- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Pacific
The Pacific
SaNDuTjE
-
- 1434 messages
- 3237 votes
3 april 2010 eerste aflevering op Veronice! Om 22:00!
Dat is wel verdomd snel... mooi.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Zag de voorstukjes ook ja, maar dit gedeelte van de 2e WO interesseert me toch al stukken minder dan die in Europa. Denk dat het ook behoorlijk tegen gaat vallen vergeleken met BoB.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Start op 14 maart, dus 15 maart op het wereldwijdeweb te vinden. Zonder reclame. Ben benieuwd wat ze er van gemaakt hebben. Ik ben zo bang dat de verwachtingen veel te hoog zijn.
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
Ik weet het niet, de verwachtingen zijn wel hoog. En het is natuurlijk een gedeelte van de 2eWO waar wij weinig feeling mee hebben in tegenstelling tot Band of Brothers. Maar misschien is dat juist ook weer interressant! Ben erg benieuwd.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Ik vind die kant van de oorlog juist heel interessant. Vooral omdat die zo onderbelicht wordt bij ons. En ik heb een affiniteit met Japan, de cultuur, normen en waarden etc.
The Thin Red Line kan ik ook waarderen, maar mede door de film zelf, niet alleen het onderwerp. Afwachten maar...
Tomson_
-
- 257 messages
- 3440 votes
Ik vind de oorlog in de pacific ook erg interessant! De strijd was daar in vele opzichten een stuk erger dan in Europa heb ik het idee.
Tomson_
-
- 257 messages
- 3440 votes
Dat valt wel mee, en dat hoop ik ook terug te zien in de serie. Vechten in die vochtige hitte, of in de modder van okinawa was geen pretje.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
De serie neemt ons mee met de eerste gevechten tegen de jappen in Guadalcanal, door het regenwoud van Cape Gloucester en de bolwerken van peleliu, over de stranden van Iwo Jima en de horror van Okinawa, tot de terugkeer van de getraumatiseerde troepen thuis.
Ik hoop echt dat ze het gaan kunnen waarmaken. 
Emiledj
-
- 159 messages
- 97 votes
Misschien wel erg vroeg om de vraag te stellen, maar weet iemand wanneer deze serie op dvd verschijnt (regio 2)? De regio 1 zag ik al bestelbaar op de HBO-site...
Dit soort series (zelfde als BoB en 24) kijk ik liever vanaf dvd 
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
Want dan hoef je niet te wachten op de volgende? 
Emiledj
-
- 159 messages
- 97 votes
Want dan hoef je niet te wachten op de volgende?
Precies
en die vreselijk irritante reclame ertussen. Lekker voetjes opde bank en het eigen tempo bepalen. Weet nog dat ik BoB in 2 dagen heb uitgekeken.
Het zou mij wel verbazen en verrassen als "Pacific" hetzelfde niveau haalt, maar verzamel alle "goede" films over de WOII en deze kan dan niet ontbreken. Aan de trailer te zien zit er hopelijk niet zoveel romance in zoals de reproduktie van Pearl harbor.
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Aflevering 1 heeft even op de HBO site gestaan! Helaas gemist, dus morgenochtend gelijk eens kijken hoe het ervoor staat op andere sites.
Ik kan niet wachten totdat het op Veronica begint dus volg het gewoon via Amerika.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
3 April al zag ik op Veronica. Dacht eerder dat we een jaar moesten wachten. Maar ik heb er echt zin in 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Vanavond ook maar eens kijken. Heb er heel lang op gewacht! 
FlyLo
-
- 1070 messages
- 745 votes
HBO biedt de serie trouwens ook op zijn eigen website aan (in de VS toch). Nog meer redenen om niet te zagen dus.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
HBO biedt de serie trouwens ook op zijn eigen website aan (in de VS toch). Nog meer redenen om niet te zagen dus.
Want?? Zie niet wat het een met het ander te maken heeft.
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
Terug naar de serie, ik vond de eerste aflevering goed. Moet wel nog ff wennen, zat er niet meteen in zoals Band of Brothers. Ben benieuwd welke kant dit op zal gaan!
stinissen (crew films & series)
-
- 23437 messages
- 76922 votes
Prima serie Episode 1: Guadalcanal/Leckie hoog niveau kan niet wachten op het 2de deel.
Patran
-
- 5 messages
- 160 votes
Leuk eerste deel inderdaad, komt wel wat traag op gang, maar dat kan je ook verwachten van een introductieaflevering. Helaas ook behoorlijke anticlimax bij de strandlandig 
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Traag op gang? Tg, wat een sensatiezoekers zijn jullie. Ik vond de opening van Band of Brothers steengoed, daar kwam geen minuut actie in. Maar daar werden de personages wel enorm goed uitgediept, dat had van mij hier ook wel beter gemogen. Vooralsnog ben ik benieuwd,
Artemis
-
- 3868 messages
- 2396 votes
Van mij mocht The Pacific ook wel beginnen met een Currahee-achtige aflevering.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Van mij mocht The Pacific ook wel beginnen met een Currahee-achtige aflevering.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Door het verplaatsen van de downloaddiscussie is mijn recensie van gisteren verdwenen (staat in het downloadtopic). Hier nogmaals:
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Erg mooie opening, er zit meer vaart in dan BoB . Meteen al actie in de eerste episode. Het zag er allemaal erg verzorgd uit. Vooral de jappen die op de stranden en half in de zee lagen.
Erg benieuwd naar de volgende episode. Wanneer word die verwacht.?
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Zodra ze nieuwe 'jappen' hebben gevonden voor kanonnenvlees?
Even serieus: volgende week toch? Elke zondag om 9pm staat op de site van HBO. (Offtopic: wie vind die site van ze ook zo butt geworden?)
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Ja, meestal maandagochtend kun je hem kijken.
En wat bedoelt iedereen met meer vaart dan BoB? ik vond het zo sterk dat men in BoB de tijd heeft genomen om het hele peloton te introduceren. De eerste ep van BoB staat hoog in mijn favorieten.
Nu heb ik nog geen enkele binding met een van de marines, dat vind ik toch jammer. Bij de laatste afl van BoB zat ik bijna te janken toen ze vertelden wat er allemaal met ze gebeurd is en hoeveel man er waren op de begrafenis van George Luz bijvoorbeeld, gewoon omdat je hem al zo goed lijkt te kennen.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Ik zei dat er vaart in zat niet dat het een goed punt was. De aanloop naar de daadwerkelijke oorlog in BoB is beter uitgediept. Daar hebben ze nu niet voor gekozen. Maar mischien ligt de focus nu maar op een klein groepje personen 4-5. In BoB waren er veel meer personages die zowat elk hun eigen episode kregen. Maar wel zullen zien.