• 178.040 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.658 votes
Profile

The Pacific

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Aangezien de serie is gebaseerd op 2 persoonlijke memoires verwacht ik toch haast wel dat zij goed worden uitgediept. En de volgende episode heet Basilone, dus ik verwacht dat we hem wat beter leren kennen.

En meer Gudualcanal actie, that war was nasty, man.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

De actie was wel redelijk onverwacht trouwens ik dacht dat er net zoals in BoB alleen introductie was. Maar er kwam al gelijk actie. Wat er gewoon weer goed uitzag.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Mja aan de andere kant was dit natuurlijk anders, in BoB had je een regiment dat zich aan het voorbereiden was op een invasie, hier zie je een regiment dat half overkop een eiland moet verdedigen, dus geen voorbereidingstijd.

Ik ben stiekem ook wel blij dat ze Pearl Harbor niet hebben laten zien.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Nee, had ik ook niet verwacht en gehoopt.

Thomass1991

• 11 messages
  • 135 votes

Ik had wel iets meer gehoopt op introductie van de personages, de oorlog e.d., maar misschien komt dat later.

Eerste aflevering zag er in ieder geval erg gelikt uit en smaakt naar meer!

Arnhemmer

• 629 messages
  • 345 votes

Prima eerste aflevering.

Ik heb hoge verwachtingen van de overige afleveringen.

Justinw wrote:

Ik zei dat er vaart in zat niet dat het een goed punt was. De aanloop naar de daadwerkelijke oorlog in BoB is beter uitgediept. Daar hebben ze nu niet voor gekozen.

Waarschijnlijk is daarvoor gekozen, omdat de V.S. vrij onverwacht en onvoorbereid in de oorlog met Japan werd betrokken. Men had in werkelijkheid ook meer tijd om soldaten op te leiden en voor te bereiden op de oorlog in Europa.

Pitakaas wrote:

Ik ben stiekem ook wel blij dat ze Pearl Harbor niet hebben laten zien.

Een kort moment van aandacht in de introductie, vond ook ik meer dan genoeg.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Voor mij ging het ook allemaal iets te snel en had ik meer tijd voor de personages verwacht, maar misschien komt dat nog. In ieder geval wel weer een aantal zeer indrukwekkende momenten, zoals het spelen met die Japanner, het voorlezen van de brieven, en de zee van lijken zowel in het water als op het strand.

Benieuwd naar meer.

the new guy

• 1731 messages
  • 1591 votes

Aflevering 2 is iig weer geweldig. Deed me erg terug denken aan BoB in die bossen. Uiteraard was het hier 40 graden warmer maar it brought back memories.

Er zijn dan nog wel 8 episodes maar Spielberg en Hanks zijn er iig in geslaagd om dat ouderwetse BoB gevoel weer terug te krijgen.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Ik vond het ook een sterke aflevering. Lekker donker, spannend was het wel.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Zeer mooie 2e aflevering. De jungle word erg mooi gebracht. Veel actiescenene's de allemaal van topkwaliteit zijn. Kan niet wachten op aflevering 3. Ook kregen een aantal personages flink wat aandacht. En tot zover is The Pacific gewoon een topserie.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Trailer van episode 3 staat online! Liefhebbers van actie gaan het zwaar krijgen, maar er komt hier zeker wat characterbuilding aan te pas. Als je toch moet gaan vergelijken met BoB: dit is een beetje vergelijkbaar met de periode in Engeland.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Het uitdiepen van de personages mag ook wel, naar mijn mening. Tot nu toe is het iets te veel actie, wat dan wel weer klopt met het feit dat die jongens ook van de ene op de andere dag bij de oorlog betrokken werden zonder goede voorbereiding etc. Ik verwacht dat de serie als geheel weer heel sterk zal zijn, maar ik wacht nog op mijn betrokkenheid met de personages. Afgelopen week zag ik een aflevering van BoB op Canvas, meteen voelde ik me 'thuis' bij hen. Ik hoop dat The Pacific dit gevoel ook nog gaat opwekken.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Tot nu is The Pacific weer echt topkwaliteit. Mooi verhaal met karakterdiepgang en de actie is echt fantastisch getoond. Erg realistisch, erg aangrijpend. Denk dat deze serie net zo goed als BoB kan zijn?

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

BoB heeft wel de perfecte combinatie tussen personages/actie. Hier neigt het wat meer de actie kant op te gaan. Maar als ze verscheept worden uit guadalcanal hebben ze verlof. En dat word mischien aangegrepen voor karakteruitdieping.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

The Oceanic Six wrote:

Mooi verhaal met karakterdiepgang

Welke karakterdiepgang? Die is er juist nog niet.

Artemis

• 3868 messages
  • 2396 votes

Karakterdiepgang is iets maar dan bij de eerste aflevering maar zover blijft het wel tot een minimum.

Ben ik trouwens de enige die het vervelend vind om Tom Hanks in het begin aan te horen ?

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Idem hier. Wat een over-sentimentele zeikstem heeft hij toch. Los daarvan vind ik hem sowieso een vervelende kerel geworden.

Thomass1991

• 11 messages
  • 135 votes

Ook bij het zien van de twee aflevering blijf ik er bij dat ik wat introductie van de personages mis. Desalniettemin vind ik de actie zeer goed en realistisch in beeld gebracht.

Belooft wat te worden! Hoop alleen op wat meer diepgang in de personages.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Prima voiceover van Hanks. Niets mis mee, mijns inziens. Aflevering 2 was inderdaad erg goed, vooral die man-tegen-mangevechten en die indrukwekkende, constante stroom van Japanners.

Had hij nu maar een ovenhandschoen, ai.

Thomass1991

• 11 messages
  • 135 votes

Inderdaad ik vind de voiceover van Hanks ook prima!

Duuckje

• 19 messages
  • 80 votes

mooie kruising tussen BoB en saving private ryan. hoop inderdaad dat er iets meer ingezoomd wordt op de personages. voice over van hanks bevalt prima. wordt alleen de strijd om guadacanal laten zien in 8 afleveringen?

ovenhandschoen is voor mietjes

clercato

• 19 messages
  • 655 votes

weet er iemand soms een goeie site/link om de afleveringen te bekijken.?

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Op de HBO-site kun je ze geloof ik terugzien.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Duuckje wrote:

mooie kruising tussen BoB en saving private ryan. hoop inderdaad dat er iets meer ingezoomd wordt op de personages. voice over van hanks bevalt prima. wordt alleen de strijd om guadacanal laten zien in 8 afleveringen?

ovenhandschoen is voor mietjes

Huh, die speelde zich toch beide af in Europa?

Flag of our Fathers en Letters from Iwo Jima zijn betere verwijzingen, zelfde productieteams etc.

Qar

• 228 messages
  • 1509 votes

Redelijk goed begin, haalt nog niet het niveau van Band of Brothers, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.

louisvf

• 1462 messages
  • 2523 votes

Pitakaas wrote:

(quote)

Huh, die speelde zich toch beide af in Europa?

Flag of our Fathers en Letters from Iwo Jima zijn betere verwijzingen, zelfde productieteams etc.

Inderdaad en volgens mij gaat men trouwens wel nog verder gaan dan the battle of guadacanal, dit was bij band of brothers namelijk ook het geval!

How fucked are you now...

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Tuurlijk gaat men verder dan Guadalcanal, landing op Peliliu en Okinawa zijn ook te zien in future episodes.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Aflevering 3 was niet zo heel super. Speelt zich af in Australie en is een aflevering waarin wat lui uitgediept worden. Helaas dus toch wat lovestory in de serie. Hadden ze van mij wel weg mogen laten, deed me niet zo veel. Op naar ep 4!

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Grappig dat je vorige week het had over "karakterdiepgang" die er tot dan toe nog niet in zat en nu er werkelijk meer diepgang in de personages komt, je het niets aan vindt. Net als Band of Brothers is The Pacific niet gebaseerd op tieten, schieten en bandieten. Dat niveau overstijgen ze vele malen.

In afleveringen 3, richt The Pacific zich, geheel in de stijl van Band of Brothers, grotendeels op één persoon, namelijk Leckie. Zijn (vlugge) romance met Stella en de familiesfeer bij haar thuis schept een beter beeld van wie deze jongeman was. Helaas voor hen is het nog steeds oorlog en is dit verblijf in het paradijs maar van korte duur. Hij vertrekt weer naar zijn volgende ontmoeting met de Japanners.

Volgende week zal de focus waarschijnlijk meer op Eugene komen te liggen, die na hartproblemen eindelijk in dienst kan.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik vind uitdieping van karakters altijd fijn, maar dan wel zoals in BoB waar je bijvoorbeeld een trainingsopleiding zag en zag dat de mannen een hechte eenheid werden. Een romance van een soldaat als in de aflevering van vandaag vond ik minder interessant.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.