- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Hans Teeuwen
Hans Teeuwen
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Hij doet al vijf shows hetzelfde en dat is beneden de verwachting die ik na de eerste (solo)show had (Hard en zielig, nog steeds duidelijk de beste), maar ik heb toch weer lekker gelachen.
Dionysos
-
- 852 messages
- 0 votes
Hij kon af en toe wel een glimlach op m'n gezicht krijgen, maar meer dan dat zat er dit keer niet in. Zijn onvoorspelbaarheid was hij al geruime tijd kwijt, maar nu begint het toch wel een beetje same old, same old te worden.
Hans moet zich eens minder concentreren op het persé voor paal willen zetten van zijn publiek en eens wat nieuws gaan verzinnen.
EDIT: Maar dat voor paal zetten doet-ie nog steeds als de beste. Mijn god, wat was dat publiek DOM.
kos
-
- 46690 messages
- 8846 votes
maar die debiele gekke bekken en maffe stemmetjes zijn te stupide voor woorden.
Dat imiteren van die schommelstoel en dat dansen
Hoogtepunten waren trouwens Circus Baf en dat witte zwijntje. Tranen in m'n ogen 
LZA
-
- 474 messages
- 1557 votes
Hij kon af en toe wel een glimlach op m'n gezicht krijgen, maar meer dan dat zat er dit keer niet in. Zijn onvoorspelbaarheid was hij al geruime tijd kwijt, maar nu begint het toch wel een beetje same old, same old te worden.
Mee eens, alleen bij de kabouter die opgesloten zit in de fles heb ik in een deuk gelegen.
DieGo
-
- 5808 messages
- 2365 votes
Ik was al naar deze show geweest en toen heb ik al heerlijk gelachen de hele avond. Wat wil je als het eerste wat hij zegt is:
Weet je wat het grootste pluspunt is van mijn moeder? Ze heeft een ontzettend lekkere kut!
Het is allemaal wel hard en grof maar je moet begrijpen dat het puur entertainment is.
Ik heb gister de show opgenomen en die ga ik binnenkort maar weer eens terug kijken
Hans Teeuwen krijgt van mij 5*
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
Hans Teeuwen,

Lijkt naar mijn mening best wel op, jawel,

Nick Cave.
Vooral die karikatuur van Teeuwen die op de Vara-gids stond...
Dionysos
-
- 852 messages
- 0 votes
Dat is juist de fout die mensen maken als ze naar Hans Teeuwen gaan kijken en dat wrijft-ie ze ook herhaaldelijk onder de neus, zonder dat iemand het doorheeft. Gewoon door blijven lachen met zijn allen.
" 't is maar cabaret schatje"
© Youp van 't Hek
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Dit stukje was ook erg leuk. Klik hier
Er zijn weinig cabaretiers die hiermee kunnen wegkomen denk ik, alleen maar liedjes over jezelf gaan zingen. Om over dat stuk met het koningshuis maar te zwijgen. Geniaalste van de show vond ik het stuk waar hij zich gaat afrukken. Echt geweldig hoe hij met het publiek speelt.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Dat is juist de fout die mensen maken als ze naar Hans Teeuwen gaan kijken en dat wrijft-ie ze ook herhaaldelijk onder de neus, zonder dat iemand het doorheeft. Gewoon door blijven lachen met zijn allen.
Precies. Als ik op het podium ga staan en zeg dat ik graag m'n vriendin in haar bek kots vindt toch ook niemand het leuk?
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Dit stukje was ook erg leuk. Klik hier
En vooral dat "En zo stond ik dus in die lift ..." erachter aan ! Geweldig 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Hij doet al vijf shows hetzelfde...
Is eigenlijk niet helemaal waar. In Hard en Zielig en Met een Breierdeck vertelt hij veel langere verhalen. In Dat Dan Weer Wel en Industry of Love zijn die verhalen veel korter. Maar typetjes en dergelijke zijn wel elke keer hetzelfde. Maar goed, Youp van t Hek doet al iets langer elke keer hetzelfde. Het maakt me eigenlijk ook geen zak uit als het maar grappig is.
Wat ik ook nog opvallend vond was dat bij de aftiteling erbij stond: adviezen: Gertjan van Leeuwen. Qua absurditeit zijn ze zeker elkaars gelijken.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Vond het begin nogal slecht, begon snel te vervelen. Het is ook gewoon telkens:
5 min debiel -> droge opmerking ("en zo stond ik dus in die lift") -> quasi diepzinnig geleuter -> 5 min debiel.
Dat ist. Soms is het echt geweldig leuk, vooral wanneer hij het publiek voor lul zet, maar ik heb het nou wel gezien eigenlijk.
Gelukkig zagen we ook dat hij het echt wel kan hoor. Dat stukje dat hij in plaats van water een banaan uit de kraan krijgt. Ik pleurde zowat van me stoel
.
"Ja, u moet begrijpen, we hebben ZOVEEL water! OVERAL WATER! O-VE-RAL! Dus, u moet een beetje begrip hebben, er wil wel eens een banaan doorheen glippen."
Agony
-
- 1985 messages
- 1256 votes
Ik had heel sterk het gevoel van Nu ken ik 't wel. Kon de grappen zien aankomen.
Sjoerd
-
- 999 messages
- 1348 votes
Vond het ook hoor... Ik ben best een Teeuwen-fan, maar vond het toch allemaal net een beetje te bekend voorkomen allemaal. Als hij echt lekker absurd gaat lopen doen is ie op zijn best vind ik.
Vond vooral Circus BAF, de koekoeksklok, de meubelimitaties en natuurlijk dat verhaal over die banaan geniaal.
"Met dieren kun je geen afspraken maken he, en daarom vind ik.... alle dieren KLOOTZAKKEN. Ik lust niet graag vlees, maar ik eet het uit principe".
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
Ohja.. Een leraar van mij is de buurman van Hans T. Blijkt dat hij soms uit zijn raam gaat hangen en keihard gaat zitten schreeuwen. Mijn leraar mag hem volgens mij niet.
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Mijn leraar mag hem volgens mij niet.
Nah ... waarom dat nou niet ? 
Tha Flow
-
- 283 messages
- 854 votes
Ik vind Hans Teeuwen zeker geweldig maar toen ik deze laatste keek vond ik het tijdens het kijken toch wel een aantal dingen hetzelfde en ik ben zeker niet de hele tijd vermaakt. Maar als je dan de volgende dag gaat napraten dan blijken er toch wel weer een hoop geniale momente in zitten en blijft het toch gewoon erg cool.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Hans Teeuwen stopt met cabaret maken
Hans Teeuwen houdt het cabaret voorlopig voor gezien. Of hij nóóit meer op een podium zal staan, durft de cabaretier niet te zeggen, maar de komende jaren zal hij in elk geval geen nieuw programma maken. De voorstellingen matten hem ‘zo verschrikkelijk’ af, dat hij ‘gewoon even klaar’ is met cabaret.
‘Ik heb tien jaar cabaret gedaan, vijf programma’s gemaakt die eigenlijk allemaal wel succesvol waren, er is veel gelachen, ik heb veel applaus gekregen, maar als ik eraan terugdenk, is het eerste dat me te binnen schiet toch die ongelooflijke vermoeidheid’, zegt Teeuwen zaterdag in een interview met Volkskrant magazine.
‘Een cabaretprogramma moet je, zeker als je het goed wilt krijgen, toch minstens honderd keer spelen. Daar ben je dus wel anderhalf jaar zoet mee.’ Zo’n lange tour ziet hij zichzelf de komende tijd niet meer maken - ook al omdat zijn voorstellingen buitengewoon veel energie vergen.
‘Een van de attracties is dat het allemaal zo hyper is’, aldus de cabaretier. ‘Dus dat moet het ook steeds zijn. Ik wíl ook niet anders. Maar je kunt niet elke avond bevlogen op het podium staan.’
Dankzij zijn absurdistische en soms grove humor groeide Teeuwen onder jongeren uit tot een soort cult-held. Horden twintigers en dertigers kunnen complete scènes uit zijn werk naspelen.
Over twee weken debuteert Teeuwen met de film Masterclass als filmregisseur op het Nederlands Filmfestival. ‘Als je het me nu vraagt’, zegt Teeuwen, ‘dan vind ik filmen leuker en haal ik daar veel meer plezier en voldoening uit dan uit weer een nieuw cabaretprogramma. Cabaret is toch eentonig. In film zit meer variatie. Er gebeurt meer. Het geeft mij in elk geval het gevoel dat ik, voordat ik mezelf als cabaretier ga herhalen of in routine verval, een nieuw speeltje heb gevonden waar ik iets mee kan.’
bron: De Volkskrant
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Ja, ik had het gehoord. Zo erg vind ik het niet. Hij heeft een paar leuke dingen. Maar over het algemeen vind ik hem te ver gaan. Sommige dingen zijn gewoon niet leuk meer.
CAPIpsv
-
- 766 messages
- 628 votes
Ik vind hem een van de betere cabaretiers. Hem leiver als Urbanus ofzo.
Soms ietswat grof taalgebruik, maar daar moet je maar gewoon , tenminste alsje het erg vind, niet naar luisteren.
Altijd wel lachen met hem.
Rujar
-
- 2871 messages
- 3816 votes
Zijn grappen werden steeds platvloerser. Wel grappig maar niet echt meer leuk naar te luisteren! Het geniale is eruit!
De grappen hadden het niveau van met je vrienden thuis zitten, biertje en eventueel andere middelen erbij en een beetje slap ouwe hoeren. Is net zo leuk en grappig!
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Ik ben ook nog steeds fan van Teeuwen, alhoewel het tegenwoordig weer hip lijkt om erop af te geven (zal altijd wel gebeuren bij mensen met een zekere status). Industry of love heb ik bijna 3 jaar terug live gezien (try-outs) en ik kon er nog steeds erg hard om lachen.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11902 messages
- 5309 votes
Ik ben fan en zal dat altijd blijven. Ik heb gisteravond weer een stukje van Industry of Love gezien en ik heb weer helemaal dubbel gelegen. Hans is geniaal.
kaztor
-
- 235 messages
- 146 votes
Heb sinds kort Hard En Zielig ontdekt.
Super!
'Jongens en meisjes: De bakker staat vroeg op om broodjes te bakken voor de mensen!'

BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
psst....
Nu moet iemand "daarentegen" zeggen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Voorspelbaar. Zo'n mafketel a la Andy kaufman op het podium zie je maar zelden daar in Britland. Toch leuk voor 'm dat 'ie ook in Engeland scoort. Maar de meeste grappen in die shows kennen wij nuchtere Hollanders al lang.
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1738 votes
DAARENTEGEN!