- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Quality Film Collection - QFC
Quality Film Collection - QFC
d.a.f.
-
- 189 messages
- 472 votes
helaas, maar kan mezelf niet overtuigen deze dvds te kopen..... heb onderhand behoorlijk wat dvds, dus dan komt het ook op het oog aan, en als ik dan zie hoe deze dvds uitzien.... meer reclame voor hunzelf als voor de film....... allemaal hetzelfde, het mogen dan wel goeie films zijn voor weinig geld, maar als ik een hoesje wil watn iks waard is, dan laat ik me de films wel kopieeren. Ik wil dit net niet ,en daarom koop ik de dvds.Alleen al om de verpakking gaat het. Een mooie cover nodigt eerder uit om te kijken dan een lelijke.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Zeer handig die reeks. Omdat ik niet zolang 'actief' met filmkijken bezig ben, is het voor mij ook zoeken in onbekende titels naar goeie films. En door middel van deze reeks heb ik al enkele mooie films in m'n collectie. En al dat gedoe over dat hoesje kan mij niks schelen. Ten slotte is het de film die telt. Ik ben een filmliefhebber en geen hoesjesliefhebber!
Blijkbaar zat ik al in de goeie richting bij m'n zoektocht naar goeie films, want enkele titels ervan had ik al buiten de reeks gekocht. Het is ook niet de bedoeling om de hele reeks te kopen, maar wel om doormiddel van die reeks enkele goeie films toe te voegen aan m'n collectie. En daar zullen er in de toekomst nog wel enkele van bijkomen.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Wat is er toch mis met die covers? Ik bezit twee stuks uit de reeks, en vind de covers mooi rustig en stijlvol.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Heb inmiddels zo'n twaalf films uit de reeks en dat zijn stuk voor stuk toppers. Prima initiatief. De hele reeks bestaat trouwens uit bijna allemaal goede titels of op zijn minst interessante titels. Lijkt een clubje mensen te zitten die echt nadenkt over de films die ze willen aanbieden(geen idee hoe dit in de praktijk werkt- natuurlijk moeten ze de rechten wel eerst hebben).
Ben sowieso niet van de extra's. Paar redenen; - Geen tijd. - Zelden interessant. Nee, het gaat me echt om de film en die wil ik in goede beeldkwaliteit. Ik wil niet betalen voor een hoop bullshit aan extra's waar ik helemaal niet om gevraagd heb. De quality film collection voldoet aan die vraag. En die hoes, ach het moet maar.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Ik heb zelf inmiddels zo `n 40 examplaren en vrijwel altijd wel aardige tot erg goede films.
Vooral op arthouse gebied in Amerika, Azië en Europa heb ik vele mooie films mogen ontdekken. Geen standaard drama films, maar vaak fris en soms komisch qua uitwerking. Lang niet alle titels spreken mij aan, maar er zit veel interessant materiaal tussen. Ik bekijk ook eigenlijk nooit extra `s, dus vind ik dit wel ideaal, mooi die verschillende kleuren op de zijkant. Van mijn 5* films koop ik wel een wat mooiere editie.
Wel wat jammer dat de release van Les Amants du Pont Neuf telkens wordt uitgesteld. Eerst zou hij 1 januari 2007 verschijnen, toen 1 mei en nu pas in 2008.....
16 augustus verschijnen er trouwens weer wat nieuwe films. Ben vooral verrast dat Les Poupes Russes erbij zit. Verder ook terecht wat aandacht voor My Summer of Love. Valt wel op dat zowat iedere Almodovar erbij zit. En Medem `s La Ardila Roja nog niet.
Een kritiekpuntje is dat men nog wel wat dieper mag zoeken naar redelijk onbekende pareltjes in Azïe en Europa. Alhoewel ze al veel onbekende regisseurs in de spotlights zetten ( o.a. Kusturica ). 
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Verder ook terecht wat aandacht voor My Summer of Love.
Dat wist ik nog niet, maar een goede zaak!! Hopelijk krijgt de film nu wat meer aandacht, aangezien de enige Nederlandse release een combi-release was (met Last Resort, ook de moeite waard) van meer dan 20 euro.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
De reeks bestaat inmiddels al uit ca. 175 titels? Als je meerdere films in de QFC versie koopt kan ik me best voorstellen dat dat helemaal niet zo verkeerd staat in je dvd-kast. Vind het wel iets klassieks hebben eigenlijk. Maar een enkele QFC dvd staat inderdaad niet zo mooi tussen normale uitgaves.
Martin Van K
-
- 9050 messages
- 4553 votes
De reeks bestaat inmiddels al uit ca. 175 titels? Als je meerdere films in de QFC versie koopt kan ik me best voorstellen dat dat helemaal niet zo verkeerd staat in je dvd-kast. Vind het wel iets klassieks hebben eigenlijk. Maar een enkele QFC dvd staat inderdaad niet zo mooi tussen normale uitgaves.
een reden om er meerdere aan te schaffen hé 
Ik vind ze in elk geval niet mistaan in mijn kast (heb er een 15 of 20-tal), integendeeel: allemaal naast elkaar vind ik ze prachtig! Prijs/kwaliteit zijn het stuk voor stuk prima aankopen
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
Ja precies dat bedoelde ik ook
Heb er zelf denk ik een stuk of 10 en dat ziet er al leuk uit; 2 meter breed is dan al helemaal mooi 
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Ik heb er nu 6 en vind ze naast elkaar wel mooi. Het heeft wel iets. Ik snap niet echt dat mensen vaak van een koop afzien omdat het een QFC uitgave is.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik snap niet echt dat mensen vaak van een koop afzien omdat het een QFC uitgave is.
Gebeurt dat veel dan?
DieGo
-
- 5808 messages
- 2365 votes
Hier is in ieder geval 1 voorbeeld. Het zal wel een kwestie van smaak zijn maar ik vind die hoesjes zo spuuglelijk. Sowieso ben ik niet zo van de (...)collectie-uitgaves maar van QFC moet ik echt niks hebben. Dan betaal ik liever iets extra en bestel ik een 'gewone' uitgave via het internet.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
De Nederlandse "gewone" uitgave gaat echter wel vrijwel altijd Out of Print net voor of net nadat er een QFC-versie verschijnt.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Wat juist de reden is dat ik nog steeds een hekel heb aan deze reeks. Ik houd ook gewoon van normale neutrale hoesjes, met een mooi groot plaatje van de film zelf erop. De reeks word echter groter en groter en dadelijk kan je er haast niet meer omheen als je een Nederlandse uitgave van een kwaliteitsfilm wil hebben (wil graag de normale Nederlandse versie van 'Hana to Alice' kopen, maar het lijkt haast wel of die er nooit is geweest, zie ook nergens meer normale versies van 'Microcosmos' en 'Peuple Migrateur' (van die laatste ben ik genoodzaakt de special edition aan te schaffen)).
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Het zal wel een kwestie van smaak zijn maar ik vind die hoesjes zo spuuglelijk.
Ik moet zeggen; ik vind die hoesjes van de Quality Film Collection nog wel prima te doen, lekker simpel en strak. Die hoesjes van de nieuwe Universal reeks (ik geloof in het blauw of in het goud), díe zijn pas spuug- en spuuglelijk.
MXO
-
- 1449 messages
- 532 votes
Die zijn inderdaad spuuglelijk (goud overegens). Ik moet nog steeds The Big Lebowski aanschaffen, die had ik misschien eerder moeten aanschaffen.
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Elke maatschappij begint tegenwoordig zo'n reeksje in Nederland, vooral omdat de Quality Film Collection een enorm groot succes is.
Overigens zijn ook bijna alle oude Universal edities niet meer te krijgen.
En die reeks heb je in een stuk of drie kleuren (goudgeel, rood en blauw)
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Ook bij mij zijn de hoezen hetgeen dat me ervan weerhoudt de QFC-uitgaven te kopen. Ze zijn alle hetzelfde, waardoor je films niet meer uniek lijken, maar tot een of andere verzameling/set horen (duh, wat ook zo is). Voor mijn gevoel heb je dan slechts een deel van de DVD, een soort slap aftreksel, een rip-off. Anyway, mijn punt is duidelijk volgens mij 
MXO
-
- 1449 messages
- 532 votes
Sorry, ik dacht dat ze alleen in het goud beschikbaar waren. Ik snap de redenering van A-film wel voor het goedkoper produceren van de Quality Film Collection-editie's maar die van Universal niet. Waarom kan Universal niet alle edities in de vertrouwde vorm uitgeven, dat zijn toch dezelfde kosten en ze zullen op z'n minst beter verkopen, of zie ik iets over het hoofd? Misschien is het niet de juiste plaats om dit te bespreken maar toch vraag ik dat mezelf af!
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Die zijn inderdaad spuuglelijk (goud overegens). Ik moet nog steeds The Big Lebowski aanschaffen, die had ik misschien eerder moeten aanschaffen.
. En die QFC-collectie heeft toch ook prima hoesjes, ik vind het eerder jammer dat je altijd een vrijwel kale versie hebt. Doe mij maar wat meer extra's...
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Maar dat is sowiso niet gauw bij A film dvd's (gewone edities).
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Sorry, ik dacht dat ze alleen in het goud beschikbaar waren. Ik snap de redenering van A-film wel voor het goedkoper produceren van de Quality Film Collection-editie's maar die van Universal niet. Waarom kan Universal niet alle edities in de vertrouwde vorm uitgeven, dat zijn toch dezelfde kosten en ze zullen op z'n minst beter verkopen, of zie ik iets over het hoofd? Misschien is het niet de juiste plaats om dit te bespreken maar toch vraag ik dat mezelf af!
Sinds de Quality Film Collection verkoopt A-film heel veel meer DVD's.
De bedoeling is dat die Universal reeks ook beter gaat lopen dan gewoon de oude edities in stand houden. Dat hebben ze van A-film afgekeken. Dat sommige mensen op MM ze niet kopen is niet representaief voor de totale verkoop.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik vind het een heerlijke reeks films. Bij mij is het om de film zelf te doen. Kan mij dat frontje wat schelen. En als er andere maatschappijen met een gelijkaardige reeks komen is dat zeker niet slecht, want zo'n films kosten een pak minder en in veel winkels heb je dan nog eens acties van 3 kopen, 2 betalen.
DieGo
-
- 5808 messages
- 2365 votes
Die hoesjes van de nieuwe Universal reeks (ik geloof in het blauw of in het goud), díe zijn pas spuug- en spuuglelijk.
Die zijn misschien nog wel erger inderdaad.
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Hebben jullie het dan over de middelste van de drie op deze pagina?
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Alledrie. Dat zijn de Universal-reeksen. Over het algemeen zijn geel de films die prijzen hebben gewonnen, rood de films waar veel mensen naar toe zijn gegaan en blauw 2-disc-SE's.