinkt en deel dezelfde nummers speelt....
Joup van het Hek, Wim Kan, Lebbis & janssen, Waardenberg en de Jong, Freek de Jonge doen/deden toch ook steeds hetzelfde kunstje.
Ik moet het nog terug zien op dvd, maar in het theater vond ik het echt geweldig.
(verwijderd)
-
- 720 messages
- 0 votes
lebbis en janssen vind ik dan ook echt verschrikkelijk (niet zij persoonlijk hoor, maar het materiaal, ik hou er namelijk niet van als mensen gaan zeiken over een te veel aan keuze, over dr phill die dood moet, en over tomtoms die je ook niet kan kopen) , youp van 't hek doet inderdaad al jaren 't zelfde iets waar hij terecht ook kritiek op krijgt onder andere van hans teeuwen, freek de jonge maakt veel experimenten maar vind ik überhaupt vrijwel nooit echt leuk, en waardenberg en de jong ken ik bijna niks van omdat ik niet van dat soort cabaret houdt (no offence),
en de vergelijking van een concert gaat volledig mank, het is meer alsof iemand een nieuw album maakt en hem spiksplinter noemt, en dan vervolgens 2 nieuwe nummers uitbrengt om de rest te vullen met verhulde versies van oude nummers.