• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.253 votes
Profile

Quality Film Collection - QFC

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Toen ik die Universal-hoesjes voor het eerst zag dacht ik dat het om games ging. Ze doen me op de een of andere manier meer denken aan gamehoesjes. Alleen het Playstation-logo ontbreekt nog.

Ik vind de hoesjes van de QFC dan toch tien keer mooier. Eentonig misschien, maar niet lelijk. Het is verder wel jammer dat andere uitgaves van de film uit de winkel verdwijnen zodra er een QFC-versie is. Zo kon ik de Magnolia 2-disc nergens vinden en ben ik ook maar voor de QFC-uitgave gegaan. Wel heeft de collectie nou een indrukwekkende line-up.

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Lock Stock S.E. Damn, als ik dit had geweten had ik hem allang gekocht (misschien is hij nu nog te vinden!)

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

starbright boy wrote:

Alledrie. Dat zijn de Universal-reeksen.

Dat had ik door Ik doelde echter op de uitspraak van Chainsaw die het had over "de nieuwe Universal-reeks, in het blauw of goud".

Deze vind ik ook nog een stuk lelijker dan de QFC.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ook ik baal behoorlijk van die vreselijke hoes van QFC.Voor mij maak ik dan ook geen onderscheid meer tussen Universal, NRC en deze, want lelijk in welke gradatie dan ook is nog steeds lelijk. Fa Yeung Nin Wa kocht ik eens voor een euro of 3 en half (2e hands) en Bloody Sunday (nieuw)voor 1 euro. Daarvoor heb ik mij nog een keer laten verleiden, maar voor de rest weiger ik er maar eentje te kopen.

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Waar heb je Bloody Sunday voor 1 euro eigenlijk gekocht?

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

Gizzmann wrote:

Lock Stock S.E. Damn, als ik dit had geweten had ik hem allang gekocht (misschien is hij nu nog te vinden!)

Misschien is het een optie om FilmValley # 27 te kopen. Volgens mij hebben ze er daar altijd een aantal op voorraad liggen...

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Volgens mij bedoelde hij die andere film.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Eens, maar zit Schnitzel nu ook niet in die oerlelijke budgetreeks van Universal?

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Quentin wrote:

Eens, maar zit Schnitzel nu ook niet in die oerlelijke budgetreeks van Universal?

Klopt helemaal.

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

veron35 wrote:

Volgens mij bedoelde hij die andere film.

Ik bedoel gewoon Lock, Stock & Two Smoking Barrels, die inderdaad bij nr. 27 zit die ik misschien maar moet aanscaffen.

Bedankt, Pure

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

Gizzmann wrote:

(quote)
Ik bedoel gewoon Lock, Stock & Two Smoking Barrels, die inderdaad bij nr. 27 zit die ik misschien maar moet aanscaffen.

Bedankt, Pure

Graag gedaan maar ik weet natuurlijk ook niet precies hoe FilmValley de titels levert (het meest logische lijkt mij echter dat ze er gewoon een aantal op voorraad hebben liggen; dat zullen in dit geval dus de 'normale' uitgaves zijn).

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Gizzmann wrote:

(quote)

Bedankt, Pure

Maar dat is geen A film dvd. Daar hadden we het over en daavan zijn geen 2 disc's meer te krijgen. Ik heb pas geleden nog iets van 20 Lock, Stock & Two Smoking Barrels bij van leest voor een tientje gezien.

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

Volgens mij had Gizzmann het met Lock, Stock over de nieuwe universal reeksen waar het al een tijdje over ging in dit topic.

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Ja idd, mijn bericht was ook naar aanleiding ban die bol.nl pagina een aantal berichten terug. Wat heb je nou aan een S.E. als hij dezelfde lelijke uitgave heeft als de 1-disc?

Dat is dan gelukkig weer iets wat A-film niet heeft, als de S.E.'s tenminste nog te vinden zijn...

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

veron35 wrote:

Waar heb je Bloody Sunday voor 1 euro eigenlijk gekocht?

Mediamarkt.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

In oktober begint er een actie waarbij je bij een heleboel films uit de Quality Film Collection een film cadeau krijgt. Die film zit gewoon als extra disc in het doosje en op de verpakking staat niet welke film je krijgt. Het is wel altijd dezelfde combinatie. Dus als je film A meerdere keren zou kopen krijg je telkens film B erbij.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

starbright boy wrote:

In oktober begint er een actie waarbij je bij een heleboel films uit de Quality Film Collection een film cadeau krijgt. Die film zit gewoon als extra disc in het doosje en op de verpakking staat niet welke film je krijgt. Het is wel altijd dezelfde combinatie. Dus als je film A meerdere keren zou kopen krijg je telkens film B erbij.

Dat klinkt mooi, maar wel een beetje raar. Zijn dat dan films die niet goed verkopen ofzo? B-films waar ze vanaf willen? Of gewoon minder bekende films?

• 22396 messages
  • 5068 votes

Simpel, ze willen gewoon nog extra veel DVD's verkopen en op deze manier zorg je ervoor dat veel meer mensen (bijvoorbeeld hier) over die actie gaan praten. Wedden dat hier binnenkort berichtjes staan met lijstjes bij welke film je wat krijgt.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Kom je dan niet een doosje en hoesje tekort?

• 22396 messages
  • 5068 votes

Ja, uiteindelijk wel. Je koopt een 1-disc willekeurige film. En je krijgt een dubbeldvd doosje met een extra film erbij.

w8jij17

• 43 messages
  • 0 votes

Ik denk niet dat het de toppers zullen zijn. Bij de Mediamarkt in Breda betaal je eerst het volle pond en krijg je na het opsturen van de bon naar A-film de korting teruggestort.

Der Himmel über Berlin en Travelling Birds staan op de lijst van 60 films. Afwachten welke film erbij weggegeven wordt.

Harco

• 978 messages
  • 0 votes

starbright boy wrote:

Ja, uiteindelijk wel. Je koopt een 1-disc willekeurige film. En je krijgt een dubbeldvd doosje met een extra film erbij.

Dat wil ik helemaal niet! Dan zit ik met een losse disc of krijg je de coverart er ook bij op de een of andere manier?

• 22396 messages
  • 5068 votes

Harco wrote:

Dat wil ik helemaal niet! Dan zit ik met een losse disc of krijg je de coverart er ook bij op de een of andere manier?

Nee, die zit er niet bij. Plannen zijn wel licht gewijzigd. er staat nu achter op de verpakking welke film erbij zit. Verwacht niet altijd logische combinaties. Extra films zijn voor het grootste deel A-film titels die niet in de QFC zitten.

Je betaalt waar ik ze zag overigens gewoon hetzelfde voor een QFC met extra disc als voor een zonder.

Harco

• 978 messages
  • 0 votes

Ja, ik zag ze vandaag liggen. Voorop staat een stickertje met gratis dvd. Prijs was hetzelfde, maar ik heb niet de moeite genomen om op de achterkant te kijken.

w8jij17

• 43 messages
  • 0 votes

Ik vind dat de actie zeer slecht georganiseerd is. In veel winkels weet het personeel niks van de actie af. Bij andere winkels moeten de speciale dubbel dvd's nog binnenkomen.

Als ik het goed begrijp zit er dus nooit een extra dvd bij die uit de QFC komt?

Harco

• 978 messages
  • 0 votes

Volgens mij niet, nee. Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

• 22396 messages
  • 5068 votes

Soms wel, je krijgt Manderlay bij Dogville bijvoorbeeld. En The Bow bij Spring, summer... Maar het meeste is veel onlogischer en zijn geen QFC-films (wat ze per see niet betekend dat ze slechter zijn overigens).

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Simon / Grimm

Spring summer fall / Bow, The

Twin peaks / Dear Wendy

River runs through it / Wondrous oblivion

Travelling Birds, The / Grizzly man

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

ik kocht:

Brokeback Mountain + Tideland

Hable con ella + Women on the verge of a nervous breakdown

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.