- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Pacific
The Pacific
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
De serie is nu nog niet aan zijn eind, dus ik kan het nu nog niet echt zeggen. Maar van de 4 afleveringen. Zijn er toch bijna 2 waarvan de "onderlinge band" toch wel aanbod komt. Dus als je twijfelt. Gewoon doen. Maar ik zou even wachten totdat je dan de hele serie in een keer kan kijken.
Oke dan naar aflevering vier die ik zojuist heb gezien.
Mooie balans tussen actie en emotie. Bob Leckie is opnieuw het middelpunt. En vooral de scènes in het hospitaal zijn erg goed. Begin me steeds meer te ergeren dat ik nu weer een week moet wachten. 
Maar het was dus een goede aflevering. En ik heb trouwens helemaal geen last van Tom Hanks zijn stem die maar 30 seconden vult.
brave71
-
- 200 messages
- 776 votes
Inderdaad is Leckie weer het middelpunt, maar helaas viel me deze aflevering(4) erg tegen.
Ik vind dat de emotie slecht word gepakt, alhoewel de omstandigheden slecht waren, vind ik het niet goed benadrukt.
Ook de korte aanval kon me totaal niet bekoren en leek meer iets wat er ff tussen gepropt was om nog wat actie te laten zien.
Ben wel benieuwd hoe het verder gaat, maar tot dusver ben ik niet onder de indruk.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Ik vind het nog steeds een sterke serie. Maar ik denk dat het BoB niet meer zal gaan evenaren of er moet wel iets heel wondelijks gebeuren.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Ik heb de eerste twee afleveringen nu ook bekeken en wat me vooral opvalt is dat men niet echt weet hoe men het verhaal moet vertellen. Het komt allemaal nogal fragmentarisch over. Hopelijk herpakt de serie zich.
stinissen (crew films & series)
-
- 23437 messages
- 76922 votes
Ik vond juist de afleveringen 3 en 4 tot nu toe met kop en schouders boven alles uitsteken , kan niet wachten op de rest.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Ik vind het ook minder dan Band of Brothers. De introductie van de personages ontbreekt hier zodat ik nu nog amper weet wie wie is. Maar het ligt ook vooral aan het strijdtoneel. De Europese campagne vind ik stukken interessanter dan de Aziatische.
Het is tot nu toe een prima serie maar het haalt het niet bij BoB.
Peter C
-
- 31 messages
- 229 votes
Vanavond is de eerste aflevering te zien op Veronica!
Thomass1991
-
- 11 messages
- 135 votes
Aflevering 3 en 4 sterker ten opzichte van 1 en 2.. Zeker aanrader voor iedereen die hem nog wil zien! Personage Leckie wordt mooi uitgediept.. Hopen op de volgende afleveringen!
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Vierde aflevering op zich best goed. Leckie is een interessant personage, herkenbaar omdat ik de acteur ken uit 24. De rest van de soldaten zijn nog altijd maar soldaten, ik hoop dat ze wat meer tijd aan de rest van de personages besteden, en niet alleen aan Leckie.
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Inderdaad, 3 en 4 waren goede aflevering, alleen leek het wel de Leckie Show. Maar 4 was vooral erg goed!
boozebelly
-
- 1428 messages
- 1905 votes
Het is logisch dat er door velen een vergelijking word gemaakt met Band of Brothers, maar ik denk dat die serie niet te overtreffen is. Ook niet door de makers zelf. Ik heb nu drie afleveringen gezien van The Pacific en het valt mij eerlijk gezegd een beetje tegen.
Ook ik ga op een bepaalde manier niet echt mee met de personages. De 3e aflevering vond ik tegen het doodsaaie aan, daar gebeurde echt geen klap. Wel leuk om te zien hoe het er ter ontspanning in Melbourne aan toe ging en dat hoort er wat mij betreft ook wel bij, maar moest dat nou een hele aflevering duren 
Ik raakte totaal uit de oorlog en had het gevoel naar één of andere willekeurige serie te zitten kijken.
Ik vind de beelden hier en daar wel een stuk indrukwekkender dan bij Band of Brothers, zeg maar harder. Veel bloed, verminkte lichamen (o.a. dat halve hoofd na die beschieting) en de schietpartijen ogen ook realistisch (rode wolkjes
).
Ook vind ik de slag om de Pacific wel interessant om te zien, op zijn zachts gezegd is het toch een heel ander soort vijand die Japanners. Een paar tips voor andere geïnteresseerden: Letters From Iwo Jima
Tot nu toe vind ik de serie een 7+ waard. Vanavond is deel 4 aan de beurt, ik ben benieuwd 
Areté hamartia
-
- 11 messages
- 14 votes
Een slap aftreksel op het succes van Band of Brothers.
De V.S. en met name Hollywood is hongerig naar het herleven van vergane glorie. Als je land sociaal, economisch en technologisch gezien als een spiraal omlaag gaat, dan moet je toch een beetje nostalgie kunnen vasthouden als lichtpuntje. Dat lijkt mij tenminste de gedachte achter deze serie, want inhoudelijk en qua uitwerking boeit het mij allerminst. Ik vind de acteurs beneden maats spelen en ik krijg meer respect voor de wijze waarop de japanners vechten (let op: de wijze waarop, niet de reden) dan de Amerikanen.
De band als kijker met de acteurs/personages zoals in BoB komt tot dusver totaal niet op gang. Jammer en zonde van de 200miljoen.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Deze serie evenaart tot dusver BoB niet en zal dat waarschijnlijk ook niet kunnen. Maar om dit een slap aftreksel te noemen
. Het blijft een sterke serie. Maar ook ik en de andere 90% van de mensen die deze serie kijken, hadden te hoge verwachtingen. Als je die bijstelt is het prima te doen. En er komen volgens mij nog wel een paar goede afleveringen hoor.
Ook hoop ik dat we nog wat van John Basilone zien. Want nu zien we alleen Leckie als main character.
senzje
-
- 32 messages
- 263 votes
Deze serie evenaart tot dusver BoB niet en zal dat waarschijnlijk ook niet kunnen. Maar om dit een slap aftreksel te noemen
. Het blijft een sterke serie. Maar ook ik en de andere 90% van de mensen die deze serie kijken, hadden te hoge verwachtingen. Als je die bijstelt is het prima te doen. En er komen volgens mij nog wel een paar goede afleveringen hoor.
Ook hoop ik dat we nog wat van John Basilone zien. Want nu zien we alleen Leckie als main character.
Dit heb je goed gezegd imo
Helemaal mee eens! Zelf had ik ook erg hoge verwachtingen, die misschien niet helemaal worden bevredigd. Maar alsnog een goede serie en voor mij zéker de moeite waard om te kijken.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Vanmorgen een stuk gelezen in de krant.
Kosten voor de serie zijn 200 miljoen dollar.
En voor ze begonnen met filmen gingen er maanden aan vooraf qua voorbereiding.
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Wie weet wordt alles beter als je het 2 x hebt gezien. In de BoB topic staat nu ook een post van iemand die niet iedereen uit elkaar kan halen, dus dat heb je altijd.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Ik wou net zeggen. Maar omdat iedereen BoB al 3-4 keer gezien heeft kent iedereen de personages.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Mee opgehouden, vind er geen reet aan. Allemaal van die typische karakters geloof er maar weinig van, zo gemaakt mooi ook. Geef mij maar Generation Kill.
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
Vanmorgen een stuk gelezen in de krant.
Kosten voor de serie zijn 200 miljoen dollar.
En voor ze begonnen met filmen gingen er maanden aan vooraf qua voorbereiding.
Eigenlijk gaat beide op voor driekwart van de Hollywoodproducties, toch?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Aflevering 5 net even gekeken. Begon best saai. 1e 25 minuten vond ik weinig aan. Ik moet zeggen, de serie doet een poging wat soldaten uit te diepen maar ik vind ze allemaal erg oninteressant. Bij Band of Brothers was dit een stuk beter. Gelukkig was die eiland invasie in het restant wel gaaf. Zeker de landing was best heftig.
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1738 votes
Mwaaa vind het wel aardig maar Band of Brothers heeft meer diepgang in de personages.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Voor mijn gevoel mis ik nog steeds iets. Niet alleen in de serie als geheel, zoals medeleven met de jongens, maar het verhaal lijkt soms van de hak op de tak te springen. De rustige momenten zijn zelfs saaïig te noemen, terwijl de actie er schitterend uitziet, maar die toch been there done that aanvoelt.
Ik vertrouw er nog steeds op dat de serie in zijn totaal een dikke waardering waard zal zijn, tot nu toe weten ze mij echter nog niet volledig te overtuigen. Bij een tweede maal kijken, vanaf dvd en achter elkaar, denk ik dat het geheel meer tot zijn recht komt. Bij het afsluiten van aflevering 5 had ik wel hetzelfde gevoel als in Band of Brothers, wanneer ze naar de Ardennen moeten. Hopelijk kan dat gevoel doorzetten en word ik meer erin gezogen.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Aflevering vijf bevat dan weer een actiesequentie om bijna u tegen te zeggen. Samen met aflevering 3 toch wel de moeite waard.
Bla
-
- 769 messages
- 2146 votes
Ik vond aflevering 5 ook weer beter. Meer mensen kwamen aan bod waaronder de nieuweling Eugene Sledge.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Aflevering 5
Denk wel de beste tot nu toe, in het begin krijgen we Basilone weer eens te zien. Daarna arriveert Sledge op....(een of ander eiland). En ook Leckie krijgt de nodige aandacht.
De landing op het strand was wel erg gaaf. Zag er allemaal heel goed uit. En vooral de scène waarneer ze over het strand kruipen
.
Nee, dit gaat niet als BoB worden, maar als je je daarover heen zet. Is het gewoon een sterke serie.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Eens met Justinw. Deze aflevering had eerder moeten zitten. Zo konden we beter kennismaken met de personages, en een indrukwekkend gevecht. Hopelijk zetten ze deze lijn door.
dennis1979
-
- 468 messages
- 453 votes
Tot op heden valt The Pacific mij ietwat tegen.
Dat is volledig mijn eigen schuld. Ik had de verwachting dat ik een kwalitatief net zo;'n goed product voorgeschoteld zou krijgen als Band of Brothers. Dit is natuurlijk niet realistisch, ondanks het gigantische budget.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Nu en dan toch een half uur meegepakt, maar de karakters doen mij helaas niks. Er wordt ook behoorlijk wat in het donker geschoten(letterlijk figuurlijk), waardoor het lijkt alsof er in het daglicht allemaal foutjes aan het licht waren gekomen of zo. Ik ga deze serie ook niet inhalen.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Als je aflevering 5 kijkt zie je dat ze ook actie kunnen maken in het daglicht