• 177.984 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.106 votes
Profile

3D

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Diepte door HDR:

(afbeelding)

Diepte door perspectief:

(afbeelding)

Diepte door scherpte/diepte:

(afbeelding)

Plat door gebrek aan scherpte/diepte:

(afbeelding)

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Klopt ja.

Wat is HDR eigenlijk?

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

xgogax wrote:

(quote)
Kun je me wetenschappelijk aantonen dat ik niet gelijk heb . Kun je mijn visie wetenschappelijk weerleggen ?
Afgezien van het feit dat jij de enige bent met jouw redenatie t.o.v. de anderen hier, staat het halve internet vol met de uitleg over DOF en dieptewerking.

Maar kun jij wel je gelijk wetenschappelijk weerleggen dan? Ik ben zeer benieuwd!

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

mikey wrote:

Klopt ja.

Wat is HDR eigenlijk?

HDR is High Dynamic Range, het contrast van alle voorwerpen op de foto word dan versterkt waardoor er een levendiger beeld ontstaat. Je ziet dan zowel alle donkere- als alle lichtevlakken duidelijk. Het beeld is daardoor wel onrealistisch omdat je met je ogen dit nooit ziet, maar alleen op het punt waar je op focust. Het maakt foto's wel extreem scherp, je kan bijvoorbeeld bij de avond foto aan het water de schilderijen aan de muren zien hangen.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

ghostman wrote:

Bovendien zit in de " deep focus " meer diepte in dan in de 'shallow depth of field " . Als je gelijk hebt , win je altijd ! De waarheid overwint alles ! En in dit geval is het heerlijk om gelijk te hebben . En ik ben niet eens fotograaf , maar econoom ...

Heerlijk om gelijk te hebben? Valt mee hoor, ik ga me er echt geen beter mens door voelen. Door gelijk te hebben win je ook al niet per definitie, grotere winst is te behalen door je ongelijk te durven toegeven.

Maar dat leer je allemaal nog wel als je uit de pubertijd bent (of anders mischien als je LSD is uitgewerkt).

Econoom...

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Bij die derde foto zie je toch eigenlijk geen diepte, aangezien je de achtergrond gewoon 'niet' ziet?

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Inderdaad mischien niet helemaal het beste voorbeeld (niet de beste foto ook ) maar de roos direct achter de de scherpe is wel wat vager en die daar achter ook. Daardoor zie je toch dat het geen plat iets is.

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Er zit dan ook geen diepte bij afbeelding nr. 3 . BIj de overige foto's zie je wel diepte , omdat alle objecten op die plaatjes wel scherpgesteld zijn , ook de achtergrond . Deep focus , ik heb dus wel gelijk ...

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Als je in die laatste foto diepte ziet is er echt iets mis in je hersenen. Daar zit op geen enkel punt diepte in. Zelfs niet door perspectief.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Volgens mij heeft xgogax echt een punt hoor, En ik geloof dat je zelfs een afbeelding van Citizen Kane (deep-focus) aanhaalde om te stellen dat deep-focus geen diepte kent??

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Heeft 't niet ook met belichting te maken?

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Natuurlijk is er diepte in die laatste foto . Die laatste foto 'mist ' een object op de voorgrond , wardoor het 'plat ' lijkt .

Optisch bedrog , noem ik dat ...

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Ramon K wrote:

Heeft 't niet ook met belichting te maken?

Ja , o.a. schaduwen . Dat heb ik ook aangekaard .

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Thorak wrote:

Hier een hele pagina vol met voorbeelden, geen enkele van alle foto's geeft ook maar enig gevoel van diepte.

Dit dus??? Juist WEL diepte toch?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ja, je hebt een extreem hoge lichtintensiteit nodig om uberhaupt een grote scherptediepte te kunnen genereren. Daarom is het erg prijzig. En digitaal is het kostbaar omdat je gewoon heel veel zeer hoge resolitiebeelden moet renderen. Schepte is immers meer detail is meer informatie.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Die zwart-wit foto´s missen juist alle vorm van diepte. Het enige waar je aan kan zien dat de personen niet naast elkaar, maar achter elkaar staan, is de verhouding en de overlapping.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Reinbo wrote:

Ja, je hebt een extreem hoge lichtintensiteit nodig om uberhaupt een grote scherptediepte te kunnen genereren. Daarom is het erg prijzig. En digitaal is het kostbaar omdat je gewoon heel veel zeer hoge resolitiebeelden moet renderen. Schepte is immers meer detail is meer informatie.

Perfect geformuleerd

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Die zwart-wit foto´s missen juist alle vorm van diepte

Hoe kom je daar toch bij?

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

ghostman wrote:

Optisch bedrog , noem ik dat ...

Diepte in foto's, schilderijen en wat dan ook is ALTIJD optisch bedrog, omdat het een plat voorwerp is.

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Reinbo wrote:

Onzin . Met Sony cams kun je fantastische deep focus plaatjes schieten . En de resolutie van die cams is echt niet zo hoog ...

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Hij denkt dat hij hierover meer verstand heeft dan Orson Welles ...

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Als je bij deze foto alleen de hoofden zou zien, en niet de overlapping van de rompen zou je totaal geen idee hebben of de personen naast- of achterelkaar staan.

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

xgogax wrote:

(quote)
Onzin . Met Sony cams kun je fantastische deep focus plaatjes schieten . En de resolutie van die cams is echt niet zo hoog ...

Je snapt wederom niet wat ik zeg....... Pffff.

Ik heb het over hoge resolutie in relatie tot cgi.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Thorak wrote:

(quote)
Als je bij deze foto alleen de hoofden zou zien, en niet de overlapping van de rompen zou je totaal geen idee hebben of de personen naast- of achterelkaar staan.

(afbeelding)

De grootte van de hoofden?

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Bij deze foto vind ik het ook meer lijken of er een miniatuur mannetje boven de tafel zweeft...

De schaduw is het enige dat verraadt dat het niet zo is.

(afbeelding)

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Ramon K wrote:

De grootte van de hoofden?

Dat is dan ook het enige, met name het hoofd van de achterste. Maar dan komt het alsnog door het perspectief en niet door de depth of field.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Dat vind ik dus totaal niet. Met deep focus wordt juist ruimte benut. Juist met soft focus (is dat een term) wordt een plaatje plat (zoals je afbeelding 3).

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Maak van Kane bij de ramen op die still eens een 'blur': waar blijft je diepte dan?

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Er zijn wel mensen die zo diepte kunnen zien maar die zijn uiterst zeldzaam, dan heb je namelijk 2 onafhankelijk werkende hersen helften... Je kan namelijk nooit dichtbij en verweg tegelijkertijd scherp zien. Daardoor kan een beeld met deep focus ook niet ruimtelijk zijn.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Als jij door de kamer kijkt is alles in focus, als je naar een object kijkt dan wordt de achtergrond een blur. Volgens mij zit je er naast hoor!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.