• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.373.043 votes
Profile

The Vampire Diaries

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik lag weer aardig achter, dacht dat ik 16 nog moest kijken maar toen bleek dat ik een heel stuk gemist had, dus weer naar 15 geswitcht.

Zelfs bij het kijken van episode 15 zat ik nog met veel vragen, alsof ik nog steeds niet up-to-date was.

Mooi Caroline momentje toen ze begon te zingen (zelfs dat suffe Eternal Flame klinkt stukken beter uit haar mond), beetje compulsing erbij en ze rockt! Matt was ook zichtbaar ontroerd, vind het zo'n lief stelletje, net als Jeremy en Bonnie en Elena en Stefan. Dat is toch stiekem wel de droom van elk meisje, wat er daar op het podium gebeurde. Zo romantisch!

Erg mooi om 'Broken Strings' nog even te horen op het einde. En toen op het einde zag ik Isobel.

Toen viel het kwartje, waar episode 15 stond, was eigenlijk 16. Geen wonder dat ik er niets van begreep! Dacht al, ben toch niet helemaal gek aan het worden.

Nog maar even op zoek naar de JUISTE 15, lijkt me toch wel handig om nog even terug te kijken.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Toch wel blij dat ik hem even heb gekeken, want het puzzeltje viel in elkaar.

Leuk om Lexie weer eens te zien, en de 'oude Damon en Stefan'. Vroeger waren de rollen blijkbaar omgedraaid.

Eindelijk weer duidelijk, mindere aflevering dan 16, maar wel weer fijn!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Wowsers Katherine!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Hubba, hubba, hubba.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Aankomend weekend eindelijk weer verder met dit spannende 2de seizoen! Ben benieuwd!

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

Die nieuwe aflevering was weer ijzersterk. Wie had verwacht dat Alaric ook een doppelganger was en notabene van Klaus?

Wilfred Genee

• 1173 messages
  • 669 votes

Volgens mij is het niet echt eenzelfde, maar hadden ze eerst Alaric al gekidnapt om Klaus vervolgens of op Alaric te laten lijken of hem in zijn lichaam te gooien.
Beetje verwarrend, begrijp het ook niet 100%. Wel leuke aflevering inderdaad .

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

Ach met series en films kunnen ze van alles bedenken. Misschien is Alaric niet eens de persoon die we hebben leren kennen. Misschien dat Alaric gewoon Klaus is. Dat als dat zo is dat misschien een original wel tegen zonlicht kan, dat weten we (helaas) nog niet

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Erg straight forward, lijkt me niet zo moeilijk om een plausibele verklaring te bedenken voor deze 'twist'.

Zeer aardige episode. Weer fijne Katherine screentime, ook weer wat meer development rond Bonnie wat eindelijk de goede kant op gaat, weer wat hilarische Damon momentjes en natuurlijk de onmisbare Caroline ontwikkeling. Gebeurt weer redelijk veel op allerlei fronten wat maar met de twist heb je toch een iets te geforceerd moment om een WTF reactie mee uit te lokken. Ook erg jammer dat er te veel wordt afgeweken van het bronmateriaal. The Vampire Diaries is weer begonnen na een break, en trapt af met een sterke aflevering met veel ontwikkelingen en pace, wel met wat kanttekeningen maar goed. Toch een erg sterke episode.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Het nadeel aan de vele breaks is dat je een beetje uit de serie raakt, zeker als je meerdere series kijkt. Het duurt dan ook altijd weer even voordat ik er weer in zit bij VD, maar het blijft een serie met een unieke sfeer, dat ongetwijfeld. 217 was niet de beste aflevering, maar toch zeker geen vervelende, maar dat zijn ze eigenlijk zelden.

Wilfred Genee

• 1173 messages
  • 669 votes

Redelijk vervolg op vorige week, maar ook niet per se hoogstaand. Enkel ontwikkelingen die je op zich wel aan zag komen, had ook geen moment het gevoel dat Bonnie daadwerkelijk gesneuveld was. Maar wie weet komt iets dergelijks nog echt in de toekomst, is eigenlijk stiekem wel te hopen.
Voor de rest wel genoten van Alaric/Klaus en Damon zoals altijd wel aardig om te zien maar voor de rest..

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ben ik de enige die soms het spoor bijster is? Heb het nu een maandje niet gezien en moest weer even er in komen. Ik vind juist dat er veel wendingen inzaten, ze slaan telkens een andere weg in waardoor ik het overzicht soms kwijt raak.

Freaky scène op het kerkhof, meteen het hoogtepunt van de aflevering. Het einde, tsja, waarschijnlijk wil ik gewoon te snel alle antwoorden weten. Nog maar even wachten op E18 dan maar..

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

De laatste ep was nummer 18...

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

De pindakaasmachine loopt ja.

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

dat doe je goed

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Gezien.

Erg fijne episode, dat highschoolsfeertje was weer aanwezig en geweldige spannende momenten. Ik had de spoiler over Bonnie al gelezen, maar toch zat ik op het puntje van mijn stoel. En, uiteraard, had ik wel een licht 'natte oogjes moment' tijdens de webcamscène.

Damon is schattig, fijn om deze kant weer eens van hem te zien. Fijn einde ook, dat smaakt naar meer!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Prima aflevering weer, al was het einde natuurlijk voorspelbaar, dat van Bonnie althans. Ook leuk wat Elena daarna deed.

Wilfred Genee

• 1173 messages
  • 669 votes

219 was ook weer aardig. Is over het algemeen allemaal wel fijn te aanschouwen.

Moet de komende afleveringen wel los gaan denk/hoop ik.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Nu de achterstand voor de helft ingeleverd. Episode 218 was meer dan aardig al blijven dit soort episodes, net als in s1 het geval was, een beetje jammer. echte finale episodes dit en dan krijgen we straks bij de season finale weer een tegenvaller te verwerken. Maar zegt veel over de kwaliteit van deze episode.

Wel wat voorspelbaar natuurlijk, en veel opgeklopt sentiment maar qua spanning toch wel echt Vampire Diaries. Van mij mag het schrijfwerk wel iets gedurfder, maar dat is nooit de kracht geweest van Williamson. Erg fijne ontwikkelingen rond Klaus en eindelijk komt Elijah weer terug. About time! Ook de rol die Bonnie krijgt is welkom, erg jammer van de waardeloze actrice die Bonnie speelt. Al is het wel erg schrijnend hoeveel key elements Williamson uit het boek verkracht. Beetje jammer. Ook weer fijne momenten van Somerhalder, die onbedoeld wel heel erg grappig is. Blijft toch echt een zeer beperkt acteur.

Maar sterke episode. Al mag het wel wat dichter bij het bronmateriaal blijven. Ook dat over sentimentele mumbo jumbo mag wel eens beter uitgewerkt worden. Dit werkt zo niet echt. Dit zijn toch de momenten waar Williamson goed in zou moeten zijn.

maithekke

• 268 messages
  • 0 votes

Ik ben nu net begonnen met aflevering 19 als elena de dagger uit elijah (sorry ik ben echt vergeten hoe je die naam schrijft) haalt

Maar wat ik me nu afvraag, aangezien het probleem is dat er maar 1 dagger is en dat bonnie niet genoeg krachten heeft om Klaus dood te maken. is het dan niet een de oplossing om elijah dood te maken terwijl hij bijvoorbeeld de dagger nog in zich heeft en dus niet in staat is zich te weren of als hij net weer tot leven is gekomen ofzo, en die dagger dan te gebruiken voor Klaus? Of zeg ik iets heel doms nu?
Dat vroeg ik me namelijk af, maar goed ik zal nu wel weer verder gaan met de aflevering kijken

maithekke

• 268 messages
  • 0 votes

Haha oke, mijn vraag is dus beantwoord je kunt Klaus dus niet doden met een dagger

Vond het een leuke aflevering, ben erg benieuwd naar de volgende.

Wilfred Genee

• 1173 messages
  • 669 votes

Je zal ze moeten bakken/grillen/braden in vele stukjes snijden en dan opeten .

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

hmm, lekker op de bbq

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

O.M.G. .

219 is een fijne episode. Elijah terug en eindelijk wat uitdieping rond zijn personage. Wat blijft Gillies een aangenaam acteur. Weer wat fijne Stefan scenes, kat weer erg appetijtelijk en het mysterie rond Klaus krijgt meer vorm. Wat is Joseph Morgan toch een ideale match voor dé Vampire Diaries villain, geweldige karakteristieke kop ook . Perfecte casting. Wat minder spectaculair dan 18 maar toch weer een erg genietbare episode, typisch VD ook weer. Eindelijk ook weer een segment voor Damon waar hij wel weer goed uit de verf komt. En die entrance van Joseph Morgan .

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Prima aflevering inderdaad. Begin Elijah steeds cooler te vinden, misschien omdat hij nu iets meer een good guy is. Dansen van Dobrev ook weer als Katherine. Geweldige dubbelrol.

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

Nieuwe ep is ook weer erg goed nooit verwacht dat Jenna een vampier zou worden en dat elena er misschien een gaat worden. Ik hoop alleen niet dat Damon echt dood gaat aan die werewolf bite

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Epi19 gezien. Fijne aflevering, voor het eerst vond ik Elijah een prettig personage.Heerlijk om telkens die flashbacks naar het verleden te zien waardoor steeds meer duidelijk wordt en je de karakters beter leert kennen. Nieuwsgierig naar Epi 20, na de spoiler van Sasja toch maar weer te hebben gelezen (ik kan het niet laten) dus die staat als volgende op het programma.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Geweldige aflevering! De beginscene, de waterval, de tombe, geweldige damon momenten, fijn dat een 'oude bekende' terug is, en wat een heerlijke romantische momenten tussen elena en stefan. Klaus is geweldig gecast, wat een karakteristieke kop, zoveel overtuiging.. Geweldige aanwinst.

'I'm seventeen years old!' juist ja.. Daar trap ik dan weer niet in, maar verder was het geweldig

Spannend, ontroerend, mysterieus.. Totaalpakketje! De serie gaat weer de goede kant op, wat een niveau! Toch eventjes een klein traantje moeten wegpinken op een gegeven moment. Ik zat er weer helemaal in, finally.

Vampier vs Weerwolf, Damon vs Tyler, spannend! Nu maar hopen dat Damon niet zal sterven. Kan het me niet voorstellen, maar je weet maar nooit..

Wilfred Genee

• 1173 messages
  • 669 votes

Zeker niet onaardig weer, maar dat lezen van al die spoilers zou ik wel vrij zuur vinden steeds .

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Sterke aflevering inderdaad met geweldig acteerwerk van Dobrev en zelfs Somerhalder. Ook spannende cliffhangers, dus benieuwd waar dit naartoe gaat. Ik verwacht eigenlijk dat Stefan het loodje gaat leggen maar dat zal wel neit.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.