• 177.946 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.617 votes
Profile

Quality Film Collection - QFC

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Ok thanks.. op bol.com staan er nog verschillende dus zodoende denk wel dat ik er een paar bestel

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Heb de versie van : Christiane F gekocht.. en er staat op de achterkant 114 minuten.. en op de site staat 138..? is deze versie verkort..? of ligt het aan PAL wat ikheb kunnen lezen bij de film zelf..? lijktme niet leuk dat dit een kortere versie is.. dan is hetdus wel mooi een miskoop

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Misschien klopt de info op het hoesje gewoon niet ...

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Inderdaad. Heb je wel vaker...

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Film duurde 122 min precies..

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Die 138 minuten kloppen niet inderdaad, heb zelf al vaker over het net gezocht en volgens mij is deze dvd uitgave de meest complete dus het zal met aan het PAL verschil liggen (alhoewel) dan lijken 16 minuten me toch iets lang.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

die 114 op het hoesje is ookal zoiets vreemds.. film duurd met aftiteling 2 uur en 5 min.. maar aangezien de aftiteling bij deze film hooguit 2 min is duurd de film zowiezo al 123 min... maar hoe ze nou bij 138 komen?

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Ja inderdaad, het wordt overal vermeld, niet enkel op moviemeter en imdb maar ook in oude film/video gidsen/jaarboeken die ik bezit, maar als je goed zoekt is er niets bekend over deze versie. Misschien was het orgineel zolang en is deze versie door de cencuur geknipt voor hij uitkwam en is het materiaal verloren gegaan.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Deze doorgaans betrouwbare site geeft 120 minuten aan, dus volgens mij zitten IMDb en MM fout en heb jij gewoon de "enige echte" versie van de film in bezit. Iemand zin om een correctie door te voeren?

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Lijkt me niet nodig, we zijn toch altijd geacht imdb aan te houden wat speelduur betreft en als zoveel bronnen zowel op internet als in oude en nieuwe filmboeken 138 minuten aangeven lijkt dit me de juiste speelduur te zijn, zal toch wel met PAL snelheid te- maken hebben denk ik toch.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Eh nee... dan zou de speelduur 132 minuten zijn.

jaspertje3

• 578 messages
  • 1466 votes

Klopt het dat de film Tess ooit is uitgegeven door QFC?

Ik zoek al een tijdje naar deze film, en dacht me te herinneren hem ooit in de QFC te hebben gezien. Nu is deze film slechts nog beschikbaar in de Roman Polanski box (die ik niet wil).

De Mees

• 558 messages
  • 64 votes

Weet niet of de film er tussen zit.

http://www.qualityfilmcollection.nl/

jaspertje3

• 578 messages
  • 1466 votes

Dat is dus het grappige, Tess staat er niet bij in de collectie op de website. Weet toch aardig zeker dat ze em vroeger wel hadden.

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

Tess zit/zat inderdaad in de QFC volgens mij. Vorige week nog zien liggen in Media Markt Gent-Oostakker.

Wannes84

• 643 messages
  • 680 votes

Op 5 febuari van volgend jaar verschijnen weer wat nieuwe titels van het A-film label in de QFC-reeks. Het gaat om volgende films:

- Ai no corrida

- Alles is liefde

- The diving bell and the butterfly

- Goodbye Bafana

- Goya's ghosts

- Half Nelson

- The science of sleep

- Spoorloos

- Thank you for smoking

- Zidane, a 21st century portrait.

Meest in het oog springende titel is wel de Nederlandse titel Spoorloos uit 1988, wegens al jaren niet meer verkrijgbaar in de R2NL-versie.

Traditioneel worden ze aangeboden aan 7,99 euro per stuk.

Meer info op: www.qualityfilmcollection.be.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Dat werd tijd voor Thank You For Smoking! Die is nu op zijn goedkoopst voor een euro of 17 te bestellen.

GinolaEHV

• 2127 messages
  • 2611 votes

Even kijken of ik alles begrijp...

Alle films die tot de collectie van de QFC behoren staan genoteerd op http://www.qualityfilmcollection.nl/

Er geldt voor een bepaalde dvd een vaste prijs, dus of je 'm nou via bol.com of via FRS haalt... de prijs van de dvd is hetzelfde...

Maar de prijzen van de dvd-films onderling verschillen wel... (of geldt voor alle films van de QFC een gelijke prijs)?

Wannes84

• 643 messages
  • 680 votes

Alle titels uit de QFC-collectie staan te koop voor 7,99 of 9,99 euro.

Uitzonderingen hierop ben ik nog niet tegengekomen, zelfs niet eind vorig jaar, toen bij sommige titels als kerstactie een extra film stak.

Wannes84

• 643 messages
  • 680 votes

serpico wrote:

Dat werd tijd voor Thank You For Smoking! Die is nu op zijn goedkoopst voor een euro of 17 te bestellen.

Als ik me niet vergis, is die te koop bij Fnac voor 9,99 euro.

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

Bless QFC. Weer een aantal mooie titels voor een fatsoenlijke prijs.

Media Markt heeft de meeste titels voor 6,99. Zo nu en dan staan de dvd's aangeboden voor 5 euro (Bart Smit).

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Spoorloos eindelijk eens los op DVD verkrijgbaar!

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

mister blonde wrote:

Bless QFC. Weer een aantal mooie titels voor een fatsoenlijke prijs.

Media Markt heeft de meeste titels voor 6,99. Zo nu en dan staan de dvd's aangeboden voor 5 euro (Bart Smit).

Ik heb bij Van Leest ook al een behoorlijk aantal QFC's aangeschaft voor 5 euro (o.a. Off-side, Vera Drake, Nobody Knows e.a.) zelfs nu liggen er nog een paar met een 3 voor 15 euro sticker (o.a. Tiger and the Snow).

Ook bij Goods4u regelmatig titels van QFC in de rekken. Ik heb daar o.a. Mulholland Dr. , Donnie Darko, Zwartboek en nog veel meer andere titels voor 5 euro zien liggen en die gaan dan in de 10 voor de prijs van 7 aktie dus betaal je maar 3,50 p.s.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Wannes84 wrote:

(quote)

Als ik me niet vergis, is die te koop bij Fnac voor 9,99 euro.

Ja? Prijs de Fnac dan, internet loopt er ver op achter

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Drs. DAJA wrote:

Spoorloos eindelijk eens los op DVD verkrijgbaar!

Toch niet weer 4:3?

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Nee anamorf, deze uitgave wordt uitstekend. Heb die transfer hier al liggen als dubbelaar samen met Het Stenen Vlot.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Wouter wrote:

(quote)

Toch niet weer 4:3?

http://www.qualityfilmcollection.nl/details.php?id=n0000302

Gelukkig 1.66:1, ik heb nog nooit meegemaakt dat A-Film met de aspect ratio knoeit.

Eigenlijk wil ik het liefst nog een keer de Criterion aanschaffen...

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Ik een enkele keer, maar eigenlijk zijn de DVD's van A-film altijd uitstekend

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Ik ken wel wat dvd's met verkeerde aspect ratio's van ze.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Zoals?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.