• 178.040 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.658 votes
Profile

The Pacific

SaNDuTjE

• 1434 messages
  • 3237 votes

Peter C wrote:

3 april 2010 eerste aflevering op Veronice! Om 22:00!

Dat is wel verdomd snel... mooi.

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Zag de voorstukjes ook ja, maar dit gedeelte van de 2e WO interesseert me toch al stukken minder dan die in Europa. Denk dat het ook behoorlijk tegen gaat vallen vergeleken met BoB.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Start op 14 maart, dus 15 maart op het wereldwijdeweb te vinden. Zonder reclame. Ben benieuwd wat ze er van gemaakt hebben. Ik ben zo bang dat de verwachtingen veel te hoog zijn.

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

Ik weet het niet, de verwachtingen zijn wel hoog. En het is natuurlijk een gedeelte van de 2eWO waar wij weinig feeling mee hebben in tegenstelling tot Band of Brothers. Maar misschien is dat juist ook weer interressant! Ben erg benieuwd.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Ik vind die kant van de oorlog juist heel interessant. Vooral omdat die zo onderbelicht wordt bij ons. En ik heb een affiniteit met Japan, de cultuur, normen en waarden etc.

The Thin Red Line kan ik ook waarderen, maar mede door de film zelf, niet alleen het onderwerp. Afwachten maar...

Tomson_

• 257 messages
  • 3440 votes

Ik vind de oorlog in de pacific ook erg interessant! De strijd was daar in vele opzichten een stuk erger dan in Europa heb ik het idee.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Het was er in ieder geval beter weer

Tomson_

• 257 messages
  • 3440 votes

Dat valt wel mee, en dat hoop ik ook terug te zien in de serie. Vechten in die vochtige hitte, of in de modder van okinawa was geen pretje.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

De serie neemt ons mee met de eerste gevechten tegen de jappen in Guadalcanal, door het regenwoud van Cape Gloucester en de bolwerken van peleliu, over de stranden van Iwo Jima en de horror van Okinawa, tot de terugkeer van de getraumatiseerde troepen thuis.

Ik hoop echt dat ze het gaan kunnen waarmaken.

Film Fan

• 939 messages
  • 2187 votes

Bedankt, da's duidelijk.

Emiledj

• 159 messages
  • 97 votes

Misschien wel erg vroeg om de vraag te stellen, maar weet iemand wanneer deze serie op dvd verschijnt (regio 2)? De regio 1 zag ik al bestelbaar op de HBO-site...

Dit soort series (zelfde als BoB en 24) kijk ik liever vanaf dvd

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

Want dan hoef je niet te wachten op de volgende?

Emiledj

• 159 messages
  • 97 votes

Amity wrote:

Want dan hoef je niet te wachten op de volgende?

Precies en die vreselijk irritante reclame ertussen. Lekker voetjes opde bank en het eigen tempo bepalen. Weet nog dat ik BoB in 2 dagen heb uitgekeken.

Het zou mij wel verbazen en verrassen als "Pacific" hetzelfde niveau haalt, maar verzamel alle "goede" films over de WOII en deze kan dan niet ontbreken. Aan de trailer te zien zit er hopelijk niet zoveel romance in zoals de reproduktie van Pearl harbor.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Aflevering 1 heeft even op de HBO site gestaan! Helaas gemist, dus morgenochtend gelijk eens kijken hoe het ervoor staat op andere sites.

Ik kan niet wachten totdat het op Veronica begint dus volg het gewoon via Amerika.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

3 April al zag ik op Veronica. Dacht eerder dat we een jaar moesten wachten. Maar ik heb er echt zin in

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Vanavond ook maar eens kijken. Heb er heel lang op gewacht!

FlyLo

• 1070 messages
  • 745 votes

HBO biedt de serie trouwens ook op zijn eigen website aan (in de VS toch). Nog meer redenen om niet te zagen dus.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

FlyLo wrote:

HBO biedt de serie trouwens ook op zijn eigen website aan (in de VS toch). Nog meer redenen om niet te zagen dus.

Want?? Zie niet wat het een met het ander te maken heeft.

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

Terug naar de serie, ik vond de eerste aflevering goed. Moet wel nog ff wennen, zat er niet meteen in zoals Band of Brothers. Ben benieuwd welke kant dit op zal gaan!

stinissen (crew films & series)

• 23437 messages
  • 76922 votes

Prima serie Episode 1: Guadalcanal/Leckie hoog niveau kan niet wachten op het 2de deel.

Patran

• 5 messages
  • 160 votes

Leuk eerste deel inderdaad, komt wel wat traag op gang, maar dat kan je ook verwachten van een introductieaflevering. Helaas ook behoorlijke anticlimax bij de strandlandig

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Traag op gang? Tg, wat een sensatiezoekers zijn jullie. Ik vond de opening van Band of Brothers steengoed, daar kwam geen minuut actie in. Maar daar werden de personages wel enorm goed uitgediept, dat had van mij hier ook wel beter gemogen. Vooralsnog ben ik benieuwd,

Artemis

• 3868 messages
  • 2396 votes

Van mij mocht The Pacific ook wel beginnen met een Currahee-achtige aflevering.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Artemis wrote:

Van mij mocht The Pacific ook wel beginnen met een Currahee-achtige aflevering.

Ik denk dat ze dat juist niet hebben willen doen, omdat we dat al in Band of Brothers hebben gezien.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Door het verplaatsen van de downloaddiscussie is mijn recensie van gisteren verdwenen (staat in het downloadtopic). Hier nogmaals:

Vanmiddag de eerste aflevering gezien en ik zit er meteen in. Qua opzet, acteerwerk, regie en special effects is er niets vernieuwends of verrassends te ontdekken. Dat had ik stiekum van te voren al verwacht, Band of Brothers was al realisme ten top (voor zover ik dat kan beoordelen, uiteraard). Zelfs de interviews met veteranen vooraf aan de aflevering zijn terug. Dat doet allemaal niets af aan de kwaliteit van de serie, zoals ik nu verwacht dat de (rest van de) serie gaat zijn. Gereedschap maakt geen mooie stoelen, maar kunde. Het gouden WOII-trio van Spielberg, Hanks en HBO-Playtone heeft genoeg van die kunde in huis. Op naar deel 2!

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Erg mooie opening, er zit meer vaart in dan BoB . Meteen al actie in de eerste episode. Het zag er allemaal erg verzorgd uit. Vooral de jappen die op de stranden en half in de zee lagen.

Erg benieuwd naar de volgende episode. Wanneer word die verwacht.?

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Zodra ze nieuwe 'jappen' hebben gevonden voor kanonnenvlees?

Even serieus: volgende week toch? Elke zondag om 9pm staat op de site van HBO. (Offtopic: wie vind die site van ze ook zo butt geworden?)

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Ja, meestal maandagochtend kun je hem kijken.

En wat bedoelt iedereen met meer vaart dan BoB? ik vond het zo sterk dat men in BoB de tijd heeft genomen om het hele peloton te introduceren. De eerste ep van BoB staat hoog in mijn favorieten.

Nu heb ik nog geen enkele binding met een van de marines, dat vind ik toch jammer. Bij de laatste afl van BoB zat ik bijna te janken toen ze vertelden wat er allemaal met ze gebeurd is en hoeveel man er waren op de begrafenis van George Luz bijvoorbeeld, gewoon omdat je hem al zo goed lijkt te kennen.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Ik zei dat er vaart in zat niet dat het een goed punt was. De aanloop naar de daadwerkelijke oorlog in BoB is beter uitgediept. Daar hebben ze nu niet voor gekozen. Maar mischien ligt de focus nu maar op een klein groepje personen 4-5. In BoB waren er veel meer personages die zowat elk hun eigen episode kregen. Maar wel zullen zien.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.