• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.024 actors
  • 9.371.610 votes
Profile

The Pacific

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

dennis1979 wrote:

Dat is volledig mijn eigen schuld. Ik had de verwachting dat ik een kwalitatief net zo;'n goed product voorgeschoteld zou krijgen als Band of Brothers.

Niet jouw schuld, de makers promootten zelf genoeg met de naam Band of Brothers. Dus het is niet meer dan normaal dat jij als kijker het daar dan mee gaat vergelijken.

83Utreg!

• 827 messages
  • 0 votes

Het hechte broederschap, de sterke binding met de personages, dat is wat t.o.v. Band of brothers wat te wensen overlaat.

Verder is het een serie van uitmuntende kwaliteit. Net als BoB hebben ze hier weer een aantal relatief onbekende akteurs uit de kast getrokken, die ontzettend goed zijn. ook krijg je indrukwekkende plaatjes voorgeschoteld waardoor je je soms middenin de waanzin waand. Misschien moet je ook niet te veel willen vergelijken, maar gewoon los van elkaar proberen te zien.

Aflevering 3 en 4 vond ik persoonlijk iets minder maar verder is het weer prima kijkplezier wat Spielberg je voorschoteld. Ik ben benieuwd naar deel 6.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Zo net, aflevering 6 gezien. En was toch wel een heel mooie aflevering. De gevechten zagen er super uit. En de oversteek van het vliegveld was echt geweldig. Voor de actieliefhebbers is dit de aflevering. Sledge en Leckie zijn wederom het middelpunt. Maar ook wat andere personages krijgen steeds meer screentime.

Heb me weer uitstekend vermaakt. En op naar Episode 7.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Gisteravond aflevering 5 en 6 gezien met vrienden (we kijken alles samen ). Echt hele goeie dit! Wat een actie!

Het is wel een stukje gruwelijker als BoB, maar 2 sterke afleveringen moet ik zeggen. Ik raak er steeds meer in, 7 bring it on!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Aflevering 6 was bijzonder goed. Beste tot nu toe. Zowel de actie (zeer spannend en heftig stuk bij het vliegveld) als het verhaal rondom de groep was dit keer erg aardig.

vinzz

• 2 messages
  • 0 votes

Deel 6 gekeken. Ik vind de serie erg goed, echter ik mis uitgediepte interactie met de vijand, zoals in BoB ook zag. Oa. lt Speirs die de Duitsers sigaretten gaf, met die Amerikaanse Volksdeutscher, het NL verzet etc. Er zaten in BoB een aantal zaken die de historische achtergrond goed uitbeeldden. Zoals ook de ontdekking van het kamp in BoB. Dat mis ik tot nu toe. Alle Japanners blijven op afstand en worden, meteen oneerbiedig gezegd, afgeknald. Maar misschien komt dat nog en wellicht wordt de serie nog beter wordt na een 2e kijkronde, en dan achter elkaar, zoals bij BoB (reeds 4 keer ofzo) .

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Misschien ook wel omdat de Amerikanen nagenoeg geen Japanners gevangen konden nemen, omdat die veelal tot de dood vochten of zichzelf doodden als ze gevangen genomen dreigden te worden? En de jongens die nu gevolgd worden hebben dat misschien ook niet meegemaakt; aan de hand van hun verhalen is de serie gemaakt. Vergeet niet dat de gehele oorlog tegen de Japanners totaal anders was dan tegen de Duitsers. Alleen al de mentaliteit, het onbegrip van normen en waarden en het cultuurverschil dat inmens was ten opzichte van de Duitsers, die toch ongeveer eenzelfde mentaliteit hadden als de geallieerden.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ook 107 had weer hetzelfde manco. Er sterven weer mensen die we niet kennen, waar we geen band mee op hebben kunnen bouwen. Ook springt de serie een beetje van de hak op de tak, er zit niet echt een lekker verloop in.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Daarin heb je ruimschoots gelijk AHWA, ik ben ondertussen al gestopt met deze serie te bekijken vanwege de redenen die jij hier opnoemt. Als hij uitkomt op dvd misschien nog eens checken. Zulke series komen natuurlijk veel beter tot hun recht als je zelf het tempo kunt bepalen in plaats van altijd een weekje te moeten wachten.

Bramha Bull

• 130 messages
  • 324 votes

Deel 7 is nog beter dan deel 6, zeer heftig.

Top serie

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Zo, was pacific helemaal vergeten . Geen goed teken denk ik. In het weekend aflevering 7 maar eens bekijken.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ondanks dat de serie niet van het niveau Band of Brothers (1) is, is het wel een mooie serie hoor. Aflevering 8 vandaag was een mooie mix tussen een romantisch plot en later de landing bij Iwo Jima (indrukwekkend!).

Nu nog maar 2 afleveringen en de serie zit er weer op.

Toch hou ik een beetje een leeg gevoel over aan de serie. Ik had een meesterwerk verwacht en dat is het niet geworden. Alleen de pure actie was echt heel indrukwekkend.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Beste aflevering tot nu toe (nummer 8 ). Al kon je natuurlijk wel raden dat het slecht af zou lopen met Basilone. Het ging allemaal wel heel goed.

Toch een van de weinige personages waar we goed kennis mee hebben gemaakt.

Ben nu even de herhaling aan het kijken, volg de serie namelijk gewoon op tv.. maar haalt het tot nu toe in de verste verte niet bij Band of Brothers. Die waarschijnlijk simpelweg niet te evenaren valt! Verder ben ik het er wel mee eens dat het toch gewoon een goede serie is.

Bla

• 769 messages
  • 2146 votes

8 was het zeker waard om te kijken.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

AHWA wrote:
Toch een van de weinige personages waar we goed kennis mee hebben gemaakt.
Zelfs dat vind ik niet eens voldoende. We hebben hem vaker gezien dan anderen, maar leren kennen niet echt. En dan het hele clichériedeltje opvoeren van trouwen en daarna sterven en dat dan óók nog eens op zo'n (typisch Amerikaanse) dramamanier...
De serie is veel te veel van de hak op de tak aan het springen, er is geen eenheid te vinden in de oorlog. Ik heb totaal geen gevoel dat die jongens in een volledige oorlog een campagne aan het voeren zijn, maar van stukje schieten naar stukje schieten gaan. En dan de langdradige onderbrekingen, waardoor je uit de oorlog raakt. Dan heb ik het niet over dat er alleen maar actie getoond moet worden, er is echter te veel afleiding van het oorlogsgevoel. Allerlei zaken die Band of Brothers zo sterk maken.
Voor dat alles kan ik nu al zeggen dat de serie de plank misslaat. Stiekum had ik dit gevoel na aflevering twee al, aflevering acht bevestigt het nu definitief.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Lijkt wel of de serie meer aandacht aan het visuele aspect heeft besteed, dan aan de onderliggende lagen en personages. Heb 7 en 8 ook nog niet gezien, en heb er ook zeer weinig behoefte aan op dit moment. Slecht teken dus.

Artemis

• 3868 messages
  • 2396 votes

Uiteindelijk na 3 weken toch maar weer begonnen met kijken; ep7 was aardig en 8/9 zou ik zelfs goed noemen maar helaas waren de voorgaande afleveringen maar een beetje matig. Hopelijk maakt 10 er een mooi eind van om het gemiddelde wat omhoog te brengen.

Ik ben het volledig eens met Riesma dat er helemaal geen eenheid te vinden is bij the Pacific en eigenlijk alleen in aflevering 9 heb ik een beetje een connectie tussen de verschillende personages kunnen voelen, wat natuurlijk veels te laat is(!). Bij 2, 3 en 8 (wss ook 10) hebben ze net als in BoB een main character gekozen om op te focusen wat we ook allemaal hebben gezien in BoB. Desondanks dat 8 wel sterk was hebben ze naar mijn mening in dit opzicht behoorlijk gefaald en komt het veels te geforceerd over terwijl in BoB dat juist uitstekend elke aflevering goed is verwerkt. (Bastogne )

Regiseur Timothy Van Patten(ep1,7,9) heeft waarschijnlijk over de hele run het beste werk geleverd.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Heb vanavond de laatste aflevering gekeken. Een aflevering over de terugkeer van de soldaten in hun eigen land. Het was op zich wel aardig, maar niet heel boeiend. Wel aardig om op het einde te zien wat er met de soldaten van hun leven is geworden.

Als ik de serie in totaliteit beoordeel dan zeg ik dat het tegenviel. Enkele afleveringen waren erg goed. De actie was erg sterk en realistisch, maar het hele plot om de soldaten heen deed me weinig. Deze serie zal itt Band of Brothers geen classic worden.

Als ik een cijfer zou geven: 7 of een 7,5 / 10.

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

The Pacific was goed, niet geweldig. Ik snap in ieder geval goed waarom de vorige Band of Brothers heette! Jammer dat alle opoes van belang eigenlijk al dood waren. Toch moest ik huilen

Tomsheep

• 152 messages
  • 247 votes

Ik vind het plot van Pacific vele malen beter dan BoB, waarvan de laatste afleveringen erg ongeloofwaardig en sterk waren.

Persoonlijk vind de Pacific net als BoB een meesterlijke serie. Dichter bij de beleving van een oorlog door de ogen van een soldaat kom je niet. Dat er mensen zijn die de serie een beetje tegen vinden vallen vind ik echt onbegrijpelijk. Volgens mij zit je dan echt als een dood vogeltje voor de tv, en mis je het totaal van de beleving die deze productie biedt.

Ik ben meegesleurd door deze serie. De schitterende beelden, heel sterk acteerwerk , de sets , de muziek , de sfeer , de emotie.

(tergend is die scene waar Sledge de stervende vrouw in zijn armen neemt). Ik waande mij in die oorlog !

Als ik dan een minpunt heb ontdekt, dan is het dat de emotionele band tussen de soldaten en hun vijanden niet verder wordt uit gediept dan `` Killing Japs that`s it``. Maar misschien was het ook wel gewoon zo, als overlevingsmechanisme.

9 van de 10 voor dit geweldige tijdverdrijf.

Ik ga deze heel gauw nog eens terug kijken.

LouisG

• 2 messages
  • 15 votes

Tomsheep wrote:

Ik vind het plot van Pacific vele malen beter dan BoB, waarvan de laatste afleveringen erg ongeloofwaardig en sterk waren. Vergeet niet dat BoB twee keer zo veel afleveringen zijn, niet gek dat je de band met de personages later en misschien wat minder is.

Persoonlijk vind de Pacific net als BoB een meesterlijke serie. Dichter bij de beleving van een oorlog door de ogen van een soldaat kom je niet. Dat er mensen zijn die de serie een beetje tegen vinden vallen vind ik echt onbegrijpelijk en volgens mij zit je dan echt al een dood vogeltje voor de tv, en mis je het totaal overzicht helemaal.

Ik ben meegesleurd door deze serie. De schitterende beelden, heel sterk acteerwerk , de sets , de muziek , de sfeer , de emotie.

(tergend is die scene waar Sledge de stervende vrouw in zijn armen neemt). Ik waande mij in die oorlog !

Als ik dan een minpunt heb ontdekt, dan is het dat de emotionele band tussen de soldaten en hun vijanden niet verder wordt uit gediept dan `` Killing Japs that`s it``. Maar misschien was het ook wel gewoon zo, als overlevingsmechanisme.

9 van de 10 voor dit geweldige tijdverdrijf.

Ik ga deze heel gauw nog eens terug kijken.

Band of Brothers was ook 10 afleveringen hoor?

Tomsheep

• 152 messages
  • 247 votes

Je hebt gelijk. Stukje gecorrigeerd.

salvatore

• 1937 messages
  • 3236 votes

All in all geef ik Pacific een mager 6je. BoB zou eigenlijk niet genoemd mogen worden in 1 zin met deze serie, kwaliteitsverschil is dan gewoon veels te groot. Ze hadden beter alleen Slegde kunnen volgen, enige personage waar ik dan nog een beetje affiniteit mee had.

John Lee Hooker

• 14934 messages
  • 1625 votes

Hey, ik had laatste deel 6 gezien als het goed is. Ze zaten op de boot, en vaarden weg. Dat was echt nep gemaakt zeg, je zag duidelijk dat ze gewoon in de studio zaten. De boot komt ook niet helemaal in het zicht, rechtsonder blijft de boot in beeld.

Verder vind ik het wel een mooie serie, maar het is niet altijd even goed geacteerd. Dat lijkt dan wel zo, maar in sommige situaties doet iedereen hetzelfde en gaan sommige dingen gewoon te snel. Het gaat dus meer om de mooie beelden, zou ik zeggen.

J-S

• 7 messages
  • 5 votes

Zo deel 10 zojuist gekezen, nu kan ik eindelijk mijn reactie plaatsen. The pacific leuk om te kijken maar bij lange na niet wat Band of Brothers is, eerlijk gezegd wist ik dat al voordat ik ging kijken maar heb the pacifc n kans gegeven. Simpelweg zijn de personages niet zo pakkend als bij BofB.

Helaas, maar toch leuk

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Tegenvallende serie. Weinig herkenbare personages op een paar na, verhaal springt van hot naar haar, dus dit kan verreweg niet in de schaduw van de schaduw van Band Of Brothers staan.

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

Heb het boek een tijdje geleden gekocht, wel grappig want op de achterkant staat. "Het boek dat de basis vormde voor de succesvolle televisieserie The Pacific". En dat terwijl ze in Nederland pas net bij aflevering 1 waren.

Heb ondertussen alle afleveringen gezien, wel redelijk goed maar bij lange na niet het niveau van BoB. Eigenlijk vind ik dat je The Pacific en BoB niet echt met elkaar moet vergelijken maar ze vragen er zelf om als ze overal 'vervolg of band of brothers' (onzin, alleen zelfde makers) bij zetten. Je gaat toch automatisch in je hoofd dingen vergelijken met BoB. Waar je bij BoB echt enorm met de company meeleeft is dit veel minder het geval bij The Pacific. Wel een goede serie ook historisch gezien is hij goed in orde. Een magere 3.5 sterren zou ik geven

j0hng0tti

• 9 messages
  • 5 votes

Ik vind dit echt een geweldige serie. Band of Brothers is wel beter, maar deze is ook mooi. Stevenspielberg en Tom Hanks zijn gewoon de beste in dit soort films.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Ben benieuwd wanneer die op film uitkomt. Zou erg mooi staan, samen met Band of Brothers en Saving Private Ryan

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.