- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Quality Film Collection - QFC
Quality Film Collection - QFC
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Toen ik die Universal-hoesjes voor het eerst zag dacht ik dat het om games ging. Ze doen me op de een of andere manier meer denken aan gamehoesjes. Alleen het Playstation-logo ontbreekt nog.
Ik vind de hoesjes van de QFC dan toch tien keer mooier. Eentonig misschien, maar niet lelijk. Het is verder wel jammer dat andere uitgaves van de film uit de winkel verdwijnen zodra er een QFC-versie is. Zo kon ik de Magnolia 2-disc nergens vinden en ben ik ook maar voor de QFC-uitgave gegaan. Wel heeft de collectie nou een indrukwekkende line-up.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Lock Stock S.E.
Damn, als ik dit had geweten had ik hem allang gekocht (misschien is hij nu nog te vinden!)
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Alledrie. Dat zijn de Universal-reeksen.
Ik doelde echter op de uitspraak van Chainsaw die het had over "de nieuwe Universal-reeks, in het blauw of goud".Deze vind ik ook nog een stuk lelijker dan de QFC.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ook ik baal behoorlijk van die vreselijke hoes van QFC.Voor mij maak ik dan ook geen onderscheid meer tussen Universal, NRC en deze, want lelijk in welke gradatie dan ook is nog steeds lelijk. Fa Yeung Nin Wa kocht ik eens voor een euro of 3 en half (2e hands) en Bloody Sunday (nieuw)voor 1 euro. Daarvoor heb ik mij nog een keer laten verleiden, maar voor de rest weiger ik er maar eentje te kopen.
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Waar heb je Bloody Sunday voor 1 euro eigenlijk gekocht?
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
Lock Stock S.E.
Damn, als ik dit had geweten had ik hem allang gekocht (misschien is hij nu nog te vinden!)
Misschien is het een optie om FilmValley # 27 te kopen. Volgens mij hebben ze er daar altijd een aantal op voorraad liggen...
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ik vind de QFChoes van Knetter mooier dan de eerste uitgave.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Eens, maar zit Schnitzel nu ook niet in die oerlelijke budgetreeks van Universal?
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Eens, maar zit Schnitzel nu ook niet in die oerlelijke budgetreeks van Universal?
Klopt helemaal.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Volgens mij bedoelde hij die andere film. 
Ik bedoel gewoon Lock, Stock & Two Smoking Barrels, die inderdaad bij nr. 27 zit die ik misschien maar moet aanscaffen.
Bedankt, Pure 
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
Ik bedoel gewoon Lock, Stock & Two Smoking Barrels, die inderdaad bij nr. 27 zit die ik misschien maar moet aanscaffen.
Bedankt, Pure 
Graag gedaan
maar ik weet natuurlijk ook niet precies hoe FilmValley de titels levert (het meest logische lijkt mij echter dat ze er gewoon een aantal op voorraad hebben liggen; dat zullen in dit geval dus de 'normale' uitgaves zijn).
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Bedankt, Pure 
Maar dat is geen A film dvd. Daar hadden we het over en daavan zijn geen 2 disc's meer te krijgen. Ik heb pas geleden nog iets van 20 Lock, Stock & Two Smoking Barrels bij van leest voor een tientje gezien.
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
Volgens mij had Gizzmann het met Lock, Stock over de nieuwe universal reeksen waar het al een tijdje over ging in dit topic.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Ja idd, mijn bericht was ook naar aanleiding ban die bol.nl pagina een aantal berichten terug. Wat heb je nou aan een S.E. als hij dezelfde lelijke uitgave heeft als de 1-disc?
Dat is dan gelukkig weer iets wat A-film niet heeft, als de S.E.'s tenminste nog te vinden zijn...
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Waar heb je Bloody Sunday voor 1 euro eigenlijk gekocht?
Mediamarkt.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
In oktober begint er een actie waarbij je bij een heleboel films uit de Quality Film Collection een film cadeau krijgt. Die film zit gewoon als extra disc in het doosje en op de verpakking staat niet welke film je krijgt. Het is wel altijd dezelfde combinatie. Dus als je film A meerdere keren zou kopen krijg je telkens film B erbij.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
In oktober begint er een actie waarbij je bij een heleboel films uit de Quality Film Collection een film cadeau krijgt. Die film zit gewoon als extra disc in het doosje en op de verpakking staat niet welke film je krijgt. Het is wel altijd dezelfde combinatie. Dus als je film A meerdere keren zou kopen krijg je telkens film B erbij.
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Simpel, ze willen gewoon nog extra veel DVD's verkopen en op deze manier zorg je ervoor dat veel meer mensen (bijvoorbeeld hier) over die actie gaan praten. Wedden dat hier binnenkort berichtjes staan met lijstjes bij welke film je wat krijgt.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Kom je dan niet een doosje en hoesje tekort?
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Ja, uiteindelijk wel. Je koopt een 1-disc willekeurige film. En je krijgt een dubbeldvd doosje met een extra film erbij.
w8jij17
-
- 43 messages
- 0 votes
Ik denk niet dat het de toppers zullen zijn. Bij de Mediamarkt in Breda betaal je eerst het volle pond en krijg je na het opsturen van de bon naar A-film de korting teruggestort.
Der Himmel über Berlin en Travelling Birds staan op de lijst van 60 films. Afwachten welke film erbij weggegeven wordt.
Harco
-
- 978 messages
- 0 votes
Ja, uiteindelijk wel. Je koopt een 1-disc willekeurige film. En je krijgt een dubbeldvd doosje met een extra film erbij.
Dat wil ik helemaal niet!
Dan zit ik met een losse disc of krijg je de coverart er ook bij op de een of andere manier?
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Dat wil ik helemaal niet!
Dan zit ik met een losse disc of krijg je de coverart er ook bij op de een of andere manier?
Nee, die zit er niet bij. Plannen zijn wel licht gewijzigd. er staat nu achter op de verpakking welke film erbij zit. Verwacht niet altijd logische combinaties. Extra films zijn voor het grootste deel A-film titels die niet in de QFC zitten.
Je betaalt waar ik ze zag overigens gewoon hetzelfde voor een QFC met extra disc als voor een zonder.
Harco
-
- 978 messages
- 0 votes
Ja, ik zag ze vandaag liggen. Voorop staat een stickertje met gratis dvd. Prijs was hetzelfde, maar ik heb niet de moeite genomen om op de achterkant te kijken.
w8jij17
-
- 43 messages
- 0 votes
Ik vind dat de actie zeer slecht georganiseerd is. In veel winkels weet het personeel niks van de actie af. Bij andere winkels moeten de speciale dubbel dvd's nog binnenkomen.
Als ik het goed begrijp zit er dus nooit een extra dvd bij die uit de QFC komt?
Harco
-
- 978 messages
- 0 votes
Volgens mij niet, nee. Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Soms wel, je krijgt Manderlay bij Dogville bijvoorbeeld. En The Bow bij Spring, summer... Maar het meeste is veel onlogischer en zijn geen QFC-films (wat ze per see niet betekend dat ze slechter zijn overigens).
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Simon / Grimm
Spring summer fall / Bow, The
Twin peaks / Dear Wendy
River runs through it / Wondrous oblivion
Travelling Birds, The / Grizzly man
Martin Van K
-
- 9050 messages