- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Quality Film Collection - QFC
Quality Film Collection - QFC
usual
-
- 3 messages
- 15 votes
Ik vind het jammer dat men deze A film reeks met een goede keuze aan films op de markt brengt in een geknipte versie ( van soms enkele minuten tot 13 minuten in Pelle the conqueror 170min (2002) en nu 157 minuten).
Kan iemand me verklaren waarom?
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Zijn die geknipt? Dat is voor het eerst dat ik dat hoor.
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Zowel IMDb als deze site geven 157 minuten aan als speeltijd. Ik zie niet in wat er geknipt zou moeten zijn.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
En de paar minuten verschil die er soms is tussen wat op een DVD staat en een andere bron ligt bijna nooit aan knippen, maar vrijwel altijd aan het feit dat een film in een bioscoop 24 beeldjes per seconde laat zien en een Pal-dvd 25. Daardoor duurt een Pal-DVD per definitie 4% korter dan dezelfde film in de bios, zonder dat er ook maar een scene mist.
En met die Quality reeks is niets mis. Allemaal gewone DVD-uitgaven met een nieuw hoesje, dat is alles.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Muggeziften: niet per definitie, wel in de praktijk.
Het is uitstekend mogelijk om op een PAL-DVD content te zetten die 24fps loopt (slowPAL). Maar dan zien pans en bewegingen er wat horkerig uit. Uit de lengte of uit de breedte dus...
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Het enige jammere aan die reeks zijn de lelijke hoezen.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Nou ja, ik heb er laatst toevallig wat gekocht en nog niet bekeken, maar als er in geknipt is, is dat toch een onaangename verrassing.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Ik wil graag Papillon kopen. Maarja, nu ben ik natuurlijk aan het twijfelen of erin geknipt is.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Natuurlijk niet.
Zo is het.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik heb gisteren Secrets and Lied nog uit die collectie gezien. Ik kreeg niet het idee of er iets ontbrak.
Stevo
-
- 499 messages
- 429 votes
Bij Dances with wolves staat 165 min op de doos, terwijl op deze site en op imdb 180 min wordt aangegeven. Vreemd.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
D'r is echt niks mis met de reeks. Het zijn gewoon budget-uitgaven van eerder door A-Film uitgegeven titels. Meestal ontbreken de grotere extra's. Films staan er precies hetzelfde op. Er zijn zelfs steeds meer Quality Film Collection titels die wel extra's bevatten (buiten een trailer).
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Het is een zeer interessante collectie, maar ik denk niet dat ik veel DVD's eruit zou willen hebben. Ik zou liever een gewone DVD van een bepaalde film hebben dan 'een film uit de quality film collection'
Van de films die er tussen zitten zou ik er een paar graag op DVD hebben, maar dan wel los van de reeks. Of misschien een paar QFCs. Het scheelt natuurlijk wel in prijs
(geen smiley, maar lekkerbekje)
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Ik zou liever een gewone DVD van een bepaalde film hebben dan 'een film uit de quality film collection'.
Waarom? Als er verder geen verschil is waarom dan meer betalen? Mulholland Drive bijvoorbeeld is twee keer zo duur als je de 'gewone' uitgave koopt en daar zitten verder geen extra's bij. Alleen de hoes is mooier, maar om daar twee keer zo veel voor te betalen...
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Tja, dat is voor iedereen verschillend, maar ik denk dat het dan niet meer aan zou voelen dat je 'mulholland drive' in je bezit hebt, maar 'en deel uit een serie'
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Het gaat er toch om wat er op het schijfje staat? Ik heb wel het gevoel dat ik Mulholland Drive in bezit heb, hoor. 
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Tuurlijk gaat het om wat er op de disc staat. Maar ook wat leuker in je kast staat
En dat zijn niet die quality film hoesjes.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Tja, als het geld op m'n rug groeide zou ik ook altijd overal de duurste uitgave van kopen. 
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Het gaat om wat er op staat, maar toch is de verpakking ook belangrijk hoor. Als het er beter uit ziet kan het je echt goed laten voelen. Ik ben zelf bereid van een film die ik goed vind een special edition aan te schaffen omdat die mooier is, terwijl ik helemaal geen extra's hoef te hebben. Wanneer ik van een bepaalde band een CD wil kijk ik ook welke de leukste/mooiste voorkant heeft en bij boeken die ik mooi vind wil ik ook graag een hardcover versie. Net zoals bij een pak vruchtensap lekkerder smaakt wanneer de verpakking een mooie foto heeft van allemaal lekkere gekoelde vruchten.
Ik heb niks tegen de quality film collection. Er staan zeer interessante titels tussen. Any Way The Wind Blows, The Bear, Bloody Sunday, Bowling for Columbine, Christiane F, Elephant, Lost in Translation, Magnolia, The Pianist, Spring, summer, fall, winter...and spring, Together, The Travelling Birds, Les Triplettes de Belleville en Zatoichi zijn allemaal titels die ik graag op DVD wil hebben, maar de helft ervan heb ik liever in een normale uitgave. Als ik genoeg DVD's heb wil ik ze op alfabetische volgorde zetten en dan staan de Quality film collection DVD's er een beetje raar tussen. Dan zou ik ze dus liever apart willen hebben staan waardoor ze dan dus bij elkaar zouden staan als deel van een reeks.
Maar dit is dus voor iedereen weer anders 
Sam Stofferis
-
- 21 messages
- 0 votes
Begin die films te verzamelen, heb nu ATAME! van Almodovar, blijkt dat in tegenstelling tot wat er op de box staat (ondertitels in het Nederlands, Frans, Duits en Italiaans) enkel in Frans ondertiteld is. Volgens het menu toch. Of zie ik weer iets over het hoofd? En ik heb gezocht op de officiële site van Quality Films maar kan die gasten natuurlijk niet mailen. Zit maar 2 dingen op, ofwel snelcursus Frans volgen ofwel andere film halen...
Toon1
-
- 497 messages
- 2798 votes
A-Film heeft het ondertussen toch wel een beetje verkorven bij mij met die vreselijke Quality Film Collection dvds. Leuke prijs, dat wel, maar ik wil er geen van kopen omdat ze zo'n afschuwelijke hoes hebben en ik mijn dvds chronolgisch of alfabetisch sorteer. En de normale uitgaves vind je natuurlijk niet meer
. Konden ze nu echt niet de gewone hoes er op laten staan, desnoods met erboven QFC op, maar niet zo als het nu is
. Van A-film moet ik al niets meer hebben...
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Maar geef ze eens ongelijk. Die Quality film collection gaat als warme broodjes over de toonbank. Ze verkopen er volgens mij ook juist meer door ze zeer herkenbaar te maken. Dan wordt het een soort merk en dat geeft de koper houvast. Met alleen QFC op de hoes heb je dat niet.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Voor de collectioneur misschien minder leuk, maar filmfans baten toch maar mooi bij die QFC collectie. Heb er zelf ook enkele in m'n kast staan, vind het prima zo. Mooie films tegen een erg schappelijke prijs 
Art
-
- 13507 messages
- 3658 votes
En daar sluit ik mij graag bij aan. Ik ben zeer blij met A-Film. En dat die reeks er minder fraai uitziet dat mag de pret niet drukken want ze zijn zeer schappelijk geprijsd. Of betaal je soms liever een paar eurootjes meer voor een fraaier hoesje? Ik niet! 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Die QFC is inderdaad prima, ik heb er ook een paar. Die hoezen zijn wel jammer maar het gaat toch om de film. En liever een lage prijs met matige hoes dan andersom.
Mojo Pin
-
- 291 messages
- 0 votes
De hoezen zijn echt waardeloos. Maar de films zijn goed.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik zie niet in wat er nou zo verschrikkelijk is aan die hoezen. Wel een goede filmselectie.
Chr.s
-
- 3671 messages
- 1703 votes
Hoesjes zijn indd érg lelijk, ook de reden dat ik er nooit wat van koop. Jammer natuurlijk, want er zitten enkele zeer puike films voor weinig geld tussen.
The Hunter
-
- 1029 messages
- 0 votes
Tja, ik vind de hoesjes ook niet mooi, zie ook liever andere, maar voor de prijs kan ik het niet laten. Het scheelt toch veel en zeker als je niet veel geld hebt. Het gaat uiteindelijk voor mij toch om de film.
Maar het is net zoiets als met de Volkskrant filmbox. Ook allemaal goede films, maar in een ander hoesje.