• 178.040 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.658 votes
Profile

The Pacific

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Leuke aflevering 3, en hetgene waar zoveel over word gesproken in dit topic komt dan eindelijk aan bod. Met een vleugje romantiek. Leckie en John komen het meest aan bod. Het decor is Melbourne -Australia. Het ziet er allemaal weer top uit. En na deze leuke aflevering heb ik alweer zin in nummer 4.

En 7 April begint het spektakel in Nederland en ik denk dat het hier dan ook wel wat drukkker zal worde.

En Riesma ik denk dat je Aflevering 3 bedoelt?

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Yep, klopt, aangepast, dank!

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

Loved it!

Charmides

• 414 messages
  • 1305 votes

YouTube - The Pacific (Trailer 5 - TCA)

Ik verwacht er veel van. Tom Hanks , Steven Spielberg , dat moet wel wat worden neem ik aan. Tom Hanks speelde in Saved Private Ryan goed dus.

Charmides

• 414 messages
  • 1305 votes

YouTube - Broadcast Yourself.

YouTube - Broadcast Yourself.

Om nog meer beeld te geven.Ik heb nog wat filmpjes over part 1. Maar ik weet niet of mensen dat willen zien en of dat uberhaupt mag In ieder geval zal ik zeker kijken en een hoop anderen naar deze serie.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Het feit dat Tom Hanks speelde in SPR betekend natuurlijk niet dat hij het als regisseur sowieso goed zou doen.

Maar kijk voor de gein eens Band of Brothers Felix, dat lijkt er meer op.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Inderdaad zelfde principe, alleen ander terrein etc.

louisvf

• 1462 messages
  • 2523 votes

Charmides wrote:

YouTube - The Pacific (Trailer 5 - TCA)

Ik verwacht er veel van. Tom Hanks , Steven Spielberg , dat moet wel wat worden neem ik aan. Tom Hanks speelde in Saved Private Ryan goed dus.

Waarom zou dit zoizo goed zijn omwille van Tom Hanks zijn acteerprestaties in Saving private Ryan? (niet Saved maar Saving trouwens )!

Derde aflevering was btw weer behoorlijk...

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Interessante derde aflevering, met goed acteerwerk van die Griekse familie en van Leckie zelf.

DieGo

• 5808 messages
  • 2365 votes

Kijken jullie via de HBO-site (waar ik de afleveringen niet kan vinden) of pindakazen jullie?

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik denk dat de meesten hier pindakazen.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

The pacific wordt ook vertoond op de betaalzender prime.

brave71

• 200 messages
  • 776 votes

mooie serie, word goed opgebouwd.

Aflevering drie moest ik ff inkomen na het geweld van de vorige twee afleveringen, maar zag dat aflevering 4 weer terug naar het front is

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Daarom is het ook fijner als je alle afleveringen in een keer kijkt. Dan is een wat minder explosieve aflevering wat makkelijk weg te kijken. Nu wachten sommige mensen een week. En krijgen karakteruitdieping waar ze helemaal niet op gehoopt hadden. Daarom zal ik naderhand, alle afleveringen in 1 ruk kijken.

joel2305

• 61 messages
  • 653 votes

brave71 wrote:

mooie serie, word goed opgebouwd.

Aflevering drie moest ik ff inkomen na het geweld van de vorige twee afleveringen, maar zag dat aflevering 4 weer terug naar het front is

Mee eens dat er een goede opbouw in zit. Aflevering 3 is even een 'pauze' tussen de frontscenes door. Overigens ook fijn voor de vriendin, die al verplicht gestelt was om mee te kijken.

Ik heb hoge verwachtingen van de rest van de serie. Maar tot nu toe zorgt de combinatie Steven Spielberg, Tom Hanks en de melancholische muziek van meestercompinist Hans Zimmer voor een heel mooi resultaat!

TrippelDee

• 65 messages
  • 1909 votes

Valt me zwaar tegen tot nu toe..

Aflevering 3 en 4 waren saai en oninteressant. Met name deel 3, het aankomen in Melbourne om daar even vrij te zijn had geen 45 minuten hoeven duren.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Wees blij dat men geen 10 aflevering vol met actie heeft gepropt, dat zou pas saai zijn. In aflevering 3 leer je de mensen achter het geweer wat beter kennen.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

riesma wrote:

Wat een over-sentimentele zeikstem heeft [Tom Hanks] toch.

AHWA wrote:

Prima voiceover van Hanks. Niets mis mee, mijns inziens.

Thomass1991 wrote:

Inderdaad ik vind de voiceover van Hanks ook prima!

Ik moet bekennen dat ik het de afgelopen afleveringen beter vind. Het ging met name om de eerste aflevering, daar legt hij een zware sentimentele toon in zijn stem, waar ik me aan stoorde.

Bla

• 769 messages
  • 2146 votes

Het valt me tegen na het geweldige Band of Brothers. Aflevering 4 was eindelijk wat beter. De rest was maar zo zo met als dieptepunt aflevering 3 in Australië. Verder worden de karakters veel minder goed geintroduceerd als in BoB. Na 3 afleveringen ken je John Bassilone en Bob Leckie. BoB had als eerste aflevering Currahee waarin meteen al duidelijk werd wie wie is. Nee, tot nu toe is het voor mij een teleurstelling. Hoop dat de volgende 6 afleveringen veel en veel beter zijn.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Je vraagt wel om karakteruitdieping, maar zodra die er dan komt(aflevering 3). Boor jij het alsnog de grond in. Beetje jezelf tegenspreken. En ja ik ben het met je eens dat BoB beter was.

Bla

• 769 messages
  • 2146 votes

Méér karakteruitdieping en vooral voor verschillende karakters, ik zie alleen Bob Leckie echt uitgediept worden (wat klinkt dat fout), en is ook meteen mijn favoriete personage tot nu toe. In BoB werd elke aflevering een ander karakter als hoofdpersoon genomen. Ik geloof dat alleen Winters vaker als hoofdfiguur genomen wordt.

Ik weet bijvoorbeeld nu nog steeds dat die medic uit de aflevering Bastogne Eugene Roe heet. Hij is de hoofdfiguur in die aflevering, maar ik heb die aflevering maanden geleden voor het laatst gezien. Ik heb deze 4 afleveringen nu in 2 weken gezien en er loopt in The Pacific zo'n kerel rond (al 4 afleveringen), die bij de groep hoort (krullen, blauwe ogen, beetje jock-achtig) en ik weet nog steeds niet hoe die heet.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Heb je ook we gelijk in, en ja BoB is daar ook subliem in. BoB heeft ook een super concept. En ik weet nu ook niet hoe iedereen heet bij Pacific. Dus ik ben het met je eens. Maar om aflevering 3 nou een dieptepunt te noemen gaat mij te ver.

Bla

• 769 messages
  • 2146 votes

Ok, maar dat kan een verschil in smaak/interesse zijn. Het ligt ook aan de volgorde waarin ik het tot nu toe heb gezien. Eerst 3, toen 1, 2 en daarna 4. Ik stapte er eigenlijk in hopende een beetje van de gevechten te zien en toen kreeg ik Leckie en zijn Grieks Australische vriendinnetje. Dus nadat ik de serie heb gezien moet ik hem nog maar eens helemaal gaan zien (zoals ik ook al vaker met BoB heb gedaan) en waarschijnlijk is aflevering 3 dan een fijne afwisseling met 1 en 2.

Bla

• 769 messages
  • 2146 votes

En zelfs nu ik zeg dat ik hem tot nu toe veel minder vind dan BoB wil ik wel graag de volgende aflevering zien. Zo goed is het dan ook wel weer.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Ja, ook niet zo slim op eerst episode 3 te gaan zien. Maar achter elkaar kijken is fijner. Omdat Episode 3 dan een welkome afwisseling is.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Jammer dat dit onderdeel van de oorlog mij minder interesseert. Ik dacht dat ik deze ging kijken, maar kan me er niet toe zetten.

Maar ja, dat had ik bij BoB in het begin ook en dat was uiteindelijk ook erg goed. Komen de vriendschapsbanden in deze serie ook goed naar voren?

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

moviemafketel wrote:

Komen de vriendschapsbanden in deze serie ook goed naar voren?

De hoofdpersonen beleven de oorlog vrijwel onafhankelijk van elkaar. Hun paden kruisen hier en daar, maar daar blijft het bij. (Tot nu toe dan dus.)

Vind tot nu toe alleen aflevering drie wel erg fijn, de rest kan me opvallend weinig raken. Voelt allemaal erg als los zand.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ok bedankt, denk dat ik ga overslaan.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Al is het nogal oneerlijk om met Band of Brothers te vergelijken: die is al zo vaak vertoond dat het nogal logisch is dat je iedereen kent. The Pacific is gloednieuw en dus ken je niet iedereen bij naam.

Band of Brothers vond ik in dat opzicht ook lastig te volgen de allereerste keer.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Het ging mij meer om de onderlinge band. Vind ik altijd mooi om te zien. Als dat bij The Pacific niet echt het geval is, gaat het misschien teveel om de actie en niet om de dialogen. Het gaat me er dus niet om dat ik de namen uiteindelijk weet, maar wie er achter die namen schuil gaan.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.