3D
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Diepte door HDR:

Diepte door perspectief:

Diepte door scherpte/diepte:

Plat door gebrek aan scherpte/diepte:

Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Maar kun jij wel je gelijk wetenschappelijk weerleggen dan? Ik ben zeer benieuwd!
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Bovendien zit in de " deep focus " meer diepte in dan in de 'shallow depth of field " . Als je gelijk hebt , win je altijd ! De waarheid overwint alles ! En in dit geval is het heerlijk om gelijk te hebben . En ik ben niet eens fotograaf , maar econoom ...
Maar dat leer je allemaal nog wel als je uit de pubertijd bent (of anders mischien als je LSD is uitgewerkt).
Econoom... 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Bij die derde foto zie je toch eigenlijk geen diepte, aangezien je de achtergrond gewoon 'niet' ziet?
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Inderdaad mischien niet helemaal het beste voorbeeld (niet de beste foto ook
) maar de roos direct achter de de scherpe is wel wat vager en die daar achter ook. Daardoor zie je toch dat het geen plat iets is.
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Er zit dan ook geen diepte bij afbeelding nr. 3 . BIj de overige foto's zie je wel diepte , omdat alle objecten op die plaatjes wel scherpgesteld zijn , ook de achtergrond . Deep focus , ik heb dus wel gelijk ... 
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes

Als je in die laatste foto diepte ziet is er echt iets mis in je hersenen. Daar zit op geen enkel punt diepte in. Zelfs niet door perspectief.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Volgens mij heeft xgogax echt een punt hoor, En ik geloof dat je zelfs een afbeelding van Citizen Kane (deep-focus) aanhaalde om te stellen dat deep-focus geen diepte kent??
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Heeft 't niet ook met belichting te maken?
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Natuurlijk is er diepte in die laatste foto . Die laatste foto 'mist ' een object op de voorgrond , wardoor het 'plat ' lijkt . 
Optisch bedrog , noem ik dat ... 
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Heeft 't niet ook met belichting te maken?
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Hier een hele pagina vol met voorbeelden, geen enkele van alle foto's geeft ook maar enig gevoel van diepte.
Dit dus??? Juist WEL diepte toch?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ja, je hebt een extreem hoge lichtintensiteit nodig om uberhaupt een grote scherptediepte te kunnen genereren. Daarom is het erg prijzig. En digitaal is het kostbaar omdat je gewoon heel veel zeer hoge resolitiebeelden moet renderen. Schepte is immers meer detail is meer informatie.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Die zwart-wit foto´s missen juist alle vorm van diepte. Het enige waar je aan kan zien dat de personen niet naast elkaar, maar achter elkaar staan, is de verhouding en de overlapping.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Ja, je hebt een extreem hoge lichtintensiteit nodig om uberhaupt een grote scherptediepte te kunnen genereren. Daarom is het erg prijzig. En digitaal is het kostbaar omdat je gewoon heel veel zeer hoge resolitiebeelden moet renderen. Schepte is immers meer detail is meer informatie.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Hoe kom je daar toch bij?
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Optisch bedrog , noem ik dat ...
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes

Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Je snapt wederom niet wat ik zeg....... Pffff.
Ik heb het over hoge resolutie in relatie tot cgi.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
(afbeelding)
De grootte van de hoofden?
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Bij deze foto vind ik het ook meer lijken of er een miniatuur mannetje boven de tafel zweeft...
De schaduw is het enige dat verraadt dat het niet zo is.

Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
De grootte van de hoofden?
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Dat vind ik dus totaal niet. Met deep focus wordt juist ruimte benut. Juist met soft focus (is dat een term) wordt een plaatje plat (zoals je afbeelding 3).
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Maak van Kane bij de ramen op die still eens een 'blur': waar blijft je diepte dan?
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Er zijn wel mensen die zo diepte kunnen zien maar die zijn uiterst zeldzaam, dan heb je namelijk 2 onafhankelijk werkende hersen helften... Je kan namelijk nooit dichtbij en verweg tegelijkertijd scherp zien. Daardoor kan een beeld met deep focus ook niet ruimtelijk zijn.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Als jij door de kamer kijkt is alles in focus, als je naar een object kijkt dan wordt de achtergrond een blur. Volgens mij zit je er naast hoor!