• 178.035 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.629 votes
Profile

The Pacific

LZA

• 474 messages
  • 1557 votes

Tomsheep wrote:

Ik vind het plot van Pacific vele malen beter dan BoB, waarvan de laatste afleveringen erg ongeloofwaardig en sterk waren.

BoB ongeloofwaardig en sterk? Hoe kom je daarbij?

Bla

• 769 messages
  • 2146 votes

Alle afleveringen gezien en ik moet zeggen dat ik het een zware tegenvaller vond, al wordt de serie naar het einde toe beduidend beter.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Zojuist episode 10 gekeken, erg interessant!

Indrukwekkende oorlog toch geweest, vrijwel elke slag om een eilandje was zo bloederig, niet voor te stellen.

En dan zijn de 2 ergste (Saipan en Tarawa) geeneens in deze serie te zien!

Toch vind ik deze serie nou niet echt zo geniaal als ik overal lees.

Om voor het gemak maar eens 2 andere HBO series erbij te pakken, te weten Generation Kill en Band of Brothers, vind ik die veel beter.

Ik heb het idee dat men niet echt de tijd heeft genomen voor deze serie, veel te veel actie en te weinig emoties van de soldaten, ik wil weten wat hun motivatie is, maar daar krijg ik de kans totaal niet voor. Sledge wordt van het ene op het andere moment gek, maar waarom? Niemand lijkt het te weten en de regisseur lijkt totaal geen moeite te doen om het me te willen vertellen.

Toch jammer, als ik er een cijfer aan zou moeten hangen is het een magere 7 denk.

Showey

• 133 messages
  • 450 votes

Zometeen begin ik met deel 6, ik vind het tot nu toe meer een liefdesverhaal, al zat er in deel 5 toch wel meer actie! Ben benieuwd naar deel 6. Ik hoop dat er nog wat verbetering in komt!

Tomson_

• 257 messages
  • 3440 votes

Op een paar afleveringen na heeft deze serie niet zoveel indruk weten te maken als Band of Brothers. Doordat de focus elke aflevering weer op een ander personage ligt is het moeilijk om echt een band te krijgen met de personages. De kracht van Band of Brothers zat hem in het groepsgevoel dat ontstond tussen de soldaten, en dat gevoel werd overgedragen op de kijker. Dat had ik helaas niet tijdens het kijken van 'the pacific'.

Overigens vond ik Snafu wel erg gaaf

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

Tomson_ wrote:

Overigens vond ik Snafu wel erg gaaf

Ja! Die had echt geweldige quotes, PFC Merriell 'Snafu' Shelton (Character) - Quotes - imdb.com

Hij had nog andere veel leuker zoals, you'd better get MEAN too boo...

geweldig met z'n stonede stem

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Hmm, ik zie net dat ik deel 10 al een paar weekjes heb liggen, maar nog niet heb gekeken. Zegt al genoeg over wat ik van deze serie vind, denk ik zo. Ik heb ook echt helemaal de behoefte niet om hem te kijken. Dat komt nog wel een keer.

Desalnietemin kan ik wel mijn overall mening geven: een zeer matige, tegenvallende serie. Een tegenvaller omdat ik te veel verwachtte? Misschien, maar ik denk het niet. Een tegenvaller omdat de makers hem zelf zo opbliezen? Dat denk ik eerder. Het vele gepromoot en vergelijken met Band of Brothers heeft The Pacific flink onderuit gehaald. In de verste verte kan dit niet tippen aan BoB. Daarvoor is het veel te veel een slap, oppervlakkig verhaal (is er een verhaal?) en veel te veel een 'Hollywoodiaans' CGI-spektakel. Waarbij de kwaliteit van laatsgenoemde zelf nog wel eens wat te wensen overliet. Een tegenvaller omdat het gewoon een tegenvaller is? Zeer zeker dat. Uit een huwelijk van Spielberg, Hanks, HBO, Playtone en 220 miljoen mag er wel een beter kindje van komen. Waar waren de uitgediepte personages, de overzichtelijke verhaallijn, het meeleven met de personages, de namen (!) van de personages, wat was hun vijand nu precies, hoe was de oorlog in de pacific, wat voelden die jongens daar en maakten ze mee, et cetera et cetera...

Ik geef een 6, of 2,5 tot 3*. 220 Miljoen kan niet alles kopen.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Als je geen inlevingsvermogen krijgt in de karakters in een serie zoals deze blijft er eigenlijk sowieso erg weinig over om er voor thuis te blijven.

Dat is voor mij gewoon de standaard voor een goede serie, waar deze dan ook over gaat. Gisteren pakte ik weer een stukje mee, maar de wanhoop, heroïsme, haat, verdriet etc. komen gewoon niet over. Echt zonde, want met een goede cast weet ik zeker dat ze me wel over de grens hadden kunnen trekken.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

De cast valt ook zo tegen. Leckie komt niet goed uit de verf en Basilone wordt ge-'overact'. Alleen Sledge en zijn gestoorde maatje (naam?) doen het goed en vallen daardoor op.

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

Snafu bedoel je? gespeeld door Rami Malek

Wiki

Kan misschien nog wat worden in de filmwereld, als ie doorgaat met acteren.

Charmides

• 414 messages
  • 1305 votes

Ja Snafu ( merriel shelton) gespeeld door Rami Malek. Overigens aardige acteurs in The Pacific. Band of Brothers toch iets beter , maar beide vermakelijk. Ik hou wel van oorlogs series en films van Steven Spielberg enzo. Beide series helemaal afgekeken. Ik hoop dat HBO en Steven Spielberg binnenkort weer een nieuwe film of serie neerzet. Maak niet uit welk genre. Als het maar spectaculair weer is.

=michael=

• 629 messages
  • 429 votes

vond hem toch een klein beetje tegenvallen. maar dat kan ook bijna niet anders als je eerst BoB hebt gezien. verder zeker de moeite waard om te kijken!

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

MoFeDu wrote:

Snafu bedoel je? gespeeld door Rami Malek

Wiki

Kan misschien nog wat worden in de filmwereld, als ie doorgaat met acteren.

Ja, die bedoelde ik! Ik verwacht daar ook wel meer van te zien, hij doet het goed in elk geval. Waardoor hij ook zo opvalt in de serie.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Hm.. net de eerste paar afleveringen gezien en ben toch wat verbaasd over de reacties hier. Ik kan toch niet zeggen dat het veel slechter is dan Band of Brothers hoor.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Net aflevering 7 en 8 gezien, Ijzersterk.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Heb je niet toevallig Band of Brothers op staan?

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Misschien was Band of Brothers ook helemaal niet goed...

Probleem is vooral dat sommige manieren van verhaal vertellen achterhaald gaan worden. Het dikke sentiment, duidelijke te kenmerken karakters. Niet eens zo erg, in een film waarin je veel wilt vertellen maar gewoon te weinig tijd hebt om elk karakter uit te diepen. Maar hier te makkelijk en een te duidelijke knieval voor de massa.

Helaas voor Spielberg en co, zijn er scenario schrijvers opgestaan die karakters gelaagdheid meegeven. Door er tijd voor te nemen, wat perfect kan in series. David Simon is daar 1 van, het is vrij schrijnend hoe groot het verschil is qua scenario tussen zijn Genaration Kill en deze.

Soms moet er eerst iets geniaals langs komen om te weten hoe matig het andere is. Overigens zou de serie nog wel genietbaar kunnen zijn, als we niet de echte verhalen vooraf horen. Waardoor het toch predikt iets realistisch neer te zetten. Wat alleminst zo is, qua scenario dan.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Spielberg en Co hadden een groot budget maar hebben dit aan het visueele uitgegeven en de rest wat laten liggen.

Emiledj

• 159 messages
  • 97 votes

Heb expres niet de serie op tv gezien, aangezien ik knettergek wordt van de reclame tussendoor (soms lijkt het wel alsof die langer en langer worden).

Zojuist besteld bij Play.com met de 24 Season 8, dus dat wordt aan het eind van dit jaar smullen geblazen.

Dat Pacific minder goede recensies krijgt als BoB is natuurlijk logisch, want wat werden we getrakteerd op een sublieme verfilming van diverse 'slagvelden'. Toch verwacht ik dat deze serie zeker overeind blijft, zeker aangezien het van dezelfde hand komt als BoB.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Heb jij de releasedata van 24 seizoen 8 en The Pacific in NL dan? Ik wil beide boxen hebben.

Emiledj

• 159 messages
  • 97 votes

Nee, het is de UK-versie, dus wel regio 2 maar zonder ondertiteling. Wat je echter wel bij de Pacific-box krijgt, is een exclusief boekwerk. Zie PLAY.COM

Aangezien ik bij dit soort series de ondertiteling niet belangrijk vind (alle 24 delen zijn bij mij zonder), kon ik mij niet inhouden .

Krusty

• 43 messages
  • 406 votes

Bij bol.com staat dat de Pacific 1 Nov. gereleased gaat worden. Import, dat dan weer wel.

De NL-versie zal dan eind Nov. worden gok ik (?)

Emiledj

• 159 messages
  • 97 votes

Inderdaad meestal 1 of 2 maanden na de officiële Engelstalige release. Wel opvallend hoe hoog de prijs is voor de Nederlandstalige versie. De prijs op Play.com inclusief boekwerk komt inmiddels uit op 38 euro (eurootje lager als toen ik 'm bestelde)...

M.Goodkat

• 1290 messages
  • 1463 votes

Ik ga deze mini serie een goeie kans geven, Band Of Brothers is één van mijn lievelingsseries (mini) ooit samen met Twin Peaks

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik zie dat hij vanaf woensdag bij Mediamarkt ligt voor 33 euro (DVD) of 35 euro (BR). Vind het best goedkoop. Heb het al gezien, wil deze graag in bezit hebben en 33 euro is 20 euro goedkoper dan is gedacht had...

Donkerwoud

• 8661 messages
  • 3940 votes

Ik vind het een indrukwekkend epos maar ze laten toch iets teveel steekjes vallen. Knoertharde opbouw in de eerste vier episodes om dan opeens over te gaan op enkele minder interessante aspecten van de oorlog. Wat deze serie beter doet dan BoB is dat het de effecten van de oorlog op de mensen zelf laat zien. Maar ja, ik ben waarschijnlijk niet de enige die liever de oorlog zelf wat beter uitgewerkt had gezien. Wel een ontzettend fijne cast.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

De tweede keer kon Band Of Brothers mij helemaal niet meer boeien dus ga ik deze serie maar skippen.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Ik denk dat ik ook maar wacht tot de prijzen gedaald zijn. Want met de vorige had ik het op Blu-ray toen die nog prijzig was gekocht, 1x gezien en voor de rest niet. Ik zal dit keer dus even afwachten.

Dridge

• 297 messages
  • 1304 votes

Gister een monstersessie gehad en in één ruk deel 1 tot en met deel 8 gekeken.

Dat laatste deel vond ik de minste tot nu toe, sterker nog,ik vond het slecht en ongepast.

Dat hele gedoe met het verliefd worden en trouwen van Basilone had een te hoog suikergehalte.

Het moment dat hij wordt uitgezonden en overhoop wordt geknald zie je van mijlenver aan komen.

Het 'intermezzo' waar de mariniers naar Melbourne komen voor herstel na vier maanden op Guadalcanal vond ik overigens wel goed in de serie passen.

(grappige scene trouwens waarin die mariniers met een mega-kater in het gelid staan en er eentje van ellende voorover dondert.

Tot nu toe ben ik van mening dat deze serie het moet hebben van de eerste 5 afleveringen

Ik hoop dat de laatste 2 delen weer beter worden.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Moet heb nog steeds afkijken. Bij de eerste prijsdaling de BR maar aanschaffen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.