3D
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Diepte door HDR:

Diepte door perspectief:

Diepte door scherpte/diepte:

Plat door gebrek aan scherpte/diepte:

Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Maar kun jij wel je gelijk wetenschappelijk weerleggen dan? Ik ben zeer benieuwd!
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Bovendien zit in de " deep focus " meer diepte in dan in de 'shallow depth of field " . Als je gelijk hebt , win je altijd ! De waarheid overwint alles ! En in dit geval is het heerlijk om gelijk te hebben . En ik ben niet eens fotograaf , maar econoom ...
Maar dat leer je allemaal nog wel als je uit de pubertijd bent (of anders mischien als je LSD is uitgewerkt).
Econoom... 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Bij die derde foto zie je toch eigenlijk geen diepte, aangezien je de achtergrond gewoon 'niet' ziet?
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Inderdaad mischien niet helemaal het beste voorbeeld (niet de beste foto ook
) maar de roos direct achter de de scherpe is wel wat vager en die daar achter ook. Daardoor zie je toch dat het geen plat iets is.
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Er zit dan ook geen diepte bij afbeelding nr. 3 . BIj de overige foto's zie je wel diepte , omdat alle objecten op die plaatjes wel scherpgesteld zijn , ook de achtergrond . Deep focus , ik heb dus wel gelijk ... 
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes

Als je in die laatste foto diepte ziet is er echt iets mis in je hersenen. Daar zit op geen enkel punt diepte in. Zelfs niet door perspectief.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Volgens mij heeft xgogax echt een punt hoor, En ik geloof dat je zelfs een afbeelding van Citizen Kane (deep-focus) aanhaalde om te stellen dat deep-focus geen diepte kent??
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Heeft 't niet ook met belichting te maken?
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes